Fórum témák

» Több friss téma
Fórum » FIAT elektromos hiba
 
Témaindító: Peti.Janka, idő: Máj 11, 2007
Témakörök:
Lapozás: OK   18 / 65
(#) vasszoltan81 válasza Olgi hozzászólására (») Dec 25, 2011 /
 
Üdv én is birtoklok egy Tipót az 1év alatt az összes felelhetö hiba elö jött nem a trafo lesz a baj szerintem hanem a gyujtásvezérlő elektronika nekem már a harmadik van benne tégy probát utánna néztem és ez az alkatrész nagyon kényes mindenre.
(#) VIM válasza vasszoltan81 hozzászólására (») Dec 25, 2011 /
 
Szia! A dátumot is tessék megnézni, hogy mire válaszoltál!
(#) vasszoltan81 válasza elektrorudi hozzászólására (») Dec 25, 2011 /
 
Üdvözletem érdekesen olvasgatom az elektromos problémákat nekem is van egy olasz csodám Tipó 1éve van nálam az egy év alatt az összes elektromos hiba elöjött rajta mindent átnézettem a gyenge pontja a gyujtásvezérlö elektronika nem nagy összeg 3000töl 6000ig lehet kapni én is igy jártam töbször is ahogy ön.
(#) elektrorudi válasza vasszoltan81 hozzászólására (») Dec 25, 2011 /
 
Hello!
Itt általában nem szoktunk magázódni, hacsak valaki ki nem kéri magának, mert akkor természetesen tiszteletben tartjuk az ego-ját.
Biztos, hogy az összes? Talán maradt még...
Úgy tapasztaltam, hogy az elektromos csatlakozások talán a leggyengébbek. Az, hogy elkopott a szénkefe, meghibásodott a dióda stb. melyik tizen éves autónál nem fordul elő? A Fiat-ot csak vasárnaponként használom, egyébként Opellel járok. Abban van pl. ABS, meg computer.... A harmadik szerelőtől jön úgy el úgy, hogy nem tudja megcsinálni! "Computert kell benne cserélni" mondta a legbutább, aki kínjába valami olyat akar mondani, amire biztos, hogy NEM lesz a válaszom. Meggyőződésem (a hiba jellege alapján), hogy az is kontakt hiba. Most ezek után panaszkodjak a Fiat-ra..?
Egyébként az enyémben, a gyújtásvezérlő elektronika, még az eredeti.
(#) Hegedűs Norbert hozzászólása Dec 27, 2011 /
 
Üdv.1.6 IE Temprám van.Nincs szikrám.Az öninditó forgat rendesen.Amit megnéztem,ugy,hogy átraktam egy működő unoba:
Elosztófedél,kábelek.
Trafó.
vezérlő egység.
gyujtáskapcsoló
A másik autó minden alkatrésszel beindult.Merre induljak tovább?A biztositéktáblán van olyan relé esetleg aminek köze van a gyujtáshoz?
(#) elektrorudi válasza Hegedűs Norbert hozzászólására (») Dec 27, 2011 /
 
Gyújtás jeladó? ... de főleg az ő kábele és csatlakozója?
(#) Hegedűs Norbert válasza elektrorudi hozzászólására (») Dec 27, 2011 /
 
Ha az az ami a lendkeréktől jön akkor azt néztem._A kábel meg a csatlakozó az rendben van._A lendkeréken lévő ellendarabot nem látni._Esetleg ki lehet mérni a kábelt?

