Fórum témák

» Több friss téma
Fórum » FIAT elektromos hiba
 
Témaindító: Peti.Janka, idő: Máj 11, 2007
Témakörök:
Lapozás: OK   19 / 65
(#) VIM válasza molda87 hozzászólására (») Jan 3, 2012 /
 
Helyileg és ábrailag a képen látható az elrendezés. Ha kell, elküldöm az egész kocsit pdf.-be.
(#) Zoli 041 hozzászólása Jan 7, 2012 /
 
Sziasztok!! Nekem egy Fiat Tipom 2.0 16V sedicivalvole-m van. az a problémám vele hogy néha de fökép meleg motorral nehezen akar elindulni! hosszú indítás meg padlózom a gázt és utána akar elindulni! valakinek valami tippje ha van szívesen meghallgatom!!!

Előre is köszi! Zoli
(#) szebi76 hozzászólása Jan 13, 2012 /
 
Üdv.Segítséget szeretnék kérni egy bicskakulcsos kp zár vezérlő beépítéséhez.Fiat Tempra 1,9 TD kapcsolási rajz kellene.(1991 es Digit)-Akinek van kérem ossza meg velem.Vagy aki szerelt már be ilyet Temprába-Tipoba mondja el hogy mit hova kell kötni.:*****Köszönöm

E-mail címet nem írunk a fórumba, mert a spammer botok vadásznak ilyenekre! Továbbá az információt is ide "illik" kérni, ezért fórum.
Frankye
(#) himmler hozzászólása Jan 26, 2012 /
 
Sziasztok van egy unom előre menetbe nem megy hátra meg üvegen is jó előre vagy lefulad vagy rángat van ötletetek?
(#) elektrorudi válasza himmler hozzászólására (») Jan 26, 2012 /
 
Persze, hogy van ötletünk:
A magyar helyesírás szabályai című könyv. Minden könyvesboltban kapható.
(#) VIM válasza himmler hozzászólására (») Jan 26, 2012 /
 
Szia! Kérj magad mellé egy tolmácsot, mert ebből egy mukkot sem értek!
Idézet:
„előre menetbe nem megy hátra meg üvegen is jó előre vagy lefulad vagy rángat”
Veled az orvosoknak is meggyűlhet a bajuk, mert ha ott is így adod elő a panaszokat, csak a fejüket vakarhatják.
(#) zolika60 válasza himmler hozzászólására (») Jan 26, 2012 /
 
Ezt bizony elég nehéz értelmezni. Ahogy a kollégák is megjegyezték.
(#) plosza hozzászólása Feb 10, 2012 /
 
Sziasztok!
Tempra 1.6 ie. 159.AJ (159B9000) motorvezérlő rajzát keresem.
2-3 henger megy, 1-4 nem. Injektorok, gyújtókábelek, trafóegység vezérlés cserék már megvoltak. Gyertyákon van brenya, de égése nem jön létre 1-4-ben.
(#) akos70 válasza plosza hozzászólására (») Feb 10, 2012 /
 
Ez nem az a fajta, aminél az ékszíjtárcsán van két kiálló pöcök, az elforog egy jeladó előtt, ezzel adva a FHP jelet?
Találkoztam már olyannal, hogy az egyik pöcök letörött...
(#) plosza válasza akos70 hozzászólására (») Feb 11, 2012 /
 
Egy pöcök van csak s némi csibészséggel ellátva, mert az 1.sz. hengernél van szelepváltás amikor a burkolaton lévő pöcökkel egybevág. A MAP szenzor melletti 2db. reléket is cseréltem stabilabb üzemre számítva. Ma délelőtti bütykölés eredménye, hogy már van gyújtás, csak olyan mintha kihagyna.
A rajz azért jöhet, mert csak hasonló van ami egy Punto 90-es vezérlője (a temprában 4vezetékes a lambda szonda, de lehet még egyéb eltérés is bár az ECU azonos "GM BPKA 022")
(#) VIM válasza akos70 hozzászólására (») Feb 11, 2012 /
 
Szia! A Digiplex-es gyújtásra gondoltál? Ha nem menne benne csak az a kettő henger, akkor rövid időn belül letiltana a motorvezérlő, mert nincs meg a "helyzetjel". Az is lehet, hogy nem is "digis" a gyújtása, de nem sok infó lelhető fel nálam sem és nem találok "159.AJ" motorkódot.
(#) akos70 válasza VIM hozzászólására (») Feb 11, 2012 /
 
