Fórum témák
» Több friss téma |
Akárhogy számolgatsz, NEM éri meg odahaza benzinmotorral áramot termelni! Ott van létjogosultsága ahol csak bizonyos időre kell áram , vagy nincs hálózat, vagy túl messze van ezért költséges a csatlakozás (pl: tanyák). A kétütemű nem feltétlen eszik többet, nem a 30éves Wartburgot kell összehasonlítani a 3 éves sokszelepes Japán autókkal. Ma is vannak igen jó kétütemű motorok, de semmivel nem olcsóbb mint négyütemű társaik (fenntartásban sem). Ha ilyenen gondolkoznék akkor a hagyományos dízel mellett voksolnék, elektronika mentes sima szívó dízel. Stabil fordulatra lehet optimalizálni az üzemi körülményeket, és nem kell se számítógép se ezer báros porlasztó. És tartósabb üzembiztosabb mint benzines társai. A gázolaj ma már drágább mint a benzin, de legalább annyival kevesebbet is eszik, hozzá jutni is könnyebb minta benzinhez.!
Azonos úton gondolkodom én is, csak a hálózatba táplálás egy kicsit macerás.
Hali.Nem laccika 77 nek akartam, hanem csak úgy gondolkodok.
Csak azt nem értem miért érte meg egy nagyobb város "fűtő művének "átállni a kazánokról gázmotorokra.Minden bizonnyal végeztek számításokat a gazdaságosságra. Négy bazi nagy gázmotor után beüzemeltek egy turbinát is. A meleg víz a fűtésbe - a generátorok az áramba nyomják az energiát. Nem kiserőmű, hanem jó nagy.
A fűtőműgen a hő előállítása a lényeg. De ha a gázt nem kazánban hanem motorban égetik akkor a forgási energiával generátort is működtethetnek.
Amivek a fűtőmű elektromos igényét sokszorosan fedezni tudják+ a felesleget értékesíteni.Ezzel sokkal gazdaságosabb a fűtőmű üzemeltetése mert az értékesített villamos energia részben fedezi a felhasznált gáz árát is. Szóval ott ahol hőre van szükség pl fűtésre ott megéri ebben gondolkodni. De optimális esetben van egy napelemes rendszered és ki van neki építve a kétirányú fogyasztásmérés akkor inverteren keresztül simán csatlakozhatsz a hálózatra! Mondjuk egy ilyen inverter nem 2 Ft 10-20 Kw -os tartományban de afűtési számládba nagymértékben beszálna az értékesített villamos energiából befolyó összeg. Kapcsolt villamosenergia termelés de háztartási méretben! Jó lakóközösségekben pl társasház lehet megérné az udvar végébe vagy egy tárolóba telepíteni egy 100Kw os rendszert . Szerintem egy 6-8 lakásost kifűtene simán ha meg még a fütést melegvízellátást és villamosenergia ellátást is leszámoljuk nem azt mondom hogy + ban lennénk De biztos jobb lenne mint külön Gázszámlát ,villanyszámlát fizetni. A másik hogy a létesítési költségekben a 6 lakás Gázkazánjának bojlerének árát be lehetne dobni a gázmotor árába. Új építésnél biztos megérné csak kellene egy ember aki utánnaszámol pontosan. De félek hogy a jogi akadályok lennének a legnagyobb problémák egy esetleges megvalósítás esetén.
Maximálisan egyetértek! Gázmotorból származó villamos energiát a szolgáltató senkitől sem fog átvenni! Főleg nem olyan áron ahogy nekünk adja. A megújuló energiát (nap ,szél...) is csak azért veszik át mert törvényben kötelezik őket, de így is elég macerás és nem 10-20ezer forint az óra, inverter stb. Az eon vagy bármelyk szolgáltató hülye lenne tőlünk vételezni áramot azon neki nincs HASZON és ez a lényeg. Műszaki szempontból sem lenne szerencsés ha minden harmadik háznál lenne egy 50Kw-os hálózatba tápláló generátor és minden gazda kedve szerint kapcsolgatná ki-be.?
