Fórum témák

» Több friss téma
Fórum » Gázkazán vezérlő hibák
Lapozás: OK   49 / 293
(#) asztro válasza gazszeres hozzászólására (») Okt 12, 2011 /
 
Tisztelt Gázszeres! Nagyon köszönöm. Azok nyitva vannak. Már alig várom hogy a 100nm-en 16 fok fölé tudjam küldeni a hőt. Mint lentebb, nem lehet, hogy a visszatérő hőérzékelője meghibásodván gondolja azt, hogy túl meleg és az ad hibást vezérlést, ami lezárja a gázt? Ha a hőérzékelő lenne, az garantált csere, vagy tudok tenni vele valamit?
(#) gazszeres válasza asztro hozzászólására (») Okt 12, 2011 /
 
Azt írtad "C 18"
Ebben a típusban nincsenek termisztorok.
Ha " SC 18 "természetesen lehet hőérzékelő hiba. Csere mindenképp, nem javíthatóak a hőérzékelők. Elnézést, ha én értettem félre.
(#) asztro válasza gazszeres hozzászólására (») Okt 12, 2011 /
 
Köszönöm a fantasztikusan gyors választ. Közben találtam kézikönyvet is itt.

Az előremenő határoló termosztátjáról beszéltem, ami a készülék bal oldalán található rézcsőre van bilinccsel felerősítve.
(#) gazszeres válasza asztro hozzászólására (») Okt 12, 2011 /
 
Remélem sikerül megoldanod a problémát.
Én már kissé kellemetlenül érzem magam az első diagnózisom miatt.
Sok szerencsét a javításhoz!
(#) kobold válasza asztro hozzászólására (») Okt 13, 2011 /
 
Ha az a termosztát old, akkor sem főláng, sem pedig őrláng nem lesz, mert az égésbiztosító mágnesszelepének az áramkörét szakítja meg. Ha tehát az őrláng megmarad, a termosztátnak jónak kell lennie, de egy rövid vezetékkel áthidalva a két érintkezőjét erről gyorsan megbizonyosodhatsz (csak utána semmiképp ne hagyd rajta az áthidalást).

Nekem C21 van, ahogy nézem, tökugyanaz a kettő. Nyáron ugye nem fűtöttem, a már említett vízarmatúra tetején lévő tömszelencénél (ez vezeti meg, illetve tömíti az áramlásérzékelő membrán által tologatott tengelyt) valószínűleg volt némi szivárgás, és a kirakódó vízkő teljesen megfogta a tengelyt. A végeredmény olyasmi lett, mint nálad, azzal a kis eltéréssel, hogy egyszer sem gyújtott be a főégő.
Tegnapelőtt lebontottam az egész vízarmatúrát, és nem bántam meg, mert a belseje tele volt retyóval; kitakarítottam, kifúvattam a két bypass-csövet (amik az armatúrát a vízcsövekhez csatlakoztatják), és levakartam a vízkövet is. A gázarmatúra alját, ahová a vízház csatlakozik, óvatos vakargatással és fúvatással szintén megtisztítottam, csavarhúzóval mozgatva ellenőriztem a vízárambiztosító szelep tengelyének a mozgását (alulról nézve egy kis pöcök, középen), összeszereltem, majd befűtöttem

A dolog egyetlen szépséghibája az, hogy a tömszelencénél azóta is szelíden gyöngyözik a víz, pótalkatrészt nálunk nem lehet kapni, úgyhogy most meg kell várnom valamelyik kollégámat, hogy egy pesti fuvar keretén belül hozzon nekem egy tömszelencét... Érdemes előre venni egyet (szinte semmibe nem kerül), ha az ember a szétszerelést tervezi, különben jöhet a dupla zokni - vastag pulóver - kockás pokróc jellegű várakozás, mint nálam
(#) toro válasza asztro hozzászólására (») Okt 13, 2011 /
 
