Fórum témák
» Több friss téma |
Fórum » NYÁK-lap készítés kérdések
A témában nincs helye a nem szakmai indíttatású vitáknak, ezért a szabályszegést elkövetők azonnali figyelmeztetés nélküli kitiltásban, vagy némításban részesülnek. Ugyan így járunk el azokkal szemben, akik "blog"-nak nézik a fórumot. Ezt mindenki tartsa szem előtt!
Semmi köze ehhez a témához a fényképezőgépeknek.
A fényképezésnél, ahogy a fotós cimborám szokta mondani, "A fény számít. Ezért hívják fényképnek. A felbontás másodlagos."
[OFF]A fényképezőgép digitális zoomját csak példaképp hoztam fel a szoftveres képjavításokra. A témához valóban semmi köze, úgy ahogy a fényképezésnek sincs.
Tessék! Ki printscreeneltem neked 4 részletben. 330dpi-ben kell nyomtasd. Ja és még nincs tükrözve.
Tudom, hogy megoldódott a problémád, csak egy (nagyon) egyszerű megoldást mutatok PDF tükrözésre, hátha más is használni tudja
A PDFCreator - mivel ingyenes - valószínűleg eléggé elterjedt, már többször volt ezen a fórumon is szó a használatáról. Ha ez telepítve van a gépeden, bármely PDF kezelőben (pl. Adobe Reader, szintén ingyenes) megnyitod a kívánt PDF-et, és kinyomtatod a PDFCreator "nyomtatóra". A PDFCreator "Speciális beállítások" ablakában a Dokumentum... -> PostScript... -> Tükrözött kimenetet engedélyezed, ahogy a képen is látható, és az általad kívánt eredményt kapod. Természetesen átméretezés, forgatás, stb. nincs engedélyezve, így mérethelyesen fogod megkapni az eredményt, adott esetben már nyomtatható is - immáron valós nyomtatóval. Mellékelem az eredmény PDF-et is, amit így kaptam.
Köszi
Ez tényleg hasznos információ volt eddig nem tudtam hogy pdf creátor ilyenre is képes!
Sziasztok
Érdeklődnék hogy én most először vasaltam olyan nyákot amin az alkatrész pozíció rajzolatát is rávasaltam, a kérdésem annyi lenne hogy miután leáztatom a pappírt a nyákról hogyan lehet a rajtamaradt kisebb pappír fecniket eltávolítani úgy hogy maga a rajzolat ne rongálódjon?
Szia
Belerakod pár másodpercre a sósavba, az szépen lepucolja a maradék papírokat. Bari
Sziasztok!
Visszatérve kicsit a vasaláshoz és a tapasztalatokhoz. A Samsung 1660-al és a HP fotópapírral vívott küzdelmeim eredményeképpen sikerült 50MIL szélességben szép, párhuzamos csíkokat csinálnom, de ami a panel szélén volt forpötty - pedig 3 szor újravasaltam mindig sérült, annak ellenére, hogy legalább 0,5cm-re van a panel szélétől és rendesen sorjázott, tisztított, zsírtalanított a panel. Ahol megtapadt - ott cool. De nem egyenletes a minőség - és sajna a TH vasklorid alámart becsülettel. A fotópapírt sem igazán sikerül maradéktalanul eltávolítani és ez is okoz folytonos galibát. Azt hiszem marad a gyártatás, vagy teszek mégegy kísérletet a pozitívfilmes nyák változattal. Nekem a vasalás nem akar sikerülni, még két különböző vasalóval sem. Nyákfilccel és vonalzóval szebb volt az eredmény Nem az első panel amit készítek itthon, de igazán jó technológiát még nem sikerült olcsón megvalósítanom. P20-al mindig vesződtem, mert állandóan beszáradt a spray fújókája. Viasztintás nyomtató tetszene - de nem olcsó és sajna nem gondolt ránk a gyártó - így nincs egyenes lapút és vastag anyag fogadásra előkészítve
Köszi
És egyébként te hogyan szoktad csinálni külön vasalod a két réteget fel a nyákra vagy egyben? És úgy vasalod.
Szia
Én egy ideje már fotózok, csak a beültetési rajzot szoktam vasalni, illetve már azt is laminálóval melegítem fel a nyákra, mivel a dry fólia miatt amúgy is kellett laminálót beszereznem. Két oldalas panelt vasalással nem csináltam sosem. Járható út lehet tasak kiképzése pontos illesztéssel, és a tasakba helyezve a nyákot melegíteni mint két oldalát felváltva, a másik lehetséges eljárás, hogy az egyik oldalt felvasalod, a másik oldalt véded valamival, kimaratod csinálsz pár pozíció furatot, és a furatokra illesztve felvasalod a másik oldalt is, maratáskor természetesen a már kimaratott oldalt szintén védeni kell valamivel. Én ezek egyikét sem próbáltam, inkább áttértem a fotózásra. Bari
Pontosan ezért kérdeztem mert én is azon gondolkodtam hogyan tudom védeni a forrasztási oldalt mikor bedobom a pozíció oldalt sósavba ahogy mondtad, de gondolom ilyenkor a forrasztási oldal is roncsolódik.
