Fórum témák
» Több friss téma |
Milyen időközönként érdemes lekérdezni a szenzort One-Shot módban, hogy ne melegedjen fel?
Attól függ minek a hőmérsékletét kell megmérni és milyen célból. Ha például egy szoba méretű légteret, akkor az 5 perc is bőven elegendő. Nyilván minél ritkábban mérsz, annál kevésbé ronthatja el a mérést az IC saját disszipációja. Ennek fényében lehet mérlegelni, hogy mi az optimális megoldás.
Igen, szobába lenne, esetleg kíváncsiságból a szabadban is mérni a hőmérsékletet, ezért gondoltam hogy fél perc - 1 perc körüli idő lenne a jó, az 5percet sokallom.
De majd meglátom hogy akkor hogyan befolyásolja a mérést.
Az 1 perc is teljesen jó. Nem okoz mérhető hibát a mérésben.
No, 23 másodpercenként olvasok az eszközről, One-Shot módban és úgy néz ki hogy a hőmérséklet nem emelkedik a bekapcsolási hőmérséklethez képest.
Továbbá a műszer 200uA-es méréshatárban nem mutatott áramot, csak mikor kommunnikáció történt, de akkor is csak épp hogy bevillant valami kis áram.
Lehet hogy elkiabáltam magam, mert mintha megint emelkedne. Még azért tesztelem.
Készülget...
Idézet: Az már lehet a globális felmelegedés is. „Lehet hogy elkiabáltam magam, mert mintha megint emelkedne.”
Az valószínűleg már csak azért volt, mert becsuktam az ajtót, és a szoba hőmérséklete emelkedett 0.5-1°C-ot.
Viszont ha kinyitom, akkor csökken, tehát úgy néz ki jó, de már nem merek semmit se mondani.
Hello.
Kezdő vagyok az elektronikában de szeretném magam beleásni és valami egyszerű de látványos dolgot szeretnék összehozni. Ezért gondoltam a digitális hőmérőre. Szerintetek kellő kitartással teljesen kezdőnek is kivitelezhető lenne?
Jah és nem szeretném bonyolítani csak kinti hőmérséklet mérésére szeretném használni.
Szerintem simán menni fog.
Melyik kapcsolást nézted ki magadnak?
Remélem, hogy jó helyen teszem fel kérdésemet. "Megépítettem" vicsys nagy pontosságú hőmérőjét az itt leközölt útmutatás szerint. Sajnos nem működik. A jelenség az, hogy az lcd felső sora tele kocka karakter és ennyi. A panelt átnéztem többször is. Nem találok benn semmi hibát. Alkatrészek ellenőrizve műszerrel. Raktam még plusz hidegítő kondenzátorokat is a pic tápfesz bevezetésére.
Bár sokat kínlódtam a 16F84A beégetésével (az itthon fellelhető 16F84-ek sajnos rosszak lehetnek), de vettem újat és ebbe a watt féle upgradelt wlpt minivel és WPB_F18_F16_F12 programmal sikerült beégetnem a programot. Legalább is szerintem, mert a program ellenőrzéskor mindig egyezést mondott az adatok között. (Sajnos ez az első pic-es építésem és még max ugatom a témát.) Bár nézegettem a PIC doksiját, néhány dolog nem világos. Elméletileg a kvarcoszcillátornak bekapcsolás után rezegnie kellene. (legalább is szerintem) Na ez nem történik nálam meg. 3 kvarccal próbáltam, 4Mhz-es, és más szériájú mind, de nem indul be az istenadta. Cseréltem a kerámiakondikat is 22p, 33p egykutya. Viszont ami nekem nagyon nem tetszik, hogy a PIC 4. lábán (MCLR) folyamatos 0V van. Ellenőriztem a panelt és az ott szerepelő 100n-os kondit, kutya bajuk. Akkor ez miért van? Ott nem 5V-nak kellene lennie a bekapcsolás után? Sajnos az én tudásom itt megállt, villamosan nem találok semmi gondot, a pichez meg még lüke vagyok. Kérem segítsen valaki egy maradék haját tépő, megtört öregembernek...
