Fórum témák

» Több friss téma
Fórum » Autóelektronika
 
Témaindító: sufni-tunning, idő: Ápr 19, 2008
Témakörök:
Lapozás: OK   116 / 342
(#) miti5 hozzászólása Jan 10, 2012 /
 
Üdvözlök mindenkit,a kérdésem az lenne hogy citroen berlingo 3-as 1.6hdi, 2008tól gyártott, na ennek hol lehet a fap adalék tartálya??tank körűl kerestem de nem láttam,és már irja hogy kevés a "lötyi" benne!!
ha valaki tudja,köszi. vagy ennek az a "zacskos "megoldás van?
(#) miti5 válasza (») Jan 10, 2012 /
 
nem jött át semmi
(#) karika200 hozzászólása Jan 10, 2012 /
 
Sziasztok!

Végre volt egy kis időm nekifeküdni rendesen az önindító hibás Golf 2-nek, és kipróbálgattam amit mondtatok. Először valóban rossz kábelt mértem a múltkor, de most megtaláltam a fekete/piros kábelt ami az indítóhoz megy. Ráadtam a + tápfeszt az akkuról, de szikrákat hányt csak a kábel. Már itt nem tetszett a dolog. Rámértem és kiderült, hogy az a kábel testen van, aminek nem nagyon örülök. Lehet a bendix hibájából azon a kábelen test és akkor ebből következne egyenesen, hogy a bendix a cserés? Vagy valahol máshol lehet vajon a probléma? Ezen a körön van relé a behúzótekercsen kívül(ahogy láttam, nincs)?

Köszi ismét!
(#) zolika60 válasza karika200 hozzászólására (») Jan 10, 2012 /
 
A behúzó tekercs lehet zárlatos. A bendix egy mechanikus alkatrész nem okoz elektromos hibát. Attól csak megszalad az önindító, ha rosszul működik. A tekercs ellenállása csak néhány ohm nem hibásan mértél? Elég nagy áramot vesz fel ahhoz, hogy szikrázzon. Természetesen ki kell szerelni, hogy láthasd mi a baj.
(#) hibbantpasi válasza karika200 hozzászólására (») Jan 10, 2012 /
 
Szia!

Első körben a műszeremet az öninditó házára és az öninditóra csatlakozó ( +) kábelre téve megmérném a feszültséget, amig valaki inditózni próbál.
(Amit mértél ,jó eséllyel a behúzómágnes testre csatlakozó tekercsei miatt tűnt testnek.)
Ha nem esik le a feszültség a próba alatt, és nem is kattan a behúzó,azt okozhatja kopott szénkefe is pl.
Ha leesik a feszültség jelentősen, akkor célszerű a kábeleket és az akkut ellenőrizni.
(Öregebb golfoknál szeret a testkábel elfáradni.)
A kábeleken eső feszültséget is meg tudod mérni az akku és az öninditó közt, mikor inditózni próbálsz, pár tized Voltnál nem szokott több lenni.
Első megközelitésre ennyi ötletet irnék le (utálom a kismotoros golfról leszedniaz öninditót )

üdv:hp
(#) karika200 válasza zolika60 hozzászólására (») Jan 10, 2012 /
 
Köszönöm a megerősítést! Biztos, hogy jól mértem, rá mértem többször is. Rámértem simán a feszültségre: multiméter egyik fele a szóban forgó kábelre, másik az akku + felére és 12 voltot mértem. Rámértem csipogós üzemmódban is: multiméter szintén a kábelen, másik fele az akku - pólusán és sipolt... :/ Akkor innentől átadom autóvillamossági szerelőnek az ügyletet. Innen sajnos én már nem tudok mit tenni, ha jól gondolom. Nagyon köszönöm a segítségeket!
(#) zolika60 válasza karika200 hozzászólására (») Jan 10, 2012 /
 
Nem olyan bonyolult szerkezet egy önindító. Szerintem szereld le bátran. Elrontani már nem fogod.
(#) zolika60 válasza zolika60 hozzászólására (») Jan 10, 2012 /
 
Még hozzá akartam írni, de nem sikerült. A mérési módszered rossz. Jó önindító esetén sem mérnél mást, mert a behúzó tekercs ellenállása kicsi. Ezért írtuk, hogy kapcsold akku+ra. Ha nem működik ki kell szerelni és alkatrészenként megvizsgálni.
(#) aDaMoo válasza miti5 hozzászólására (») Jan 10, 2012 /
 
