Fórum témák
» Több friss téma |
Azért, mert ügyes vagy!
Azért a vízre figyelj oda, hogy ne folyjon a kazánba!
Ahogy "toro" írja, a te érdemed. Elmehetsz akkor a panelon megspórolt pénzből valahová!
Gratulálok.
Hogy ki ne halljon a téma.Tegnap óta ha elindult nem kapcsolt le a kazán.Viszont reggel és utána is egyszer a csap megnyitása után a venti elindulásakor megáll a folyamat.Tehát a venti megy de mintha a pressostat nem hagyná jóvá a nyomáskülönbség kialakulását.Viszont második próbálkozásra már megint minden működik és jön a melegvíz.
Sajnálom!
Régebben írtad, hogy alap helyzetben is zárva volt az érintkező, és akkor is amikor a ventilátor ment. Jól emlékszem? Ha ez így van, akkor a pressostat is hibás lehet- ezért mondtam ellenőrizd le ( esetleg egy pici rázkódáskor, amikor a ventilátor beindul, lehet nem zár, vagy zárt állapotban marad a leállás után) Ezt te tudod csak leellenőrizni.[i] Ha a ventilátor megy- de még nem szikráztat, akkor a köztes folyamat a nyomáskülönbség érzékelése lenne, és a jeladása a panelnak, minden OK,-val, jöhet a szikra.
Szia.Akkor áram alatt a panelnál mértem rá a pressostat csatlakozóira.És működés közben illetve a nélkül is ugyanaz volt az ohm értéke..Mikor kivettem más értékeket mutatott.A leállás után zárt állapotban marad elgondolkodtató ötlet.De utána miért indul el??Esetleg beragad?Arra gondoltam,hogy el kéne kapni a hibát és rövidre zárni a pressostat vezetékeit.Ha elindul akkor két hiba lehet.Vagy a pressostat vagy nincs nyomáskülömbség.De,hogy csak néha ne legyen nyomáskülömbség azt nem hinném.A venti szépen megy mindig mert hallom.Meg néztem egyik nap éreztem,hogy szív a cső helyén.
Nem tudom a te kazánod vezérlése milyen. Lehet a vezérlés először leellenőrzi ( tudja a ventilátor még nem megy ) a pressostat érzékelőjének nyitottnak kell lennie, majd indul a ventilátor és zártnak kell lennie (önellenőrzést végez ). Tehát ha alap helyzetben már zárva van a nyomáskapcsoló, ezt már hibának fogja jelezni.
Amit mondasz életmentés céljából teljesen helyénvaló gondolkodás.Nekem eszembe sem jutna előtte nézni majd ha kell akkor megnézem.Annyit már megtettem tegnap,hogy kikötöttem a pressostatot megnyitottam a vizet elindult a venti én pedig összedugtam a pressostat vezetékeit amitől azt hitte jelet kapott és beindult a melegítés is.De akkor /még/ ugyanúgy kikapcsolt egy idő után.Ettől persze még lehet pressostat hiba de vezérlés?Az talán kilőve.Habár ha jól belegondolok a pressostat hiba így kilőve nem??
Igazad van. A ventilátor indulása után egy meghatározott időn belül ( nem tudom mennyi )jelet kell kapni a pressostattól. Ha te gyorsan zártad az érintkezőjét, és ezek után is kikapcsolt, akkor NTC, ármalásérzékelő, vésztermosztát lehet- és a végén egy panel
Üdv.
Hívj szervizt mert állandósulni fog a hiba.Használati meleg víz készítésénél túlmelegszik.Másodlagos hőcserélő,HMV visszacsapószelep.
Mindenkinek nagyon köszönöm a választ!
Ma még eddig jól teljesített.Amíg nem jelentkezik komolyabb probléma inkább nem bántom.Túl sok szerelgetéstől előbb utóbb valami el fog romlani ami rossz sem volt.
A beretta fali kazánunk működés közben erősen zúg, szinte berregő hangot ad nem-e veszélyes ez? Ha tudtok valamit hozzáfűzni akkor írjatok erre email-re o.andriy@hotmail.co.uk. Előre is köszönöm!!!