Így azért szebb/magyarosabb, nem?
Frankye
(#) elektrorudi válasza Hegedűs Norbert hozzászólására (») Dec 27, 2011 /
 
Igen, arra gondoltam. Sajnos nem tudom, hogyan lehet ellenőrizni, egyetlen szervizkönyvben sem találtam rá utalást. Viszont engem több, mint egy évig szivatott ez a csatlakozó úgy, hogy teljesen váratlanul egyszercsak nem indult a motor. De ez előfordult télen, nyáron, hideg motornál és melegnél egyaránt. Teljesen sztohasztikusan. Végignéztem már mindent, amit Te is, de csak nem javult a helyzet. Végül széthúztam a jeladótól jövő csatlakozót, megküldtem kontakt spray-el és azóta (el ne kiabáljam) ezzel nincs gond.
Egy srácnak már szintén sikerült így megjavítania a kocsit. Küldtem neki fényképet, hogy hol találja a csatit. Neked nem kell fénykép, mert tudod hol van ( a lendkeréktől jövő kábel csatlakozója, mielőtt belemegy a kábelkorbácsba...).
(#) Hegedűs Norbert válasza elektrorudi hozzászólására (») Dec 27, 2011 /
 
Kontakt spray már elment egy fél flakonnal.Mindent befujok amit széthúzok.A jeladó elgondolkodtatott,mivel a kuplungom vacakol egy ideje.Sajnos nem tudom,hogy a lendkeréken hol helyezkedik el,és esetleg valami kuplungszerkezet hiba nem tudja-e tönkretenni.A másik dolog:A bizti táblán nincs valami relé,vagy bármi ami esetleg letilthat?
(#) elektrorudi válasza Hegedűs Norbert hozzászólására (») Dec 27, 2011 /
 
A jeladó nem a lendkeréken van, hanem közvetlenül mellette, a blokk egyik furatában. A lendkeréken lévő bábu indukál benne feszültséget (hacsak nem Hall cellás; nem tudom). Az érzékelő, a kuplungszerkezeten kívül van. Majdnem lehetetlennek tartom, hogy kárt tett vona benne. Mondom: majdnem.
(#) Hegedűs Norbert válasza elektrorudi hozzászólására (») Dec 27, 2011 /
 
Akkor még egy kizárva.Az az érdekes,hogy amikor ráadom a gyujtást a gyertya egyet szikrázik,(jól meg is rázott)de utánna semmi.A trafó pozitiv ágára bemegy az áram és a másik oldalon is megjelenik.Ugyanugy mint a másik működő autón.
(#) elektrorudi válasza Hegedűs Norbert hozzászólására (») Dec 28, 2011 /
 
Idézet:
„,(jól meg is rázott)de utánna semmi.”

Na, ez jó hír.
Legalább tudjuk, hogy a trafó jó. Az elektronika végerősítő része jó. De mi (hol) rázott meg? A kábel elvileg nem rázhatna. Már többször rákérdeztél a relé dologra: szerintem nincs benne ilyen. Az érzékelő közvetlenül a gyújtóegység 4-5 pontjára megy.
Ha adsz egy címet, és kéred, elküldöm az elektromos kapcs. rajzokat. Közel az összes TIPO benne van. (az ugye gyakorlatilag megegyezika Temprával). Itt induktív jeladóként ábrázolják a felső holtpont érzékelőt.
(#) Hegedűs Norbert válasza elektrorudi hozzászólására (») Dec 28, 2011 /
 
A gyertya rázott meg.Azon matattam miközben a fiam gyujtást adott.Az e-mail cimem az adatlapomon van.Nagyon megköszönném a rajzokat,mert már többször lett volna szükségem rá.
(#) Hegedűs Norbert válasza elektrorudi hozzászólására (») Dec 28, 2011 /
 
Egy másik fórumon irták,hogy a fülkében a jobb egynél is kellene lennie valami vezérlőegységnek.Tudsz erről valamit?Arra nem nagyon keresgéltem még mert ott a fűtésnek valami cuccát láttam.
(#) elektrorudi válasza Hegedűs Norbert hozzászólására (») Dec 28, 2011 /
 
Nem tudok róla. Az enyém nem injektros, nem computeres, nem katalizátoras, nem.... Amikor használt kocsit kerestem, nagyon vigyáztam rá, hogy ne legyen benne semmi elektronika, mert az nagyon veszéles dolog.
(#) poros válasza elektrorudi hozzászólására (») Dec 28, 2011 /
 
Az a probléma újnál nincs ilyen választási lehetőség. :no:
(#) Frankye válasza elektrorudi hozzászólására (») Dec 28, 2011 /
 
