Fórum témák
» Több friss téma |
Szia.
Ezek a CTEK töltők igazi minőségi cuccok és az áruk is igy alakul.Rengeteg koppintás van belőle és szerintem ugyanolyan jók azok is.Legalábbis tudásra mind azt nyújtja. Nekem van ALDIS CarTool nevezetű ami 3.6A-es.És van egy vér kinai (mert onnan rendeltem) 8A-es.Bővebben: Link Nagyon hasonló diagram van ehez is.Deszulfátor funkció nincs benne de hejette ottvan az N-pulse P-pulse TECHNOLÓGIA.Ami nemmás mint töltés közben pár másodpercenként rákapcsol egy ellenállást.Vagyis oda-vissza rángatya az elektronokat.Szerintem hasonlit egy regeneráló töltőre.Csak ez kapcsüzemű és mikrokontrolleres.De a dobozolása igazi kinai kivitel.Nem csalódtam mikor kézbevettem.És a kijelzett feszültségérték sem pontos.De a töltési végfeszt szétszedés után egy potival lehet állitani.De azóta fejlesztettek és adtak a dizájnra is.Bővebben: Link
Köszi, de én a mellékelt kapcsolást szeretném kiegészíteni, csak nem értek annyira hozzá, hogy meg tudjam egyedül oldani, ezért kértem volna a segítséget.
Nagyon jó ez a forum sok ügyes és hozzáértő elektronikai zseni van itt, gondoltam hátha segít valaki. A 20w ellenállás fölött levő kapcsolót szerettem volna kiváltani egy fettel vagy tranyóval, természetesen ami birja is a terhelést, csak nem tudom megoldani a vezérlését. Arra gondoltam, hogy a terhelő ell csak akkor dolgozzon amikor a tirisztor zárva van, vagyis ne terhelje a töltő áramot. Azért köszi a választ.
Ez egy kézi átkapcsolási lehetőség az akku kisütésére A kapcsolót zárni teljesen értelmetlen a töltési ciklus alatt. Azt a töltés befejeztével kell zárni. Ekkor kisüti az akkut a terhelő ellenállás. Ez csak annyiban automata,hogy a max. töltési feszültséget a zéner határozza meg a beállított feszültség elérésénél kikapcsol. Automatizálni egy komparátorral lehet ami a töltési vég feszültség elérése után rákapcsolja az ellenállást ,kisüti egy beállított értékre. Majd újra tölti az akkumulátort. Ez megfelelne erre a célra.Bővebben: Link
Azt mondják az okosok, hogy segít a legatyásodott akkunak, ha a töltési impulzus szünetében kicsit terhelnek rajta. Természetesen jóval kisebb mértékben, mint a töltés, hogy a töltés is haladjon. A fix kapcsolóval annyi a gond, hogy a töltési impulzus közben is rajta van, terheli a töltőt feleslegesen.
Üdv Inhouse
Ha nem látod a rajzból, vagy nem olvasod el a leírásból, hogy melyik rész csinálja azt, ami neked kell, akkor ne is fogj neki. Azért Köbzoli kiemelte neked, hátha...
Üdv Inhouse
Köszönöm de lenne egy kérdésem, ha az akku fezültsége eléri a 14,4 voltot a tirisztor nem gyujt be csak csepptöltés folyik, ekkor is dolgozik a terhelő ell, vagy az is le fog kapcsolni? Nem tudom jol értelmeztem-e, igy kell illeszteni a kapcsoláshoz?(melléklet!)
Szia. Idézet a hozzászólásomból.
Idézet: „A kapcsolót zárni teljesen értelmetlen a töltési ciklus alatt. Azt a töltés befejeztével kell zárni.” A saját ilyen rendszerű töltőm már egy éve üzemel. Teljesen automata a töltést kisütést tekintve.
Gondolom nem okoz gondot az olvasás, minden szempontból érdemes elolvasni az általam linkelt leírást, sok hasznos dolog van benne. Többek között az is, hogy 13V-nál már ne menjen a kisütő rész...
Üdv Inhouse
Nem értettelek félre, ez egy jó megoldás (a tied), nagyon szép a töltő is, korrekt.
Amit itt írnak, és én is írtam, egy másik megoldás, az általam lala0606-nak linkelt leírásban benne van, hogy miért ítélik ezt is hasznonak. Sőt egy másik RT rajzban is benne van... Tehát ebben a rajzban ez nem értelmetlen, csak fapados. Üdv Inhouse
A panelmérő előtti plexi direkt ferde , így már a többi hibára senki nem figyeli. A belseje így néz ki. Lehetne szebb is de már nem volt türelmem foglalkozni vele.
Akkor ez igy szuper lesz.
Köszönöm a segitséget, ezt nem tudtam volna egyedül megoldani, még eléggé "alapjáraton" vagyok az elektronikában. Üdv, Lala
Ennyi simán belefér, nincs mit szégyelni. Csak ne add kölcsön senkinek!
