Fórum témák
» Több friss téma |
- Ez a felület kizárólag, az elektronikában kezdők kérdéseinek van fenntartva és nem elfelejtve, hogy hobbielektronika a fórumunk!
- Ami tehát azt jelenti, hogy a nagymama bevásárlását nem itt beszéljük meg, ill. ez nem üzenőfal! - Kerülendő az olyan kérdés, amit egy másik meglévő (több mint 17000 van), témában kellene kitárgyalni! - És végül büntetés terhe mellett kerülendő az MSN és egyéb szleng, a magyar helyesírás mellőzése, beleértve a mondateleji nagybetűket is!
Haveromtól kaptam pár ledet, mert akarok csinálni egy lámpát. Annyit tudok róla hogy az előtét ellenállás 33ohm.
Hogy tudnám kideríteni hogy mekkora a nyitó feszültsége és mekkora maximális feszen lehet hajtani?
A LED -eknek nem a feszültsége, hanem a munkaponti, és a maximális árama van megadva. A max. áram túllépése esetén tönkremegy. Ezeket az adatokat a katalógus lapból kinézheted, ha nincs, vagy ismeretlen a LED, akkor megmérheted. A LED áramát minden esetben korlátozni kell, mert a karakterisztikája meredek, kis feszültség változásra nagy áramváltozás történik, és a LED könnyen tönkre mehet.
Megmérni a nyitófeszültséget úgy tudod, hogy csinálsz egy áramgenerátort a megadott áramra, és akkor megméred a hozzá tartozó feszültséget. A méréshez az áramgenerátort úgy tudod elkészíteni, hogy egy nagy tápfeszültségről, mondjuk 12 V -ról egy akkora értékű ellenállást (potmétert) teszel sorba a LED -el, amelyiken a LED helyét rövidre zárva a kívánt áramot kapod. A rövidzárt eltávolítva, és a helyére a LED -et téve, megméred a rajta fellépő feszültséget. Mérheted az áramot is, aminek a kívánt értékét a potméterrel beállíthatod. Egy átlagos LED munkaponti árama 5 - 10 mA, maximális árama 20 mA körül szokott lenni.
Annak a szalagkábelnek mi a pontos neve amivel szokták átvinni a jeleket pl: monitorba,telefonba,fényképezőbe stb,az a lapos vékony.(több eres),nekem pl: 3 eres kellene olyanból.Lehet ilyet kapni? A gyári led szalag valami hasonló. Üdv.
Ha egy energiatakarékos izzó tönkremegy, akkor gondolom csak az izzó szál megy ki. De az elektronikájának mekkora kimenő feszültsége van? És ezt mire lehetne hasznosítani?
Szia!
Az energiatakarékos izzó -vagy másnéven kompakt fénycső- nemesgázzal van megtöltve (pl: neon). Nincs benne izzószál. Ugyan olyan mint a fénycsövek, csak olyan alakúra van hajlítva, és elektronikus gyújtó áramköre van. Üdv! Balázs
Lehetséges egy áramkör építő szimulációs programnál hangmintát kapni, ha egy torzító áramkört szeretnék építeni?
A második kérdésre nem érkezett válasz.
Az energiatakarékos (kompakt) fénycsőnek, ahogy a normál fénycsőnek is van izzószálja. 4 kivezetése van. Ha kiég, nem is működik.
Szia!
Én arra gondoltam, hogy egy normál volfram izzószálra gondol. Tudom, a két végén van egy "izzószál szerűség", de nem az adja a fényt, hanem a gáztöltet. (tudom, hogy ez nem a legpontosabb így) Üdv! Balázs
Üdv!
Lenne egy kérdésem: adva van egy kis 3 fázisú fűtőtest csillagba kötve (a 3 külön fűtőszál egy-egy fázisra kötve) ha ezt átkötöm 1 fázisra elméletileg működik ugye? (teljesítményét elbírja 1 fázis is) Vagy nem? :whistle:
A fénycsőben a gáz világít, mert ionizálva van. Ehhez azonban vagy extrém nagy feszültség, (neon cső) vagy előfűtés kell (fénycsövek) A kompakt fénycsövekben az izzószálat némileg előfűtik, a nagyobb teljesítményű fénycsövekben olyan nagy a fénycső áram, hogy az tartja melegen a fűtőszálat. A fűtőszál wolframmból van, de van rajta emisszió segítő bevonat. Ennek elpárolgásától barnul meg a cső vége, különösen egyenáramú táplálásnál.
Ha a csillagpontba kötöd a 0-t akkor igen. Persze csak ha elég vastagok a vezetékek.
A témát jól tudjátok körül írni, de a kérdésre nem érkezik válasz: És ezt mire lehetne hasznosítani? van itthon pár darab, de nem akarom kidobni őket. Átlagos energiat-s izzóról van szó, ami egy 20 wattos teljesítménnyel bír.
