Fórum témák
» Több friss téma |
Ha sokáig nem kerül elő valami olcsóbb, akkor lehet, hogy levegős lesz, mert hova rakjak egy vödör vizet. Nálam kress van fent, de az kefés, és 10.000 a minimum amit fordul. Az sok maráshoz, mert a cnc-mben még mindig a menets szárak vannak, és azoknak nem túl nagy a menetemelkedésük, de az új gépbe már komolyabb tengelyeket szánok. Most drótozom a régi cnc-hez a két motort az y-hoz, sajnos ezek epson bontott motorok, nem is túl gyorsak, és nem is túl erősek, de egyenlőre ez van.
Áttételezés nélkül csak drága megoldások vannak, így kell egy sima DC motor. Az áttételezve, akár 500-1000-re is lemehetsz.
Jó a kefés is egyenlőre, nem kell egyből az 50ezres kategóriába beleugrani. Főleg az elején. A tanácsom az, hogy valami olcsó megoldást keress előszőr. Egy DC szervó üzemórákra van méretezve. 500-1000 órát simán elpörög marással is. Az pár év egy kezdőnek. Könnyen pótolható, és tizedéből megvan, mint amit kinéztél. Ha már termel a géped, akkor bármikor be tudsz rendelni egy ilyen "profi" motort.
Két motort akartam egy közös csatornára tenni, de a neten talált leírás bekábelezése után mind a sebessége, mind az ereje drasztikusan csökkent a két motornak.
Nem tudom, hogy jó volt e a leírás, végül is működik, de olyan csigány, hogy jobban járok ha bordásszíjas meghajtást használok a két y tengelyhez. Vagy van valami másik bekötés? (Két egyforma motorról van szó)
Sokkal jobban jársz, ha a két motornak adsz két meghajtót közös step és dir jellel.
Szerencsére még lenne is egy 4. jel a vezérlőn, és mach3-nak meg lehetne mondani, hogy az Y slave-je az A csatorna, de kéne hozzá egy jó 2.5A körüli meghajtó ami tud fél meg negyed lépést is. A minibee kicsi hozzá, a TB6560-ból tudnék csinálni egyet, de akkor abba is be kell vinni a motor tápot, nem tudom mit szólna hozzá, hogy a földet meg az 5V-ot a vezérlőtől kapja, akárcsak a step,dir,enable jeleket, a tápot meg abból osztanám le ami a másikba is megy egy külön kábelen. Ehhez persze nyák kell, meg jó pár alkatrész. Most kérdeztem meg az skf tőlünk nem messze lévő üzletében két 30-as tárcsa, hozzá a 15mm-es szíj 5000Ft alatt van. Az alsó hídhoz most egy profilra hajtott lemezzel van felrögzítve a danamid anya, az oldalra mozgását még nem csináltam meg, de akkor kap egy 4-es furatot, a két szélén, vágok bele menetet, és két két csavarral le lesz rögzítve a hajtott lemez az alsó összekötő profilhoz
A csapágyak önbeállósak ezért kell rögzíteni legalább még egy ponton a tengelyt, mert különben elhúzná a feszes szíj a tengelyt (12-es menetes szár), és széttartóak lennének a a tengelyek minél messzebb lenne az adott pont a szíjtól. A tárcsa kap egy 10-es furatot, abba egy 12-es menetet, azzal feltekerem a menetesszárra és két anyával a két végén megfogatom, és az egyik tengelyre kerül a motor. A motor felől a tengelyen sorrend így fog kinézni, motor, összekötő slagcső bilincsel a motoron, bilinccsel a tengelyen, anya,tárcsa, anya, csapágy, danamid anya, hajtott lemez,alsó összekötő, a másik tengely ugyan az, csak ott nincs motor. Ez így működhet?
Működhet. Csak ez nem az epson motorokkal, mert annak kicsit sok lesz a teher.
Ja, meg arra figyelj, hogy a TB6560 az bipoláris vezérlő.
A kínai vezérlőben is azok vannak.
Hevenyészve így kapcsolódik most, a lemezt és a profilt kell összefogni egy csavarral és akkor már nem tud oldalra sem elmozdulni.
Szerintetek az képen látható er16-ot (tárcsák nélkül) a linken található körmösanyákkal össze lehet hozni egy 16-os perske motor tengelyével?
Bővebben: Link
Ami biztos: nincs kiegyensúlyozva, tehát nagyobb fordulatok tartományában fölösleges, káros rezgéseket kelt, ami egy cnc masinánál kerülendő...
Nem beszélve a drága csapágycserékről.
Nem vállalkozik senki legyártani a Perske tengelyére a befogót? Tudom, hogy nem olcsó mulatság, de csak az lenne célszerű.
Ám ha már ilyen "öszvér", bordásszíjjal nem gondoltad? Igaz, nem tudom, hogy az oldal irányú terhelést mennyire respektálja ez a motor, vagyis a csapágy. De maráskor is van oldal irányú terhelés, bár az lehet, kisebb. Bocs, ha butaságot írtam. Azt hiszem mex olvtárs az öntöttvas tengelykapcsolóra célzott, hogy rezonálni fog, és az kerülendő.
Ezt most láttam (#577) Hátha támpont lehet számodra.
Igen, ez is ilyen. Bordáskerékkel már jó lenne? (mind a kettőre kerül egy, és egy pár centis szíjjal összekötném, csak persze ez mind növeli a Z súlyát és méretét.
Én úgy gondolom, hogy bordáskerékkel jó lehet, ilyen megoldásra már láttam példát. Igaz, ott DC motoros (modell) hajtás volt, annál ez csapágy problémát okozott.
