Fórum témák
» Több friss téma |
... és a pálya két végén 240 körül van, azt is le kell ellenőrizned... innen-onnan vissza 1 cm és a 230-as égő rá... megvan-e a 20x volt.
Na megcsináltam amit mondtál, méregettem, és ahogy húzogattam az égő drótját a pályán, úgy ment fel a fesz 0-ről egészen 130V-ig, ami már a pálya legvégén volt... de azt viszont nem értem, h miért csinálta közben azt, hogy mondjuk épp 100V-nál jártam, és egy pillanatra felugrott 140-re, de rögtön utána vissza 100ra... én arra gyanakszom, h nagyon meg kéne tisztítani a csúszkapályát, lehet h az a baja... de azis lehet h a multiméterem sz@r...
a pálya 2 végét meg elfelejtettem megmérni, de 1 perc és aztis megmondom
na azt is megmértem, égő meg csúszka meg minden nélkül, és 135V-van ott
Na... akkor keresd meg a bemenő 230 hol és hogyan veszik el... milyen zeg-zug kapcsolás van a trafóban - az alján pl. több kötés is látszik. Ezt árammentes állapotban nézd meg, forraszd szét és azonosíts minden drótvéget.
Indulj meg a dugótól az egyik drót mentén és hogyan érsz vissza...
Ok, hát akkor ez így fog történni! Közben lesz még más dolgom is, de estefelé már tutira lesz vmi eredményem. de most pár órára mindenképpen eltűnök...
Fiúk, mi van akkor ha ezt a toroidot eleve 230/110-re tervezték,gyártották ? Akkor pont jó a 130 V.
Jó a gondolat... de ha belement a 230, majd Gé megtalálja, hol a "felesleg"... azért írtam neki...
Akkor a többi 100 alá van tekercselve, elszigetelve, de a drótvég ( lóláb ) kilóg, hi...
Sziasztok!
Híreim vannak! Tehát az van, h a képen látható módon megbontottam a trafót: van 2 bemenet, amelyből az egyik /ami a tekercs elején van/ össze van kötve az egyik kimenettel. Tehát ez lenne a trafó 0-ja gondolom. A kimenet másik vége az a csúszkáról jön ugyebár. és van még a trafón egy olyan kimenet, ami ugyan sehova sem volt bekötve, de mérhetően megegyezik a feszültsége a trafóból a csúszkán kiszedhető maximummal; tehát ő lenne a tekercs másik vége, 135V van rajta. És itt jön a lényeg: a tekercs, amin a csúszka van, félig a trafó belsejében helyezkedik el. tehát ezt úgy értem, h van a vasmag, rátekertek valamennyi menetet, aztán rádobtak 1 bakelit burkolatot, és rátekertek mégegyszer ennyi menetet, és ezen fut a csúszka! Tehát Fery és Ferci, hát igazatok lett a végén köszi a segítséget nektek, már csak a kapcsolást kell összedobnom hozzá szerk.: a kép lemaradt mindjárt küldöm csak nemtom hova lett a fényezőgép...
Na itt a kép is Igazából már Ferci és érdemelne pontot.... télleg sokat segítettetek köszi mégegyszer
sziasztok!
én ma kaptam 1 orosz gyártmányú szabályozható toroid trafót csak nem jön ki rajta fesz ill még nem mértem de pl rádiót nem visz az adatlapján az van hogy: 220 400VA és elfileg 220V-ig szabályozható ebből lehetne leválasztó trafót csinálni ha 1űltalaán jó? képek csatolva
a hiba megoldva elvileg mert ahogy jobban megnéztem a trf. bekötését észrevettem vmit a fedél alatt 1 biztosítékot ami ki van égve
3.15A-es és akkor 1 kérdésem marad jó leválasztótrafónak ez a cucc?
Én arra lennék kíváncsi, mi a még elfogadható hőmérséklet a szénkefének? Nekem van egy 6kVA-es szabályozható toroidom, és amikor megküldöm 5-6kW-on az egyik trafót, szinte ömlik a meleg belőle, és 80 fokra megy fel a szénkefe hőmérséklete (ami amúgy gurulós, és 2 van rajta). Meg persze a beton remeg alattam, mintha csak légkalapács menne
Idézet: „beton remeg alattam, mintha csak légkalapács menne” próbáld meg lelekkozni
'lelekkozni' ez mi?
Gondoltam arra, hogy a hegesztőt bekötöm még mellé sorban, hogy azzal együtt szabályozzak, csak a vasmagját nagyon lassan lehet tekerni. Ezekről a drágaságokról lenne szó : mázsás cuccok
bocsi elírtam
lakkozni-t akartam volna írni egyépként ezekeeet mire használod?
Hát a lakkozás hozzá annyit érne, mint sz*rnak a pofon, most a topikon belül nem térnék ki rá, hogy mire használom őket, de a profilomnál a weboldalamon látható.
Szerintem 80 fok az még elviselhető hőmérséklet, csak az a baj, hogy azt átadja a réznek, az meg kegyetlenül szétviszi a hőt, így a réz is 80 fokra felmegy. Mondjuk annyit minimum bírnia kéne
szerintem is birnia kell és nem lehet h azért melegszik mert nem érnitkezik rendesen?
a szorítást a görgőn nem lehet állítani?
Szia, kérdezted, h lehet-e 1 ilyen toroidot leválasztóként használni. A válasz: nem!. Ez így azért nem biztonságos, mert mint pár hozzászólással ezelőtt ki lett fejtve, a toroidnak csak egyetlen tekercse van. A tekercs "eleje"- vagy nullája ha úgy jobban tetszik - a 230 egyik bemenete, a másik bemenet az a tekercs "vége", és van 1 kimenet is, az pedig maga a csúszka. A másik kimenet pedig a tekercs 0 vége lenne. A leválasztótrafónak épp az lenne a lényege, h galvanikusan leválasztja a cuccaidat a hálózatról. A toroidnál ilyen ugyebár nincsen. Egyébként ezt énis csak tegnap óta tudom, itt magyarázták el nekem ebben a topicban , utánaolvashatsz
szia!
ez kár h leválasztótrafónak nem jó de amikor tekerem felfelé 1re jobban morog és még szikrázik is ez jó jel? amúgy tudom h mit jelent a galvalikus leválasztás röviden tömören= a 0 nincs földelve-->> a földhöz képest nem ráz Idézet: „a földhöz képest nem ráz” Így ahogy mondod! Egyébként ha morog meg szikrázik az soha se lehet túl jó jel... de amint látom ezt már Fery kollega is leírta....
igen terhelés nélkül már hasonlí a
Idézet: végefelé a hnagja a vésőkalapácshoz és a csillagszóróhor a vákumcső vagy mi még félig sincs kinn akkor ez rossz jel?„csúszka” maxon még a 6A-es kismegszakítót is levágja
Ha terhelés nélkül feltekered, akkor is búg? Akkor ott valamit elkötöttél.
Az valahol zárlatos méregesd át. Terhelés nélkül meg sem nyikkanhat. Ott nagy a gáz
az lehetetlen h én vmit elkötöttem mert ez gyári orosz cucc
Ha orosz nem lehet hogy 127V? Az 230V tud morogni.
Az én szabályozható trafóm csak 12A felett morog, 220V os 250V ig lehet kitekerni. Ha a szénkerék nincs elégé rányomva a vezetékekre 1A is szikrázik, mi közbe tekerem. üdv.
Ha alapból nem búg, akkor terhelés nélkül sosem szabad neki. De akkor tuti zárlat van valahol, ha nem elkötés.
|
Bejelentkezés
Hirdetés |