Üdv Inhouse Idézet: „Szép töltő, látom épp egy éves” És ezt megint honnan? Üdv Inhouse
Köszi neked is, igy már látom, a te linkedből lett kiemelve a nekem kellő rész.
Barbár biztos. Fordított bekötésnél nem indul, közben még egy zümmer és villogó led is figyelmeztet a rossz polaritásra. Szikráztatás kizárva az akku helyes csatlakoztatásáig ,nem kapcsol be a hálózati trafó sem. A hűtőborda alatt 80mm-es ventilátor pörög ha melegedne.
12V alatti feszültségű relé soros diódával közvetlenül a bemeneten?
Vannak olyan "hozzáértők" akik ellen szinte lehetetlen védekezni... Üdv Inhouse
Puff...köszi...
Üdv Inhouse
Nem tudom, hogy felvetődött-e már a dolog, de 35VDC esetén a 78xx stabilizátorok igencsak határértéken járnak. Mivel az 555 ebben a felállásban nem túl igényes a tápfeszre, a terhelés pedig minimális, én elemi stabilizátorból építenék neki tápot.
Nem hiszem ,hogy szükség lenne a módosításra. Úgy néz ki bírja az 78xx pedig nálam tényleg 35voltot kap. Több napos próbaüzem után sincs gond vele.
Több nap az semmi. Adatlap szerint a 35V abszolút maximum, ami felett az IC működése nem garantált, tönkremehet. Ha az 555 erre úgy reagál, hogy a kimenete csak kicsit is föld felett marad, a FET szépen nyitásba kerül, az akkura meg rászabadul a tápfesz, amíg valami el nem ég, vagy az akku tönkre nem megy, esetleg tüzet nem okoz. A hálózati feszültség meg simán eltérhet időszakosan 5-10%-ot felfelé, az máris 36-38V az IC-n, ami már bőven veszélyes. És mivel jellemzően nem ülünk ott az akkutöltő mellett, felügyelet nélkül használjuk, így méginkább veszélyes a dolog. Nagy áram, nagy energia van benne, az ilyesmivel nem játszunk, meg nem határérték közelében applikáljuk a félvezetőket, mert sovány vigasz, ha még senkinek sem ment tönkre, de mégis ezokból leég a fél pince, vagy csak egy 20.000Ft-os akkumulátor lesz kukaérett miatta.
Nem a hőmérsékletével van baj, hanem a félvezető átütési szilárdságával. Úgy bármilyen áramkör készítése során, legyen az végfok, tápegység, hányszor hívjuk fel erre a figyelmet, hogy nem éppenhogyra méretezünk, hanem tartalékra? Meg most arról van szó, hogy egy 60Ft-os stabIC helyett egy 4Ft-os ellenállás és egy 12Ft-os zener kerülne be.
Biztosító meg a rajz szerint a primer oldalon van, ha a 7812 elmegy zárlatba, akkor az akku áramát mi korlátozza? Én azért nem úgy méretezek elektronikát, hogy 5 év múlva kit érdekel, ha kifekszik benne alkatrész, én pont azért szeretnék jobbnak tűnni egy kínai tömegtermelőnél, hogy az én elektronikám nem fekszik ki 5 év után .
A kapcsolás elő élete amennyire tudom úgyszólván "nemzetközi". Nem találtam utalást arra,hogy gondot okozna az említett probléma. Ennek ellenére már megszokásból is mindkét oldalon használtam biztosítékot. A felvetésed ennek ellenére elgondolkoztatott. Bár nem hiszem ,hogy módosítok rajta.
Sziasztok!
Épp most készülök megépíteni a Köbzoli-Trabi007-féle szulfátoldó áramkört. (Kezd gyengülni a 71Ah-ás akkum és Diesel-em van.Egy próbát megér) Van erre egy 24V-os 4A-os trafóm ez jó hozzá? Vagy ha esetleg nem jó akkor a trafóról levehetek 15-18-21-24-27 Voltot is.Melyik a legjobb? A másik kérdésem az lenne,hogy olvasgattam itt vissza a hozzászólásokat,és az akku tornáztatása érdekében szeretném kibővíteni az áramkört.Jó ötletnek találjátok azt,hogy az 555-ös kivezérelne egy PNP tranyót is mondjuk egy BD240-et úgy,hogy amikor a FET éppen nem "rúgja" az akksit akkor a PNP tranyó lép életbe aminek az emittere az akku pozitívján lenne,a kollektora pedig egy 5W-os izzón át menne az akku negatívjára.Persze ez a funkció kapcsolható lenne,de talán úgy gondolom jót is tenne ez a kis torna az akksinak. A 3.-ik kérdésem az lenne,hogy jól olvastam,hogy a FET Source lábához nem muszáj sem a műszer sem a 0R51-es ellenállás (amit sehol nem kaptam) ?Tehát nagy baj ha direkt a testre van húzva? Előre is köszi
Nagyon köszönöm a gyors választ,de újabb buta kérdéseim lennének.
