Fórum témák
» Több friss téma |
Megy nekem a motor csak egy baj van hogy melegedik iszonyatosana dobozolás aljűra már értem miért volt ott a az 1min. Valami olyan kapcsolás kellene ami leszedi neki a fesz csak nekem nincs 220ra. Van itthon bt137-esme avval nem lehetne megoldani? Szomszédba átvittem és a haver jó elolvasztotta a házi tokmányomat úgyhogy má az sincs. Na mindegy nem adom fel. Ha van ilyen kapcsolásod amivel lejebb lehetne vinni kicsit a feszt akko lehet nem melegedne. Ha van tedd már fel a kapcsolást mégegyszer csak akkor tedd fel ha van Na kösz előre is
Sziasztok! 1 akkus fúrónak az átalakított tokmányát ,és motorját szeretném 1 állványra tenni , de nem tudom hogyan! Valami ötlet?? Képet sajna nem tudtam felrakni róla , de e-mailbe tudok küldeni ha érdekel, hogy milyen bár szerintem 1 fúrót szétkapva már mindenki látott (legalább is én mindenbe belekuksolok )
whinchester motorja is pörög mint a nyavajaabbol nemlehet összeütni egy minimotort?hozzákötve egy ébresztős digitális óra trafóját kb lehetetlen megoldás
A winchester motorja a maga 4000-7000-es fordualtával még mindig kevés. Egy komolyabb panelfúró forog 15-30000-et. Ráadásul a vinyó motor nagyon gyenge.
[off] Látom tetszik a vinyó motor. (néhány hozzászólásodból olvasva...) Próbáld csak eindítani, rájössz hogy nagyon nem egyszerű hogy jól menjen
jah mostanság szétkaptam párat de nemakar elindulni:S ugye van rajta 4vezeték de hogy mit hova kell kötni:Smég abba segítenél hogy az a tranzformátor ami az órában van letud adni 12 v ot? bocs az előzö kommentárban rosszul irtam..:S
Lehet kapni boltban is fúrokhoz álványt 2-3 tól 10Ezerig.
Nekem is egy boltban kapható állványra van befogva az ablaktörlő motor (BMWjé ) arra ráragasztva fémragasztóval a tokmány és egy diavetítő trafójával megspékelve, de nagyon jó és aránylag igényes a kivitelezése is
Most találtam kétfélét muter munkahelyén :
Nekem ilyen fajta van csak kicsit komolyabb/jobb Egyszerűbb
Csak elektronikával lehet elindítani. Valójában ez egy 3 fázisú motor.
Itt van némi infó Bővebben: Link
Hát nem igazán szeretnék ilyenre költeni , csak már 1 hete azon gondolkozok, hogy lehetne valami állványt készíteni , és rárögzíteni, de nem jut eszembe semmi . A fordulat tokmányátalakítás után: 5000/min körül van ha a számításaim pontosak! (elég sajátosan számolgatamki!) ez elég nem?? Köszi a válaszokat
Ezeknek az állványoknak egyetlen, hatalmas bajuk van: Hogy igen gyenge minőségű ötvözetből készülnek! Egy komolyabb, nem függőleges irányú erőhatás (pl.: nekimegy valaki a befogott fúrógépnek, vagy erősebben meg kell szorítani a gép nyakánál, esetleg egy ellenirányú feszítés, stb.) egyetlen pillanat alatt eltöri.
Komplett s.k. légrugós panelfúró:
kézi pisztolyfúró + állvány Liaz ablaktörlő motor, CO-hegesztő fogantyúval, pneu munkahenger állvány, minden irányban állítható kézi rögzítés
Nagyon korrekt megoldás, kalapot emelek előtted!
Tenyleg marha jó! Nekem is valami ilyesmit kéne összehozni , de nem h előre ráadásul fisszafelé haladok nem tudom hogyan rögzítsem a tokmányt a motoromra. Valami ötlet?? 3mm vastag a motornak a tengelye, a tokmánynak pedig 1cm-es meneset furata van.
