Fórum témák
» Több friss téma |
Fórum » MIG/MAG/Co2 hegesztő készülékek házilag
Témaindító: electorkalandor, idő: Feb 19, 2009
Témakörök:
Szia!
Elkezdtem visszarajzolni, és sajnos nem csak annyi az eltérés,hogy a "fékezés" hogyan van megoldva.A két 555-tel felépített áramkör között is van kapcsolat. A hibajelenség az, hogy ha megnyomom a pisztolykapcsolót, (b7-b8-at rövidre zárom, mert nincs nálam a gép, csak a panel) akkor a két teljesítménytranyó, BDV64/BDV65 azonnal megadja magát, CE zárlatba megy.A 65-ös kapcsolja magát a motort PWM-mel, és a 64-es az ami rövidre zárja a motor tekercsét egy ellenálláson keresztül. Ha a 64-est nem teszem bele akkor működik is, lehet szabályozni a fordulatot.Viszont ilyenkor egyből bekapcsolás után már van feszültség a lámpán ami a motort helyettesíti, pedig nem nyomtam meg a pisztolykapcsolót.
Szia
Egyébként nekem is a fékezővel voltak a problémák, de annak 3 éve. Ez a rajzalapján kötöttem be mértem és cseréltem a hibás alkatrészeket. fékező tranzisztor +dióda + egy kistranzisztor ment a kukába. Sajnálom hogy csak ennyit tudtam segíteni. üdv.
Bocsi,fongab-nak címezve a 1104792 hsz-ben megtalálod a rajzot.
Üdv mindenkinek. Teszek fel pár képet a tekercsről ha valakit érdekel. Még a héten megtartom utána megy a méhbe.Nagyon kell a pénz és ezért kénytelen vagyok leadni.
Nagyon szépen köszönöm,pont ezt kerestem,sokat segítettél vele!
üdv
Szia
Köszönöm nem kerestem. Mate78 kereste. De igy márt nekem se kell, találgatni. üdv.
Már meg is van a hiba.Az IC1 volt rossz.Amikor benyomtam a pisztolykapcsolót,IC1 hiba miatt a 13V-os tápfeszültség leesett kb.3V-ra,V24 nyitott, motoron megjelent a feszültség, miközben a fékezés tranzisztora is nyitott volt, mivel a hibás IC1 a V20,és V21-en keresztül nem tudta lezárni.Szépen kialakult a tápfeszültség zárlat.
Hozzáteszem, a relés változatnál, ahol a fékezést a relé nyugvó érintkezője kapcsolja,ez a hiba nem fordulhat elő. üdv
Sziasztok! Szeretném kikérni a véleményeteket hogy szerintetek meik tekercselrendezés lenne a legjobb co hegesztőnek. Válaszokat előre is köszönöm.
Egyet kell hogy értsek erbe-vel,mivel csak 2 lehetőséget kínáltál fel. De tapasztalatom szerint a 3.megoldás a legjobb. Mégpedig az, amikor a szekunder van belül.
Igen ám de a vastag huzalt tekerni a csévetestre sarkosan igen nehéz feladat és a hűtés megoldása is problémás. .A jósága abban áll hogy a primer tekercs által létrehozott erővonalak biztosan metszik a szekunder tekercs meneteit és így szoros a csatolás.
Így kompromiszzumot kötve a kettes megoldás a házilag viszonylag könnyen elkészíthető.
mpisti inkább arra gondolhatott, hogy az állandóan terhelés alatt lévő szekunder rövid menetekkel, kis huzalhosszból készül, a primer viszonylag hosszabbakkal, de kívülre a leghosszabb menetekkel azok a megcsapolások kerülnek, amiket ritkábban használnak.
A trafó hatásfoka javul, így a melegedése végül is kisebb lesz.
Ez pontosan így van, ahogy írtad. A másik előny, amit dobo írt,hogy a primer által létrehozott mágneses erővonalak jobb hatásfokkal metszik a szekundert. Ebből kifolyólag kisebb primer gerjesztéssel is elérhető ugyan az a teljesítmény. Az,hogy nem lehet szorosan a vasra tekerni a merev huzalt, inkább előny mintsem hátrány. Ugyanis a menetek alatt "fütyül a szél" vagyis sokkal jobb a szekunder és a vas hűtése.
Köszönöm hogy így kitárgyaltátok ezt a témát . Csakis azért vetettem fel ezt a kérdést mert ép készíteni akarok egy trafót úgy, hogy fokozatkapcsolós legyen és akkor már inkább érdeklődök mi a véleményetek, hogy lenne jobb .
Az osztott csévetesten azért kezdtem el gondolkodni én is, hogy hűtés szempontjából jobb lenne , de ahogy látom ezt nem ajánljátok .
Szia!
Korábban több kérdésem volt egy porbeles co2 átalakítással kapcsolatban, mely azóta rendesen használható lett.Az átalakítással szerzett tapasztalattal most belefognék egy komolyabb gépbe.Ha már épp a trafókról esett szó kérném a véleményedet az elképzelésemmel kapcsolatban,miszerint a primer főtekercs kerülne alulra erre a szekunder majd erre a primer fokozatok,egy fázisú gép.Ez azzal a hátránnyal járna, hogy kétszer kellene a szekundert a primertől szigetelni előnyként jelentkezne a primer fokozatokkal teljesen ki lehetne tölteni a csévetestet és a ritkábban használt kívül lévő fokozatok segítenének elvezetni a keletkező hőt.Így a hatásfok is elfogadható lenne mivel az (állandóan) működő főtekercs és az erősebb fokozatok is közvetlen a szekunder mellé kerülnének.És még az lenne a kérdésem, hogy a trafó szekunder feszültségét mekkorára számoljam (tol-ig),25A-es kismegszakító 42négyzetcentiméter vaskeresztmetszet E-I vas és kb mekkora tartós és szakaszos áramra számíthatok?Szekundernek 6x1.5mm-es profilhuzalom van ezt duplán gondoltam egymás tetejére vagy egyszerre két szállal kellene tekercselni? Ha másnak van észrevétele a kérdéseimmel kapcsolatban azt is szívesen elolvasnám.Előre is köszönöm.
