Fórum témák
» Több friss téma |
Hát egy "ügyfelem" rendelt tőlük univerzális vezérlőt.
Ők ajánlották gyári helyett, mondták ennyibe kerül be kell csak rakni és kész. Elküldték minden papír és csatlakozó nélkül. Utána kiderült elfogyott a csatlakozó azért nem küldték. Most kérdem én gyári nem szabvány csatlakozó nélkül hogy lehet szakszerűen bekötni? A másik, nem működik a vezérlőjük erre biztos én rontottam el vagy hogy nem tudom bekötni nem tud mit csinálni!És ilyenkor vagy én benyelem a 20-30e vagy égetem magam és magyarázkodás. És hát sorolhatnám. "A Szerviz hálózatuk nagyon rendes csak a bolt részel van bajom." pontosabban 7db ról kell egyenlőre csak ár. Sok cégnél lehet venni itt is. És nem szeretnék külföldről 7db miatt.
Akkumulátornál ez nem fordulhat elő. De ha nem szereted őket, ott van Pulyka kolléga LINK-je is.
Ez a sajátos tapasztalatom, vannak pozitív és negatív vélemények. A rossz témaválasztásért és a helyesírásért elnézést kérek.
"A másik, nem működik a vezérlőjük erre biztos én rontottam el vagy hogy nem tudom bekötni nem tud mit csinálni!"
Bár semmi közöm a céghez, és nem tisztem megvédeni, de erősen meglepődnék, ha ilyen választ kaptál volna tőlük.....
Egy szerelőjükkel beszéltem és már ő sem használja ezt a vezérlőt mert sok hasonló gond volt vele mint ahogy nekem is.
Telefonon mondták mit köthettem el én mondhattam nekik hogy jól kötöttem, és máshogy kötve sem jó.A lényege a dolognak hogy úgy vitték el tőlem a motort hogy meg kell lökni indulásnál. Ez a saját tapasztalatom és nem az off volt a cél. Külföldi cégektől beszerezni az aksikat elég macerás is lehet. Nagyobb tételben persze célszerű rászánni az időt. Több magyar forgalmazó is van de nem ismerem őket. Sajnos nálunk nincs nagy kereslet rá, és ez szerintem nem is fog változni sajnos.
"Külföldi cégektől beszerezni az aksikat elég macerás is lehet."
Annyira nem. Én eddig háromszor rendeltem külföldről LI alapú alsikat, teljesen egyszerűen és korrekten lezajlott az egész, semmi bonyolultsága nem volt. A 3 eset három különböző országból történt..
sziasztok! új vagyok itt és az elektronikához sem értek sokat(majdnem semmit) de nagyon érdekel az elektromos autó építése ,működése és bízom benn h itt vannak olyanok akik ebben a témában adnak erről információt. és laikus létemre 1 ötletem is van amit előterjesztenék. mi a véleményetek erről: építeni 1 olyan autót aminek a kasztniját magunk csinálnánk(1.körben nem az esztétika lenne a cél) könnyű lenne a kisebb súrlódás érdekében 3 kerekű vékony motor kerekekkel.elektromos motor hajtja akkuval meg minden de az üzem közbeni töltést úgy oldanánk meg h 1 autó generátort pedállal hajtanánk mint azt a biciklit amin fekve tekernek(nem tudom mi a neve) szóval áttétel útján rátöltene az akkukra mint az autó generátor menet közben. nagyon érdekelne h meg lehet-e csinálni, van-e értelme ennek az utántöltésnek és h mibe kerülhetnek az alkatrészek. a válaszokat előre is köszönöm. ja és még 1 kérdés: hogyan tudok úgy hozzászólni h ne kelljen választ írnom. köszi
Helló!
Igen erre számítottam h a teljesítmény nem sok lesz, de nem tudom h 1 generátor meghajtásához mennyi fizikai erő kell. Esetleg az is elképzelhető h 2 vagy több generátort kötni a meghajtásra. Az is igaz h jó időben jobb lenne a kerékpár ha már ennyit tekerek. A cél nem is az h forradalmasítsa az elektromos autó gyártást hanem h olcsón és viszonylag kényelmesen lehessen közlekedni vele és elinduljon vmi amire talán lehet építkezni. És fő szempont h a kivitelezés is olcsó legyen(használt autó-motor alkatrészek stb) Nyilván nem lehet levizsgáztatni de első körben ez nem szempont.Majd figyelem a hozzászólásokat és igyekszem kiszűrni vmit amiből tanulhatok. Köszi
Kedves ti.bi
Írod, hogy az elektronikához nem igazán értesz. Az írásodból az is kitűnik, hogy van még egyéb is, ahol az ismereteid bővítésre szorul. Mást ne mondjak, a menet közbeni akkutöltésed is nem jó. Sebaj, amennyiben a fórumtársak meggyőződnek róla, hogy amit leírtál, komolyan gondolod, az igazi szakértőktől fogsz kapni segítséget. A kapott segítséggel megépíted az elképzelésed. Az is megtörténhet, hogy sok mindene másként lesz megoldva, de megépül és még rengeteget is bővíted az ismereteidet. Most engem és valószínű, hogy sok mást az érdekli, hogy hozzá kezdtél-e már vagy csak álmodozol.