Ezt az egészet én úgy képzelném,hogy akkorára tervezni a gépet hogy kényelmesen fűtse a lakást (földgázt használva) . Így közben a termelt villamos energia bőven fedezné a pillanatnyi fogyasztást sőt ha nem is hálózatba termelnék de akkukat töltene. Amikor nincs fűtés igény akkor a nagyobb fogyasztók a hálózatról mennének, kisebbek például világítás simán akkuról Így nem kell méregdrága inverterekkel bajlódni.
De kissebben nem lenne érdemes gondolkodni ? Főleg így télen amikor nem nagyon süt a nap. Sziget rendszerben, beindítani a gázmotort amikor se szél se nap. Fűteni úgy is kell , forog a gázóra. Mivel többet kell világítani és pl: a számítógép is többet megy nem lenne érdemes ??
Attól sajna nagyon messze vagyunk , hogy minden harmadik háznál van ilyen berendezés. !!
Ha figyelmesen visszaolvasol pont erről beszéltem, napi 5-10óra a fűtésen felül az áram relatív "ingyen" keletkezik. Napi 24órában járatni 420ft-os benzinnel, azért mert megy egy hűtő, meg egy tévé , az kicsit gazdaságtalan! Mivel a napi 5-10óra sem kevés be kell kalkulálni a szerviz költséget, az amortizációt is. Ha maradunk a gépkocsi motornál hamar beleszalad 2-3száz ezer kilométernek megfelelő üzemóra az meg nem kevés. Nyilván a folyamatos üzem, állandó üzemi hőfok stb a motor élettartamának kedvez. Kísérletnek jó lenne egy lada motor ( nem drága beszerezni a bontóban, az alkatrész hozzá sem). Azt kellene még tudni,hogy 15001/perces fordulaton hány kilowattot tudna, annak megfelelően kellene hozzá generátort választani. A gyári max teljesítmény adatokat új korában, és négyezer körüli fordulaton tudja egy átlagos benzinmotor. A nagy kérdésem az lenne: 1: mennyi fogyasztással lehetne kalkulálni, az elégetett gázból mennyi lenne a hő energia? Ha kevés a hő, de marad villamos energia akkor azzal is be lehet segíteni a fűtésbe! Ha például van rajta egy 10Kw-os generátor de ebből csak hármat használok a maradékkal lehetne fűteni, akár hagyományos módon, akár hőszivattyúval stb. A végtelenségig lehetne variálni. Aztán ha ez az egész rendszer feláll (ami nem kis kiadás) akkor az oroszok elzárják a csapot, vagy megduplázzák a gáz árát.
Csak elmélkedtem. "akkor az oroszok elzárják a csapot, vagy megduplázzák a gáz árát.
Akkor megy benzinnek vagy etanollal.
A motor elvileg 1500-as fordulaton le kell hogy adjon 10Kw-ot. De ha lehet nem pont lada motor kell hozzá hanem gazdaságosabb kissebb fogyasztású motor is megteszi Pl:Suzuki motor! Van annyi összetörve egyből szerezni kell egy komplett mocit . Ja ami gáz hogy a suzuki alapjárati fordulata a 900-1000fordulat/perc kategória a 3 henger miatt. A legjobb valami sokhengeres motor lenne . Vagy olyan diesel aminek az üzemi fordulata közel van az 1500 hoz. Vagy a generátor fordulatot kell 3000-re növelni aminél már a benzindotor leadja a teljes teljesítménye 75%-át kb.
Én itt feladom. Mindenki sok kilovattban gondolkodik.
Teljesen, azért ne add fel. Soha sem lehet tudni, hogy mikor és honnan szerzel valami jó cuccot és akkor már megérheti. Az elektromos áramban az a legrosszabb, hogy nagyon költséges a raktározása. A termelés pillanatában felhasználod, vagy elvész.
