Fórum témák

» Több friss téma
Fórum » NYÁK-lap készítés kérdések
A témában nincs helye a nem szakmai indíttatású vitáknak, ezért a szabályszegést elkövetők azonnali figyelmeztetés nélküli kitiltásban, vagy némításban részesülnek. Ugyan így járunk el azokkal szemben, akik "blog"-nak nézik a fórumot. Ezt mindenki tartsa szem előtt!
Lapozás: OK   728 / 1385
(#) kaqkk válasza mekkmesterke hozzászólására (») Feb 9, 2012 / 1
 
A gyári lakkos panel "csk" 3* annyiba kerül mint a sima . innentől a tied a döntés .
(#) dani9228 válasza gulasoft hozzászólására (») Feb 9, 2012 /
 
Üdv! És az ónozó vegyszer mennyire lenne hatásos a problémám iránt?
(#) Frankye válasza dani9228 hozzászólására (») Feb 9, 2012 /
 
Gyakorlatilag semennyire. Nem erre szolgál. Az oxidációtól megóvás, és a forrasztás segítése az ónozó célja, nem a rétegvastagság növelése. Ha a réteget akarod növelni, akkor befuttatás ónnal, vagy szélesebb vezetősávok, ha megoldható. Leírták a többiek.
(#) mekkmesterke válasza kaqkk hozzászólására (») Feb 9, 2012 /
 
Köszönöm a választ. Így már könnyű a döntés
(#) Zoli_bácsi válasza (Felhasználó 15355) hozzászólására (») Feb 9, 2012 /
 
próbáld importálni. jobbklikk-importás
(#) gulasoft válasza mekkmesterke hozzászólására (») Feb 10, 2012 /
 
Csak azt hiszed! A gyári lakkos kész van. Mire bele jössz a p20-ba elmegy egy flakon, és sérülékenyebb egy nagyságrenddel mint a gyári lakkos. Lehet hogy drágábbnak tűnik, de nem az, hacsak már nem vagy profi a p20-al.
Hosszú távon mind a kettő veszít a dry fóliával szemben, mert az verhetetlen mind árban, mind minőségben (csak ahhoz negatív maszk kell)
(#) Zoli_bácsi válasza gulasoft hozzászólására (») Feb 10, 2012 /
 
Árban tényleg sokkal gazdaságosabb a dry, minőségben viszont ugyan olyan jó mindkettő szerintem. Legalább is nálam. (Kipróbáltam a dry-t, de nincs akkora tapastalatom benne, mint a p20-ban. Tehát lakkal tükör felületet fújok, míg a dry-al vannak apró hibák.) De ettől függetlenül jó mindkettő. Természetesen más-más technológia, bele kell szokni.
(#) gulasoft válasza Zoli_bácsi hozzászólására (») Feb 10, 2012 /
 
A dry-nál csak a por okozhat gondot, de az a p20-nál is gond. Ha azt pormentesen tudod csinálni akkor a dry-t is és ha mégis hibás, akkor valami nálad nem jó. Nem világítod elég ideig, vagy rossz a maszkod.
Raktam fel képet feliratról, ez nem is a rézrétegen van, mégis az utolsó betűig minden tökéletes rajta. Jobb oldalon a kis tranyóknál nézd a b,c,e feliratokat. Az ilyen vékony vonalak a p20-al elvétve maradnak fent, vagy ha igen, akkor máshol nem lesz rendesen leoldva, a dry-al ezt 10-ből 10* megcsinálom.
Bővebben: Link
(#) hotib válasza Zoli_bácsi hozzászólására (») Feb 10, 2012 /
 
Gulasoft kartáccsal tegnap egy másik fórumon elemezgettük a gazdaságossági dolgokat. Azt hiszem az mindenképp megállapítható, hogy a gyári fotorezisztens nyákkal szemben kb. harmadából kihozható a dry fóliás nyák. Persze a nyákot is pl. Attilától kell venni hozzá, és éppen most waterbeartől a dry fóliát. Meg persze fel is kell rá vinni, de vannak olyan eljárások, amik nem igényelnek extra beruházást hozzá.