Ott biza (MCLR) tényleg +5V-ot kellene mérned. Valami elkötés vagy zárlat lehet. Tegyél fel képeket a panelodról, hátha kiszúrjuk a hibát.
Bocsánat, munkahelyen vagyok és épp nem nagyon tudok fényképezni.
Én is erre gondoltam ezért nagy bátran kivettem a 84A-t a foglalatból, és úgy is mértem feszültséget. Úgy a kellő 5V-ot sikerült (amit a 10K-s felhúzó ellenállás mellett vártam is) Akkor holnap azért próbálok fényképet készíteni és felrakni ide, hátha valami mégis elkerülte a figyelmemet. Most pedig még egyszer végignézek mindent. (Amúgy a panel 99%-osan a te terved) Amúgy az oszcillátornak tényleg kellene rezegnie a tápfesz bekapcsolása után, vagy azt tiltja az MCLR lábon levő L szint? (bocs, ha hülyeséget kérdezek, csak nem tudom hogy a tyúk, vagy a tojás lehet a hibás)
Itt vannak az ígért képek. Az MCLR lábon lévő 100n-os kondenzátor épp nincs bent, mert ellenőrzési célzattal kiforrasztottam tegnap este és nem került még vissza.
Sajnos nincs itthon még egy 16F84A-m, csak PIC16F628A ezért nem tudom kipróbálni, hogy nem rossz-e a PIC. (Bár, amennyire én sejtem, akkor nem tudnám se égetni sem visszaellenőrizni.) Sajna teljesen tehetetlen vagyok. De délután nekiugrom ismét...
Ma délután ráértem egy kicsit foglalkozni a hőmérővel. Töröltem, újraírtam. Mivel nem szokásom tapicskolni a működő áramköröket, csak most figyeltem fel arra, hogy amíg a programozó feszültség rajta van a 16F84A-n, az erősen melegszik. De watt mester programja szerint mégis minden működik. felismerés, törlés, azonosítás, ellenőrzés. Gyors netes keresgélés és az én paraszti eszem szerint a melegedés nem jó jel. Ezután ismét átellenőriztem a WLPT mini v4-et, a programozó adaptert, nem találtam semmi gubancot. (a foglalaton ott a szűrő 100n 5V és GND között, MCLR 10K-val testre kötve, vezetékek rövidek) Gondoltam egy gyorsat és kerestem egy kódot itt, ami 16F628A-ra van. Gyorsan felforrasztottam egy 10K-s ellenállást a PGM és GND közé és próbálkoztam egy égetéssel. Most is minden kifogástalanul működött a WPBF18_16... szerint, de a nagy különbség, hogy a tok nem melegedett. Eszerint sikerült valamiképp mégis gallyra vágnom a frissen rendelt 16F84-et.
Nagy bátran ezután a panelon az MCLR 10K-s felhúzó ellenállását rövidre zártam. Így már megvolt az 5V de sajnos így sem indult el. (amiben azért józan paraszti ésszel nem is igen bíztam.) Van egy sanda gyanúm, hogy akkor az évet egy PIC rendeléssel kell bezárnom...
Ne bízd egy emberre a programozó feszültség kapcsolgatását ! Építs egy pickit2-t . Én már építettem több pickitet de még egy picet sem küldtem a "másvilágra" égetés közben
A PK2 is kijön kb 2-3000 ft ból kár spórolni rajta !
Egy furatszerelt verzió (Hp41C fórumtársunké) szinte teljesen készen ott lapul a szekrényemben, de ugye ennek a PIC-ét is fel kell programozni valahogy. Mivel a hőmérő lenne a fontosabb perpillanat, ezért szeretném ezt befejezni elsődlegesen. Már elkeseredésemben felmerült, hogy veszek egy kész PK3-at, de szerintem nem használnám ki..