Jó a könyv, csak amit problémának írtál - arra kaptál tőlem választ ill. megoldási lehetőséget.
A stemco (hőmérséklet korlátozó-, biztonsági termosztát) a termoelem áramkörét szakítja meg. Ezzel megszünteti a gyújtóláng gázhozzávezetését is.
A vízarmatúra tömszelencét 350.- - 400.-Ft köröli áron lehet beszerezni. Ajánlatos a tengelyt kicsit zsírral megkenni. S ne feledd legalább 2 évente RÁ KELL FIGYELNI!
(#) asztro válasza gazszeres hozzászólására (») Okt 13, 2011 /
 
Igen, éppen két perce sikerült. A szerelőm, aki visszarakta a radiátorokat és "lenyomáspróbázta" őket nem töltötte fel a rendszert. Ezért melegedett a szivattyú, ha sokat forgott, és a többi. Nagyon köszönöm mindannyiuk segítségét.
(#) bucilali válasza toro hozzászólására (») Okt 18, 2011 /
 
Szia toro!

Küldtem egy üzenetet, nézz rá légyszi!

Köszi: bucilali
(#) toro válasza bucilali hozzászólására (») Okt 18, 2011 /
 
ok
Hova?
(#) inka67 hozzászólása Okt 18, 2011 /
 
Inka 24KRK kazánom van. Azt kell tudni róla, hogy van benne egy külön kevert köri modulja.

Úgy néz ki ez a modul/panel elszállt benne, mert a programból (SETUP sem látszik) kiiktatódik. Így nem megy a padló sem.

Ami még érdekes lehet, hogy úgy ment tönkre, hogy először 1-2 napig nem ment, utána 1-2 napig megint ment váltakozva.

Van valakinek ötlete, hogy mit lehetne kezdeni a panellal? (Persze a cserén kívül!)

Van rajta ami látható 3 kondi: 1000, 470, 10 MF -osak. Van értelme ezek cseréjének?

A tápja valószínűleg ugyanezen panelon van, sajnos egybeöntve valami műanyag házban. Ehhez nincs sok remény, hogy hozzáférjünk.

Köszönöm, ha segítettek.
(#) bucilali válasza toro hozzászólására (») Okt 18, 2011 /
 
baloldalt felül: üzenetek
(#) gazszeres válasza inka67 hozzászólására (») Okt 18, 2011 /
 
Szia!
Ha a panel néha teljesít néha nem, akkor nem lehet eprom-hiba. A kondik cseréje? Filléres dolog, csináld meg.
Bár szerintem a hideg forrasztást, mint lehetséges hibát sem zárnám ki. Ha ezek nem segítenek akkor muszáj lesz cserélned a pf-modul kártyáját.
Sikeres megoldás esetén, légy szíves írd be ide, hogyan oldódott meg a probléma, szívesen olvasnánk.
(#) gazszeres hozzászólása Okt 19, 2011 /
 
Sziasztok kedves szakik!
Tavaly már kezdeményeztem, de internet kimaradás ( nem volt rá pénzem ) és vidéki munkák miatt,aztán leállt abbéli kísérletem, hogy jelezhessem felétek, szívesen javítanék vezérlő panelt. Ha vannak rossz paneljaitok, hiba kiállási leírással azokat szívesen fogadom. Írjatok.
(#) inka67 válasza gazszeres hozzászólására (») Okt 20, 2011 /
 
Szia!

Nos kiszedtem a panelt. A rajta lógó kábelvégeket leszigeteltem, így megy a kazán.

Mellékeltem a képeket róla. Van ötleted miként lehet nekilátni a hibakereséshez?

Mivel baromi apró a túloldali nyák forrasztása, így nem mertem kiszedni belőle a kondikat. Azt próbáltam, hogy párhuzamosan rájuk kötöttem plusz elkokat. Sajnos nem jött be!

A panelen a relé sosem húz be, mintha egyáltalán nem menne. (Viszont az biztos, hogy meghibásodása kezdetén jópárszor még újraindult és napokig ment is.)

A bedobozolt valami, az trafó 220V primer és 2x10V sec tekercs. Alatta van valami egyenirányítóféleség.

Van a panelon egy LPC932 Philips processzor.