Ha a tokmányod metrikus menetű:
M10 csavarba 3mm furat(esztergán célszerű), megfelelő méretű darab levág, ragaszt, csavar fúr
Épp ez a baj nincs esztergagépünk. Csavar az van bele ami benne volt eredetileg de az sürű menetes, és nem találtam itthon ilyet. Majd megkérezem vane esztergájuk haveréknak vagy valakinek , mert nem esek neki villany fúróval.
Átmentem a szomszédba ,és azt mondta h nem lehet kifúrni mert kemény , mást meg nem ismerek akinek van esztergálya Most hogy fúrjam ki??
csáá
milyen esztergályoshoz vitted te? vagy rossz napot fogtál ki nála, vagy csak lusta volt.. aszonta h kemény? és? sokkal egyszerűbb egy újat csinálni , és az tuti hogy egytengelyű!!!!!! a régit már alapból nem lehet egy fogásból megcsinálni így tuti, hogy kóvályogna vagy ütne a tokányod...!!! tehát: anyag befog, menet rá, lyuk bele, leszúr és kész .. kb 20 perces munka.. és ez mind egy (azaz 1) fogásból van!! tehát tuti futnia kell a menetnek a lyukkal! elviszed neki a motort, a tokányt, és a régi menetes szárat.. olyan lyukat fúrjon bele a menetes cuccba, hogy 0,1 mm-el kisebb legyen mint a motor tengelye ! és, akkor a esztergával (amibe a forgócsúcsot szokták tenni na azzal ) bele tudja tolni a motor tengelyét a lukba és nem kell semmi ragasztó, vagy ilyen kókányság, mert szorulni fog.. és a lehető legjobban egytengelyű lesz a motor a menetes közdarabbal, tehát a tokmánnyal is.. a menetemelkedést meg megnézi a régi száron.. kifúrni? áhh nehogy megpróbáld, mert csak egy keresztbe-hosszába excentrikus szemetet kapsz.. csá
Csá! Már eleve láttam a fején h nem lesz ebből semmi aztán fogott egy reszelőt megtolta rajta 2szer (rá se nyomta ) azt mondja ez kemény nem lehet kifúrni , na hát gondoltam magamba: (persze hogyne) nem eszergályos ,de van neki, és csak őt ismerem errefelé alinek van. kb. menji az ha újat cshnáltatok egy esztergályossal? (ha tálálok a közelbe) kicsit eltértem a témától bocsi!
Szevasz. Amikor a panelfúrómat gyártottam,rendeltem hozzá tokmányt ami 6 mm-ig fog be. Menetesen kellett azt is csatlakoztatni 3/8 -os mérettel. Jó eséllyel ilyen a tiéd is, nem metrikus bár össze lehet szemre téveszteni a 10x 1-es finommenettel. Esztergáltam egy csapot majd arra rávágtam a menetet,de nem metszővel hanem magával az esztergával. Ezután leszúrtam,és belehajtottam a tokmányba amig meg nem szorult. Ezután jön a ravaszság:miután minden hárompofás tokmány ha kismértékben is de üt, ezért megint esztergáltam egy 6-os átmérőt és azt fogtam meg a tokmánnyal,igy biztositottam a központos futást. Ezután fúrtam meg a menetes csonkot, több lépcsőben a végleges furat átmérő pontossága érdekében. Ezután ragasztottam fel a hajtótengelyre. Erednény központos futás,a keményfémfúrók csak akkor törnek el ha a nyáklappal oldalról megütöm. Valahol a ki mit épitett topicba,ha jól emlékszem megvan a fényképe az egész cuccnak.
Sziasztok!
