Fórum témák
» Több friss téma |
Egy 300 forintos ellenállást kell kicserélni.
10 évig nincs gondod rá. Ami elvégzett a szerelő neked, az évente kötelező karbantartás.
Tegyél fel pár képet s ontjuk (többen a tanácsokat).
A kazán belső felületéről.
Jó estét, Urak!
Lehet - sőt biztosan - én vagyok a vaksibéna, de nem találom, hol tudnám az Isotwin belsejében a fűtési vízkört légteleníteni. Szelepet csak a szivattyú házán látok. Viszont olyan hangot ad a szakramentum, mintha sok-sok buborék szaladgálna benne.
Van pár kép:
Van két mikrókapcsoló. Az első - piros vezetékkel - a melegvizé. Amikor megnyítod a csapot a rudazatnak ki kel jönnie a házból 0,8-1 cm-t.
A hátsó (zöld vezetékkel) csak a szivattyú működése során van zárva - áramláskapcsolóként funkcionál.
A bal oldali szivattyú a fűtési keringető. Azon vagy egy automata légtelenítő szelep. Lazítsd meg a kupakot kicsit. Ha nem jön levegő - eldugult a kis nyílás.
Igen, a fekete szivattyún lévő az megvan, és hétfőn, a leeresztésnél és feltöltésnél fungált is rendesen.
Mégis olyan a hang, mintha buborékok keringenének. Lehet, hogy elszabadult némi lerakódott, megkövült trutymák valahonnan, és az csilingel a kazánban?
"Oldalbaveréses javíthatóság " kontakthibára utal.
Ha nem indul, ellenőrizd hogy kap-e indítójelet a gyújtásvezérlő (gyv) ? (230V) Ezt egy relé kapcsolja a uP-s vezérlő panelen. (A másik a szivattyút indítja.) Az F1 hibát a gyv küldi a uP-s kacatnak. Eredetileg egy hibajelző glimm lámpát kapcsol (1mA! max.) de itt egy optocsatolón keresztül vezérli a uP-s förmedvényt. Visszafele a gyújtásvezérlő resetelése ugyanígy van megoldva.(Nyomógombb helyett a uP ad jelet egy optós áramkörnek ami reseteli a gyv egységet. Csak az egyszerűség kedvéért Nézz körül a csatlakozóknál és esetleg próbálj meg feszültséget mérni a gyv hiba kimenetén illetve a reset bemeneten. (Mindkét pont elérhető a uP-s panelen is) Vigyázz 230 V!! A gyv bekötése és alkalmazása megtalálható a Honeywell honlapján. A gyv egység elvileg nem javítható, mivel ez végzi az összes biztonsági funkciót, -de nincs kiöntve.
Ha olvastad beírásainkat (többektől), írtuk már, hogy a fűtésrendszer vas alkotó részei víz alatt is oxidálódnak. Egy idő után lerakódnak a hőcserélőkben, kisebb-nagyobb zajokat gerjesztve.
Átmosással-savazással tisztítható. Beépített iszap csapdával csökkenthető és konzerválással megszüntethető.
Mily szép tájszólásban becézgeted az elmúlt rendszer gázkazán szerelvényeit!
Olvasgatom, perszehogy! Az elmúlt hétben kb. háromszor ürítettem le a teljes rendszert (van benne némi tervezési hiba - pl. iszapot sem gyűjt, ezt is pótolnom kell).
A konzerválás mit jelent? Milyen kulcsszóval keressem a világban?
Nagyon köszönöm! Közben beugrott valami, sőt ez elvileg stimmel a gyári szervizPDF-el is. Az áramláskapcsoló. VAlószínű hátul van, eléggé szét kell kapni középfelé a dolgokat hogy el lehessen érni. MEgnézem majd a csatlakozását, de lehet, hogy szét is kell szedni. Ugyanis mindig akkor áll le, ha átkapcsolás van. Ha elindult egy funció akkor nagyon ritkán, persze ezt sem kéne.
A Honeywell-t megnézem, csak nem tom még hogy fogom megtalálni ezt a cuccot.. Oldman, Te ezt konkrétan erre a kazánra írtad(mármint ilyen részletességgel), vagy általánosan?
Szia!
Szó használatoddal élve, ez a vacak begyűjtött némi vízkövet. Ezt csak abból gondolom, mivel ez a nyavaja eddig ezt nem produkálta, nyilvánvaló, hogy az ok itt található. Savazz csöppet, ha úgy érzed neked ez nem megy,keres szakit megoldódik a probléma. A tréfát félre téve, az ilyen jelenségek dugult hőcserélőnél érzékelhetők. Jó munkát!
Én a Fernox F3 cleanert használom tisztításra és az F1 protectort konzerválásra. Van több fajta gyártmány is, de nekem ez jött be.
Fernox.hu oldalon keresd. A viszatérő vezetékbe mindenképpen ajánlatos iszapfogót beépíteni. Ennek költsége kb. 13-14 eFt. A szakszerű savazás (tájegységtől és szerelői korrektség függően) legalább ennyi.
Azért az ion áramot mérd meg.
Melegvíz készítésnél azonnal nagy lángon indít, míg fűtésnél lassan "húz fel".