Nem sok időm volt eddig rá, de gondolom először az IC-en lévő tápfeszt kellene valahogyan ellenőrizni?
(#) mestair hozzászólása Okt 22, 2011 /
 
Sziasztok!

Segítséget szeretnék kérni ARISTON TX 23 kazán a szokásos hibával, 3 LED világít félperc után leáll.
Azt olvastam egy kondi cserével orvosolható.
Meg tudja valaki erősíteni?
Melyik az a kondi pontosan? A trafó mellet közvetlen?
(#) inka67 válasza inka67 hozzászólására (») Okt 22, 2011 /
 
Megnéztem, nincs tápfesz az IC-en! Az 1000microF-os elkon 35VDC van. A 470microF-oson 18VDC. Tehát a trafó és egyenirányító rész jó rajta.

Ellenállásmérővel kimértem a 10microF elko két lába van rajta az IC-ék VSS\VDD lábain. Ezen az elkon nincs egyenfesz. Gondolom kb. 10-14VDC-nek kellene lennie. Az elko lábain egyik polaritással 420 Ohm míg ellentétes polaritásal 840 Ohm terhelés mérhető műszerrel.

Az elkot lecseréltem, de a helyzet változatlan.

Tudna valaki valami iránymutatást adni a hibakereséshez? (A korábban mellékelt képek eléggé részletesek.)
(#) toro válasza mestair hozzászólására (») Okt 22, 2011 /
 
Hát, azért az nem úgy van!!!
Egy dolog, hogy sokan írják - kondenzátort cseréltek!
De aki nem tudja melyiket - hol - milyen értékűt /kapacitásút) azért NE ÁLLJON NEKI!
Írd meg konkrétan mi a gondod. Sokan tudunk az oldalon hasznos információval ellátni.
(#) mestair válasza toro hozzászólására (») Okt 22, 2011 /
 
A következő a probléma:
a kazán elindulást követően 20-30 másodpercet követően leáll, világít mind a három LED . Reset után ugyanezt produkálja.
Tavaly fűtési szezon elején ugyanezt játszotta, akkor megjavult (a szerelő már akkor cserélni akarta) most újra kezdte és nem javult meg!
Csinálok képet ha kell, kivettem a panelt és szerintem beazonosítottam a kondit.
(#) önkosenior válasza inka67 hozzászólására (») Okt 22, 2011 /
 
valószínűleg az ic zárlatos. ha kiveszed a panelból és megjelenik a feszültség, akkor biztos.
(#) tibibalogh520 válasza önkosenior hozzászólására (») Okt 22, 2011 /
 
Szia Önkosenior!
Idézet:
„ha kiveszed a panelból”

Azért ilyesmire ne biztasd!
Két okból sem.:
Először is, "kezdőként" ne egy -olcsónak semmiképp nem nevezhető- kazán vezérlőpanelen gyakorolja az SMD. forrasztást, másrészt írta, hogy hány ohm ellenállást mért az adott tápkörben.
Ez a mért érték nem utal az IC totál zárlatára, tehát valamennyi fesznek illene ott lenni IC hiba esetén is.
Inkább valami táp köri szakadásra, stab IC hibára, szeleptranzisztor szakadásra, zener zárlatra, stb. tippelnék...
Természetesen a műszerzsinór a kérdező kezében van, tehát neki kellene végigmérnie, hogy mely az a pont ahol "elfogy" a tápfesz.
(#) inka67 válasza tibibalogh520 hozzászólására (») Okt 22, 2011 /
 
Köszönöm a választ!

Az IC kiforrasztásának nem fogok nekilátni, mivel nincs hozzá sem eszközöm, sem gyakorlatom.

"Természetesen a műszerzsinór a kérdező kezében van, tehát neki kellene végigmérnie, hogy mely az a pont ahol "elfogy" a tápfesz."

Alapvető ismereteim vannak, de sajnos gyakorlott nem vagyok panelek javításában, ezért próbálok itt kérdéseket feltenni.

