Fórum témák
» Több friss téma |
Az tudom. Van jogsim. (lefullad) Ez még csak a motor része amit felírtam. A sebességváltót meg az egyéb nyalánkságot későbbre tartogatom amikor már le lesz rajzolva a teljes motorikus rész. az meg tudtommal megoldható ha fogok egy sima autót motort kikapom és némi átalakítással belehelyezzem a generátort aksit meg az e.motort
12 kW os a generátor. Ehhez kell keresnem egy akkora teljesítményű benzin vagy dízel motort ami könnyedén megpörgeti 1500 as fordulatra.
Az legalább egy 15kW-os motor. vidáman vinné az autót, minden elektromosság nélkül. A Trabant sem volt sokkal erősebb.
Nem fog lefulladni az indulásnál, hanem nagyot ugrik, vagy jobb esetben megcsúszik a kerék, ha simán indul, akkor olyan gyenge a rendszer, hogy nem megy fel a dombon. Ezért nem hanyagolható a tengelykapcsoló helyét betöltő elektronika.
Szerintem ez tökéleseten megfelel. Bár ezt még le kell felezni a fordulatot mert a generátor 1500 at kell hogy pörögjön. Igy ha jól számolom akkor kb 18 Kw energiával pörgetni a generátort. A saccolt veszteséget levontam belőle
Motor műszaki adatok: Típus: egyhengeres léghűtéses benzinmotor OHV Hengerűrtartalom: 389 cm3 Teljesítmény: max:10,69kW (7,86LE)/3000 ford/perc Indítás: Elektromos Üzemanyag: Benzin, LPG Gáz (a palack nem tartozék!) Zajszint 78 dB, kb. 4 méter
Igazad van. Ez nem fullad le. Vagy megy vagy leég. Vagy elektronika vagy/és mechanika???
Leszabályozná az elektronika hogy mekkora nyomatékot adhat le. Így a váltót sem érné extrém nagy terhelés.
No de ezek az adatok egy kisebb motorhoz tartoznak, mert ez csak 10,69kW maximum!
de gondolom elég erős hogy megpörgesse a generátort??? ha nem keresek egy erősebb motort.
Igazad van részben. Bár a kocsi amit tervezek az is csak részben lesz elektromos. Lényegében hibrid lesz. Ezért van benne benzin/dízel
Pörgetni pörgeti addig, amíg bírja. 10,69kW leadott teljesítményig. Abból egy 90%-os hatásfokú generátor valamivel kevesebb mint 10kW elektromos áramot csinál. Ezzel töltöd az akkut, valamilyen hatásfokkal, és vagy hajtod a villanyszekeret nem tudjuk még milyen hatásfokkal. Tehát lesz egy autód ami 10,69kW előállításához szükséges benzinnel 6 jó esetben 8kW-os és egy csomó plusz súlyt cipel ahhoz képest, mintha csak a benzinmotor hajtaná.
Azt kifelejtettem az előbb, hogy az állandóan maximális teljesítményen járatott benzinmotor igen rövid életű lenne. Ha egy valami mértékben életképes rendszert szeretnél, az szerintem a következőképp működhet: Egy optimális teljesítmény körüli fordulaton járatott benzin/diesel motor. A felvetett esetben ezt csak saccolni tudom, mert nem ismerem a teljesítmény és nyomaték görbét. Mondjuk lehet 6-7kW. Ehhez kapcsolva egy ilyen teljesítményű generátor, ami egy szép nagy akkupakkot tölt. Ezt egy elektronika olyan módon vezérelné, hogy amikor az akkuk töltöttsége 100% leállítaná a motort. Amikor pedig 50% környékére süllyed újra indítaná. Az akkuról menne a hajtás. A villanymotor teljesítménye lehetne jóval nagyobb is akár 20kW hiszen ritka a folyamatos padlógázos haladás városban. Volna ideje az akkuknak feltöltődni az ácsorgási, araszolási idők alatt. Az országúti folyamatos haladás hatótávolsága az akkupakk méretétől függ.
arról nem lett elfelejtkezve hogy a motor 3000 et pörget? tehát akkor azt le kell felezni. akkor meg az erő az növekszik.
Csak a nyomaték növekszik, a teljesítmény nem. Tudod az a fránya energiamegmaradás.
Sziasztok!
Optimális fordulatszámhoz csak annyit tennék hozzá, hogy a diesel generátorok 1500 a benzinesek 3000 körül pörögnek. Igaz ez az 50Hz-hez is ideális, de a motorok élettartama is optimálisabb ezeken a fordulatokon. Én ha állandó fordulaton üzemeltetnék belső égésű motort ezeket venném irányadónak.
Elnézést kedves moderátor úr Ismét:Akkus autó A lényeg éppen az autón van. Itt is egy generátor termeli az elektromos áramot a hajtáshoz.
És akkor ismét helyesbítenék:
Mindjárt 500Ft a benzin literje, és a biodízel csak a jövő zenéje/legalábbis Mo-on. Csak meglesz még az az 1000 is! Lehet, be kéne ruházni egy kis biohajtásra, de a lovak sem olcsók...
Viszont az üzemanyag nem drága. Megtankolnak (ellegelnek) az árokszélén.
Sajnos az akku is csak drágább lett az elmúlt időben.
Az lehet.. viszont az ember ma már nagyon sok mindennel tud spórolni, (pár: Sörkollektor, papírbrikett, h2o cella alkalmazása az autókban/vízbontás/ stb..)és a megtakarításból tud félretenni akukkra is, + az akkuk beruházásával még lehet, hogy meg is éri az elektromos meghajtás, a mai 3l-es fogyasztású autókkal szemben.
