Fórum témák

» Több friss téma
Fórum » H-híd hiba
 
Témaindító: mspike, idő: Jan 30, 2006
Lapozás: OK   5 / 11
(#) proba válasza Tys23 hozzászólására (») Jan 19, 2012 /
 
Az általam belinkelt módon ,tranzisztorokkal kiegészítve ,a két tranzisztort vezérelve a PWM jelekkel szerintem igen.(a soros bemenő ellenállásról ne feledkezz el.(esetleg a BE közötti lehúzó sem árt.)
(#) Tys23 válasza proba hozzászólására (») Jan 19, 2012 /
 
Erre gondolsz?Bővebben: Link
(#) proba válasza Tys23 hozzászólására (») Jan 19, 2012 /
 
Pasz 10135 hozzászólás. Bár nekem a PL alatti link működik .nem tudom neked miért nem.
(#) Tys23 válasza Tys23 hozzászólására (») Jan 19, 2012 /
 
Ugy értem erre gondolsz? Az elözö linket elszurtam.(Android fon...)

ezaz.jpg
    
(#) proba válasza Tys23 hozzászólására (») Jan 19, 2012 /
 
Erre.Csak a kezdetén lévő kaput hagyd el ,és a két tranzisztor ellenálláson keresztül rákötve a szervo imenetére.
(#) Tys23 válasza proba hozzászólására (») Jan 20, 2012 /
 
Vetnél erre 1 pillantást? kicseréltem néhyány alkatrészt. Ha azt mondod igen akkor nekiesek.

He_hid.JPG
    
(#) proba válasza Tys23 hozzászólására (») Jan 20, 2012 /
 
Hát telepet csak kap valahol,annak a negatív pontja talán jó lesz.Test nélkül nem igazán fog működni.De egyébként maximum az ellenállásokat kell kisebbre cserélni (szerintem) De ezt a próba dönti el.
(#) szabics válasza Tys23 hozzászólására (») Jan 20, 2012 /
 
Mindkét felső FET-t zárd le egy pozitív felhúzó ellenállással.Majd a felső FET G-t kösd az also fet D -re keresztbe, a másikat is.
Így amikor nyit az alsó nyitja az ellenekző oldali felsőt.
Ne felejsd el az alsó FET-t lehúzóval ellátni.
(#) szabics válasza Tys23 hozzászólására (») Jan 20, 2012 /
 
A két tranzisztort zárd le.. Célszerű. Féküzemben van alapból azt tudod? De az nem baj, ha arra van szükség vezérlés nélküli állapotban. A szervó GND kell. A fetes hozzászólásom az előző verzióhoz szólt.
(#) Tys23 hozzászólása Jan 20, 2012 /
 
Nagy köszönet nektek
megépítettem a hidat. 1k felhúzó van csak benne. király. előtét a szervó felől nincs. Valoban fék ben van. Ez így jó. teszek fel képet más is okuljon ebből.
Tesco tuning. holnap megyek vele 1 2 kört.

Még egy köszönet az oldalnak is.
(#) szabics válasza Tys23 hozzászólására (») Jan 20, 2012 /
 
Örülünk, hogy sikerélményed van A lehúzót azért szokták odatenni, mert ha nincs kapcsolat a vezérlővel-szakadás miatt- a szabadon lógó vezetéken zavarjuthat be és ettől "rángatózhat" a motor. De ebben az alkalmazásban ez nem okozhat problémát.
(#) Tys23 válasza szabics hozzászólására (») Jan 21, 2012 /
 
Sziasztok.
Ez egyépként csak ,ncsatornásból hogy nézne ki?
(#) szabics válasza Tys23 hozzászólására (») Jan 21, 2012 /
 
egyszerűbb ha beszkennelem majd..
(#) Tys23 hozzászólása Jan 22, 2012 /
 
Miért forrosodnak a fetek? most a gatre direktbe rámegy a szervo motor. ez kb 5V nem nyit ki rendessen? vagy tegyem be azt a tranyót a gate elé hogy a fet a salyát feszültségével nyisson? vagy az ellenállás kell inkább a gatre?
(#) proba válasza Tys23 hozzászólására (») Jan 22, 2012 /
 
Gondolom nem véletlen javasoltam a tranzisztort elé.Így a fetek nincsenek rendesen vezérelve,csak félig vannak nyitva ,nem csoda ha melegszenek.
(#) gydanee hozzászólása Júl 26, 2012 /
 
Sziasztok!

Építettem egy H-hídas kapcsolást, egyenlőre csak dugdosós próbapanelen. Le ellenőriztem a dolgokat, és nem jöttem rá mi lehet a hiba. Amint tápfeszt adok a kapcsolásnak egyből kivillan az áramkorlát LED, és melegszenek a FET-ek.

Csatoltam a kapcsolási rajzot. 4db IRL540-ből készült el a kapcsolás. A hiba faktor csökkentése érdekében, csak a híd része van összeállítva.
Ha bármi javaslatotok, ötletetek van, hogy mi lehet a probléma, szívesen venném.

