Fórum témák

» Több friss téma
Fórum » Grundig erősítő javítása
 
Témaindító: picigábor, idő: Jún 27, 2008
Témakörök:
Lapozás: OK   2 / 10
(#) bundibacsi válasza Drot28 hozzászólására (») Jún 24, 2011 /
 
Trafóra gondolsz?
(#) Drot28 válasza bundibacsi hozzászólására (») Jún 25, 2011 /
 
Igen. Estleg van?
(#) gubas hozzászólása Júl 28, 2011 /
 
Sziasztok!
Van egy Grundig V1850-es erősítőm! Alaphiba, hogy bekapcsolás után búgott, ezek után ki lettek csrélve a BD243C-s és BD244C-s tanyók valamint a BD139-es és BD140-es tranyók is mivel mind rossz volt!
A búgás megszünt ám sajna még mindíg nem szól! Esetleg valakinek valamit ötlet?
Előre is köszönöm!
Üdv: Sanyi
(#) bekeipeter válasza gubas hozzászólására (») Júl 28, 2011 /
 
Nézd meg a BD139/140 előtti tranyókat is, valamint a védő tranyókat. Ha a vége repül, akkor a édő tranyós is gallyra mennek biztosan, de a nagyjelű erősítő tranyó is el szokott ilyen esetben halálozni néha
(#) gubas válasza bekeipeter hozzászólására (») Júl 28, 2011 /
 
Köszi nagyon király vagy, hogy ilyen hamar válaszoltál!
Már sajnálom, hogy nem fényképeztem le, mert megkérdeztem volna, hogy melyikek is pontosan azok amiket meg kell még nézzek, mert kb a saját tudásom eddig terjedt ki! Az általad említett dolgokat is ki lehet mérni ugyanúgy szakadásos méréssel? Bocsi ha hülyeségeket írtam volna, de én tényleg csak hobby szinten művelődök!
(#) gubas válasza bekeipeter hozzászólására (») Júl 28, 2011 /
 
Na megnéztem az előtte lévő tranyókat és sajna nem volt hiba egyiknél sem! Viszont! A végfokok előtti ellenálásoknál voltak érdekességek! Pontosan nem tudom mekkor értékeket kellene ott mérni, mert az egyik 0,88 ohmot mutatott a többi meg semmit! Lehet hogy ez a problem? A szinkód alapján nem tudtam még megállapítani, hogy mekkorák és rajzom meg sajna nincsen hozzá, de nem találok! :S
(#) m4y3r hozzászólása Szept 25, 2011 /
 
sziasztok
új vagyok még itt remélem tudtok nekem segíteni, lenne 1 grundig r 3000 erősítőm de nincsenek benne a biztosítékok, és az érdekelne h milyeneket vegyek bele, és mejik hová megy? válaszotokat előre is köszönöm
(#) Pityu9 válasza m4y3r hozzászólására (») Szept 25, 2011 /
 
Üdv!
Mellékelem a készülék tápegységének kapcsolását, azon látszanak a biztosítékok értékei.Sajnos a komplett szervizkönyvet nem tudtam feltölteni, mivel 14MB.
Üdv!
(#) m4y3r hozzászólása Szept 25, 2011 /
 
köszönöm a gyors választ
(#) forma1 hozzászólása Nov 15, 2011 /
 
Sziasztok!
*
Na, a lényeg az hogy van egy ilyen kazettás (philips), lemezjátszós (philips), rádiós (grundig, abban van az erősítő is) stereo zeneládám. Az a baja, hogy az erősítő része nem működik: az egyik oldalon halkan (vagy hangosan, de torzan) szól, a másik csatorna meg semmit se szól csak pattan egyet a hangszóró amikor rádugom, ezért meg is mértem, 1,5V egyenáram van a kimeneten! Ekkor úgy döntöttem hogy mostantól nem a JBL hangfalakon fogom próbálgatni...

