Fórum témák
» Több friss téma |
... és a pálya két végén 240 körül van, azt is le kell ellenőrizned... innen-onnan vissza 1 cm és a 230-as égő rá... megvan-e a 20x volt.
Na megcsináltam amit mondtál, méregettem, és ahogy húzogattam az égő drótját a pályán, úgy ment fel a fesz 0-ről egészen 130V-ig, ami már a pálya legvégén volt... de azt viszont nem értem, h miért csinálta közben azt, hogy mondjuk épp 100V-nál jártam, és egy pillanatra felugrott 140-re, de rögtön utána vissza 100ra... én arra gyanakszom, h nagyon meg kéne tisztítani a csúszkapályát, lehet h az a baja... de azis lehet h a multiméterem sz@r...
![]() a pálya 2 végét meg elfelejtettem megmérni, de 1 perc és aztis megmondom
na azt is megmértem, égő meg csúszka meg minden nélkül, és 135V-van ott
Na... akkor keresd meg a bemenő 230 hol és hogyan veszik el... milyen zeg-zug kapcsolás van a trafóban - az alján pl. több kötés is látszik. Ezt árammentes állapotban nézd meg, forraszd szét és azonosíts minden drótvéget.
Indulj meg a dugótól az egyik drót mentén és hogyan érsz vissza...
Ok, hát akkor ez így fog történni!
![]()
Fiúk, mi van akkor ha ezt a toroidot eleve 230/110-re tervezték,gyártották ? Akkor pont jó a 130 V.
Jó a gondolat... de ha belement a 230, majd Gé megtalálja, hol a "felesleg"... azért írtam neki...
Akkor a többi 100 alá van tekercselve, elszigetelve, de a drótvég ( lóláb ) kilóg, hi... ![]()
Sziasztok!
Híreim vannak! ![]() Tehát az van, h a képen látható módon megbontottam a trafót: van 2 bemenet, amelyből az egyik /ami a tekercs elején van/ össze van kötve az egyik kimenettel. Tehát ez lenne a trafó 0-ja gondolom. A kimenet másik vége az a csúszkáról jön ugyebár. és van még a trafón egy olyan kimenet, ami ugyan sehova sem volt bekötve, de mérhetően megegyezik a feszültsége a trafóból a csúszkán kiszedhető maximummal; tehát ő lenne a tekercs másik vége, 135V van rajta. És itt jön a lényeg: a tekercs, amin a csúszka van, félig a trafó belsejében helyezkedik el. tehát ezt úgy értem, h van a vasmag, rátekertek valamennyi menetet, aztán rádobtak 1 bakelit burkolatot, és rátekertek mégegyszer ennyi menetet, és ezen fut a csúszka! Tehát Fery és Ferci, hát igazatok lett a végén ![]() ![]() ![]() ![]() köszi a segítséget nektek, már csak a kapcsolást kell összedobnom hozzá ![]() szerk.: a kép lemaradt ![]() ![]()
Na itt a kép is
![]() ![]()
sziasztok!
én ma kaptam 1 orosz gyártmányú szabályozható toroid trafót csak nem jön ki rajta fesz ill még nem mértem de pl rádiót nem visz az adatlapján az van hogy: 220 400VA és elfileg 220V-ig szabályozható ebből lehetne leválasztó trafót csinálni ha 1űltalaán jó? képek csatolva
a hiba megoldva elvileg mert ahogy jobban megnéztem a trf. bekötését észrevettem vmit a fedél alatt 1 biztosítékot ami ki van égve
3.15A-es és akkor 1 kérdésem marad jó leválasztótrafónak ez a cucc? ![]() ![]()
Én arra lennék kíváncsi, mi a még elfogadható hőmérséklet a szénkefének? Nekem van egy 6kVA-es szabályozható toroidom, és amikor megküldöm 5-6kW-on az egyik trafót, szinte ömlik a meleg belőle, és 80 fokra megy fel a szénkefe hőmérséklete (ami amúgy gurulós, és 2 van rajta). Meg persze a beton remeg alattam, mintha csak légkalapács menne
Idézet: „beton remeg alattam, mintha csak légkalapács menne” próbáld meg lelekkozni ![]() ![]() ![]()
'lelekkozni' ez mi?
Gondoltam arra, hogy a hegesztőt bekötöm még mellé sorban, hogy azzal együtt szabályozzak, csak a vasmagját nagyon lassan lehet tekerni. Ezekről a drágaságokról lenne szó : mázsás cuccok
bocsi
![]() lakkozni-t akartam volna írni egyépként ezekeeet mire használod? ![]()
Hát a lakkozás hozzá annyit érne, mint sz*rnak a pofon, most a topikon belül nem térnék ki rá, hogy mire használom őket, de a profilomnál a weboldalamon látható.
Szerintem 80 fok az még elviselhető hőmérséklet, csak az a baj, hogy azt átadja a réznek, az meg kegyetlenül szétviszi a hőt, így a réz is 80 fokra felmegy. Mondjuk annyit minimum bírnia kéne
szerintem is birnia kell és nem lehet h azért melegszik mert nem érnitkezik rendesen?
a szorítást a görgőn nem lehet állítani? ![]()
Szia, kérdezted, h lehet-e 1 ilyen toroidot leválasztóként használni. A válasz: nem!.
![]() ![]() ![]()
szia!
ez kár h leválasztótrafónak nem jó de amikor tekerem felfelé 1re jobban morog és még szikrázik is ez jó jel? amúgy tudom h mit jelent a galvalikus leválasztás röviden tömören= a 0 nincs földelve-->> a földhöz képest nem ráz ![]() Idézet: „a földhöz képest nem ráz” Így ahogy mondod! ![]() Egyébként ha morog meg szikrázik az soha se lehet túl jó jel... de amint látom ezt már Fery kollega is leírta....
igen terhelés nélkül már hasonlí a
Idézet: végefelé a hnagja a vésőkalapácshoz és a csillagszóróhor a vákumcső vagy mi még félig sincs kinn akkor ez rossz jel?„csúszka” maxon még a 6A-es kismegszakítót is levágja ![]()
Ha terhelés nélkül feltekered, akkor is búg? Akkor ott valamit elkötöttél.
Az valahol zárlatos méregesd át. Terhelés nélkül meg sem nyikkanhat. Ott nagy a gáz
az lehetetlen h én vmit elkötöttem mert ez gyári orosz cucc
![]()
Ha orosz nem lehet hogy 127V? Az 230V tud morogni.
Az én szabályozható trafóm csak 12A felett morog, 220V os 250V ig lehet kitekerni. Ha a szénkerék nincs elégé rányomva a vezetékekre 1A is szikrázik, mi közbe tekerem. üdv.
Ha alapból nem búg, akkor terhelés nélkül sosem szabad neki. De akkor tuti zárlat van valahol, ha nem elkötés.
|
Bejelentkezés
Hirdetés |