Fórum témák
» Több friss téma |
Hello!
Meglehet. De akkor egy zéner dióda a tranyó bázisában, aminek katódja a bázisra, anódja pedig a negatív tápra (GND-re) kell hogy csatlakozzon. (Sima zéneres stabilizátor, 5V esetén, 5,6V zénerel.) Valamint akkor a kollektor felől egy ellenállásnak kel menni a bázisba, ami táplálja a zénert. Viszont ha ez így lenne, és a 35V megy a tranyó kollektorába, érdemes lenne valami testesebb tranyót betenni, hogy hosszabb életű legyen mint elődje. (Panelt nem látom, mert csillog, két dimenziót meg csak a papíron szeretem..) üdv! proli007
Sziasztok! Junkers Euroline kazánhoz kéne panelrajz, legrosszabb esetben gépkönyv.
Köszönöm nagyon szépen!
Üdv.!
Pontosan úgy van, ahogyan írod. A bázison egy zener dióda lehet, és az anód\katód pontok is stimmelnek. Viszont nem a nagy 1000micro 35V-ja van a tranyón, hanem a kisebbik 470micrós elko, így a collektorán 18V van. A bázis lábán és a zener katódján 3-4V körüli értéket mérek. Emitterén viszont nincs mérhető érték! Bízom benne, hogy ez lesz a hunyó. Vettem is egy bc847-et, mert csak ilyen smd tokozású fér el a doboz és a panel alatt. Ez 50V 100mA. Este neki is látok a beszerelésének, majd beszámolok... Köszi!
Hello!
Akkor még is úgy van a táp kialakítva, ahogy rajzoltam, a trafó leágazásáról, csak éppen nem "rendes" stabilizátor van, hanem egy mezei tranyós. Én elsőként kiforrasztanám a tranyót, úgy mérném meg a zénert, másodsorban az emitterpont helyén megtáplálnám 3,3V-al és megnézném az áramot. Hátha azért megy el a tranyó, mert túláram van/volt. üdv! proli007
Sziasztok kérem segitsetek!
Van egy Junkers euroline kombi turbos készülékem és sajnos panelhibás (ez biztos) se kép se hang. Kérem ha tud valaki segiteni az küldjön egy elérhetöséget.
És honnan tudod?
Kap feszültséget-, víznyomás megfelelő stb, stb.
Mert ugy gondoljuk hogy egy viharban villámcsapás volt egy pár házzal melletünk és tuláram miatt tönkremen pár háztartási eszköz többek között a cirko is.
Lehet, hogy Ti a másik fázison vagytok. Nézzétek meg a biztosítékot. Ámbár lehet, hogy "elkaptátok"!
A panelt "aranyárban mérik" a boschnál. Érdemesebb a Vaterán egy lecseréltet venni alkatrésznek!
Hello
Nem is tudom mit mondjak, hogyan köszönjem meg az útmutatásodat!? Működik a panel, már vissza is szereltem a kazánba, és vagy egy órája duruzsol a padlófűtésünk! Igaz, az én kezemben volt a mérőzsinór, és a forrasztó is, de kellettek az iránymutatások. Persze mindenkinek köszönöm, a hozzászólásokat, akik még írtak! Jó ez az oldal, és gyakrabban fogom látogatni. Tehát a végeredmény: inka24 KRK kevertköri panel megjavítva. 2x4mm-es kis tranzisztor cseréjével. Költség: 30Ft
:no:
Lehet korai volt az örömöm, a panel azóta is megy, de lsd. a kombikazán működési hiba topikot...
A hiba, olyan mint a csótány. Ha rácsapunk, nem pusztul el, csak dünnyögve odébbáll.
Szerintem is jó mondás!
Még párszor rácsapok a szemetjére, hátha beadja a derekát! Holnap, amint lesz időm, újra kiszedem a panelt, és megnézem még tüzetesen, hátha lesz még valami az érzékelők felőli oldalon.
Üdv Minden Hozzáértőnek!