Mi lehet a baja?
(#) mindenes válasza forma1 hozzászólására (») Nov 15, 2011 /
 
Helló! Egy típus számot is tudsz mondani, egyébb ként meg végfokhibás..Más jelforrás ról próbáltad már?
(#) mindenes válasza mindenes hozzászólására (») Nov 15, 2011 /
 
Illetve a bakeliten is úgy szól mint pl a rádiónál?
(#) forma1 válasza mindenes hozzászólására (») Nov 15, 2011 /
 
Mind a 4 féle rádiómódban úgy szól, és bakelitről is 99,99%ban úgy szólna, csak most nem akarom azért összerakni.
(#) forma1 hozzászólása Nov 15, 2011 /
 
Típust nincs ráírva, így néz ki előről.
Hány wattos lehet? Lehet hogy az az oldal ami halkon jó, da nagy hangerőn torz, hogy nincs is semmi baja, csak annyít tud, és a régebbiféle nagyérzékenységű papírhangszóró kell hozzá? Hány ohm-os lehet?
(#) forma1 hozzászólása Nov 15, 2011 /
 
Kép lemaradt:
(#) mindenes válasza forma1 hozzászólására (») Nov 15, 2011 /
 
Pedig jó lenne egy típus mert egy rajz után könnyebb lenne elindulni,de ha jól látom a képből a hbordák alatt ick lakoznak? tápfesz rendben? mérj rá a nagyobb pufferkondikra talán a fekvő típusok lesznek azok a hűtőbordától jobbra. Teljesítményben kb. 2x20w lehet sztm.
(#) forma1 válasza mindenes hozzászólására (») Nov 15, 2011 /
 
Köszi, de honnan tudom kideríteni a típust ha nincs ráírva? Amúgy nem hinném hogy IC-k lennének benne mert elég régi cucc. Holnap jobban megnézegetem, mérek is majd.
(#) forma1 hozzászólása Nov 15, 2011 /
 
Az egyenáram megjelenése a kimeneten az tuti végfokhiba ugye? Tehát annak a csatornának a 2 végtranyóját kéne kicserélni? De a halkan szól az előfok hiba lehet mert nem elég nagy jelet kap a végfok, nem?
(#) mindenes válasza forma1 hozzászólására (») Nov 16, 2011 /
 
Valami felirat mindig szokott lenni rajtuk grundig xx vagy szériaszám, hasonló.
Talán mégsem ics lesz a végfok ,inkább valamilyen tranzisztoros to3 vagy to66 tokozással.
Az egyenfesz megjelenése a kimeneten jelenthet végfok zárlatot is de az is lehet hogy csak az előfokból szed össze valamit s ez jelenik meg a kimeneten.A mérés az jó ötlet .. Üdv.
(#) forma1 válasza mindenes hozzászólására (») Nov 16, 2011 /
 
Sajnos típusjelzést jem találtam rajt, csak annyi van ráírva hogy Grundig meg hogy multi-stereo. Meg ilyen mT számok a trafónál. Kímértem annak a csatornának a két végtranzisztorát ahol az egyenáram van, és a skori féle alkatrészvizsgálat szerint jónqk látszik valszeg. A típusuk:
2F (itt egy s betühöz hasonló jel)
AD161Z3
C

A másik:
2E
AD162Z3
C
(#) forma1 hozzászólása Nov 16, 2011 /
 
Még hol nézegetődjek?
(#) Pityu9 válasza forma1 hozzászólására (») Nov 16, 2011 /
 