Hagy felülteted a vas-klorid tetejére nemcsak gyorsabban marja hanem nagyon jó kétoldalas nyákot lehet készíteni.
Sehogy nem kell védeni. Csináljátok a feliratot is dry fóliából. Raktam fel a múltkor képet, ha nem akarod szándékosan levakarni, akkor nem jön le. Azóta annyit sikerült kitalálni, hogy nem érdemes kirakni a napra mert kiszívja a színét, de 5 perc uv után kasán sötétkék a színe és a legapróbb részlet is olvasható.
Itt látható, adatvédelmi okokból csak bizonyos részeket raktam fel.Bővebben: Link
Ha a nyákot be szeretném önteni egy tömbbe úgy hogy csak a csatlakozók lógjanak ki, és lehetőleg átlátszó legyen, akkor mit lehet használni ami nem okoz zárlatot, nem teszi tönkre az alkatrészeket, és kemény merev forma marad? Olvastam olyat, hogy acetonba feloldott pohár, de félek az kikezdi a nyákot. A műgyantáról meg azt olvastam hogy zsugorodik 10-15%-ot kötés közben.
Esetleg betudnád linkelni azt a hozzászólásod amelyikben beszéltél a pozíciófelirat készítéséről?
Ugyan az mint a nyák készítés. Fellaminálod a dry fóliát a nem rezes felületre (maratás meg lemosás után ott már a nyákrajz van), majd levilágítod és előhívod. (az 1%-os szódaoldatg nem bántja a rezet, inkább tisztább lesz) és ott van a pozíciórajz.
10-15 perc az egész. Lehet több is ha utána berakod még kicsit szolizni a panelt.
Ezzel az eljárással én még nem is csináltam nyákot!
Én eddig mindig csak vasaltam illetve lamináltam.
Ajánlani tudom az átlátszó(szintelen) szilikont. Azt a tubusos fajtát mint amit barkácsboltokban lehet venni.
Ilyenre gondoltam. Nekem bevált és ahogy észrevettem nem is nagyon zsugorodik(LED-eket burkoltam be vele, hogy vízálló legyen és kibirták lábtörés nélkül pedig nem vagyok tul nagy forrasztómester ).
Ez a cucc ecetsavas! A sav marja a fémeket .Én semmi esetre sem tenném rá egy elektronikára ! Itt a hobbin láttam valami átlátszó műgyantás cuccot , (tán a kimitépítettben ? ) Nézd meg és kérdezz rá .
Akkor elnézést kérek. Nekem bevált és működik is a kapcsolás. Ugyhogy nekem megfelelt.
Lehet hogy működik és még egy két évig működni fog, de a belül maradt ecetsav megeszi az alkatrészlábakat !http://www.hobbielektronika.hu/forum/files/fa/fa5e2fb35afbf71ac05b1...f1.jpg ez szerintem sokkal profibb
100% ig tökéletes megoldás ! Kérdezzek rá milyen műgyantát használ .
Szia!
Én kétoldalas panelnél egyesével csináltam meg az oldalakat és a fúrásokhoz illesztettem. A 2. oldalt egyszerűen teliberagasztottam öntapadós füzetmatricával. Ez alá nem mar a sav, a ragacsot pedig isoprophyl alkohollal tökéletesen le lehet takarítani.
Szia!
Igen a gyanta zsugorodik, de nagyon függ az edző használatától és a sebességtől a mértéke. Én víz és autóálló szenzort készíttettem, ahol a műgyanta először letépte a belső forrasztásokat, mert 1 óra alatt szilárdult. A 24 órás változat lett a nyerő, mert bár lassú volt a térhálósodás - kisebb volt a zsugorodás - ráadásul szebb is lett a végeredmény. Sziloplaszt tökéletes - de érdemes neutrálist használni, mert az ecetsavas agresszív. Ha genyó akarsz lenni használj feketét
Nekem igazából bevált úgy a módszer hogy egyszerre vasaltam a forrasztási, és a pozíciófelirat oldalát csak arra nem gondoltam hogy utána még maratnom illetve a maradák pappírt kell eltávolítanom és a végére sajnálatos módon nemvárt eredmény fogadott :no:
Nekem egy gyufás skatulya méretű téglatestet kéne csinálni, amiből az egyik oldalon lóg ki a csati, a másik oldalon ebbe a téglatestbe beágyazva van egy mini din 6-os.
Nekem most jött a laminálóm, szépen viszi a nyákot is, csak fóliám még nincs, hogy kipróbálhassam.
|
Bejelentkezés
Hirdetés |