Vin kód (alvázszám) alapján, tudnék neked képet keresni az elhelyezkedéséről.
(#) karika200 válasza zolika60 hozzászólására (») Jan 10, 2012 /
 
Értelek. Sajnos nem működött úgy sem, így elég nagy az esélye a búhúzó problémának. Köszi!
(#) miti5 válasza aDaMoo hozzászólására (») Jan 10, 2012 /
 
tudok VF77J9HVC67626345
(#) aDaMoo válasza miti5 hozzászólására (») Jan 10, 2012 /
 
37-es számmal jelzett lesz az, és bent lakik a nagy tartály alatt.

berlingo.JPG
    
(#) miti5 válasza aDaMoo hozzászólására (») Jan 10, 2012 /
 
köszi,holnap megnézem.Még azt megtudnád mondani ,h ha csak 1litert töltök hozzá az nem gond,vagy tele kell tölteni? utána azt tudom h computerbe be kell vinni a feltöltést,de ha nem lesz tele töltve,azt is be lehet "írni" a vezérlőnek?ezt mondjuk ugyis valami hibakodos fogja csinálni.
(#) akos70 válasza karika200 hozzászólására (») Jan 11, 2012 /
 
Nagyon ritka, hogy a behúzó tekercse zárlatos lesz. (konkrétan nem is emlékszem ilyen esetre)
De ha pl. a kefék kopottak, ami már nem ritka, akkor is szikrázik, és nem húz be. Szét kéne szedni...
(#) marton11 hozzászólása Jan 19, 2012 /
 
Sziasztok.
Van nekunk egy vw polo és a szervizben azt mondtak, hogy rossz az egyik gyertyanak a gyujtotekercse a 3. gyertya .
(hallatszik, hogy az eggyik henger nem müködik és a motor is reszket)
Azt akarom tudni hogy mekkora az esélye annak hogy tényleg a delko hibásodjon meg...És ha tényleg a delko rossz akkor muszály gyertyát is cserélni? Még egy kérdés: 3szamu gyertya az jobbrol a masodik?
Kösz Márton.
(#) potyo válasza marton11 hozzászólására (») Jan 19, 2012 /
 
A hengerek számozása mindig a motornak a vezérszíj vagy lánc felőli végétől kezdődik, reméljük onnan kezdték a szervízben is a számolást. A vezérlés meg azon a végén van, ahol a generátort hajtó szíj is, szóval így már tudod, hogy honnan kell kezdeni a számolást.

Vannak meghibásodó gyújtótrafók, nem mondhatni, hogy ritka lenne a dolog, előfordul.
(#) hibbantpasi válasza marton11 hozzászólására (») Jan 19, 2012 /
 
Szia!

Nem is ritka, hogy a hengerenkénti gyújtótrafó megadja magát.
A leggyakoribb ok a gyertyacsere elhanyagolása (a megnövekedett gyertyahézag miatt hamarabb átüt az amúgy is mostoha körülmények közt , közel 100 fokos hőmérsékleten üzemelő trafó).=> illik gyertyát is cserélni.
Ha a trafót mondjuk a 2. henger trafójával felcserélitek, és a gyújtáshiba is átkerül a 2. hengerre, akkor 100% a trafóhiba.

üdv: hp
(#) zolika60 válasza hibbantpasi hozzászólására (») Jan 19, 2012 /
 
Annyira nem ritka, hogy az általunk javított márkánál 100e km környékén szinte biztosan elpusztul. Eleinte csak egy kettő, de lehet ilyenkor cserélni mind a nyolcat, mert ha nem, akkor hamar visszatér a jármű, mert egy újabb pusztult el benne.
(#) tibistor hozzászólása Jan 20, 2012 /
 
Sziasztok!
Meg tudnátok mondani a mellékelt képen látható gyújtótrafó bekötését?
(Melyik az 1-es és 15-ös kivezetés, és mi a harmadik?)
Kösz.
(#) akos70 válasza tibistor hozzászólására (») Jan 20, 2012 /
 