Szia!
Mint ahogy korábban is írtam a 3. verziót támogatom, de az általad elképzelt megoldás is természetesen megvalósítható. Létezik ilyen megoldás, az általad elképzelt megoldás nem egyedi. Ami viszont követelményként felmerül, az az megnövekedett ablakkeresztmetszet. A megnövekedett ablakkeresztmetszet amiatt kell, mert a primer és a szekunder tekercsek közé olyan minőségű szigetelés kell,ami az egyedi darabvizsgálatnál a 2500V-os feszültséget 1 percig állja. És ez a te esetedben 2x kell, mivel a szekundert beépíted a két primer közé. A 2x 9mm2 elég lehet, ha kellő hűtést tudsz biztosítani. Ha van rá lehetőség, akkor inkább duplán tekerd. Ha lehet, inkább önhordó tekercset készíts, és ne használj csévetestet. A csévetest erősen gátolja a tekercs hűlését. A vasmag ablakánál a tekercs és a vasmag járom közé megfelelő szigetelőanyagot használj, a testzárlat elkerülése érdekében.
Szia!
Köszönöm a választ.Nem ragaszkodom az általam vázolt megoldáshoz, azért is tettem fel véleményezésre.A szekunder kétszeri szigetelésével én is kalkuláltam az itt keletkező vastagabb szigetelés helyigényét meglehet takarítani a vastól távolabbra kerülő szekunder viszonylag könnyebb egyenletesebb tekercselésével.A meglévő 6x1.5-es huzalt elég könnyen lehet idomítani.Az is megfordult a fejemben, hogy tekercsek azon részén amely a vason kívülre esik kis távtartókkal utat lehetne csinálni a légáramnak így jobban hűlne, ez mennyit rontana a csatoláson?
Még egy kérdés lemaradt a duplán tekerésnél a két szál egymásra vagy egymás mellé kerüljön? Ha egymás mellé tekerném a két tekercs hossza közel azonos lenne így gond nélkül párhuzamosíthatnám.
A huzalt nyugodtan tekerheted egyszerre, azaz egymás fölé. Semmivel nem lesz rosszabb.A tekercs hosszbeli különbség inkább akkor jelent gondot,ha nem 50Hz-ről hanem kHz-es tartományban megy a trafó, illetve ha jelentős a hosszbeli különbség a párhuzamosítandó huzalnál. A távtartózás nem fogja rontani annyival a csatolást,mint amennyi előnnyel jár a hűtés szempontjából. A korábbi -szekunder feszültségre vonatkozó- megválaszolatlan kérdésedre a válasz: a legkisebb feszültség kb. 18V legyen, a legnagyobb pedig a maximális áramigény függvénye, ha 180A-t veszek figyelembe akkor kb. 27-28V.
Köszönöm, ezt a 18-28v-ot váltófeszültségben értsem?
Szia!
Ezzel a 180A-al elbizonytalanítottál, ehhez az áramhoz már közép leágazásosra kellene tekerni, attól tartok kicsi lesz az ablak, majd még számolgatok.Addig is köszi.
Miért kell középleágazásosra tekerni??? No, nem mintha rosszabb lenne a középleágazásos megoldás, csak nem értem hogy függ össze a maximális áram és a középleágazásos trafó a normál graetz egyenirányítóssal összevetve.
Tulajdonképpen kétszerese így a szekunderben a réz, ha az eredeti keresztmetszet kétszer elfér az ablakban.A maximális árammal tartósabban terhelhető erre gondoltam.
Nem kell középmegcsapolás sőt ha középmegcsapolással kitöltöd az ablako akkor sem lessz duplája az üzemideje mert a hűtés nagyon rossz lessz.
Köss kompromisszumot és akkor rendben lessz a 6x1.5-ös réz duplán elég lessz. és te sem akarsz gondolom 1 óra alatt végig órát hegeszteni! Ha szakaszosan használod akkor megfelelő lessz a trafód. A gyári gépeknél (iparban használt) is megvan hogy mekkora árammal meddig lehet vele dolgozni ez a Bi érték.
Szia!
Lehet , hogy nem lesz a duplája a Bi-érték, de a korábban tárgyalt levegős tekercsekkel jelentősen megnő.Én egyébként 160A re gondoltam ez egyenlőre elég ami később még változhat, de ha kivehető a 180A akkor ne csak 10% időre legyen elérhető.Azt gondolom egy trafót a készítésénél kell felvértezni később ezen nehéz változtatni.Nekem régen ilyen 6x1,5mm duplán tekert szekunderű pálcás trafóm volt ezt többször vágásra használtam métereket vágtam 3-4-5-ös lemezekből és hűtés nélkül sem vont kéz meleg.Egyébként igazad van az egész élet csupa kompromisszum itt sincs másként.Még csak a tervezésnél tartok ezért minden észrevétel hasznos segít a döntésben.
Szia,Üdv mpisti!Az az ötletem támadt,hogy megoldanám a háromfázisú trafó szekunder oldali csapolásos szabályozását 18V-tól 7 állásban 2voltonként 30v-ig.Kérem a véleményed-ilyen megoldást nemláttam a topikban.(vagy voltonként).
Vajon miért?
És mivel fogod kapcsolgatni? Akkora lessz a kapcsoló mint a trafó. |
Bejelentkezés
Hirdetés |