Sokmindenre nem. Ha a fénycső ment tönkre, akkor lehet egy másikkal helyettesíteni. Ha az elektronika, akkor szétbontod, megnézed mi nem ment tönkre, és azt felhasználod. Erre kicsi az esély, mert ha valami elromlik, rántja magával a többi félvezetőt. Van benne néhány nagyfeszültségű kondi, ami valószínűleg nem mind ment tönkre, pár ellenállás, és tekercs. Légy kreatív.
Hello!
Fura kérdés lesz, de a gugli mindig csak az elektrolitra vezet át és nem vagyok benne biztos. A tantál kondenzátoroknál melyik a pozitív láb? A Hosszabb, vagy a rövidebb? És még 1. A nyákterv/beültetési tervben, ha a LED-eknél van egy kör és az egyik láb beültetési helyénél egy kis szelet "levágás" a körből és egy vonalka, arra az oldalra a pozitív vagy negatív láb kerüljön?
Tantál kondinál is meg van jelölve a pozitív kivezetés. Vonal, +, csík, pötty, stb. A lednél a katód van jelölve.
Értem. Akkor a rövidebbik láb/katód/negatív megy a "levágott" rész fele.
A tantál kondenzátor. Nos. Van nekem itt kettő darab. Az egyik 475L felirattal, a másik 103 felirattal. A 475L--esnek van hosszú és rövid lába (ez érdekelne, hogy melyik a negatív/pozitív), a másiknak, a 103-as jelzésűnek pedig két ugyanolyan hosszúságú lába van. Tantálnak néz ki, bár a leírás szerint meg kerámia(a 103-as...a 475L-es az tantálként van feltüntetve).
Bocsánat hogy így közbevágok, olyan kérésem lenne hogy építettem egy kapcsolást, mégpedig 2 kapcsoló 2 szekrény ajtó, ha elhúzza az ember akkor felkapcsol a lámpa. Impulzus relével valósítottam meg Finder Type 40.61 16A 250~. Elkészült felszereltem működött rendesen, majd néhány kapcsolgatásos próba után a relé elkezdett hangosan búgni, zümmögni. Néztem hogy miez, a relében a kis lapát oda vissza csapkodott. A kör működik, a lámpák világítanak, ha behúzom őket akkor kialszanak, csak nagyon hangos a relé.
Mi lehet a gond? Mitől lett ilyen. Az égők fogyasztását nem tudom sajnos, kb 80-100W lehet. Köszi előre is.
Igen, úgy gondoltam a három fűtőszál csillagpont végét pedig egy fázisra. Akkor jól gondoltam.
Köszi!
A láb hossza újkorában lényeges, a jelölések azonban a feliratokban is megjelennek, mert ha már egyszer használtad, már mindjárt egyforma lesz a lába. Ha nincs a feliratban jelölés a kondin, akkor az nem is polarizált.
Valószínűleg egyenáramú relét váltakozóárammal hajtod. Azt nem csipázza és búg. Másik relét kéne venni, ami odavaló, mert ez nem fog sokáig élni!
Szia! Az a 103-as az kerámia a másikmeg Bővebben: Link. A LED pedig:Bővebben: Link.
Szia! A két kapcsoló mellé minek a relé? Ha a kapcsolókat párhuzamosan kötöd és ajtó nyitásra záródnak az érintkezőik akkor a rendszer működik, nálam így van sok-sok éve.
Esetleg egyenirányítani is lehet a vezérlő feszültséget.
2 ajtó van és akkor is kapcsoljon ha bármelyik nyitva van és akkor is ha mind a kettő. Szerintem ezt alternatív megoldással nem lehet megoldani.
A relém tetején 230~50-60Hz van. Szóval váltakozó áramú. Csak az a furcsa hogy először kb 5-10 kapcsolás erejéig ment rendesen, utána kezdett el zizegni.
Sziasztok. Az a kérdésem lenne hogy ehhez Bővebben: Link az állomáshoz használható ezBővebben: Link a páka? Köszi.
Sziasztok!
Elromlott itthon egy kütyü. Keresem mi lehet a baja, ezért le kéne ellenőriznem, egy 275v-os fóliakondenzátort. Egy mezei multiméterrel el lehet végezni a vizsgálatot? ha igen, akkor hogyan? Előre is köszönöm a segítséget.
Kapufa....
szóval erről van szó Bővebben: Link
Helló. Van ötlete valakinek arra, hogy miből lehet minimális alkatrészekből összerakott áramkört dobozolni? Nem járok mostanában Debrecenbe, hogy rendes fémdobozt vegyek. De amúgy se tudom az árukat.
|
Bejelentkezés
Hirdetés |