Tehát ha jól értelmezem ezt nem célszerű töltőnek használni,mert nem töltő hanem regeneráló eddig értem A hőmérséklet emelkedést mire értetted? Az akkumulátorra? A másik kérdésem,hogy érdemes előtte az akksit egy 10W-os izzóval kicsit lemeríteni (nem teljesen)? A használata akkor abból áll,hogy 4-6 órán át "rúgdossa" az akksit és utána a normál töltővel feltöltöm rendesen? A mostani akkum veszi a töltést,nem melegszik,ha hosszú ideig a töltőn van akkor enyhén pezseg,de amikor a kocsiban van akkor 2 nap állás után igen nehezen indít.Szerintem pont ez az az időszak amikor még vissza lehet hozni az élők sorába igaz? Egyébként kb 3 éves. Az utolsó kérdésem,hogy akkor végülis a műszer nem muszáj bele ugye? Nagyon köszönöm az eddigi segítségedet,és ígérem beszámolok az eredményről.
Hát ha ez beválik akkor lógok neked egy sörrel
Hébe-hóba foglalkozok autóvillamossággal,és van egy jó barátom akinek ez a hivatása,tehát ez a kütyü ha minden jól megy akkor nem egyszeri használatra épül meg,és akkor a haver is lóg neked egy sörrel .Van ott elfekvőben akksi bőven. Egy észrevételt ha esetleg meg egngedsz nekem,érdemes volna odaírni a cikketekbe,hogy talán úgy szabad ezt csak használni,hogy az autóból ki kell szerelni az akkut,mert az újabb autók esetében (főleg olasz és francia autók) érzékenyek az áramkörei.Jártunk már úgy,hogy csak egy sima bikázás miatt kellett cserélni légzsákvezérlő modult.Ezek az impulzusok ne tegyenek kárt autórádióban,légzsák és övfeszítő áramkörökben.Ezt csak jóindulatból írom,mert mi jártunk már így. Még egyszer 1000 hála és köszönet
Ez nekem is egyértelmű,de a sima töltésnél én sem szedem ki az akksit,csak beállok az udvarra és ráakasztom,de az impulzusos más sztori
Megépítettem az áramkört...
Bekapcsoltam,villog is a zöld led,de a Graetz után 35V a feszültség.Most ez azért van mert nem csatlakoztattam akkura,és üresjáratban nagyon felhúzza a kondi,vagy még az is lehet,hogy kezd merülni a műszeremben az elem és ilyenkor egy kicsit átverős,mert az akku kapocsfeszültséget is 13,8-ra mutatja,az pedig kizárt ennyi állás után.A trafó feszt visszább is vettem 21 V-ra. Még egy kérdés. Ezt csak lemerült akksira lehet rátenni,vagy bármikor amikor kiveszem a kocsiból?
Már biztos a műszerem is hibázik egy kicsit,mert egy lemerült ceruzaelemre is többet mutat mint amit új korában tud
Rátettem az akkura,és kattog szépen.(ez a kondi nem viccel) Enyhén érzékeny a hálózati ingadozásra,mert például amikor elindul a lift akkor kiesik a ritmusból,de ez természetes. Ránézek fél óránként és passz.Van betéve biztosíték amit a trafó adattáblája írt.Primer 0.4 A Szekunder 4 A,de eddig bírja...Max a túlfeszültségtől elájul az 555-ös meg a stab IC de eddig semmi nem mutat melegedést. Van pár tartalék 555-ös és egy marék tápból bontott stab IC úgyhogy nem gond . Nagyon kíváncsi vagyok a hatásra 4-6 órát rajta hagyom,és aztán megy a sima töltőre és 1 hét múlva beszámolok. Eddig hibátlan volt az akkum,de a mostani -20 betett neki.Ma reggel beindította a kocsit töltés nélkül,de a nagy hidegekben amióta először megszivatott ( 1 hete ) azóta kiszedtem és felhoztam a melegbe tölteni... Így jó is volt,de csak az első indítás ment könnyedén a többi már nehezebb volt,és bizonytalan. Hát a regeneráló kezelés után kint hagyom a hidegbe és nem kímélem.Remélem helyre jön.Még csak 3 éves az akku. Köszönöm a segítséget,majd beszámolok
Nekem bevált egy kb 5 éves akksin, még a minuszok előtt másfél hét állás után már alig tekert valamit, csináltam pár regennel töltés, majd merítés ciklust, és szintén másfél hét állás után -13 fokban reggel röhögve indult az autóm, olyan gyorsan tekert, mint amikor levittem a töltött akksit.
|
Bejelentkezés
Hirdetés |