Teszek fel egy újabb képet a mért pontokról. Bejelöltem a kondik forrasztási pontjait. A kék a minus azaz a 0 pont. Ezek szépen ott vannak a kondik lábain és az IC-ék Vss lábain is.
A pirosak azok a pontok, amelyek zárlatot mutatnak a nagy kondi meglévő 35V-ával, tehát ezeken a pontokon is 35V van.
A zöld pontok lennének az IC-ék tápjai, ahol sajnos 0V van.
A diódákat megméregettem nem mutatnak zárlatot vagy szakadást. Viszont van egy tranyóféleség amit bekarikáztam lilával. Emitter - collector zárlatot mutat. (Lábai között minkét irányból sípol a műszer.) Ezen a két lábán van egy barna színű ellenállásféleség jelölés nélkül. 10 Ohm-nak mértem. Lehet, hogy ez az ellenállás vagy tranyó szállt el?

Azért gondolom, hogy nem tranzisztorhiba, mert mondom, hogy több napos állás után a panel időnként beindult. Tranzisztor tud ilyet produkálni?

Bocs, ha hosszan írtam!

inka3.jpg
    
(#) inka67 válasza inka67 hozzászólására (») Okt 23, 2011 /
 
Javítás az előzőhöz:

A tranzisztorféleség az 3FW ami BC857BW -nek felel meg. A rajz szerint így a Bázis-Emitter lábak sípolnak a műszerrel.
(#) proli007 válasza inka67 hozzászólására (») Okt 23, 2011 /
 
Hello!
Közöm nincs a panelhez, csak bele beszélek..
- A trafóról vedd le a cimkét, akkor lehet talán látni hány szekunder van rajta, mert én nem a 35V-ból (24V egyenirányítva) készíteném az IC-k tápfeszét, amit inkább 5V-ra tippelnék vélhetően a százlápú proci miatt. Vagy is lehet még egy tápfesz, ami nincs meg. Mert a 24V szerintem a "működtető feszültség".
- A nagy IC-től ÉK irányban egy nagyobb háromlábút látok. az nem véletlenül egy 5V-os stabilizátor? És a hídegyenirányító négy diódája mellett, is látok egy plusz egyenirányító diódát..
- Nézd meg az elkók feszültségét is, néha az is beszédes, milyenek vannak benne.
- A trafós oldalon látok két barna hengert az elkó mellett. Az nem bizti véletlenül? (bár elkók is voltak ilyen kabátba.
- Én zárlat helyett szakadást keresnék, mert hőnek nyoma sincs itt. Ha meg most is meglenne, fűtene valaki veszettül.
üdv! proli007
(#) önkosenior válasza inka67 hozzászólására (») Okt 23, 2011 /
 
nehéz ügy, de néhány támpont: panelba forrasztva semmit sem lehet megbízhatóan megállapítani, kivéve a totál zárlatot. A műszer sípolása jelenti a totál zárlatot. semmilyen félvezető lábai között nem lehet totál zárlat, de gyakran a tranyó kollektora rajta van egy lábon, meg a házán, ill. beforrasztott hűtőzászlóján is, ezek tehát összesípolhatnak. Általában kollektor -emitter zárlat szokott bekövetkezni a hálózaton bejutó túlfeszültség hatására, ha a kondik gyengélkednek. Legjobb a trafó tekercsétől az ic-k lábáig a tápellátó áramköröket felderíteni és lerajzolni. soklábú ic-k ritkán mennek gajra, akkor viszont a panelt szinte ki lehet dobni. Abban igazad van, hogy félvezető hiba nem bizonytalankodik, ha bekövetkezett, úgy is marad.
(#) inka67 válasza proli007 hozzászólására (») Okt 23, 2011 /
 
Jókat írtál, elgondolkodtam rajta. A trafó oldalán rajta van: SEC1 és SEC2 10-10V.
Az IC-ék tápjaival igazad van, valóban csak 5V körülinek kellene lennie. Az egyik azonban 5V-os, a 28lábú az viszont 3,6V? PDF-ek szerint.
Lehet, hogy az ék irányt telibe találtad, jobban megnézve az valóban más feliratú 3lábú izé. Nem találok azonban róla semmit. Ez van rá írva: "ON RJO P2F". Ha stabIC, akkor viszont gáz van, mert mindkét szélső lábán 35V van. Ami viszont lehet az általam bekarikázott tranyótól. Kimenete ugyanis a tranyó collektorán van. Mint rajzoltam a tranyó emitter-bázis lábai sípolnak, és 35V van rajtuk.
A barna hengereket nem tudom beazonosítani: feliratuk 1500mA, 250V. Ha biztik, akkor jók. Lábaik-Sípolnak.

