Fórum témák
» Több friss téma |
Fórum » Autóelektronika
Témaindító: sufni-tunning, idő: Ápr 19, 2008
Témakörök:
Üdvözlök mindenkit,a kérdésem az lenne hogy citroen berlingo 3-as 1.6hdi, 2008tól gyártott, na ennek hol lehet a fap adalék tartálya??tank körűl kerestem de nem láttam,és már irja hogy kevés a "lötyi" benne!!
ha valaki tudja,köszi. vagy ennek az a "zacskos "megoldás van?
Sziasztok!
Végre volt egy kis időm nekifeküdni rendesen az önindító hibás Golf 2-nek, és kipróbálgattam amit mondtatok. Először valóban rossz kábelt mértem a múltkor, de most megtaláltam a fekete/piros kábelt ami az indítóhoz megy. Ráadtam a + tápfeszt az akkuról, de szikrákat hányt csak a kábel. Már itt nem tetszett a dolog. Rámértem és kiderült, hogy az a kábel testen van, aminek nem nagyon örülök. Lehet a bendix hibájából azon a kábelen test és akkor ebből következne egyenesen, hogy a bendix a cserés? Vagy valahol máshol lehet vajon a probléma? Ezen a körön van relé a behúzótekercsen kívül(ahogy láttam, nincs)? Köszi ismét!
A behúzó tekercs lehet zárlatos. A bendix egy mechanikus alkatrész nem okoz elektromos hibát. Attól csak megszalad az önindító, ha rosszul működik. A tekercs ellenállása csak néhány ohm nem hibásan mértél? Elég nagy áramot vesz fel ahhoz, hogy szikrázzon. Természetesen ki kell szerelni, hogy láthasd mi a baj.
Szia!
Első körben a műszeremet az öninditó házára és az öninditóra csatlakozó ( +) kábelre téve megmérném a feszültséget, amig valaki inditózni próbál. (Amit mértél ,jó eséllyel a behúzómágnes testre csatlakozó tekercsei miatt tűnt testnek.) Ha nem esik le a feszültség a próba alatt, és nem is kattan a behúzó,azt okozhatja kopott szénkefe is pl. Ha leesik a feszültség jelentősen, akkor célszerű a kábeleket és az akkut ellenőrizni. (Öregebb golfoknál szeret a testkábel elfáradni.) A kábeleken eső feszültséget is meg tudod mérni az akku és az öninditó közt, mikor inditózni próbálsz, pár tized Voltnál nem szokott több lenni. Első megközelitésre ennyi ötletet irnék le (utálom a kismotoros golfról leszedniaz öninditót ) üdv:hp
Köszönöm a megerősítést! Biztos, hogy jól mértem, rá mértem többször is. Rámértem simán a feszültségre: multiméter egyik fele a szóban forgó kábelre, másik az akku + felére és 12 voltot mértem. Rámértem csipogós üzemmódban is: multiméter szintén a kábelen, másik fele az akku - pólusán és sipolt... :/ Akkor innentől átadom autóvillamossági szerelőnek az ügyletet. Innen sajnos én már nem tudok mit tenni, ha jól gondolom. Nagyon köszönöm a segítségeket!
Nem olyan bonyolult szerkezet egy önindító. Szerintem szereld le bátran. Elrontani már nem fogod.
Még hozzá akartam írni, de nem sikerült. A mérési módszered rossz. Jó önindító esetén sem mérnél mást, mert a behúzó tekercs ellenállása kicsi. Ezért írtuk, hogy kapcsold akku+ra. Ha nem működik ki kell szerelni és alkatrészenként megvizsgálni.
Vin kód (alvázszám) alapján, tudnék neked képet keresni az elhelyezkedéséről.
Értelek. Sajnos nem működött úgy sem, így elég nagy az esélye a búhúzó problémának. Köszi!
37-es számmal jelzett lesz az, és bent lakik a nagy tartály alatt.
köszi,holnap megnézem.Még azt megtudnád mondani ,h ha csak 1litert töltök hozzá az nem gond,vagy tele kell tölteni? utána azt tudom h computerbe be kell vinni a feltöltést,de ha nem lesz tele töltve,azt is be lehet "írni" a vezérlőnek?ezt mondjuk ugyis valami hibakodos fogja csinálni.
Nagyon ritka, hogy a behúzó tekercse zárlatos lesz. (konkrétan nem is emlékszem ilyen esetre)
De ha pl. a kefék kopottak, ami már nem ritka, akkor is szikrázik, és nem húz be. Szét kéne szedni...
Sziasztok.
Van nekunk egy vw polo és a szervizben azt mondtak, hogy rossz az egyik gyertyanak a gyujtotekercse a 3. gyertya . (hallatszik, hogy az eggyik henger nem müködik és a motor is reszket) Azt akarom tudni hogy mekkora az esélye annak hogy tényleg a delko hibásodjon meg...És ha tényleg a delko rossz akkor muszály gyertyát is cserélni? Még egy kérdés: 3szamu gyertya az jobbrol a masodik? Kösz Márton.