A rasegites igy mukodik az elektromos bicikliknel.
Azt az eyet vedd figyelembe, hogy felesleges a mechanikai munkat elektromossa lakitani rossz hatasfokkal majd meg rosszabb hatasfokkal tolteni ezzel egy akksit majd ezt szinten vesztesegesen visszaalakitani mechanikai munkava. Tekerd egybol a kerekeket. Ha offline akarod eloallitani, akkor vannak erre kenyelmesebb poziciok is... Amirol irsz, az ha jol emlexem Solo nevre keresztelt magyar (hamvabaholt) elektromos auto volt.
Szia
Még egy kis kasznis autót is pedállal hajtani elég nehéz lehet, és még sebeséségileg se lenne elfogadható.Legalábbis eléggé ki izzadnád magad mire eljutnál 1-2km távolságra. És nehezítésnek még rájönnének a veszteségek is. A legjobb elektro motoroknak se több 90% nál a hatásfoka. Erre még rájönne a generátor is, ami szintén nem tudja átlépni a 90% hatásfokot. Így a legjobb esetben is minimum 20% plusz erőt igényelne tekerésnél. De szerintem te kb 40% kos veszteséggel számolhatsz. Anyagi szempontból nézve minimum 50e költséggel számolj. Idézet: „csak segéd kerékpár jellegű lehet” Üdv. ...mert egy segédmotorkerékpár elektromosra való átalakítása, és az az azutáni levizsgáztatása mennyibe kerülne? Nekem a 300W kevéskének tűnik, hamár építenék, és nem drága a papírozása, és lesz is rá pénzem(mert a hozzá valók nem olyan drágák, akkuval, motorral), akkor mehetnék 300W fölé majd 2012-ben.. Ha OFF lenne ebből, az az én hibám lenne. De nagyon érdekel, szóval bevállalom, meg hát normális emberkékkel vagyunk körülvéve, akik meg bírják állni, nem úgy, mint én , de csak súgd meg, ha tudod a fenti kérdés válaszát. Köszi, Üdv.Tomi
De én 500W-os motorra gondolok, az viszont már smk kategória.
Na mind1, köszi, majd megkérdezem, ha itt lesz az ideje. Az pedig nem jó, hogy azt a 150W többletet nem veszi észre senki, mert motort építenék át, ami kicsit feltűnő, és biztos igazolnom kellene valamivel, hogy szabályos az átalakítás, de rá is ér még ez a téma. Ez az utolsó OFF.
Nekem a segédmotorom átalakítása semmibe sem került, és tessék szó szerint érteni. Persze a kategórián belül kell maradni (4kW).
Átalakítottam, váltottam pár levelet a Közlekedési hatósággal, majd bementem a biztosítóhoz, megkötöttem rá az éves kötelezőt, és azóta megy. Többször volt megállítás, nem volt vele gond, nézték a rendőrök, hogy mi is ez tulajdonképpen
Mármint a papírozása nem került semmibe.
Apropó papírozás! Van bármilyen előnye annak, ha hivatalosan építek elektromos autót? Elég sokba kerül a bürokrácia, mire a forgalmiba kerül. Mi történne, ha egy friss műszakis Polski Fiat 126P házilag villanyhajtást kapna? Ha közúti ellenőrzésbe futok, csak az NKH venné észre a motorcserét. Két évig nem tűnne fel senkinek a rövidebb hatótáv és a 70km/h sebesség...
És mi lesz a vizsgával két évente? Mindig motort cserélsz?
Illetve mit csinálsz ha a rendőr megállít? Vagy ha esetleg balesetbe kerülsz, hány évre fognak lecsukni (még akkor is ha nem a te hibád). De még lehet sorolni.... Ha csak kertek alatt akarod használni, akkor más kérdés.
Mi köze a balesetnek a hajtáshoz?
