Fórum témák
» Több friss téma |
Fórum » Sörkollektor és elektronika
Témaindító: INOX 4 EVER, idő: Szept 19, 2010
Témakörök:
Ha lehet 120-as csövet alkalmazz.
A két kolit függetlenül 2 motorral hajtod majd, vagy párhuzamosan kötve? A következő kolinál a dobozokat én is egymásba tolva csinálom, ez tényleg a legjobb módszer. Az ogy-t a két szélénél 1-1 vékony drótkötéllel + erős húzórugóval összekötöttem, így tud tágulni, viszont a szétesés ellen védve van. A gyári visszacsapók nekem nem tetszettek, ezzel kapcsolatba nézz a honlapomra, ott részletezem az elkészítését, hátha ad 1-2 ötletet. A zajcsökkentő jó ötlet, sajnos a hely szűke miatt ezt kihagytam. Nálam a venti ház és szűrő egybe van és közvetlen a födémre van téve, áramlástanilag jó, de hülyére kellett hangszigetelni. További sok sikert.
Sajna elvesztettem a fonalat.
Született akkor konkrét megoldás erre a problémára vagy sem. Csakmert én most lettem kész a 2,5 nm -es sörkollektorommal. Fenn a tetőn, becsövezve, kész a szűrő - venti ház, megvan a pc táp, és már csak egy indítás kellene neki. Ezen áll a történetem. Azthiszem watt említette hogy be kell pörgetni 5 voltról. Nahh nekem ez be is indult, akkor valahogy el kéne érnem egy késleltetett relével a 12 V üzemét neki? Mellesleg ha valakinek kell segítség, tapasztalat, nagyon szívesen segítek, mert átestem pár buktatón, amin ha lehet akkor más ne menjen keresztül. Tulképpen elektronikán kívül bármiben tudok segíteni. Abban meg nektek úgysem kell.
Újabb kérdésem merülne fel evvel a témával kapcsolatban.
vicsys úr belinkelte a megoldást az előző hsz-ben. Ámde: A megoldást kitudná egészíteni valaki olyan szintre hogy egy panelre kerüljön egy lágyindítás, egy termisztoros fordulatszámszabályzással? értem ez alatt, hogy pc táp 12V bemegy lágyindítás megtörténik, és az éppen aktuális hőmérsékletre szabályozza a venti fordulatszámát? A fordulatszám kb 30 foktol indulna , és 10 fokonként menne feljebb, 60fokig. Szombaton 87 fokot mutatott a koli hőmérője. Álló helyzetben. Indítás után vissza esett 64 fokra teljes fordulatszám mellett. Sajna nem mindíg van időm tesztelgetni meló mellett, de kb ezekre a beállításokra lenne szükség. Előre is köszönöm a fáradalmakat.
Még annyi kérésem lenne, hogy mezei alkatrészekkel kellene, tehát PIC programozás nélkül. Kondi ellenállás fet termisztor bármi, csak felprogramozás ne.
Milyen érzékelő van a kolidba?
A kollektor érzékelőjétől teljesen független lenne, mert a termisztor nem a kollektorba kerülne elhelyezésre.
Egyébiránt erre a kérdésre vicsys úr tudna érdemleges választ adni. Itt konkrétan kb 20 centire lenne a termisztor, valamennyi öncirkulációja van a meleg levegőnek addíg, hiszen szabad kézzel is lehet érezni a meleget ott. A pc táp adná a 12 v-ot, ami befutna erre a panelre, ami végezné a lágyindítást, és egyben szabályozná a venti fordulatszámát. Azt már kiveséztük ketten hogy a PIC-es nem játszik, ezért kellene a számomra egyszerűbb megoldás.
Bővebben: Link
egyébként ez van a koliba. ( nem reklámképp mielőtt megköveznének )
Nekem is az lesz, ennyit érdemes áldozni rá.
Sziaszok,
Egy homerseklet szabalyzot szeretnek kesziteni egy soskollektorhoz.Az a kerdesem lenne, hogy a sorkollektorba milyen hoerzekeleot erdemes tenni, ami birja a magas homersekletet,paratartalmat, es arba is elfogadhato? Valaszotokat elore is koszonom
Ott közelíted meg rosszul a dolgokat, hogy magas páratartalom.
Mind az elmenő, mind a viszamenő ágba tenni kell viszacsapó szelepet, és nincs kondenzvíz, ergó nem lessz páratartalom. Egyik problémád kilőve. Másik problémádra ott a válasz pár hozzászólással előrébb belinkeltem, teljesen meg vagyok elégedve vele, korrekt diszkrét, design-os, alkalmas a feladatra. Csak ajánlani tudom, keresd fel a tervezőjét, gyártóját, lehetőséged van készre szerelve, illetőleg szerelő kitbe megrendelni. vicsys Direkte erre tervezte, és hamár csinálod, ne azon spórolj, ami szem előtt lessz.
