Fórum témák
» Több friss téma |
....mert ha nincs csapokkal szerelve a szűrő, akkor az elég macerás művelet lesz, még úgy is, hogy a kazánnál és az utolsó visszatérő szelepnél lezárást csinálsz ezen a szakaszon.
Kedves briki. A szerelő azért kell hogy kicserélje a régi szűrőt újra. HA én értenék az ilyen készülékekhez egy kicsit is akkor tuti nem hívnék szerelőt.Nekem is jobb lenne ha nem kéne plusz pénzeket kiadni.JA és a szűrő nincs csapokkal szerelve és azt tesz bele.De ha már ez sem oldja meg a problémát akkor eléggé ideges leszek.
Először is a "készülékedben" nincs szűrő, az csak a csőhálózatodban van. Persze, ha nem értesz hozzá, inkább hagyd másokra, de azért nem ártana elméletben ismerni a rendszered, erre kérd meg a szerelőt. Ha jó szaki, pontosan elmagyarázza, mi- mire való. Írd meg, elhárult-e a hiba ezek után.
Hány éves a fűtési rendszered, milyen csővel van szerelve, és hogy? Osztó-gyűjtő, vagy gerincvezetékről leágaztatva a radiátor?
Tisztelt briki.Igen a készülékben nincs szűrő ennyit tudok én is mivel látom nem rosszbol mondom ne hogy megharagudj.NA szóval tettem föl képet.
Na szóval a balra fölfelé ágazó csövön indul el a víz ugye, és a jobbra lefelé lévőn van a szűrő.Ezért nem értem hogy ennek mi köze lehet hozzá mivel ezen már csak a végén megy át víz.Na mind1 köszönöm a segítségeteket. Szép estét!
Ha a cső egyik végén nem tud kimenni a víz, a másikon nem fog bemenni. Mivel vascsöveid vannak, könnyen lehet hogy teljesen eltömődött.
Kedves huba.Kihagytam egy fontos tényezőt.A csövek nem lehetnek eldugulva mivel a szenes kazánnal fűtünk akkor az se tudná átforgatni benne a vizet. De mivel a gázkazánt nem használtuk 1 éve fűtésre csak vízmelegítésre ezért valószínű valami féle dugulás.
Húúúha! Szerintem Te valami váltót elfelejtettél működtetni, amivel a két kazán el van választva egymástól.
Ahogy "VIM" is írja, és én is az előzőekben, kell legyen neked valami kizáró csap / motoros szelep arra az esetre, ha gázkazánnal, vagy vegyes tüzelésűvel fűtesz. A képen a jobb oldali szűrő alján lévő csappal tudod a szűrőben leülepedett trutyit kiengedni, tisztítani a szűrőt szétszedés nélkül, feltéve ha nincs összeállva már benne az anyag. Ha a csapon nem jön víz, dróttal nyúlj be a csapon, így fellazítva a csapnál leülepedett iszapot. Zárd ki a szűrő utáni kék csapot, ami a kazánnál van. Nyisd ki a leürítő csapot a szűrő alján. ha jön a víz, akkor van vízáramlás a visszatérőben a szűrő elejéig. Ha nem, akkor dugulás van.
Biztosan forog a szivattyúd? 1 év állás után be szokott ragadni a tengely, és amit hallasz az lehet álló helyzetben megszorulva kínlódik a szivattyúd, és nem a forgás hangja. A szivattyú hátulján van 1 csavar- kb 10ft-os átmérő- kicsavarod, és nézed forog-e a tengelye áram alatt, és könnyen forog-e ha nincs feszültség alatt. Utána visszacsavarod a csavart, és kész. A kazánban meg nem tud megfordulni a víz, ha valahol- pl a visszatérőn- meg van szakítva a kör ( kizárva , eltömődve a vezeték ) Idézet: „jobbra lefelé lévőn van a szűrő.Ezért nem értem hogy ennek mi köze lehet hozzá mivel ezen már csak a végén megy át víz.” Pont ez a lényeg, a végén megy át a víz, ha át tud menni egyáltalán- feltéve, ha nincs eldugulva
Sziasztok.
lentebb olvastam hasonló bajt mint amit nekem produkál a kazánom. Buderus logamax 12-28 asszem, Toro mester nagyon vágta) Most olyat csinál, hogy : fűt szépen, egyszercsak a tüz fölötti kütyüben (hőcserélő?) mintha kezdene rotyogni a víz, butál hangja van, és ugye le kell kapcsolnom. Direkt figyeltem most, hőmérő kb 50 fokon, nyomás 2, radiátorok melegek.
Vízköves a hőcserélőd, ki kell savazni.
Feltéve ha forog a szivattyúd rendesen, és nincs dugulás máshol a rendszerben.
s mintha nem hőfokfüggő lenne mert, amikor közép állásban állt a szabályzó akkor is elkezdte, meg amikor negyeden akkor is.
Másik érdekesség, a melegvíz szabályzó letekerve minimumra, a melegviz meg tűz forró, mintha nem tudná leszabályozni magát. De ezt mér este kilenckor kezdi el??
Szia!