Azért kínlódok vele, mert nem bírom megfizetni a cseréjét kb.50000Ft, meg érdekel is, hogy javítható-e? Viszont, ha bejönnek a mínuszok, akkor gáz lesz, mert így csak a lakás felében van fűtés...
(#) inka67 válasza önkosenior hozzászólására (») Okt 23, 2011 /
 
Egyre jobban a kis ellenállásra gyanakszom a bekarikázott tranzisztor emitter-bázis lábaira forrasztva. Kivenném, de nagyon pici és apró a nyák a pillanatforrasztómhoz. Meg az is zavar, hogy ezen a barna színű téglalap alakú izén nincs semmi felirat, így ha ez valóban 10 Ohm, ami ezek szerint zárlatot mutat, és a tranzisztor egyébként jó, akkor mit tegyek vissza a helyette?

A panelt 220-ra kötve ügyetlenségem és gyakorlatlanságom miatt "beremeg a kezem". Lehetne vajon ezt az IC tápfeszkeresést úgy tesztelni méregetni, hogy csak a nagy 1000 microF kondi lábaira egy 9V-os elemet forrasztanék?
(#) proli007 válasza inka67 hozzászólására (») Okt 24, 2011 / 1
 
Hello!
Én még mindig maradnák az mellett, hogy mi nincs meg, mint hogy mi van. Ez csak akkor lenne érdekes elsőre, ha valahol indokolatlanul túlfeszültséget találnál, de itt nincs feszültség.
Vagy is ellenállás mérővel keresném azokat a teljesítmény eszközöket, amik egybe csengenek az IC-k tápfeszültségével. Valamint azok másik lábain mérnék feszültségeket.
Ha kétszer 10V van a trafón, akkor nézd meg nem-e hasonlóan készült a tápfesz mint ahogy lerajzoltam. Mert az 5. diódával még nem foglalkoztál.
(Az alkatrészek típusát-értékét ne nézd, csak az elméletet, ahogy működik. Mert itt a stabi, csak a főtáp felét kapja)
üdv! proli007
(#) kakadukak hozzászólása Okt 24, 2011 /
 
Üdv mindenkinek!inka 24k kazánhoz vezérlő panel kapcsolási rajzra lenne szükségem.Ha valaki tudja hol található kérm írja meg köszi!
(#) toro válasza kakadukak hozzászólására (») Okt 24, 2011 /
 
A panel az "TITKOS". Küldök egy gépkönyvet.

Inka 24k.pdf
    
(#) inka67 válasza proli007 hozzászólására (») Okt 25, 2011 /
 
Hello! Leírásod alapján próbáltam keresgélni. Arra jutottam, hogy a rajzhoz amit feltettél nincs sok köze a táprészének, mert nincs is benne stabIC.
Három kisméretű tranzisztor emittere cseng az IC-ék tápjával. Ebből kettőt kizárnék: az egyik a termosztáton keresztül kapcsol tápot vissza az IC-re (nem a táp lábra), a másik is hasonló okból mivel visszacsatolás van róla a másik IC nem táplábjára.

Marad a négyes dióda mellett lévő tranzisztor 1FW, ennek a bázisa van kötve egy kicsi sárga színű diódán keresztül a négyes diódára, collektora a 470micros kondi +lábán van. Emittere a VDD ponton, van ami 0V.

Elképzelhető, hogy ez a dióda és tranzisztor páros alkotja az IC-ék tápját?

köszönöm a segítségedet...
Következő: »»   49 / 293
Bejelentkezés

Belépés

Hirdetés
XDT.hu
Az oldalon sütiket használunk a helyes működéshez. Bővebb információt az adatvédelmi szabályzatban olvashatsz. Megértettem