Fórum témák
» Több friss téma |
Szia,
valószínűleg nem működne,habár a kapcsolás elvileg jó.A 12Vos generátor lehet hogy néhány tiz Ampert fogyasztana,izmossabb tirisztorok kellenének,az mellett az anódok közti 1mikros kondikat is méretezni kellene akkora áramhoz hogy a tirisztorok jól komutáljanak... ![]() Akkor lehet hogy egyszerűbb volna az orosz birkanyíró invertert módosítani,lehet hogy van is rajz a fórumon...
SEGITSETEK!! Egy aranylag nagy patak/folyo mellett lakom (Kukullo, Erdely). Jo lenne aramot fejleszteni. Szeretnek kesziteni egy/sok " vizibiciklit" amit kikotok a folyo vizre. Ezt csatlakoztatnam mondjuk egy 0,5 kw os villanymotorhoz, termesztesen attetellel.
A kerdesem a kovetkezo: ha egy valtoaramu 0.5 kw os motort (1500 fordulat/m), megforgatunk 1500 fordulattal akkor ez nekem 0,5 kw koruli aramot fog termeli oranken??? Vagy ez nem ilyen egyszeru.... ![]() ![]()
Kedves Lajos!
Elég egy helyen kérdezni. Köszi!
Az a kérdés szinkron vagy aszinkron motort akarsz megforgatni, mert amennyiben aszinkron motort forgatsz akkor nem történik semmi, a szinkron motorhoz pedig tápforrás szükséges(akumlátor).Miért nem generátorban gondolkodsz?
kedves miselino
eloszor is koszonom a valaszt. termeszetesen azt a megoldast valasztom ami a legjobb. kozben en is rajottem , hogy generatorral hatasosabb lesz. ugy kb 1m/s a sebessege a folyonak es kb 70 cm mely. szerinted milyen generatort hasznaljak? mondjuk egy traktor generatorat? Azt szeretnem elerni, hogy egy 1-3000 literes tartalyban a vizet melegitem es allando melegvizem lesz. A futesbe is be tudna segiteni. Keresgelek a neten de nem talalok hasonlo vizieromuvet. egyszer talaltam valami hasonlot Amerikaban de elkallodott a linkem.... udv Lajos
Elöbb talán számolni kellene.
Kerti dísznek jó lesz, meg esetleg 1-2 izzónak elég. Pnull=0,5*ró*A*V^3 1m^2 keresztmetszeten 500W, ennek legfejebb 30% át ha ki tudod venni, 150W...
Bővebben: Link Itt kellett volna kezdeni.
Kérném szépen a segítségeteket, a mellékelt képen lévő 12 voltos dinamó, 24 voltos motorrá való átkötésére. Azért reménykedek benne, hogy hátha átköthető 24 voltosra, mert négy szénkeféje van. A két szemben lévő párhuzamosan kötve.Az igazsághoz az is hozzá tartozik, hogy két szénkefe tartója a vasra van nyitolva, de leszedném és elszigetelném a testtől. 39 hornyos a forgórész és a sztátornak négy álló tekercse van.
Segítségeteket előre is köszönöm.
Szerencséd van, mert négyólusú a szerkezet. Az állórész tekercseket is bontsd szét, egy - egy póluspárra, és a hozzájuk tartozó kefékkel ki lehet alakítani a soros kapcsolást. A kefék közül csak egy lehet testen ezek után, de jobb, ha az sincs.
Mit gondolsz, hogy hány wattra lesz képes?
Ugyanannyira, mint 12 V -on. A felvett áram a fele, de a feszültség a kétszerese. A méreteiből saccintva olyan 6 - 700 W, de lehet több valamennyivel
Íme a dinamó címkéje. Magyar gyártmány, 12 volt, 500 watt, 1400/ 6000 fordulat percenként a legfőbb jellemzői. Azt mondják, hogy egy motort dinamóként használunk, kisebb teljesítményt ad le, mint motor korában. A dinamóknál hogy van ez? Ez a dinamó motorként több lesz mint 500 W, vagy kevesebb?
szia,
koszonom az infot... sajna Erdelyben eleg hadilabon all ennek a torvenynek az alkalmazas... amugy lenne otleted hogy milyen generatort hasznalhatnek? ugy 1kw os kellene es ami fontos hogy allando magnes legyen benne, hogy a vizibiciklibe ne kelljen aramot vezessek....
Nos, a villamos gépek konstrukciójánál a feladatra tervezik a gépet. A motor, és a generátor üzemben mások a követelmények, és a megfordíthatóság, csak elvben létezik. Gondolj csak arra, hogy motor üzemben nagy áramok kellenek, ami vastag (kis ellenállású) kevés menetszámú tekercsek, a generátornál nagyobb menetszám, ezért vékonyabb keresztmetszet. Vedd példának egy önindító, és egy generátor (dinamó) felépítésbeli különbségét, pedig a teljesítményük hellyel-közzel azonos nagyságrendű.
Szerény véleményem szerint a villamos gépek generátor és motor üzemmódban hasonló paramétereket produkálnak. Ha egy motort a névleges feszültséggel hajtod és a névleges tengelyterheléssel veszed igénybe, akkor ha ugyanezen fordulattal meghajtod és a kapcsokra a névleges teljesítménynek megfelelő fogyasztót teszel, a névleges feszültséget fogod visszakapni. Ha aszinkron géped van az elcsúszási fordulat generátor üzemben fölfelé szükségeltetik Pl motor 1440, generátor 1560 fordulat az 50Hz-hez. A hatásfokokat megfelelő helyen szükségeltetik figyelembe venni.