Kössz a bizalmat, ezeket csináltam - csinálom. A kazánod tárolós 28 kW-os. Amiért zörög "butál hangon" a kazánköri hőcserélő szennyezettsége. Ugyanakkor illdomos a tároló fűtőcsövét is kitisztítani!
kézrátétellel érzem, hogy forog a szivattyú, melegek is a radiátorok
már bidergáltam úgy, hogy közben telefonon beszéltünk, panelcsere ügyben, néha még bevillantja az összes lámpáját de működik.
Most rotyog, és rohadt forró a melegvíz, még no frost állásban is
A "no frost" állás, a nyári üzeme.
A melegvizet akkor is csinálja az előlapon beállított hőmérsékletre. Mivel a kör viz mennyisége kicsi és a HMV-t gyorsan kell megcsinálnia, így teljes terhelésen megy a kazán.
biztonsági hőmérséklet szabályzó nem szarhatott be?
vagy ne agyaljak rajta, csak mondjuk fosok így elmenni aludni, hogy arra kelek, hogy le akar ugrani a kazánom a falról, meg a gyerekek is megfagynak
nekem a melegvíznél van no frost felirat, oda van tekerve és kopasztóvizet csinál.
A fűtésnél van napocska, az a nyári, ugye?
Ha tönkre ment volna, egyáltalán nem gyújt be az égő.
Amit tudsz csinálni a savazásig: engedd fel teljes terhelésre és nézz be a kémlelő nyíláson közben a gázszeleppel csökkentsd a gáz mennyiségét! Így lassabban és csendesebben dolgozik és a gyerek sem fagynak meg!
na igen , azt is furcsállom, hogy túl nagy a láng és nem szabályozódik a tűz nagysága ( vagy nem is kell?)
Most pl elindul fűt, ngyed állásban van a szabályzó, órája szerint elér kb az ötven fokhoz és lekapcsol de keringet, hül a víz a radiátorokon keresztül. kicsit hül és visszagyujt. Nem picilánnggal kéne mennie inkább?
most megfejtettem, bevillantaja az "előremenő hőmérséklet érzékelő" hibakódot.
De így nem merek tekergetni benne semmit, nem akarom elrontani, annyira nem értek hozzá
Nem lóg a kazán alján a bojler NTC kábele? Nem csúszott ki?
Akkor tud csak "kopasztó vizet" csinálni, ha nincs ami mérje a tárolót. (
Ha megfelelően vannak beállítva a gázszelep értékei, folyamatosan kell, hogy moduláljon a gázszelep a hőmérséklet függvényében!
Ha nem értesz hozzá, NE TEKERJ EL SEMMIT! Elküldtem a gépkönyvét, ha találsz szerelőt, aki hajlandó beállítani olvasd fel neki. Nagyon fontos, hogy az indító láng 2 mBar a teljes terhelés 10 mBar legyen! Természetesen a nyomás változtatása mérhető. Van analóg és digitális hőmérő. Egy korrekt szerelőnek elengedhetetlen kelléke kell, hogy legyen.
a tároló érzékelője a helyén van, figyelni szoktam.
Hétfőre találtam végre közelben szerelőt, remélem sikerül neki, köszönöm a segítséget szép estét mindenkinek.
"E" földgáz 11,47 ? 28,2 13,5 ? 31,0
Fúvóka méret 1,25 15 db Gáznyomás kicsi 1,8 mBar teljes 12,6 mBar Teljesítmény 1,44 m3/h 3,28 m3/h Így pontosabb!
szép jó reggelt.
hajnalban arra keltünk, hogy dübörög a kazán begyújtás után kb, 20 mp és elkezd rotyogni a tűz fölötti kütyü, nyomásmérő ugrál, felforr benne a víz? de miért forrr fel? eldugult? keringető megy szépen rotyogás után hol lekapcsol, hol nekem kell lekapcsolni. azta kütyöt én nem tudom kivenni kipucolni? Toro mestert még nem merem megcsörgetni)
Ha van kellő szerelői ismereted, szerszámod hozzá, akkor meg tudod te is csinálni. Általában kell villáskulcs, torx, csavarhúzó, ilyenek. Kazán csapjait kizárni, hideg- meleg vízcsapot kizárni,áramtalanítani, gázcsapot kizárni, kazán elejét levenni,takarólemezt levenni, lekötni az érzékelőket, vizet leengedni a kazánból. Kiszedni a hőcserélőt, szemüveg, gumikesztyű, sósav, vagy foszforsav. Olyan helyen, ahol esetlegesen kifolyó sav nem mar fel semmit- akril kád, zománc, stb vigyázni!!!- felfordítva beleöntöd a csőbe a savat, vársz vele 10 percet, majd kiöntöd belőle, átmosod. Ha még mindig szennyezettnek ítéled meg, megismétled a műveletet. Utána jól átmosod kívül belül folyó vízzel, ugyan így kitisztítod a lemezeket, amik a csövön vannak, hogy nem legyen eltömődés, az égéstermék akadálytalanul tudjon kimenni közte. Ha már így szétszedted, lepucolod az égőt, csiszoló papírral a porcelán foglalat drótjait- gyújtó, ionáram érzékelő. Ezek után mindent visszaszerelsz.
Ha van a fűtési szűrőd, azt is tisztítsd ki. |
Bejelentkezés
Hirdetés |