Több család, ha összefogna, ami a mi falunkban nem elképzelhető, csak egy kicsivel nagyobb gépet kellene összehozni és több családot ellátna elektromos energiával. Nem mindenki ugyanakkor fogyaszt a legtöbbet, így nem kell csúcsfogyasztást számolni minden családra és kisebb erőmű is megteszi.
Nem kell feladni, át kell gondolni! Egy közepes nagyságú lakás, vagy családi ház fűtés igénye, plusz a használati meleg víz 20-25Kw. Na most ha egy bóvli 2Kw-os léghűtéses aggregátort akarunk ilyen célra használni, abból csak zaj meg füst lesz. Lehet,hogy ellátja (kiváltja) a villamos energiát, de nem lesz elég meleg. Huzamosabb ideig járatni szerintem nem szerencsés, ha napi 10órát számolsz az évi 3-4ezer üzemóra ami ugye nem kevés. Lehet,hogy egy évet se bírna ki.?
Azért gondolnám az 1500-as fordulatot, mert így tartósabb lenne a motor.? A lada motort meg azért mert borzasztó egyszerű. Suzukim volt 6évig pont a 3hengeres semmi bajom nem volt a motorjával, a fogyasztása is jó volt (5l/100km). De egy lada motorhoz elég néhány villás kulcs meg egy kalapács, akár főtengely, hüvely stb csere is könnyen megoldható házilag. És nincs számítógép motorvezérlő, lambda szonda, hidro tőke stb. Bár hosszú távon lehet,hogy egy kisebb precízebb (takarékosabb) motor előnyösebb lenne. Szerintem ha kisebb teljesítményen,és kisebb fordulaton használunk egy motort tovább tart, mint a max teljesítmény közelében. A benzin üzem szerintem az ár miatt felejtős!
Egy 1500-as fordulaton üzemelő GÁZmotorban sokkal tovább bírja az olaj, mint egy 3000-en pörgő benzinesben/dízelben. Cserébe a gázmotort magas áron lehet megvásárolni. Az 1000 üzemóra nagyon durva szerintem. Az személyautónál 100000km-enkénti olajcserének felel meg.
Valószínűleg csak hőhasznosítással éri meg.
"Ma is vannak igen jó kétütemű motorok, de semmivel nem olcsóbb mint négyütemű társaik (fenntartásban sem)."
Melyik motorokra gondolsz konkrétan?
Persze, hogy a szolgáltató eladni akarja nekünk az áramot, és nem tőlünk venni.
A bankba is beviszed a pénzed. Kapsz rá 5% kamatot. Kiadják a szomszédodnak, ő már 20-30%-ot fizet. Áramra vetítve nem hogy kamatot kapnál, hanem a hálózatba betolt energia értékének töredékét használhatod fel újra.
Sajnos nem éri meg, az akkuk magas ára miatt.
Lada motor(150ccm, 2107-es) 1500/min fordulatszámon kb. 40km/h-t tud. Kb. 4-5kW.
"A gyári max teljesítmény adatokat új korában, és négyezer körüli fordulaton tudja egy átlagos benzinmotor." 5-6000/min fordulaton adja le.
1500-as Ladám van. Épp 1000-es Suzira cserén gondolkoztam az 1-2 literrel kisebb fogyasztása miatt. Viszont keveset autózva(évi pár ezer km) tényleg nem éri meg a drágább alkatrészei miatt, ha cserélni kell valamit. Az autócserével járó állami sarcról nem beszélve.
Tettem a Ladába bioetanolt, ment vele. Persze dúsabb keverék, nagyobb előgyújtás kell az optimális fogyasztáshoz E85-tel. 320Ft os E85 pont egy árban van a 400Ft-os benzinnel 25%-os túlfogyasztásnál. Lehetőségek: Megyek Ladával. 7,5-5,5 liter/100km Bérelek Suzukit. 5,5-4(ködben 50-60km/h) liter/100km Bérelek Smartot. 5,5 liter(meglepődtem rajta). Fát vágni, pakolni a Lada jobb a Suzukinál.
Én sokat szereltem ladát és suzukit is!