Segítséget szeretné kérni, teljesen laikus vagyok , de úgy látom(olvasom),hogy ezen a z oldalon hozzáértők találhatók! Családi házunk fsz. kb.56m2,tetőtér kb.60m2 Kazán új Ariston Premium classic 24 kw kombi kazán. Most indult volna a fűtés. (Tavaly télen ment, 8-10 fok volt az épületben.) Fsz: padlófűtés+ fürdőszoba t.szárítós radiátor, tetőtér 3db lap radiátor. Sajnos csak a radiátorok működnek. A fsz. fürdőben működött a padló fűtés, de már az sem megy. Szerelőnk szerint aki az egész rendszert telepítette , valószínűleg a kazán szivattyúja nem tudja fordítani a padlófűtés ?köreit?. Már többször próbálta elindítani (légtelenítette), de sajnos nem indul. Most ott tartunk, hogy vennem kellene egy szivattyút meg még valami hőcserélőt a padlófűtéshez (plusz villany oda vitel). Természetesen nem akarok más szerelőt hívni, mert az megint mond valami okosat, és nekem valószínűleg továbbra sincs fűtésem, és közben fogy a kevés pénzecském. Ha tudna valaki valami segítséget nyújtani abban, hogy mit tegyek , nagyon meg köszönném.
Mivel senki nem szólt hozzá, megpróbálok én segíteni.
A szerelőt addig ütni míg jó nem lesz a fűtés. HA ez nem megy akkor az összes radiátor és egyéb csapot elzárni, és csak a padlófűtést megnyitni. A kazánnál vagy benne levő légtelenítőt kinyitni. Így működtetni a kazánt legalább 5-10 percig. Ha légdugó van ez már csak kihozza. Ez után a radiátorokat egyenként megnyitva (főleg ha nincs rajtuk légtelenítő szelep ) és a többit elzárva szépen végigzongorázni az összes radiátort. Ha légdugó volt akkor ez megoldja. Ha nem légdugó hanem dugulás akkor a rendszert kéne átmosni, de az már lehet neked magas lenne, tehát vissza az első opcióra... Vannak még lehetőségek (tévesen beállított csap, véletlenül elzárt szűkítő, kis teljesítményre állított szivattyú ) de ezeket azért egy normális szerelő kivédi. A többi lehetőséget majd remélem mondják a nálam hozzáértőbbek...
Bátran tedd Mugab válaszát magadévá - csináld így!
A radiátor alsó csavarját, ha kiveszed elzárt állapotában - és fekete darabos lé folyik, érdemes átmosni a rendszert. Javaslom - nem reklámként - a Fernox F3-at.
Köszönöm a választ.Amit írtál a szerelő már mind megcsinálta.Ezért gondoltam, hogy a fórumon próbálkozom, hátha találkozott valaki már hasonló problémával.
Sziasztok!
A sok hozzá értö válaszát várom viszonylag egyszerű dologra.Van egy FÉG C-24-es falikazánom be állítom a szobai termosztátom pl.25 fokra elindul és müködik a keringető szivatyú a kazánnal.A kazánon van egy másik termosztát amin be tudom állítani,hogy milyen meleg vízet keringessen.Ha eléri az általam be állított höfokot a kazán lekapcsol.És most jőn a nem értem rész..Ha a szobai termosztát nem éri el a 25 fokot de a kazán eléri pl:50fokos vízet leáll ilyenkor a keringető szivatyúnak nem kéne müködnie?Mert nálam áll.Vagy gyárilag ilyen.van erre valami megoldás?
Szia! Melyik típusú vezérlő van benne? Az butókeringetésnek a hiánya egy jellegzetes hanggal párosul amikor leáll a szivattyú.
Pasz piros annyira nem értek hozzá de rakok egy képet.
A szivatyunak szinte semmi hangja nincsen.Laing tipusú a szivatyú
Ennek így kell működnie.