A problémám még fenn állna sajnos, azaz össze kellene valahogy fésülni egy lágyindítót egy termisztoros fordulatszabályzással.
Valakinek ötlete?
Sajnos ki kell javítsak, bizony, hogy van kondenzvíz, még dupla visszacsapó esetén is, nem véletlen kell kondenzíz leeresztőt csinálni az OGY-ba.
Normál üzembe valóban nem keletkezik lecsapódás, de pont tegnap volt áramszünet nálunk (mert hát mikor is tudnák a közvilágítást csinálni, naná, hogy a leg sörkollektor pozitívabb időszakba) csak hallom, hogy valami csöpög a mennyezetről, nyilván dolgozna a szerencsétlen, de áram híján .... Ami oda belóg, mindent vízállóra kell csinálni.
Én se szó szerint úgy értettem hogy 0 %, merthát ugye a levegőnek is van relatív páratartalma, 50-60%.
De a levegő páratartalmától még nincs áthúzás, szal elég egy sima zsugorcsöves szigetelés a mezei alkatrész lábakra. Nem fog az vízbe úszni. Nekem van speciel kondenzvíz leeresztőm, de még sose tapasztaltam benne kondenzvizet. Még egy cseppet se. http://kepfeltoltes.hu/view/111110/DSC03205_www.kepfeltoltes.hu_.jpg Volt úgy hogy nem ment másfél hétig, míg dolgoztam bizonyos részein, de be volt csövezve, mégse keletkezett kondenzvíz, beindítása után se ment át a szoba gőzfürdővé. Talán szerencsém volt, vagy jól sikerült a konstrukció. Lényeg, hogy nem kell ott olyan pára, vízmennyiségre számolni, hogy úszni fog benne az érzékelő. De a biztonság kedvéért lehet túlbiztosítani, sose árt, sőt, inkább mint menet közben télen szétszedni a tetőn. Na az lenne a halálom.
Elvégeztem jópár kísérletet az általad tapasztalt jelenségek végett, és van megoldás rá.
Ide nem teszem fel, mert nem konkrétan elektronikai probléma, bár ebből a vizesedésből kifolyólag akár az is előfordulhat. Lényeg hogy a linket berakom, ez alapján tudod javítani a rendszert, hogy megszűnjön a gondod, ha akarod, vagy bárki más, aki épít, vagy épített.Bővebben: Link
kosz az infot a hoerzekelovel kapcsolatban, nagyon hasznos, DE a linkben kuldott hoerzekelo csak 125 fok ig kepes merni,nyaron viszont neked a homerseklet felmehet 150 fok fole,ha a levegot nem forgatod(marpedig nemforgatod).
Teszteltem (először véletlenül) és a gyári maximum 155°C-t röhögve bírta.
És nyáron mit kezdesz egy levegős kollektorral?
Letakarod, azaz árnyékolod ugye? Legalábbis engem nagyon meglepne ha fűtésre használnád. Namármost: ha árnyékolod, azzal elvonod az esélyét arra, hogy magába gyűjtse a nap sugarait, azaz felmenjen benne a hőmérséklet. Nemhogy 100 fokig, de épphogy a külső hőmérsékletet tudja meghaladni így, azt is csak azért mert megszorul benne a levegő. Gondolj csak arra, mikor nyáron árnyékolod a helyiséget, vagyis roló le. Nem lessz olyan füllesztő meleg benn, legalábbis nem anyira. Namármost ha neked ez így nem felel meg, javaslom tervezz valami mást, mert a légkollektorokat bizony javarészt le szokták fedni nyárra, hiszen az üresjárati hőmérséklet verheti a 200 celsius fokot, ami nem hogy az érzékelőnek, de az egyéb szerelési anyagoknak se tesz jót. Akkor gondolom ez a problémád is megoldódott.
Hello!
Én alapvetően a PC táp szabályozásával próbálkoznék. Szerintem nem szükséges hozzá, csak néhány alkatrész, és egy 10kohm-os termisztor. Az R2 ellenállással lehet beállítani az indulási pontot, és az R3/R4 határozná meg a szabályozási meredekséget indulás felett. A zéner dióda, a kimenő feszültség határolását végezné. Az ábrán berajzoltam, hogy a TL4949 melyik lábára kellene kötni az ellenállásokat. R1-el párhuzamosan szükség lehet egy 10µF-os kondira zavarszűrés gyanánt. A "lágyindítást", a referenciáról a DT lábra menő kondi növelésével lehet megoldani. De ha a kapcsoló a tápot az indulási hőfokérték alatt kapcsolja be, akkor szerintem szükségtelen a lágyindítás. Hiszen bekapcsoláskor a venti még nem indul el. Természetesen ez nem kipróbált kapcsolás, viszont könnyen kivitelezhető. A megoldás feltételezi a PC táp védelmi körének kiiktatását, mert akkor nem szabályozható le a táp feszültsége. A rajzon a feszültség generátor szimbóluma, a TL494 belső 5V referenciáját, míg a műveleti erősítő szimulálja magát a PC tápot. Tehát ezek nem szükségesek. A 3-as lábról a 2-esre történő frekvencia függő visszacsatolást meg kellene tartani. űdv! proli007
Nem látom át, mi van abban az esetben, ha áramszünet van, és az áram visszajön.