Üdv!
Ha valamit segít az AD161/162 páros germánium tranzisztor, és ezek könnyen begerjednek, ezért is lehet egyenfesz a kimeneten, ha gerjed az úgy lehet a legegyszeűbben megállapítani, hogy a végtranyók nagyon melegednek (főként azért is mert germánium, és az a nagyfrekit nem szereti). Ha jól látom kicsatoló kondis a végfok, tehát elvben ha a kicsatoló kondi jó lenne nem lenne szabad egyenfesznek megjelennie a kimeneten, tehát itt kondicsere kell majd nagy valószínüséggel. Tényleg valami tipusszám sokat segítene vagy a végfokról jobb minőségü fotó. Érdemes még a meghajtó tranyókat is végignézni, elkokat cserélni, a tranyokat elég primitív módon dioda vizsgálóval ellenőrizheted, hogy nem szakadt, vagy átégett valamelyik (mivel a tanzisztor 2 diódával is helyettesíthető elméletben). A végfok kb. 15W-os lehet a tranyókból kiindulva.Remélem tudtam segíteni.
Üdv!
(#) forma1 válasza Pityu9 hozzászólására (») Nov 16, 2011 /
 
Köszönöm, mindjárt rakok fel képeket, típusszámot sajnos nem tudok mert nincs rajt (hihetetlen de igaz).
(#) forma1 hozzászólása Nov 16, 2011 /
 
Most vettem igazán észre hogy jópár átkötés nagyon nem tetszik, vagy az direkt ilyen ellenállás? Képek.
(#) Csupasz válasza forma1 hozzászólására (») Nov 16, 2011 /
 
Szia
Sajnos ez már / még / teljesen más mint amire én gondoltam,de azt csináld meg, amit Pityu9 kollega ajánlott!
Üdv:
Csupasz
(#) forma1 válasza Csupasz hozzászólására (») Nov 16, 2011 /
 
Köszi, szerinted azok az égettnek látszó átkötések (vagy lehet h ellenállás?) jók amik a 296-os képen vannak??
(#) Pityu9 válasza forma1 hozzászólására (») Nov 16, 2011 /
 
Üdv!
Azok az átkötések szerintem csak beoxidálódtak, viszont a képről jutott eszembe, hogy érdemes még a trimmerpotenciométereket is ellenőrizni, mivel ezek még régi ezüstözött példányok, bárhol felütheti a fejét a kontakthiba, érdemes még feszültségeket mérni (pl.: a képen látható zener diódát megmérni, a hangszóró kicsatoló kondi előtt a tápfesz felét kellene mérni, tranyók bázisfeszültsége, munkaponti feszek, stb.) Arra vigyázni kell, hogy könnyen kontaktba kerülhet a tranyó háza és a hűtőborda és így rövidre záródhat a végfok. Közben találtam egy kapcsolást ezekkel a tranyókkal, mellékelem hátha segít.
Üdv!

AD161-162.JPG
    
(#) forma1 válasza Pityu9 hozzászólására (») Nov 16, 2011 /
 
Köszi, amúgy az direkt van hogy csak az egyik tranyó alatt van csillámlemez és emiatt a hütőborda az egyik tranyó kollektorán van. (persze így egymás kollektorai nem érintkeznek mert 1 bordán csak 2 tranyó van. Igaz az oldalán van valami, az mi, vmi teljesítményellenállás?
Szerk.: vagy a hőstabilítást végző "szenzor"?
(#) forma1 hozzászólása Nov 17, 2011 /
 
Ja és azt el is felejstettem mondani hogy hangerőtől független állandó hangosságú brum van.
(#) Pityu9 válasza forma1 hozzászólására (») Nov 17, 2011 /
 
Üdv!
Ami a hűtőborda oldalán atlálható, az egy termisztor (hőfokfüggő ellenállás), a melegedés függvényében változik az ellenállása, így stabilizálja a munkapontot, a brumm a táp nem megfelelő szűréséből ered, tehát tápelko csere, és érdemes a tápban az egyenirányitó diódákat is megmézni.
Üdv!
Következő: »»   2 / 10
Bejelentkezés

Belépés

Hirdetés
XDT.hu
Az oldalon sütiket használunk a helyes működéshez. Bővebb információt az adatvédelmi szabályzatban olvashatsz. Megértettem