A hengerek számozása mindig a motornak a vezérszíj vagy lánc felőli végétől kezdődik, reméljük onnan kezdték a szervízben is a számolást. A vezérlés meg azon a végén van, ahol a generátort hajtó szíj is, szóval így már tudod, hogy honnan kell kezdeni a számolást.
Vannak meghibásodó gyújtótrafók, nem mondhatni, hogy ritka lenne a dolog, előfordul.
Szia!
Nem is ritka, hogy a hengerenkénti gyújtótrafó megadja magát. A leggyakoribb ok a gyertyacsere elhanyagolása (a megnövekedett gyertyahézag miatt hamarabb átüt az amúgy is mostoha körülmények közt , közel 100 fokos hőmérsékleten üzemelő trafó).=> illik gyertyát is cserélni. Ha a trafót mondjuk a 2. henger trafójával felcserélitek, és a gyújtáshiba is átkerül a 2. hengerre, akkor 100% a trafóhiba. üdv: hp
Annyira nem ritka, hogy az általunk javított márkánál 100e km környékén szinte biztosan elpusztul. Eleinte csak egy kettő, de lehet ilyenkor cserélni mind a nyolcat, mert ha nem, akkor hamar visszatér a jármű, mert egy újabb pusztult el benne.
Sziasztok!
Meg tudnátok mondani a mellékelt képen látható gyújtótrafó bekötését? (Melyik az 1-es és 15-ös kivezetés, és mi a harmadik?) Kösz.
A jelöletlen a megszakítóhoz megy, a másik kettő az alattuk lévő előtétellenállás végpontjai, meg persze az egyik a primer tekercs eleje (könnyen kimérhető, melyik).
Normál üzemben az ellenálláson keresztül kapja az áramot a trafó, indításkor az ellenállás nélkül, hogy erősebb legyen a szikra. Ilyesmit használtak pl a Skodákon is. Már csak azt kéne megtudni, hogy ez sima sima megszakítós gyújtás trafója, vagy elektronikusé, ilyesmi volt pl a Zileken, aminek elektronikus vezérlője volt (megszakítóval).
hello. van egy vw boram, es nem tudom hogyan mukodnek az izzitogyertyak, vagyis a vezerlesre lennek kivancsi. most csereltem izzitogyertakat mert 2 nem volt jo. ha egyiken sincs kabel akkor a kontroll lampa se gyullad meg, de ha egyre radugom beindulas utan vilagit.nem elotte kene? vagy az izzitogyertyanak akkora a fogyasztasa mintha rovidzarlat lenne?most +4fok van, vagy ezen a homersegleten meg nincs szukseg eloizzitasra??? mert nehol azt olvastam h 4 percig van utoizzitas. elore koszonom a segitseget
Köszi a választ!
Ha jól értelmezem, akkor a jelöletlen felel meg a hagyományosan 1-nek jelölt pólusnak. A másik kettő pedig a primer tekercs eleje, csak az egyik közvetlenül, a másik ellenálláson keresztül kapcsolódik a tekercshez. Akkor ez utóbbi "csavar" nem is megy a házon belülre, csak az ellenálláshoz kapcsolódik kívülről. Jól gondolom? Kimértem mindegyik csatlakozási pontot mindegyikhez képest, de ebből én nem tudtam okosabb lenni. (Egyébként a trafó orosz gyártmányú, bele van ütve a CCCP jelzés. De nem tudom milyen járműhöz való. Jóapám hagyatékából származik.) A fenti felvetésekre még válaszolj, ha megkérhetlek! Köszi, és üdv!
Szerintem vedd le az ellenállást és akkor megtudhatod melyik csavar nem kapcsolódik a trafó primerjéhez.
Helló, ha mondasz évjáratot, meg, hogy milyen motor akkor utána tudok nézni a dolgoknak!
hello.2000es evjarat, AJM motorkod pd-tdi
Ahogy Ricsi írta: Kösd le az ellenállást, és úgy mérj a jelölt kivezetésekre. Az egyik csak lóg ki a bakelitból, a másik a tekercsre van kötve. (A tekercs másik vége a jelöletlen/1.-nek megfelelő)
Köszi a választ mindkettőtöknek.
Holnap (azaz már holnap van), tehát ma valamikor kipróbálom! Jó éjszakát! Sziasztok!
Sziasztok!
Van egy enduro motorom. (KTM LC2 125) Eddig jók voltak az indexek de hátul széttörtek levettem őket. így az első kettő gyorsan villogott. Most szereztem két másikat hátra és 3 kábel volt. gondolom + a másik kettő meg jobb/bal. De akárhogy kötöm be olyat csinál hogy: -Jobbra index: villog a jobb eleje meg a bal hátulja. -Bal index: Villog a bal eleje meg a KÉT hátsó... Valami ötlet esetleg?
egy - a masik ketto +, kulon kulon az oldalaknak
|
Bejelentkezés
Hirdetés |