Egyébként manapság érdemes LPG-vel is járni. Vizsga után be kell szerelni a kocsiba a gázt, vizsga előtt meg kiszerelni és kész.Műszakilag ha az autó megfelelő nem ítélhetnek el, és akkor sem ha nem te voltál a hibás, akármivel is hajtod. A villanyhajtást is így kell megoldani, felesleges lehúzásokat fizetni a hivatalnak. Senki se nézi mivel megy az autód, de egyáltalán mi köze hozzá akárkinek is ha nem szennyezed a levegőt?
Kétévente 1 napra visszakapná a saját motorját, nem nagy munka. Ritkán igazoltatnak, de ha mégis belefutok, inkább csodálkozni fognak rajta mint feljelenteni. Legrosszabb esetben kitiltják a forgalomból a motorcsere miatt, akkor a villanymotor és az akku egy másik olcsó friss műszakis autóba költözik.
Ha gépészmérnök lennék, hátrébb tolnám a benzinmotort, kivenném a kuplungot, a váltócsonkra lánckerék menne, és az utastérből villannyal hajtanám. Alibinek ottmarad a saját beindítható motorja, ami nem nagy tőkesúly. Persze vizsgára oda-vissza alakítgatni kell, de kétévente ez is belefér.
Vagy egy olcsó Skoda Favorit 1.3 Pickup. A platóján savas akkuk, a plató alatt Lada hátsó híd differenciálművel, azon meg egy villanyhajtás. Megszületne a fapados hibrid kategória. Azzal vajon mit kezdene a rendőr? Elöl ott az eredeti motor, amely amperhiány esetén is beindítható és hazahúzza a platón lemerült rakományt. Persze hülyén hangzik, de nem teljesen halott ötlet.
Nocsak, hogy telik az idő. Alig találtam fel, máris használják. Van itthon egy 1992 Geo Metro 1.0i kabrióm, kint már villamosítottak ilyet. Mi lenne, ha abban a hátsó kerekek kapnának villanymotort? A régi Swift 4WD-ben létezett hátsó hajtás, azaz a hátsó futómű féltengelyestől átépíthető. A csomagteret ugyan erősebb rugókra kéne ültetni az akkuk miatt, de alkalmas lenne napi 30-50km élménydús út megtételére. Illetve van egy Citroen Saxóm is, amiből eleve létezik Electrique típus használtan egymillióért (gyenge akkuval). Előbb-utóbb összetörnek belőle egyet, én meg megveszem a villanymotorját + elektronikáját az enyémbe Egyébként köszi a tegnapi villanybicajos tippeket, köbzoli!
Ha megfizethető lenne, én is inkább villanyautóval járnék télen, mint villany kerékpárral. Erről jut eszembe: az autókhoz még nincs megfizethető áron agymotor? Kisebb teljesítmény is elég lenne, ha külön motorral hajtanám a kabrió hátsó kerekeit. Ráadásul nem lenne feltűnő az átalakítás.
Az autónál az agymotorral az az egyik gond, hogy növeli a rugózatlan tömeget. A másik a mechanikai probléma, az ütésállóság.
Mindkettő probléma jogos. Kiindulásnak tehát maradna a Swift 4WD hátsó hajtáslánca. Mi lenne gazdaságosabb: két kisebb motor a két hátsó féltengelycsonkra, vagy egy nagyobb motor a difi kardántengely helyére?
sziasztok!
igen azóta már beszéltem 1 elektroműszerésszel és ő is azt mondta h a generátor pedállal való meghajtása tényleg nem jó. Ő is azt javasolta h közvetlenül a járművet hajtsam vele. Tudom h nem írtam de én nem akarok átépíteni semmilyen autót. Azt tényleg nehéz lenne tekerni. Én 1 teljesen újat akarok építeni figyelemebe véve h pedállal akarom hajtani és h jobb legyen a hatásfoka mint 1 átalakított autónak. És azt sem írtam h mihez értek(csak azt h az elektronikához nem) de a mechanikához igen. Az a nagy terv h megépítem a lehető legjobb szerkezetet és csak utána szerelem fel elektronikával. Csak azt nem tudom h milyen motor milyen teljesítményt ad és ahhoz milyen akku kell. Mennyi a motor, az akku stb. Néztem már itt a neten de mivel nem értek hozzá így sokat kell utána olvasnom h mi micsoda.
Sőt, Debrecenben már két éve láttam a Posta elektromos furgonját.
Aki többet tud róla, megoszthatná velünk.
Nemigazán foglalkoztam ilyen dolgokkal, de én jobbnak tartanám az egy féltengely egy motor megoldást, mert így a differenciálmű feleslegessé válik. Már ha mechanikailag megoldható.
|
Bejelentkezés
Hirdetés |