Ez esetben a termisztor úgy érzékeli, hogy meleg van, hiszen a hőfok nem illant el az áramal együtt, és mint meleget érzékelve teljes graftán indítja a ventillátort, ami igényli a lágyindítást. Sűrű áramszünetekre kell gondolni ezalatt.
Az igaz,hogy van kondenzvíz,de áramszünet esetén verőfényes napsütésben,javíts ki ha tévedek,de maga a kollektor a legmelegebb pontja a rendszernek,ergo ott biztos nem lesz lecsapódás,ellenben a rendszer többi pontján igen.Tehát ha te csöpögést hallottál a tetőn,akkor a padláson található csövezésbe kell beiktatnod néhány csepegtetőt.
A sorkollektor vezerloddel kapcsolatban , az a kerdesem lenne meg, hogy van valami kulonleges oka annak, hogy azt a bizonyos PIC16-os csaladbol szarmazo mikrovezerlot hasznaltad?
Különleges oka nincs. Előnyei annál több:
Kellően sok I/O van, a további fejlesztésekhez is. Két PWM kimenete is van, melyeket jól fel lehet használni. Elég nagy a kapacitása. A mérete nem túl nagy és még mindig olcsó. Nem kell a beszerzéssel külön bonyolítani az életemet, mert a HEStore-ban is kapható, ahonnan egyébként is rendelek.
örkolis oldallon többször találkoztam azzal, hogy mérték, vagyis összehasonlították a csövekben áramló szél erejét pc ventilátor"érzékelő"vel.
Mi módon kötik be? Csak hogy mennyi áramot termel?
Nem feltétlenül termel áramot. Láttam olyan megoldást, hogy a sárga vezetéken megjelenő impulzus sorozatot mérték.
Sziasztok!
Itthon morfondíroztam, a sörkollektor vezérlésen, hogy mi lenne a legjobb.Arra jöttem rá hiányos ismereteimből, amire már előttem mások is ,hogy elég lenne 1 sima termosztát 1 érzékelővel. Pl. a Conrádos Kit : itt a hőfokot lehet beállítani ,hogy mikor kapcsoljon be a ventilátor és 1 másik potival a hiszterézist.Tehát 30 foknál bekapcsol és mondjuk 25-20 foknál ki. Szerintem a hőfokkülönbség kapcsoló igazából ott érdemes ahol meleg vizet állítunk elő(kollektor+puffertartály).Télen vagy fűtűnk vagy nem.Ha elérte a kapcsolási hőt a kollektor akkor bekapcsol,ha lehül akkor kikapcsol.Minek kellene még 1 helyen mérni a sör(lég)kollektornál a hőmérsékletet?:Nyáron gondolom nem használja senki a kollektort ,hideg levegőt úgy sem tud fújni,legfeljebb télen(amikor nem süt a nap) ,de akkor meg minek,hiszen fűteni kell. Na ezeket csak megfontolásnak írtam, mindenki döntse el saját maga!Ez az egyik legegyszerűbb ilyen hőkapcsoló http://www.conrad.hu/conrad.php?name=Products&pid=194883 Ha van ellenérv, szívesen fogadom!
Itt még van 1 jónak tűnő ventilátor .http://www.paranelkul.hu/index.php?option=com_content&view=article&id=9&Itemid=13
Csak nem tudom hogy lehetne a fordulatszámát szabályozni(kefés motor-e vagy nem?)
Ezt néztem én is de a légszállítási adat szerintem nem igaz.
Más oldalakon ez a venti sokkal kevesebb levegőt nyom.230 Volt váltóról működik nem kefés, de két sebességes. Sokak véleménye szerint radiális venti kell ami a gk-ik fűtő ventilátora mert az nyomást tud produkálni.
Üdv.Rákérdeztem én is és a kereskedő azt mondta, hogy ez a leg kissebbre jó csak,van neki nagyobb teljesítményű is.A szabályzók menüben van olyan fajta ami hőmérséklet függvényében szabályozza a fordulatszámot, hiszterézist is lehet állítani,meg mást is.Nem lehet rossz,de ez is triákos vezérlésű gondolom és alacsony fordulaton búghat.
Szerintem az a kis conrádos hőkapcsoló sem lehet rossz ennyi pénzért.Sőt a német honlapján meg van a nyákterv is
A nagyobb venti lenne szerintem is a jó.
Nekem már meg van a Vicsys fórumtársunk erre a célra épített szabályzója. |
Bejelentkezés
Hirdetés |