A szobatermosztát kapcsolja ki és be a keringető szivattyút. A keringető szivattyú által keltett vízáramlás hatására gyújt be a láng. Amit "második" termosztátnak hívsz, az az előre menő vízhőmérsékletet korlátozza. Papíron ez a kazán (cirkó) 90/60-as fűtéskörre van szánva. Azaz amikor nagyon hideg van, akkor 90 fokos víz hagyja el a kazánt és visszatérő ágon is 60 fokos a víz (ami meglehetősen meleg ugye, bár ekkor "csúcsra van járatva" a rendszer, értsd -25 fok -> kanyarban eltörik a macska ). A gyakorlatban szobatermosztáttal állítjuk a lakás hőmérsékletét. A kazántermosztáttal pedig olyan maximális vízhőmérsékletet állítunk be, hogy a tervezett legnagyobb hidegben sem kelljen folyamatosan menni a kazánnak. Hatásfok szempontból az a jó ha minnél kisebb lángon megy és minnél kisebb vízhőfokon a rendszer... Röviden: 1.) Állítsd be kívánt lakáshőmérsékletet a szobatermosztáton 2.) Vedd le a gázmennyiséget (jobb gomb alatti tekernytű) amennyire lehet (azaz a leghidegebb időben is képes legyen kifűteni a lakást (bár akkor nem baj ha szinte állandóan megy). 3.) A kazántermosztátot pedig oda állítjuk, hogy az előremenő vízhőmérséklet ne legyen túlzottan nagy. Igen, jól látod. A 2 és 3 ellentmond egymásnak - Ha kicsi lángot állítasz be, akkor lassan fog felfűteni nagy hidegben... - Ha kicsi vízhőmérsékletet állítasz be, akkor nagy hidegben többször le fog kapcsolni a kazántermosztát mire eléred a kívánt lakás hőmérsékletet... A kettő között az arany középút megtalálása rajtad múlik... Egy lakás fűtésének belövése több év, beleértve a radiátorszelepek megfelelő beállítását is...
Gaflynak igaza van! Az általa leírtakat szem előtt tartva, a rendszerednek úgy kell működnie, de az utó vagy más néven lekeringetést az 1mikrofarádos kondenzátornak kell elvégeznie. Ez olyan rövid idejű, hogy szinte másodpercekben mérhető és csak arra jó, hogy a helyileg felhalmozódott hőt elszállíttassa néhány fordulattal a tűztérből a szivattyú. A lángmagasság beállítását tessék szakemberre bízni, ha Te magad nem vagy tisztában a csavarzatok mozgatásában.
Ez edig teljesen érthető
De én szeretném azt a meleg vizet is kihasználni ami a kazán "nyugalmi állapotában van"Tehát fütött kazán le áll mert höfok tilt,hül kazán kapcsol.Míg szobai termosztát nem tilt.Csőtermosztát sem segítene rajta? Vagy egy modernebb kazán kellene? Köszönöm a segítségeket
Talán erre gondoltál? Nem tudom be lehet-e állítani rajta ahhoz típusú szivattyúhoz az utúkeringetési feszültséget, mert a Drundfosshoz jó.
Urak!
Úgy látom egy kicsit félreértettétek Hanyi1977 kérdését. Ő azt kérdezte, hogy a szobatermosztát még nem kapcsolt le mert a szobában kevesebb van mint 25°C (amit beállított rajta). A kazán vízhőmérséklet szabályzója a gázégőt viszont lekapcsolta mert az előremenő fűtővíz elérte az 50°C ot, akkor nem csak a gázégő kapcsol ki hanem a keringtető szivattyúja is leáll. Elvileg a keringtető szivattyúnak addig kellene mennie, amíg a szobatermosztát kéri a fűtést. Nálam legalább is így működik. Ha valamit félre értettem akkor én kérek elnézést.
Sziasztok!
Baxi mainfour 24f tipusú kazánhoz keresnék kapcsolási rajzot, az alaplapjához. Folyamatosan újraindul a készülék. Gondolom teszteli a rá csatlakoztatott eszközöket és E05-ös hibakódnál újraindúl. Ez elvileg NTC szenzor hiba lenne de sajnos az jó. Ja és nem reagál 1 gombra sem. Ez lehet esetleg táp hiba?? Valakinek valami ötlet esetleg? Erőre is köszönöm
Képet is akartam csatolni. az előbb ez lemaradt.
|
Bejelentkezés
Hirdetés |