A P20 az ára miatt - pláne gyakorlatlanság esetén - hasonlóan drága. És még az előhívója is mérgező.

Szerintem az arány jobb, de az 1:3-ban azt hiszem meg tudtunk egyezni.
(#) Zoli_bácsi válasza gulasoft hozzászólására (») Feb 10, 2012 /
 
Én a P20 technikában profi vagyok. Én is 10ből 10-et csinálok Szóval kinek milyen technika a jó. Persze drágább a p20, de nekem ez vált be, mivel ebben vagyok gyakorlott. Ha a dry-ban lennék gyakorlott, akkor az válna be. Persze nagyon jó a dry, nem is vitatom. Itt a gyakorlottság és a tapasztalat számít. Ha a költségeket nézzük, akkor a dry javára mozdul a mérleg, természetesen. Ha a tapasztalat és gyakorlottságot nézem, akkor nálam a P20 a nyerő.
(#) gulasoft válasza Zoli_bácsi hozzászólására (») Feb 10, 2012 /
 
Dobj egy olyan képet, ahol a p20-al ilyen vonalvastagságot érsz el. (ráadásul az aceton le is viszi)
(#) kameleon2 válasza Zoli_bácsi hozzászólására (») Feb 10, 2012 /
 
Szia! Szükségem lenne segítségre. Nagy tételben inkább gyártatom a paneleket, de most is kellett egy-két darabokat itthon csinálnom. Sajnos - bár eddig a legjobb lett a vasalással mindig adódnak problémák, főleg a vezetősávok közötti szöszök miatt. Lézerrel tudok írásvetítő fóliára printelni, így a maszkom jó lett. Igaz nem P20, de fotólakkos HE-s nyákom van. Milyen megvilágítást használsz? Milyen előhívót?
(#) Zoli_bácsi válasza gulasoft hozzászólására (») Feb 10, 2012 /
 
Ha gyártok nyákot, teszek fel képet.
(#) tikitiki válasza gulasoft hozzászólására (») Feb 10, 2012 /
 
Ki tudnád nekem metszeni azt a kérdéses rész abból a rajzolatból megpróbálnám hátha sikerül , és ha sikerülne ki is maratnám .
(#) Zoli_bácsi válasza kameleon2 hozzászólására (») Feb 10, 2012 /
 
Én P20-as nyákról, (általam fújt vastagsággal) Adott fénycsöves levilágítóval, saját keverésű előhívóval kapcsolatban tudok csak egészen pontos infót mondani. Az viszont neked nem biztos, hogy jó lesz. Gyakorlati úton ki kell tapasztalni a fényforrást, az időt, s az egyéb használatos vegyszerek keverési arányát. Ezt a kísérletezést nem lehet megúszni. Mindenkinél más-más értékek jönnek ki. Ezért lehet azt mondani, hogy a levilágítás kb x perctől x percig legyen. Vannak általános szabályok, ezek értékhatárok között értelmezhetőek. Ezzel ellentétben az előhívó 7 ezrelékes oldat legyen. Ez fix lehet. (1 liter víz, 7g NaOH) A maratás szintén lehet fix arányú. Itt a lakk rétegvastagsága, a fényforrás típusa, valamint a megvilágítási idő a kritikus. Ezt feltétlen ki kell kísérletezni.
(#) gulasoft válasza tikitiki hozzászólására (») Feb 10, 2012 /
 
Minek akarod maratni? Ez felirat!
(#) tikitiki válasza gulasoft hozzászólására (») Feb 10, 2012 /
 
A vékonyság miatt , de ha nem lehetséges úgy kiszedni , akkor hagyd.
(#) kameleon2 válasza Zoli_bácsi hozzászólására (») Feb 10, 2012 /
 