Köszönöm!
Üdv.

servo.pdf
    
(#) proli007 válasza gydanee hozzászólására (») Júl 26, 2012 /
 
Hello!
- Nem lehet a felső és az alsó Fet is, egy N csatornás így. Hol a GND-re kötötted a forrást hol a +12V-ra.. Felülre P-Fet kell.
- Az Opto tranyó, hogyan fogja vezérelni a Fet-eket, vagy csak kigyújtani a Led-eket. Mikor a tranyó is a GND-hez csatlakozik, és a Led is. Sőt az R12-13 is. Ha kivan nyitva a tranyó, GND-re köti a Fet-ek Gate-jét. De mi van ha lezár? Ki húzza fel a Gat-eket?

Szimuláld le először a TINA-ban, ha valamit kitalálsz, akkor nem füstöl a Fet..
(Négy N-Fet-ből csak akkor mehet egy híd, ha a Gate nyitásához segéd táp van, ami magasabb, mint a motortáp.)
üdv! proli007
(#) gydanee válasza proli007 hozzászólására (») Júl 26, 2012 /
 
Hali!
Az opto körüli dolgokat valóban benéztem, viszont azt nem kötöttem be direkt. Olvastam róla, hogy 4db N FET-el is működhet, de ezt a segéd tápos táplálást nem írták le... így viszont cserélem 2db P-FET-re.
Esetleg tudnál ajánlani L-es komplementer P FET-eket? Amiket találtam nem igazán kaphatók.
A TINA jó ötlet, bár még úgyis csak terv szinten, dugdosós próbapanelen mozog a dolog. A FET nem sült meg, még bőven állta a kezem, amikor lekapcsoltam.
Köszönöm szépen!
Üdv.
(#) proli007 válasza gydanee hozzászólására (») Júl 26, 2012 /
 
Hello!
Én igazából nem foglalkozom H híddal, ellentétben a CNC-s kollégákkal. Kizárólag azért szóltam bele, mert szarvashibákat láttam..
Szerintem kísérletezés helyett, nézz ott rajzokat, mert itt még számtalan gond van (túláram, egybenyitás, ki-be kapcsolási sebesség különbség, Gate feltöltés, stb..) Talán azért nem beszélnek a segédtápról, mert vannak gyári Fet meghajtó IC-k, amik előállítják a tápfeszültségnél magasabb Gate feszültséget. De ott csendben elhallgatják, hogy a kitöltés nem lehet 100%. Mert akkor nem működik az után húzás. Ezek alapvetően trafó meghajtáshoz készülnek, és ott eleve nem is lehet ekkora kitöltés.
üdv! proli007
(#) gydanee válasza proli007 hozzászólására (») Júl 28, 2012 /
 
Értem, köszönöm szépen a segítségedet! Beleásom magam a témába!
(#) Master_of_the_web hozzászólása Aug 4, 2012 /
 
Üdv mindenkinek!

Egy általam tervezett távvezérlésű rendszer (etetőhajó) részei két motorvezérlő panel, amelyek H-hidat tartalmaznak.

A H-hidak irfr5305 (P) és 70T03H (N) típusú mosfetekből állnak.

A PWM-et a 16F690 ECCP moduljával állítom elő. Az alsó FET-ek kapcsolgatnak, a felsők csak irányváltásnál vannak kapcsolva. A PWM freki 31,25kHz.

A probléma pedig az, hogy a felő (P-) FET-ek terheléskor iszonyúan melegszenek. Az alsó (N-) FET-ek még csak langyosak sem lesznek.

A meghajtásúkat egy TC4424 nagy teljesítményű MOSFET magható végzi. A kapcsolásban nincsenek ugyan berajzolva, de vannak mellettük bypass kondik is.

Először arra gondoltam, hogy mivel 6V-on jár a rendszer, ezért talán nem nyit ki a FET rendesen. De megemeltem a feszt 12V-ra és akkor is ugyanígy melegedtek.
Az egyetlen dolog amire gondolni tudok, az a csatorna-ellenállás.
Míg a 70t03h -nak csak 10mOhm addig a 5305-nek >65mOhm az RDS(on)-ja.
De lehetséges, hogy ez a kb 7x-es különbség ekkora nagy disszipációt eredményez?

Gyakorlatilag 5A-körül már másodpercek alatt megfoghatatlanra melegszenek a felső FET-ek.

A képen látható hűtést terveztem nekik, de ha így melegszik a két felső FET akkor nem lesz elég.

Mi lehet a melegedés oka?

üdv!
(#) proli007 válasza Master_of_the_web hozzászólására (») Aug 4, 2012 /
 
Hello!
A hétszeres különbség, hétszeres disszipációt jelent. 5A és 65milliohm esetén ez 1,6W, ami hűtés nélkül már nem egészséges. (Elvi rajzból nem látszik, hogy a TC a nyers aksiról kap feszültséget. Bár a nyákon úgy látom ez a helyzet.)
üdv! proli007
(#) Master_of_the_web válasza proli007 hozzászólására (») Aug 5, 2012 /
 
Helló!