Vízköves lehet a hőcserélő. Felrobbanni nem fog, de minél hamarabb el kell hárítani a hibát, mert - ha ez a baja- tönkre mehet a hőcserélőd.
Üdv mindenkinek! Mivel múltkor is sok segítséget kaptam tőletek, ezért most is hozzátok fordulok. Junkers Euroline kazánunk újabban azt a hibát produkálja, hogy megy minden rendben, majd a szobai termosztát lekapcsol. Viszont ha nemsokára újra be kellene indulnia, akkor nem teszi, csak a szivattyú megy és a 90 fokos lámpa és a hibajelző villog. A könyve azt írja a hibára, hogy nyomáskülönbség kapcsoló vagy füstgáz vagy előremenő NTC. Az füstgáz hőmérsékleti szenzorát kizártam (direktbe kötöttem, nem jó), az előremenő NTC a csőre pattintott érzékelő? Ezt és a nyom.kül. kapcsolót hogyan tudom ellenőrizni? Köszi a segítséget!
Sziasztok, egy olyan problémával fordulnék hozzátok, hogy van egy SD semia F24-es kombi kazánunk, ami most a fűtés szezon közepén elkezdte azt csinálni, hogy meleg víz használat közben a fűtőköri nyomás jelző visszaesik 0,5 Bar alá. Aztán ha a fűtés elindul akkor vissza áll a helyes értékre 1,5 - 2 Barhoz, amúgy a kazán még működik, meg hibát sem jelez, csak nekem furcsa ez a jelenség mert eddig tuti nem volt ilyen. mindig fixen mutatta a fűtőköri nyomást :S Segítségeket előre is köszönöm!
NTC a csőre szerelt, pattintott érzékelő ami hőmérséklet változásra az ellenállását változtatja. Nyomás különbség kapcsoló, a kazán tetején található a ventilátor mellett, kör, vagy négyzet alakú, cső van rádugva a csonkjára aminek a másik vége az égéstermék elvezető csőbe megy bele. Van még rá dugva elektromos vezeték az érintkezőire. Ha a ventilátor beindul, és zár az érintkezője, akkor jól működik. Ha a ventilátor nem megy, akkor az érintkezőnek nyitva kell lennie. Egyébként ha begyullad a gáz, és fűt a kazán, akkor eleve jól működik a nyomáskapcsolód ( pressostat a neve), mert előfeltétele a gázszelep nyitásának. Az NTC-t pedig ellenállás mérővel lehet kimérni. Pontos értékét nem tudom, de olyan 11-12,5 Kohm szobahőmérsékleten sok kazánnál.
A tágulási tartályodból elment a levegő ezek szerint. Már volt írva ennek a felpumpálásáról egy pár alkalommal ebben a topicban kb 1 hónapja, keress vissza rá ott lépésről lépésre le van írva
Nyomásellenőrzéshez ( levegő oldali ) le kell engedni a víz oldali nyomást. Kazán fűtési előre, visszatérő csap kizár, leengedni a kazánból a nyomást- ( vizet ) teljesen, és így ellenőrizni a tágulási tartályban a levegő nyomást.!!!! Ennek 0.75-1 bar között kell leni azt hiszem. Ha kevés, autó pumpával rányomni. Ha kész, feltölteni a kazánt vízzel, kinyitni az elzárt csapokat. és a szivattyún nyitva hagyni a légtelenítő kupakot.
Sok szerelő rosszul ellenőrzi a levegő oldali nyomást!!! Előfeszített állapotban- rajta a fűtési víznyomás- ellenőrzi a levegőnyomást. Érdemes a pumpálás, nyomás leengedése előtt kicsit benyomni a tág tartály levegő szelepét. Ha csak levegő jön belőle, akkor jó a tartályod. ha víz jön belőle, akkor lyukas a membrán, cserélni kell tág tartályt.