Nálam most úgy funkcionál hogy:ha megnyitom a meleg vizet kijön a rudazat és megnyomja a kapcsolót.Viszont nem ad meleg vizet.De ha bekapcsolom a fűtést a hátsó zöld vezetékes kapcsoló alatt szintén kijön egy rudazat ami bekapcsolja a kapcsolót.Fűteni nem fűt csak áramlik a víz,ilyenkor ha megnyitom a meleg vizet na akkor van meleg víz.És ha lekapcsolom a termosztáttal a fűtést a keringető megy tovább egészen addig míg nem áramtalanítom a kazánt.
Úgy próbáld meg, hogy a piros vezetékest csavarhúzóval benyomod. A kazánnak be kell indulnia, mivel melegvíz készítést improvizálsz. A hátsó zöld vezetékes kapcsoló szintén zár, mivel van áramlás = forog a szivattyú.
A fűtőköri vezetéknek melegednie kell! Ha igen, akkor a váltó szeleped nem vált át melegvíz készítésnél!
Ha az előbbi válaszomra, megcsináltad a kapcsoló nyomást s nem indul = rossz a piros vezetékes kapcsolód! Csere, rossz kuka.
Meg volt cserélve a két mikrokapcsoló.Hátra kell a piros előre a zöld.Csak hogy én hülye(ökör,barom...)összecseréltem a nagy szerelésemben.Rossz helyre csavaroztam vissza őket.Most már minden rendben van,köszönöm a segítséget.Ez egy rendes emberekből álló fórum.
Ne szabadkozz, mással is megesik. Csak az hibázik, aki csinál valamit.
További szép napot és jó melegvíz fürdőt!
Ja, és köszönet a többi kolléga nevében is - ismeretlenül az Ő hozzászólásaikért-, segítségükért!
A lényeg hogy a mindent kiváltó gond(meleg víz engedésekor zúgott zörgött a kazán)megszünt.Pedig csak átmostam a hőcserélőt.
Üdv J.
Kedves Szakértők!
Egy hete csak a netet bújom, fűtés szinte nincs, a szerelő csak találgat...el vagyunk keseredve. A szimptóma a következő: adott egy Junkers Euroline ZW23-as kombi cirkó, amely (vagy a rendszer) nem működik megfelelően. A lakást a nyáron vettük és most jött elő a hiba. Váltószelepet tisztított rajta egy szerelő, utána én is, akkor vettem észre, hogy a membránja el van szakadva. Fűtésnél bekapcsol, felmelegíti a vizet x fokra, de utána lekapcsol, keringtet, majd újra bekapcsol. Ez megy folyamatosan, miközben a radiátorokig nem is nagyon jut el a melegvíz. A szerelő leengedte, majd újra feltöltötte (szerinte ez az átmosás) a rendszert, de ez sem segített. Most szerinte a radiátor szelepeket kell kicserélni, mert 50%-osak! Kérlek Benneteket, adjatok valami használható infót, mi lehet a baj!
Kedves Tamás!
Az Euroline kazánnál természetes, hogy a beállított értékig fűt, majd lekapcsolja a lángot, a szivattyú lehűti a kazán hőcselélőt majd ismét fűt. Sajnos ez még így működik. A rendszer tisztítása viszont azért fontos, mivel a lerakodott vasiszap mindenhová "odaér" és csökkenti a keresztmetszeteket. Javaslom a rendszer átmosását ezzel az anyaggal.
Kedves István!
Köszönöm a gyors választ! Időközben (most) én is ráengedtem a rendszerre a feltöltőcsapot nagy nyomáson, miközben a leeresztő a visszatérő ágban nyitva volt. Jött is ki elég fekete szemcsés víz! Feleségem közben hallgatta, a legtávolabbi radiátorban is csobogott a víz, mely nem volt még meleg! Ezután feltöltöttem a rendszert és újra bekapcsoltam: ugyanúgy gyorsan felfűt és kikapcsol, de mivel a víz teljesen hideg volt, így ki tudtam tapintani, hogy a meleg víz alig halad előre, szinte pang! A szerelő szerint a szivattyú ok, bár azt én is hallom, hogy bekapcsol, viszont (szerintem) nem nyom eléggé! Ez mondjuk megmagyarázna mindent! Hozzáteszem nem vagyok szakértő, csak megpróbálok logikusan gondolkodni!
Általában, minden fali gázkazánt un. 50-es szivattyúval szerelnek. Ennek a szivattyúnak a víz szállítása megfelel 6-8 radiátorhoz. Nagyobb rendszereknél alkalmazzák a hidraulikus váltót, melynek szekunder oldalán akár 2x ekkora szivattyú is dolgozhat.
A rendszeretek előre és vissza térő ágán lévő szelepeket nyissátok ki teljesen. Majd amikor elkezd melegedni a rendszer, fokozatosan csökkentsétek a kazán közeliek átfolyását.
Kedves István!
Jött egy újabb szimptóma: már a meleg vizet se nyomja tovább, sőt a visszatérő ág is kezd melegedni rögtön a kazán alatt anélkül, hogy a víz körbement volna! Tehát kijelenthetjük, hogy kipurcant? |
Bejelentkezés
Hirdetés |