Igen, majdnem közvetlenül az akksiról kapja a feszt: Mielőtt az áram eljutna erre a panelre, átmegy egy főpanelen, amin két párhuzamosan kapcsolt FET tudja kapcsolni azt. (Fő ki/be-kapcsoló).

Ami nekem fura az az, hogy a felső FET nem csak kicsit jobban melegszik, hanem gyakorlatilag fűt, míg az alsó FET teljesen hideg marad.

Ugyan számoltam azzal, hogy a magasabb csatornaellenállás miatt jobban fog melegedni (ezért a hűtő), de azzal nem, hogy pillanatok alatt az egekbe szökik a hőmérsékletük.

Ráadásul az SMD-tokozásuk sem tökéletesen párhuzamos a NYÁK-al így a hűtőbordára sem fekszenek fel túl jól. Ekkora mennyiségű hő gyors átadása így nem lehetséges.

Tervezem, hogy kicserélem őket FDD6685-re, mert annak kisebb a csatornaellenállása, de csak akkor lenne értelme ennek, ha nem valami más okozza a melegedést.

Én azt gyanítom, hogy valami más is van a dologban, de sejtelmem sincs, hogy mi lehet az.

üdv!

FDD6685.pdf
    
(#) proli007 válasza Master_of_the_web hozzászólására (») Aug 5, 2012 /
 
Hello!
Mivel azt írod, hogy a felső Fet csak irányváltásnál van kapcsolva, vagy is fixen be-ki kapcsolt, egyszerűen megmérheted a DS feszültségét, igazolván azt, hogy a 65mohm csatorna ellenállás igaz-e. Ha egybeesik a számítással, akkor csak a csere és a hűtés segít. De a félvezetők háza nem túl jó hővezető anyagból van, lehet jobba járnál egy lemez ráforrasztásával a nyákra, ami esetleg átvezeti a hőt a bordára.
üdv! proli007
(#) Master_of_the_web válasza proli007 hozzászólására (») Aug 5, 2012 /
 
Helló!

Csináltam egy szkópos mérést (nem is tudom eddig miért nem tettem) a FET D-S lábai közt, és a képeken látható eredményt kaptam.
A látvány számomra eléggé megmagyarázhatatlan. Mégis miért ugrik meg ennyire a fesz minden impulzus elején? Mintha kikapcsolna rövid időre... De nem teheti, hiszen a vezérlőjel nem változik...
Ezek után nem csoda, hogy melegszik, de mégis miért csinálja ezt?

A középső vízszintes rácsvonal(nál) a nyugalmi állapot.

100_2450: 5A terhelés
100_2452: kb 2A terhelés

5V/div, 10us/div

üdv.
(#) Master_of_the_web válasza Master_of_the_web hozzászólására (») Aug 5, 2012 /
 
Elképzelhető, hogy a motor induktivitása zavarhat be?

Ugyanis ha üresjáraton pörgetem, akkor állandó 3A mellett csak langyos lesz a FET, azonban lefogott motorral 3A-nél már tűzforró másodpercek alatt.

A felső jel az ellenkező oldali felső FET-en lévő D-S fesz.
(szkóp test a pozitívon)

100_2457: üresjárat (2,5A)
100_2458: lefogott motor (2,7A)
(#) pimi9 válasza Master_of_the_web hozzászólására (») Aug 5, 2012 /
 
Mindkét p csatornás fet produkálja a melegedést? Vagy csak az amelyik folyamatosan be van kapcsolva, vagy csak az amelyik alatt épp a pwm-t kapcsoló fet van?
(utóbbi esetben a body dióda okozza a fűtést)
(#) Master_of_the_web válasza pimi9 hozzászólására (») Aug 5, 2012 /
 
Helló!

Ezt el is felejtettem leírni: Mind a kettő FET melegszik. Amelyik folyamatosan be van kapcsolva az jobban.

üdv.
(#) pimi9 válasza Master_of_the_web hozzászólására (») Aug 5, 2012 /
 
Esetleg próbáld meg azt is, hogy a két félhídat alkotó fetek source-jaira teszel egy-egy pár µF-os fólia kondit, meg egy elkót a betáphoz.
(Szkópot látva, olyan mintha kikapcsolnának a felső fetek, mert lehet hogy a TC vezérlő vezetékein zavar keletkezik a kapcsolásból.)
Most látom hogy van ott valami kondi, mi az értéke annak? (Mondjuk nagyon vékonyan van bekötve, és a hurokban benne vannak TC-k is.)
(#) Master_of_the_web válasza pimi9 hozzászólására (») Aug 5, 2012 /
 
A NYÁK másik felén van egy 2,2µF-os MKS2 kondi is elég közel a TC-k betápjához.
Az ott alul csak egy ráadás 100nF -os kondi (Az adatlap ajánlása alapján)
Ezek nincsenek berajzolva a kapcsolásba sem.

100_2461.JPG
    
Következő: »»   5 / 11
Bejelentkezés

Belépés

Hirdetés
XDT.hu
Az oldalon sütiket használunk a helyes működéshez. Bővebb információt az adatvédelmi szabályzatban olvashatsz. Megértettem