Az oldalirányú terhelést a Perske valószínűleg jobban tolerálja, gondolom nem műanyag gravírozásra tervezték. De okos nem vagyok, csak okoskodom, mert láttam már hasonló dolgot. Ellenben miért nem kérdezel rá a sárga fórumban? Lehet, valaki kapásból megmondja a tutit. A Z tömegét mindenképpen növeli fogod, bármilyen közvetett megoldást alkalmazol; az persze nem mindegy, mennyivel.
A sárga oldalon vettem. A gond az hogy tengely kemény, gondolom valamilyen acél. Azt leesztergálni csak úgy lehet, ha a motort szétszedik, és csak a tengelyt befogják. Ez eleve kockázati tényező, nem tudom hogy a csapágyakat le lehet e húzni, illetve utána visszarakni, úgy hogy közben egyáltalán nem sérülnek. Ezért leht jó a bordáskerék, mert ott a kereket tudom a tengelyhez igazítani, akkora lukat fúrok bele, hogy a tengelyen lévő menetet bele lehessen vágni, utána két vékonyanyával alul felül megszorítom, és ennyi. Nem kell semmit szétszedni a motoron.
Láttam én is a hirdetést (meg a vásárt is
Valszeg meg lehet csinálni rendesen, de az igaz, macerásabb bevállalni a szétszedést. Egyszerűbb, ha magad alakítod a ki a kerék illesztést. Viszont azt nézem, hogy elegendő-e a menetes rész hossza a tengelyen az elképzelésedhez? Mármint ráfér-e kerék és a két - bármilyen vékony - anya. Nem lehet kúpra záró kereket kapni? Mintha olvastam volna ilyesmit. Idézet: „Azt hiszem mex olvtárs az öntöttvas tengelykapcsolóra célzott, hogy rezonálni fog, és az kerülendő.” Így igaz.
Azt hiszem életem legparasztabb léptetőmotor vezérlőjét építettem meg. szigorúan tesztelési céllal
Kaptam ajánlatot a perske meg egy fortuna összekötésére a fortunával együtt. (http://www.sir-nyeteg.hu/ és ott a maróház)
Ebben már van posta is, meg esztergályos, meg speckó szíj és bordáskerék, tehát végül is nem olyan gáz, viszont ha azt nézem, hogy a motor 25 volt, erre jön a 30, az már 55 és 57.000 körül be lehet hozatni ezt:Bővebben: Link Ez mégis új, és benne van minden. Csak fel kell fogni, és mehet a menet. Frekiváltóm meg van hozzá.
ER11-es marószár (és ház) van a 30 ezres ajánlatban? A motor, amit linkeltél ilyen.
Csak azért, mert itt ER16-os képét tetted be. Ebből valamiért arra gondoltam, kicsi Neked a 11-es. Persze el is lehet adni a Perske-t, kérdés, jól jössz-e ki belőle? Jól látom, hogy amit linkeltél, azt 8 ezer alá nem tudod vinni? A Perske 200Hz / 10900 ford., ez vihető lejjebb is. Mintha azt írtad volna, hogy a Kressel is az a fő gondod, hogy túl magas a fordulata. A Kress 10 ezertől indul, a 8 ezer már elég lesz?
Az a 8000 szerintem butaság, lehet hogy onnan éri l a teljes nyomatékot. Nincs olyan, hogy egy aszinkron motor minimum 8000-et forog.
Persze lehet hogy tévedek, de meglepne, ha vezérlés nélkül forogna egy aszinkron motor 8000-et, vezérléssel meg 25.000-ig. Mégis honnan tudná a vezérlés, hogy hol kell "elkapni" a motort, és továbbforgatni valamelyik irányba, vagy hogy oldaná meg a motor vezérlés nélkül az ellenkező irányú forgást. A perske-t 25-ért vettem. Nekem nincs műhelyem átalakítani, de ennyiért simán eladom. Személyesen mentem érte, postaköltség nem terhelte, és a másikat ami még volt a srácnak már el is vitték. Ennyiért egyébként egy ügyesebb megfelelő felszereléssel rendelkező embernek főnyeremény. Amit linkeltem az egy másik befogó szár volt az tényleg 16-os, és ott csak az került volna 15-be, és voltak még hiányosságai. A 30.000-es ajánlat ER11-re, a hozzá való fortunára, és a motor összekötésre vonatkozott, plusz 4 posta. Ha mondjuk 20-ból kijönne a fortuna, akkor megtartanám.
Így nem kérdés, hogy gazdaságosabb eladni. Még ha esetleg rövidesen csapágyazni is kell az ebay-est; a sárga fórumon nem írnak rosszat ezekről.
Vízhűtéses nem célszerűbb ? Ez hangos is, meg porol is (tudom, ahhoz kell még ez-az, csak hangosan gondolkodom)
Annyit én nem hajtom ám. Rendszerint a kresst is alacsonyabb fordulaton járattam, az sincs széthajtva.
A 8000-es fordulatomról szóló okfejtésben talál valai hibát?
Közben ,megkérdeztem egy emberkétől, neki vizes van, azt mondta a 8000-et azért ajánlják a levegősnek, hogy legyen elég hűtése. Rakok mellé egy ventit ha alut marok
Gondoltam lefényképezed de le is rajzolhatod
Így néz ki nem valami nagy durranás, de amire nekem kell arra jó. Sajna van egy kis szépséghibája...dehát nem vagyok egy programozó zseni. : )
mondjuk ki tudnám terjeszteni 4 tengelyesre a vezérlést, de akkor az lenne a kompromisszum, hogy egyszerre egy időben csak egy tengely mehet... és kellene egy jobb program hozzá.
Nincs ezzel semmi baj jo ez az elektronika attol hogy egyszerü müködhet jol is ha a célnak megfelel.
|
Bejelentkezés
Hirdetés |