Mindegy. Ma délután már nem hiszem, hogy foglalkozom vele, de lehet, hogy azért megejtem a PIC rendelést. Jó lenne, ha a HEX meglenne 628-ra is, de nem várhatom el vicsystől, hogy egy ember kedvéért dolgozzon.. Addíg is Boldog Új Évet Kívánok Mindenkinek!
Én is ugyanebben a cipőben járok, kijelző egy sora megy max, a kontraszt állításra.
Picben progi megy, pickittel visszanéztem, Quartz-ot cseréltem, hátha az nem indul el..
Az PIC és az LCD között az adat- és a vezérlő jelek összeköttetése rendben van? Akkor jártam így, amikor a D6 vonalon szakadásom volt, az LCD csak egy sorosra inicializálódott..
Nem tudom mi lehet a gond, de ha a 10k nem tudja az MCLR lábat felhúzni 5V-ra, az nagy gond. A nyákodon a kvarc körül meg valami ragacsot látok. Igazán lemoshatnád a panelt tiszta alkohollal, hátha.
A ragacs sajnos a fotózás miatti gyors, tökéletlen lemosás okából került oda. :hide: Természetesen pótolom ebbéli hiányosságaimat, hátha..
Az igazsághoz hozzátartozik, hogy ez már a második panel, amit készítettem. (az elsőt sikerült fordítottan nyomtatnom, ezért a foglalat is a forrasztási oldalon volt rajt.) Mivel ott is teljesen ugyanezt a hibajelenséget produkálta, a többszöri műszeres és szemrevételezés után, inkább önmagam megnyugtatására készítettem egy új panelt. De sajna úgy néz ki hogy eredménytelenül. Én is gyanakodtam első körben az órajel generáló részre, de ugye több kvarccal és több értékű kondikkal is próbálkoztam, úgyhogy már nem hinném, hogy ott gond lehet. Mindegy. Körülsasolok még ma délután utoljára és ha nem sikerül eredményt elérnem, akkor megy a rendelésem.. De természetesen köszönöm szépen, hogy foglalkoztál a problémámmal.. Esetleg egy gyors kérdés. A hőmérő szenzor be nem forrasztása mellett is ki kellene valamit jeleznie a kijelzőn, vagy nem. (csak, hogy nehogy a ki- be forrasztások között, az is elromoljon...)
Újra összeforrasztottam, de ugyanaz, a rajz szerint bekötve....
Működik, hurrá.
Bár nem azzal a progival, találtam mást, de kb ugyanaz... Bővebben: Link oldalról ezzel: köszönöm a segítséget!!
Ezt én is megnéztem így gyorsan este. A szerintem rossz, pic-et töröltem (sikeresen) beírtam (szintén sikeresen) és fixen 5V-ra húzott MCLR lábbal elindítottam. És csodák csodája megjelent a kijelzőn az :Insert DS1821 felirat. Szóval valamit azért csak csinál az a nyűves PIC. Bár hiába akasztottam rá a DS-t a felirat nem változott. És természetesen, ha maradtam a 10K-s MCLR felhúzónál, akkor szintén a szokásos kockák fogadtak.
Úgyhogy azon nyomban rendeltem egy pic16F84A-t. kezd már kicsit költségessé válni ez a szinte fiókban levő alkatrészekből való hőmérő építés...
Tarkólövés! Új PIC 16F84A megjött. Természetesen a WLPT mini nem tudja azonosítani. 511-es kódot ír. Természetesen a régi rossz 84A-t gond nélkül azonosítja, törli, írja. Az itthon levő 628A-t szintúgy.
Szerintem engem megátkoztak! Ha értenék a pic programozáshoz, akkor boxtif kolléga német linkjén elindulhatnák, mert ott legalább találtam valamiféle forráskódot is. De sajnos még nem értek....
Ha kiirja az insert.. feliratot, akkor szerintem megy, ds1821 halál gyanús, Ajkára nem járok, mert feltenném neked, de ha postán elküldöd, felteszem rá, amivel nekem megy, szivesen.
Amit tettem Hex fájlt, nem tudod feltenni? |
Bejelentkezés
Hirdetés |