Szia! Köszönöm....
Leginkább azért vagyok meglőve, mert a gyári lakkos panelt ha eltoltam, vakarhatom le az egészet és lőttek a lakknak Ha lenne valami támpont, hogy pld 1db 18W coolwhite fénycsővel 10 és 30 perc között - akkor legalább el tudnék indulni.... 300W-os halogén lámpával volt tapasztalatom, lehet, hogy visszatérek arra....
(#) pcroland válasza kameleon2 hozzászólására (») Feb 10, 2012 /
 
Jó a maszk kell! Ahol átlátszó kell legyen, ott legyen teljesen, ahol takarás kell, oda teljesen takarás. A levilágítási idő így: 1 perc-1óra.
(#) waterbear válasza kameleon2 hozzászólására (») Feb 10, 2012 /
 
Látod, a dry filmmel nincsenek ilyen gondok, az elsőre szokott sikerülni és éppen csak rá nem vasalható a panelra

Olvastad már ezt a cikket?

Hja, és az is benne van, hogy normál 9-20W-os fénycsővel is le tudod világítani, ha éppen nincsen UV a kéznél
(#) Zoli_bácsi válasza kameleon2 hozzászólására (») Feb 10, 2012 /
 
UV cső kell mindenképpen!! azzal 1-10 perc között.
(#) waterbear válasza Zoli_bácsi hozzászólására (») Feb 10, 2012 /
 
Zoli Bácsi! Megnéztem a videódat, profi! Nekem is jól jött volna ezelőtt pár évvel.... hogy mit össze nem kínlódtam, mindenféle szárítóval, meg pörgettyűvel, amivel eloszlattam a P20-at....

Izé... egy kis off, remélve, hogy köbzoli megbocsát érte.... van még rendelhető Riston fényérzékeny fólia, a Nyákfólia rendelés topicban... még kellene pár ember, hogy el tudjam hozni a két tekercset.
(#) hotib válasza Zoli_bácsi hozzászólására (») Feb 10, 2012 /
 
Való igaz, valamilyen UV forrás az tutira kell

Kedves rendkívül őszinte kritikus úr, még meg sem köszöntem
(#) CHZ válasza Zoli_bácsi hozzászólására (») Feb 10, 2012 /
 
Szia!

Idézet:
„Bármilyen hozott pdf-ből csinálok bármilyen pdf-et. (pozitív/negatív) Segítek szívesen.”

Akkor megkérnélek, ebből csinálnál próbára egy negatívot.
(#) dani9228 válasza Frankye hozzászólására (») Feb 10, 2012 /
 
Oké! Köszi!!!
(#) Zoli_bácsi válasza CHZ hozzászólására (») Feb 10, 2012 /
 
Szia!

Itt lesz a negatív:
(#) CHZ válasza Zoli_bácsi hozzászólására (») Feb 10, 2012 /
 
Nagyon köszönöm, gyors voltál.
(#) Zoli_bácsi válasza CHZ hozzászólására (») Feb 10, 2012 /
 
Nagyon szívesen, remélem tudtam segíteni. Ez amolyan ujjgyakorlat, tehát nagyon gyorsan (pár másodperc) megoldható
(#) CHZ válasza Zoli_bácsi hozzászólására (») Feb 10, 2012 /
 
+20 lakkhoz jó volt az eredeti is, de most fóliával kísérlelek feliratokat készíteni és ehhez negatív maszk kell
Sajnos a gépemen nincs megfelelő program hozzá, így meg sem kíséreltem átfordítani.
Köszönöm!
(#) mester06 hozzászólása Feb 10, 2012 /
 
Üdvözletek mindenkinek!

Az lenne a kérdésem, hogy a már kimart és beforrasztott NYÁK védelmére használható-e színtelen akril lakk? (összetétele: 3-10% etil-acetát, 30-35% aceton,30-35% bután-izobután-propán, 10-18% butil acetát)
Következő: »»   728 / 1385
Bejelentkezés

Belépés

Hirdetés
XDT.hu
Az oldalon sütiket használunk a helyes működéshez. Bővebb információt az adatvédelmi szabályzatban olvashatsz. Megértettem