Szia, köszi a választ! Az NTC jó, rendben jelzi a hőmérséklet változását. A pressostatot is ellenőrizni kellene, de nem tudom, hogyan kezdjek hozzá. A probléma az, hogy amikor hideg a kazán, akkor minden gond nélkül elindul és fűt. Viszont, ha felmelegszik és eléri a szoba a hőfokot, akkor lekapcsolja a termosztát és ha kis idő múlva újra kellene indulnia, akkor nem gyújt be, csak a hibát jelzi! Ötlet?
Szia, mellékelten a képek...
Erre gondoltál? Más érzékelőt nem látok! Ezt viszont már teszteltem, direktbe kötöttem és akkor is produkálta a hibát!
Gőzöm sincs, mi lehet a baj!
Ez az. Ez biztosan nem szakítja meg az áramkört, mikor a hiba jelentkezik- folyamatosan zárva marad? Mennyi az NTC érzékelő értéke szobahőmérsékleten? Ha pl hideg rendszernél beindul a fűtésed, felmelegszik a víz 50C-ra a kazán előremenőjébe, és te kikapcsolod a termosztátot, majd újra bekapcsolod a termosztátot, indul hiba nélkül a kazán? Állítsd lejjebb a kazán hőmérsékletét, és akkor mit csinál
Zárd rövidre a - képen látható - stemcot.
Valószínűleg, koszos a hőcserélő és a stemco leold. Ezért nem indul újra.
Azt már próbáltam, egy dróttal direktbe kötöttem, de nem hozott eredményt!
Tuti, hogy zárva marad! Valahol máshol van a hiba! Most éppen megint nem indul, ha lehűl, akkor újraindítom 50 fokos beállítással! Egyébként tegnap melegvízkészítésnél is csinálta!
Sok érzékelő- és e miatt hibalehetőség- nincs. Ha csak akkor jelentkezik a hiba, amikor a kazán automatikusan leáll a termosztát kikapcsolásakor, ez csak valami hirtelen hőmérséklet emelkedés miatt lehet. Mivel leállás után megy a szivattyúd még- azt mondod, elvileg ki kell keringetni a még meglévő hőt az égőtérből. Ezeket a hőmérsékleteket a felső hőmérséklet érzékelő, NTC érzékeli csak, ezek adnak adatokat a panelnak csak. Mérd meg az NTC értékét 1- 2 hőmérséklet tartományban 20C°-on, és pl 40C-°-on.
Nem volt termosztát csere, valami átalakítás,ami miatt így működhet a kazán? Eddig csak fűtés közben volt ez a hiba?
Nem olyan régen volt termosztát csere, egy Computherm Q7 lett felszerelve a régi tekerős helyett. Az előbb megpróbáltam alacsony hőmérsékletű fűtés után kikapcsolni és újraindítani és sikerült.
1. Vagy az NTC- mérd meg az értékét, mert sokadik alkalommal írom, de semmit nem válaszolsz rá!!!
2. Vagy a hőkorlátozó (stemco )- bár azt mondod rövidre zárva is hibára áll- ha jól volt az érintkezője összezárva ( kontakt hiba kizárva) Az új termosztátod csak nyitó- záró érintkezős, ha jó a kontakt, azzal sem lehet hiba
Szia!
Idézet: Hát ezt szerintem rosszul tetted,mert az rendszerint 1N4148 dióda szokott lenni és az hőmérséklet növekedésre 2mV/Celsiusfokot csökkent. A hibakód pedig nagyon úgy néz ki, hogy füstgáz probléma, vagy szellőzés hiány a vetillátoros egységnél. A nyomáskülönbség kapcsolót nem neked kellene megnézni, hanem szakembernek, mert még a csövecskéket sem mindegy, hogy melyiket hová dugod vissza. A rövidre zárogatással pedig nem teszel jót az elektronikának. Helyette méregetni kellene az értékeket. „füstgáz hőmérsékleti szenzorát kizártam (direktbe kötöttem, nem jó)” itt sok mindent megmutogatnak de nem hazai az oldal |
Bejelentkezés
Hirdetés |