Az akku sajnos olyan drága, hogy megfelelő kapacitású pakk nagyjából annyiba kerül, mint az élettartama alatt betankolt benzin. Csak az E kocsi kisebb hatósugarú lassabb és nehezebb. Egy hibrid autó akkupakkja is milliós tétel pedig azzal nem lehet 100km-t autózni.
Én nem értem honnan veszitek az akksik árait.
30e-ért lehet venni 90-100Ah munkaakksikat.De 60 körül van 180Ah-ás.Ha okosan csinálja az ember 200e böl kijön egy pakk.5l-es fogyasztás és a mai 420 forintos benzin mellett 10000e km 210e forint.Ha 40km-es hatótávval számolok akkor 250 ciklus alatt teszem meg a 10e km-etr.Kérdezem én hogy hol van ez a mai munkakkumulátorok 600-800 ciklusához???
Nem tudom hogyan számolod az akkuszükségletet, de szerintem 4 darab 180Ah akkuval nem igen lehet megtenni nagy távot. Az a 40km-es hatótáv is csak kis sebességgel lehetséges. Ez még nem autó, csak játékszer. Ha ólom akkuból növeled a pakkot igen nehéz lesz, ami a hatásfok rovására megy.
8-10KWh-ás pakkal meg lehet csinálni a 30-40km ert.Nem kell hozzá űrtechnika.
Persze nem 90-el.Be kell érni 60km/h is.Dehát ki mire tervezi.Szerintem egy kisvárosi elektromos autó ami tud 50km/h menni (mert ugye ennyi a megengedett városban) az abszulút használható is.Én robogóval 40-el járok.De kocsival is ritkán megyek városban 60 nál többel. El kell dönteni hogy mit akar az ember és elektromos autónál kompromisszumot kell kötni.Mind sebesség,hatótáv,konfort terén. Ha van lehetőséged munkahejen tölteni akkor nem kérdés hogy megéri e a kompromisszumokat.Főleg ha este beállsz vele a garázsba és rádugod 220V-os szinuszos invertered és arrol megy az esti "műszak" a lakásban.
HOL?
Sajnos én csak olyan helyeket találtam, ahol az akkuamortizáció 300 ciklusra számolva az áram árának 3,5-4 szerese. 12Vx15Ahx300ciklus=54kWh. 185Ft 1kWh akkuamortizáció. Ezért nem éri meg munkahelyen tölteni, és otthon használni az áramot. Kivéve, ha a munkahelyed veszi az akkukat, vagy olcsón jutsz hozzá. 100Ah 30000-ért az 6000Ft 20Ah-ra. Én legolcsóbban 10000Ft-ért találtam 20Ah-st, a többi fajlagosan drágább volt. Ezeket ismeritek? http://tech-mobile.hu/termekek-akku.htm Állítólag jól bírja anagyáramú kistütést, és 400 ciklust tud. Ha elég sok akkud van, és nem kell AC, akkor inverter sem kell. Elég sorba kapcsolni az akkukat.
Sajnos én 60km-re lakom a munkahelyemtől. Ezért 120km-es hatótáv lenne a minimum, amit tudnia kéne, ahhoz, hogy csak ott töltsem. Ja és autópálya is van közben, ott igen furcsán venné ki magát a hatvan.
Elmehetnél annyival, legfeljebb kerülnének, de egy szavuk se lehet.
Szavuk nem, csak csörömpölés amikor utolérnek.
Nagyon komoly paramétereket ir az adatlap.Épp a 38Ah adatlapját nézem.
100%-os kisütésnél ir 300 ciklust.Aki minden alkalommal lenullázza az ólomakkumulátorját,legyen az szilikonos,AGM vagy sima folyadékelektrolitos,az megérdemli hogy évente cseréljen pakkot.50%DOD-nál már 800 ciklust ir.Az már azért baráti.Abba beleférhet napi 20km-er és esténként ingyen TV. Az a baj hogy az emberek keverik a munkaakkumulátort az inditóval.Ha egy 3 éves inditóakksit télen csutkára meritesz mert nemindul a Golfod és rájössz hogy kuka is lett,akkor könnyen leszűrheti az ember hogy ennél többet semmi nem bir ki. Amióta a mostani melóhejemen dolgozok az ottani elektromos vontató munkaakkuiba minimum 600 ciklus ugrott bele.Pedig amikor elősször megláttam azt mondtam hogy ezt már fölösleges töltőre tenni.Erre közölték velem hogy pontosan nem tudják de minimum 8 évesek.Ezek a szörnyetegek mai napig kibirnak 6-8 órás műszakot.És nem 50% vannak meritve hanem van hogy úgy vontatják be a töltőig. Ha gondolod adok privátban telszámot akksikra.Beszélni kell a palival.Mindig van valami finom cucca. Zolika60.: Hát ez igy már izgalmasabb de biztosan kivitelezhető.Én 60-nál autópáján tuti raknék a tetőre egy sárga villogót. Idézet: Hogyisne akkor még több akku kell. „Én 60-nál autópáján tuti raknék a tetőre egy sárga villogót.”
Helló!Szia mindenki!Ez az akku biztos a legnagyobb gáz.Beszereztem egy 7 kW-os motort, most akarok építeni egy vezérlőt, legalább kettő IXFN230N10
FET kell a végére... Ezek után kellene egy könnyebb autó, amit még lehet is találni. Az akkut néztem a linken, amit írtál, az minimum (a 60 V-os motorhoz) 400 ezer. A forgalomba helyetés költsége ~100. Az autó elég korlátozottan használható. Ez már mind lesz vagy 1200 liter gázolaj ára, amivel mehetek 20000 km-t. A húszezer km kb. 400 ciklus, megint akkupakk... Ez csak hobbynak jó, de lehet, hogy rosszúl számoltam, javítsatok ki. Köszi. |
Bejelentkezés
Hirdetés |