Megkockáztatom hogy a lada motort ha van egy gázelemző be lehet állítani az 1500-as fordulatra úgy hogy ott egyen a legkevesebbet üzemmeleg állapotban. Cserébe nem fog jól húzni és lehet nehezebben fog indulni. de itt nem ez a cél Hanem egy fix fordulat tartása. Gázmotoros üzemben tényleg sokkal hosszabbak a csereperiódusok mert az olajban nincs koksz korom ! Ráadásul spéci olajak vannak csökkentett hamutartalommal. A másik hogy háztartási célra meg lehet oldani egy automatta átkapcsolót 2 db mágneskapcsolóval hogy ha megy a kiserőmű annak az áramát hasznosítsad ne a hálózatét . Ha nem gondolkodunk hálózatra táplálásban csak sziget üzemben akkor automata indítással reggel 5-7-ig menne a motor csinál egy kis meleget reggelre aztán bekapcsol délután 4 kor mondjuk 9-ig akkor már jelentős áramszámla megtakarítás érhető el egy 20-30 kw-os motorral és egy 1-2 Kw-os generátorral. Ha nagyban nem gondolkodunk! Melyik az az autó amiben ilyen kis motor van? Ráadásul vízhűtéses?
Alighanem megvan a motor!
Suzuki maruti 29Kw Ami megfelelő lenne teljesítményben de hőteljesítményben lehet kevés mármint a vizköre! Ezért kellene csinálni hozzá egy tárcsát (lendkerék adott) amire erős neodium mágneseket rakunk ha közel rakunk hozzá egy vélony mondjuk 2 cm széles vizzel teli tartályt a fém tartálynak az örvényáramok miatt melegednie kell . Mágneses fékü szobabicó példájából kiindulva. A terhelés miatt pedig a motor jobban melegedne ami fűtési szempontból nekünk hasznos! Komplett autót lehet kapni 60 ropiért a használt autón! De ha a váltót féltengelyt lámpákat belső teret és kissebb kacatokat kiárul belőle az ember még jól is kijöhet belőle az ember. Ja a hűtő is eladható! A puszta motor kell elektromos tartozékokkal stabilmotorrá alakítva. Sújba kb 40 kg lehet nem több! A maradék pedig mehet a méhbe kapsz érte egy 10-est!
Sziasztok!
Gázmotorhoz. Én körülnéznék, mert jómagam is olyan cégnél dolgoztam, akik régi, keveset használt dízel generátotokat szereltünk le és újakat szereltünk fel helyettük. Volt olyan generátor, ami pár órát ment összesen (Csepel motoros). Ilyeneket 100-200eFtért lehet venni igen nagy teljesítményben, mert egyébként ócskavasnak adnák le. Ezek ráadásul általában már eleve hangcsillapított, vízhűtéses kivitelűek - ami a LADA-ról nem mondható el Ha szerencsénk van akkor a gép már full melegstartos. Azonban épp ez a gond minden motornál. Az optimális üzemhez állandó hőfokon érdemes tartani, az pedig ismét energiaköltség. Ez a gyári gépeknél egyszerűen fűtőszállal van megoldva és ha jól emlékszem egy 60 fokos termosztáttal.
Automatikával az indulás előtt fel lehet fűteni a maruti motort pár perc alatt egy fűtőszálas vízmelegítővel főleg ha az eredeti termosztátja csak a motor vizterét engedi melegíteni.