Nem hiába van az autóm hátuljában a tábla:
"No injector, no ABS, no computer, NO PARA!"
(#) elektrorudi válasza Frankye hozzászólására (») Dec 28, 2011 /
 
[OFF]Tényleg? Vagy csak vicc? Merthogy nem látom a smile jelet...
Egyébként ha ez igaz, akkor nagyon egyre jár az agyunk. Az én Fiatomból egy valami hiányzik, de nagyon: a szervó kormány.
(#) Frankye válasza elektrorudi hozzászólására (») Dec 28, 2011 /
 
Igazság szerint az enyémben sem sok az elektronika: Az indításgátló (FIAT Code), meg a szervó kormány talán a legtöbb benne. Meg a rádió.
De a tábla valóban ott van. Majd teszek fel képet, ha érdekel.
(#) Hegedűs Norbert válasza Frankye hozzászólására (») Dec 28, 2011 /
 
Az enyém is 91-es gép.Nincs inditásgátló sem.De igy is annyi,szerintem felesleges kütyü van benne.Na ma még nekiugrottam egyszer,de csak a felesleges köröket róttam.Marad egy autóvillamossági szakember felhivása.
(#) elektrorudi válasza Hegedűs Norbert hozzászólására (») Dec 28, 2011 /
 
A kapcsolási rajzokat megkaptad? 1/2 11-kor elküldtem.
(#) Hegedűs Norbert válasza elektrorudi hozzászólására (») Dec 29, 2011 /
 
Megkaptam.Köszönöm.
(#) molda87 hozzászólása Jan 3, 2012 /
 
Sziasztok! 99-es Fiat Bravomon sem a helyzetjelző, sem a távolsági fényszóró nem működik. A biztosítékok, izzók jók. Hol érdemes a hibát keresni? Esetleg kapcsolási rajzot vagy valami útmutatást tudnátok? Köszi.
(#) VIM válasza molda87 hozzászólására (») Jan 3, 2012 /
 
Szia! A gyújtáskapcsolóról kap megtáplálást a világítási kapcsoló, meg kellene nézni a kapcsoló helyzetét, hogy megfelelő állásban van-e. Bravó, csak rosszul címeztem be.
(#) molda87 válasza VIM hozzászólására (») Jan 3, 2012 /
 
De ha a tápellátással lenne gond, akkor a tompított sem világítana, nem?
(#) VIM válasza molda87 hozzászólására (») Jan 3, 2012 /
 
Tehát ha nem megy a rendszám világítás, valamint a helyzetjelző és a ködfényszóró sem, valószínű, hogy gyújtáskapcsolótól nem kap feszültséget.
(#) molda87 válasza VIM hozzászólására (») Jan 3, 2012 /
 
Rendszámtábla, ködlámpa, hátsólámpa,első tompított megy, csak a távolsági és az első helyzetjelző nem.
u.i.: fel tudnád tenni a kapcsolási rajzot újra, nehezen olvasható
(#) VIM válasza molda87 hozzászólására (») Jan 3, 2012 /
 
A biztosítékok elrendezése a rajzon nyomon követhető. A rajzot csak több részletben tudom megmutatni, mert a feltöltési korlátok nem teszik lehetővé a kifogástalan megjelenítést ebből a helyzetből. ....de ha úgy jó, hát megpróbálhatom.
(#) VIM válasza VIM hozzászólására (») Jan 3, 2012 /
 
Akkor a rajz kicsit részletesebben. Ha kellene a színkód is majd azt külön, ha kell.
(#) molda87 válasza VIM hozzászólására (») Jan 3, 2012 /
 
A távolságit kapcsoló relét hol találom? Lehet, hogy azzal lesz a gond.
Következő: »»   18 / 65
Bejelentkezés

Belépés

Hirdetés
XDT.hu
Az oldalon sütiket használunk a helyes működéshez. Bővebb információt az adatvédelmi szabályzatban olvashatsz. Megértettem