EGy jó 24 voltos egyenáramú motorra nagy szükségem lenne. Ezt a dinamót még hajlandó is lennék át is tekercselni. Már tekercseltem motorokat, de a régi tekercset leutánozva egy az egyben. Ezzel a dinamóval nincs mit kezdjek, ebben a félépítésben. 12 V, 500 W, 1400 - tól 6000 ford/min - ig, egyenáram. Még ha váltó áram lenne, (talán) majd használhatnám trafóval szélgenerátornál. Valaki ha tudna segíteni útmutatással az áttekercselésnél, boldog lennék.
Sziasztok!
Autó generátort szeretnék motorként és generátorként is használni,egy kis permetező benzinmotorját szeretném vele beindítani,majd generátorként használni. A kérdésem az lenne ha úgy csinálnánk a dolgot hogy a háromfázisú tekercsekbe külön külön egyen áramot vezetnénk és a forgórészben változtatnánk az áram irányát,ez így működöképes lenne? Köszi a válaszokat! Üdv!!
Generátorral (3f) nem fog menni egyszerűen, de dinamóval megoldhatod. Vegyes gerjesztésűvel érdemes próbálkozni. Soros kapcsolásban motorként, párhuzamos gerjesztéssel generátorként.
Pl az ablaktörlőmotorok is állandó mágneses állórésszel és komutátoros forgórésszel rendelkeznek.Valahogy én is így gondoltam ezt a generátoros témát.
Generátor azért lenne jó mert az alacsony fordulaton is tölt,míg a dinamónak fordulat kell. Esélytelen valamit kihozni belőle?
Az ablaktörlő motor külső gerjesztésű motor. Az tud menni motorként, és generátorként is. A modern autókban 3f generátor van, ahol a gerjesztést a forgórész csúszógyűrűjén adják. Az állórészben keletkező 3f feszültséget egyenirányítják. Motorként úgy tudod használni, hogy a forgórészét egyenárammal gerjeszted, külső áramforrásból, (akkumlátorból) és az állórészre az egyenáramból előállított három fázisú feszültséget kapcsolod. Ez egy kissé bonyolult. Ennél jobb megoldás az öngerjesztő párhuzamos gerjesztésű dinamó.
Hát igen elég bonyolultnak tűnik az egyenáramból hárofázist előállítani
![]() A dinamó meg ugye müködik motorként is meg "generátor"-ként is. Lehet tényleg inkább dinamóval fogok próbálkozni,mert ugye a robbanómotort meg kell indítani,oda meg nyomaték kell,most a generátorból csinált motor indítási nyomatéka mekkora lenne?
Ki nem számolom most neked, de az biztos, hogy a gerjesztő áramtól függ.
Közben utánanéztem,a dinamos megoldás egyszerűbb,ráadásul régebben volt egy olyan szerkezet amit "dinastarter" nek hívtak,dinamó és indítómotor egyben.
Egy dinamó mekkora árammal képes tölteni?
Én szeretném ha valami más megoldást találnál mert igaz régen volt egy 125-ös motorkerékpár amin ilyen megoldású berendezés volt de sajnos azzal is midig problémák voltak. Ez a motor Csehszlovák volt és úgy hívták, hogy Tatran-125.Az egyik fórum tag azt írta az a legjobb amikor valamit arra használunk amire tervezték, igen én ebben osztom a véleményét. Jobb lenne egy kis önindítóba és külön generátorba gondolkodni.Még csak annyit egy dinamó akkora árammal tud tölteni amekkora a teljesítménye.Pl: egy 12V-os 300 W-os úgy 20-25A körül.
Használták azt több helyen is, nem egy elvetemült találmány. Pl. Bosh megoldása.
Igazad van használták ezt több megoldásként is de aki ezeket javítgatta (mint jómagam is) nem nagyon örült a sok hibalehetőségnek, a mai rendszerekben már nem állnák meg a helyüket. Azonkívül a dinamóknak nagyon rossz a hatásfoka.
Azért javítgatnád boldogan a saját Isettádban.
Sziasztok.
Van egy wartburg dinamóm amire az van írva hogy ankersp. 18V 24V 110W. Motorként akarom használni így tudtommal ez egy párhuzamos gerjesztésű motort kapok és szeretném a fordulatszámát változtatni. Ha bekötöm a motort és a forgórész feszültségét változtatom az jó megoldás? Mivel az állórész gerjesztése 18V-os a forgórészé 24V ezért milyen feszültségről érdemes üzemelni? Akkumulátorról kellene táplálni így 12V és 24V állhat rendelkezésre. Kb. 200W-os motorra lenne szükség.
Ha Wartburg dinamó, akkor nem ezek az adatok lennének rajta.
![]() Motorként 400 W bemenőt vígan elvisel. Hogy mennyit ad ki, más kérdés.
Az a kérdés mire akarod használni, azt tudnod kell egy így használt dinamónak rettentően alacsony a hatásfoka ha jól tudom 50% alatt. Most az a kérdés hogy így is megéri-e. Az elbe-nek igaza van mert ilyen felirat nem található egy dinamón, amit te találtál az valószínűleg egy szellőző motor (E-280-as) ami kinézetre teljesen úgy néz ki mint egy Wartburg dinamó, de egy főáramkörű motornak van összekötve. Még egy jó tanács amire az van írva, hogy 110W abból egyszerű átkötéssel nem tudsz 200W-ost csinálni.
|
Bejelentkezés
Hirdetés |