Aztán startol a moci és csak annyi vizet szabad beengedni a motorba hogy tartani tudjon egy állandósult hőfokot pl 70 fokot . A 70 fokot persze a kipufogó hőcserélő és az örvényfékes melegítőegység és a motorból kilépő melegvíz közös szakaszán kell mérni . De a legjobb persze az állandó üzem lenne
Üdv! Dízel motorból nehéz egyszerűen gázmotort csinálni a gázolaj meg drága! A benzinmotor saját gyári termosztáttal rendelkezik ami üzem közben optimális (80-90)fokon tartja a vizet, a fűtő radiátor csöveit egyszerűen össze kellene kötni, így amíg nem nyit a termosztát addig csak saját magában forgatná a vizet. Percek alatt felmelegedne, aztán órákig üzemelne, szerintem egy autóban sincs ilyen jó dolga a motornak.(van,hogy a feleségem egész nap szaladgál az autóval, de a 40fokot ritkán éri el a víz. az olaj meg olyan mint a tejes kávé). Én ezt az egészet úgy képzelném,hogy napi 1-2 indítással egy hőszigetelt tartályban (min 1000l) tárolnám a meleg vizet. Innen amikor kell szivattyúval venném ki a fűtő, illetve a használati meleg vizet. Üzemeltetni akkor kell amikor nagyobb a villamos igény, akkor az alább említett módszerrel az egész ház átállna sziget üzemre, egyébként a hálózati áramot használnám.
Szerintem azt kellene tudni, hogy az adott fordulaton pl:1500 mennyit tud a motor. Szerintem a maruti motor kicsi lenne!? Ha mondjuk tud 5Kw-ot az hőenergiában se sokkal több, az meg kevés fűteni. Szerintem 10Kw fölötti hőenergiával kellene kalkulálni, mert a cél az lenne,hogy tisztán ezzel fűtsük a lakást! A generátor teljesítményt a motorhoz kell illeszteni, ha van fölös villany azt egyszerűen el lehet fűteni akár egy (vagy több) bojler fűtőtesttel ami szintén a vizet fűti (vagy akár a bojlert). Így nem kell a mágneses varázslat.
Igy ahogy mondod Az egész ház szigetüzem!
Fűtés használati melegvíz villamos áram . A puffer az is jó ötlet és abba lehet tenni annyi hőcserélőt amennyit akarsz! Én a kipufogógázban rejlő meleget is megfognám egy a hőcserélőn átmenő kipufogócsővel . Szerintem nagyon jó hatásfoka lenne a motornak! Hőtechnikailag ami autónál káros az nekünk itt minden hasznosítható hő formájában!
Nyilván a kipufogó hőt is hasznosítani kellene csak óvatosan a végső hőfok azért lehetne min 120-150 fok, de így is sok energia rejlik benne.
Igazad van bonyolítom az életem!
Tényleg lehet fűteni villannyal! Keresek egy teljesítménygörbét. Nemrég üzembe kellett helyezni egy katonai diesel agregátort 63KVA-es volt de egy 6 hengeres harckocsimotor hajtotta Bitang nagy volt De a feladatát jobban ellátta mint a hálózat sajnos. Lehet nem véletlenül volt tulméretezve?
Egyik ismerősöm erőműben dolgozik, nekik 12hengeres caterpillar motor hajtja a generátort 1500-as fordulaton. Az olajcserét kérdeztem tőle, náluk ritkán van olajcsere évente kb 1szer, de pontosan nem tudta üzemóra szerint. Viszont rengeteg olaj van a rendszerükben több száz liter, és nem is megy folyamatosan szinte csak fűtési szezonban. Egyébként a hagyományos gőzturbinákat használják, biztos,hogy ennek is meg van az oka. Ha megint beszélek vele megkérdezem a teljesítmény adatokat, összehasonlítás kép (ők Mw-okban számolnak) de elmondta,hogy a fűtő teljesítmény arányos a villamos teljesítménnyel, és legalább akkora, vagy kicsivel több! Azt kellene tudnunk, hogy például egy földgázzal üzemelő motor mennyit fogyaszt óránként, vagy kilométerenként.? Vagy,hogy mennyi földgáz felel meg 1liter lpg-nek? Nekem gázos kocsim van 1,2 opel 55Kw-os ha óvatosan hajtok 7literből kijön! Ha osztok szorzok 40ft ból kijönne az üzemanyag Kw-onként de max 50. Magyarul a hő az "ajándék" lenne. Földgázzal valószínű még olcsóbb.?!
|
Bejelentkezés
Hirdetés |