A jelöletlen a megszakítóhoz megy, a másik kettő az alattuk lévő előtétellenállás végpontjai, meg persze az egyik a primer tekercs eleje (könnyen kimérhető, melyik).
Normál üzemben az ellenálláson keresztül kapja az áramot a trafó, indításkor az ellenállás nélkül, hogy erősebb legyen a szikra. Ilyesmit használtak pl a Skodákon is.
Már csak azt kéne megtudni, hogy ez sima sima megszakítós gyújtás trafója, vagy elektronikusé, ilyesmi volt pl a Zileken, aminek elektronikus vezérlője volt (megszakítóval).
(#) vzsigmond hozzászólása Jan 20, 2012 /
 
hello. van egy vw boram, es nem tudom hogyan mukodnek az izzitogyertyak, vagyis a vezerlesre lennek kivancsi. most csereltem izzitogyertakat mert 2 nem volt jo. ha egyiken sincs kabel akkor a kontroll lampa se gyullad meg, de ha egyre radugom beindulas utan vilagit.nem elotte kene? vagy az izzitogyertyanak akkora a fogyasztasa mintha rovidzarlat lenne?most +4fok van, vagy ezen a homersegleten meg nincs szukseg eloizzitasra??? mert nehol azt olvastam h 4 percig van utoizzitas. elore koszonom a segitseget
(#) tibistor válasza akos70 hozzászólására (») Jan 20, 2012 /
 
Köszi a választ!
Ha jól értelmezem, akkor a jelöletlen felel meg a hagyományosan 1-nek jelölt pólusnak.
A másik kettő pedig a primer tekercs eleje, csak az egyik közvetlenül, a másik ellenálláson keresztül kapcsolódik a tekercshez. Akkor ez utóbbi "csavar" nem is megy a házon belülre, csak az ellenálláshoz kapcsolódik kívülről.
Jól gondolom?

Kimértem mindegyik csatlakozási pontot mindegyikhez képest, de ebből én nem tudtam okosabb lenni.
(Egyébként a trafó orosz gyártmányú, bele van ütve a CCCP jelzés. De nem tudom milyen járműhöz való. Jóapám hagyatékából származik.)

A fenti felvetésekre még válaszolj, ha megkérhetlek!
Köszi, és üdv!
(#) Ricsi89 válasza tibistor hozzászólására (») Jan 20, 2012 / 1
 
Szerintem vedd le az ellenállást és akkor megtudhatod melyik csavar nem kapcsolódik a trafó primerjéhez.
(#) CsemanAttila válasza vzsigmond hozzászólására (») Jan 20, 2012 /
 
Helló, ha mondasz évjáratot, meg, hogy milyen motor akkor utána tudok nézni a dolgoknak!
(#) vzsigmond válasza CsemanAttila hozzászólására (») Jan 20, 2012 /
 
hello.2000es evjarat, AJM motorkod pd-tdi
(#) akos70 válasza tibistor hozzászólására (») Jan 20, 2012 / 1
 
Ahogy Ricsi írta: Kösd le az ellenállást, és úgy mérj a jelölt kivezetésekre. Az egyik csak lóg ki a bakelitból, a másik a tekercsre van kötve. (A tekercs másik vége a jelöletlen/1.-nek megfelelő)
(#) tibistor válasza akos70 hozzászólására (») Jan 21, 2012 /
 
Köszi a választ mindkettőtöknek.
Holnap (azaz már holnap van), tehát ma valamikor kipróbálom!
Jó éjszakát! Sziasztok!
(#) operable hozzászólása Jan 22, 2012 /
 
Sziasztok!
Van egy enduro motorom. (KTM LC2 125)

Eddig jók voltak az indexek de hátul széttörtek levettem őket. így az első kettő gyorsan villogott. Most szereztem két másikat hátra és 3 kábel volt. gondolom + a másik kettő meg jobb/bal. De akárhogy kötöm be olyat csinál hogy: -Jobbra index: villog a jobb eleje meg a bal hátulja.
-Bal index: Villog a bal eleje meg a KÉT hátsó...

Valami ötlet esetleg?
(#) vzsigmond válasza operable hozzászólására (») Jan 22, 2012 /
 
egy - a masik ketto +, kulon kulon az oldalaknak
(#) operable válasza vzsigmond hozzászólására (») Jan 22, 2012 /
 
Hát ez most kb teljesen mind1... mert van két barna meg egy fekete... és az indexek két fekete kábelét ráraktam a feketére a srágákat meg külön-küln a barnára... és így jünak kellene lennie.. de nem jó :S
Következő: »»   116 / 342
Bejelentkezés

Belépés

Hirdetés
XDT.hu
Az oldalon sütiket használunk a helyes működéshez. Bővebb információt az adatvédelmi szabályzatban olvashatsz. Megértettem