Nem kötekedni akarok, de, ha 0,1 mm-re kissebb a luk mint a tengely akkor azt nem tudod rátolni a 3-as tengely elgörbítése nélkül. A másik dolog, hogy én nem raknám a 3-as tengelyü motorra azt a 'nagy' tokmányt. Nem elkeseríteni akarlak,de ennek nem lesz jó vége. Nekem az a véleményem, hogy keress egy rendes motort. De ami még jobb lenne, az az, hogy keress(vegyél a piacon) egy egész kicsi tokmányt. Pl. ami max 3-4 mm-ig használható. De a hármas tengely akkor is nagyon hamar el fog görbülni és dobhatod ki a motort. Kissé lehúzós lett amit irtam, de ezt már én is eljátszottam. Aztán végül a következő vált be, de az tökéletesen!!! Ami nekem a legjobban bevált az az,hogy a motor tengelyére közvetlenül ráfabrikáltam a csigafúrót egy megfelelő csődarab segítségével. Ezt úgy oldottam meg, hogy átfúrtam egy 15mm-es darad anyagot a majdan használni kívánt fúróval (Pl. egy csavartl) majd félig belefúrtam a motor tengelyével azonos lukat. majd ebbe ragasztottam bele a fúrót és a motor tengelyét, úgy hogy előbb egy kicsit megköszörültam a fúró szárát és a motor tengelyét is oldalról. Így egytengelyű is lett, és a leköszörülés miatt elfordulni sem tudott. Ennek csak az a hátránya, hogy ahány különböző fúrót akarsz annyi motor is kell. Én 0,8-as, 1-es, és 1,2-eset csináltam magamnak.
A Lomexben most van egy csomó motor 600Ft-ért. Nem emlékszem már mi volt ráírva de úgy rémlik hogy 24V kell neki. A fordulatszámát is odaírták, de nem figyeltem. Utána jutott csak eszembe hogy jó lehetne panelfúrónak.
Járt valaki mostanában Lomexben és látta ezeket a motorokat? Tokmányt hol lehet kapni és nagyságrendileg mennyibe kerülnek?
A p***kerbe van egy, kinzo multifunkciós kisgép, ahhoz gyárilag nem jár 1-2mmes tok, külön 1000ft db-ja, Thomas10100 vett ilyet nem rég, tőle tudom.
Mi lesz, ha eltöröd a fúróhegyet? Kidobod a motort is?
Egy régi iskolai körzőből olyan tokmányt lehet gyártani amilyet csak akarsz. De ha nincs, akkor 99 HUF-ért kapsz az egyik nagy szupermarketben most. A körző másik részét meg használhatod előpontozónak. Bár én még mindig a minidrill készletre voksolok. Idézet: „De ha nincs, akkor 99 HUF-ért kapsz az egyik nagy szupermarketben most.” Ugyan arra gondolsz amire szabi83? Kérdés hogy a Lomexes motorra rá lehet-e szerelni...
Természetesen nem kell a motor kidobni, csak öngyujtóval megmelegíteni a ragasztást, és már le is jön a tengelyről. Aztán az új furóval kinyomni a régit és újra ragasztani. De nekem nagyon ritkán törik el fúró. Az se fúrás közben, inkább csak akkor,ha leejtem.
A kis dc motorok előnye a halk működés(ami éjjeli fúrásnál előny) és az, hogy mindenkinek van otthon. Üdv. Pali
Ez az.
Erről beszéltem. Az enyémek is hasonlókak, csak nekem egy kicsit nagyobb motorok voltak itthon. Nagyon ötletes a kapcsoló!!! Én egy lábpedált csináltam hozzá. Nagyon hasznos tud lenni, ha a nyák már be van ültetve és egy luk kimaradt, vagy kissebb lett a kelleténél. Nekem nagyon bevált ez a fúró. Persze azt hozzá kell tenni, hogy ha nagyon sok lukat kell fúrni beültetettlen nyákba, akkor nem ezeket használom, hanem van egy asztali fúróm is. Üdv Pali |
Bejelentkezés
Hirdetés |