Nem tudom, milyen gyújtás volt, arra emlékszem, hogy egy Ritmo volt, az a vadabb változat, 125TC vagy mi, és csak 2 henger ment. Annál az öntvény ékszíjtárcsán volt saját anyagából 2 pöcök egymással szemben, abból az egyik letört, de olyan szabályosan, hogy alig találtam meg a hűlt helyét. Azon sem ment 2 henger.
(#) asztaloslaci hozzászólása Feb 18, 2012 /
 
sziasztok! nekem egy elég komoly problémám van és ebben kérném a segítségeteket. van egy fiat puntó 1 em 1.7 td 2000.évjárat még decemberbe menet közbe egyszercsak be ált a generátorom, elvittem szerelőhöz aki megcsinálta a generátort de rá két hétre valami zárlat léphetett fel mert mikor rá adom a gyujtást minden villog és a motortérben egy kis barna relé folyamatosan kattog az izzitás visszajelző mindig ég ha ráadom a világítást nem csinál semmit se index se semmi nem müködik hol lehet a zárlat és hogy áljak neki a hiba keresésének?ha valaki tud adjon tippet mert nincs autóm és nem tudok dolgozni nélküle ergó nincs pénzem szerelőre.előre is köszönöm!
(#) hammer14 válasza asztaloslaci hozzászólására (») Feb 18, 2012 /
 
Szia

Első tipnek egy generátor pozitív bemenetet nézz ami fölgerjeszti. Havernak renault ba csinál érdekes dolgokat és neki ott volt zárlat. hirtelen elsőre ennyi. Ha az ott letestel akkor kemény,mert ugye a block-on a test faszán ott van...
LEhet generátort le is kéne kötnöd mivel azt javították vmi azon belül is mehetett tönkre ismét...
Jászberénytől messze laksz?

Ha ott rnedbe van miden önindító behuzó tekercsét nézd meg föll van-e rá fogatav rendesen miden mert ha mahináltak a géppel és mondjuk vmit megbontottak,hogy hozzá férjen aztán ha nem húztak vissza rendesen vmit okozhat galibát. Ford transit meg sem nyekkent egyszer egy nem eléggé meghúzott indítómotor táp kábelei miatt. Azaz gyújtás sem volt !
(#) elektrorudi válasza hammer14 hozzászólására (») Feb 18, 2012 /
 
Pont az ellenkezőjére gondolok: nem zárlatra, hanem szakadásra. Pontosabban "nem érintkezésre", kontakthibára. Nézd meg az akku saruitól (pozitív és negatív egyaránt) a kötési pontig az érintkezést. A negatívnak ugye a testre kell menni, és oda ÉRINTKEZNIE, a pozitívnak pedig az elosztási pontra (egy biztosítón keresztül).
Az is egy módszer lehet, hogy egy feszültségmérővel rálépsz az akku negatív kivezetésésre (nem a sarura!) és a feszültségmérő másik érintkezőjét a kocsi alvázához érinted. Ezután a gyújtást ráadod és indítózol. Pár 100 mV nagyságrendű feszültségnél nagyobb feszültséget nemigen mérhetsz... Ha nagyobb, rossz az akku érintkezése valahol. Ugyan ezt kellene a pozítív oldalon is megcsinálni. A mérési pontok változtatásával belőhető a hiba helye.
(#) plosza válasza asztaloslaci hozzászólására (») Feb 19, 2012 /
 
Csak mint elektronikában járatos próbálok hozzászólni, mert az autóvillamosság ugyan egyszerű, de amennyiben a biztosítótábla alján, vagy relénél beáll a gubanc ahhoz rutin kell.

Az ötlet: szükséges levenni a generátor 6-os csavarjáról az elmenő +vezetékét és a sarus kialakítású gerjesztés vezetéket. Fel kell tölteni az akkut töltővel majd indítási próba. Így egyfajta szelektálás létrejön (működik az autó, vagy nem).
A generátor gerjesztését vissza kell dugni a helyére s figyelni van e változás az autó üzemébe. Mivel kap gerjesztést és forgatva van egy 12V-os égővel könnyen ellenőrizhető a generátor. Az izzót a szétkötött + közé kell tenni s figyelni a fényét. Enyhén szabad csak világítania (az akku és a generátor közötti feszültség hatására) teljes sötétség - diódahíd szakadás, teljes fény annak zárlata lehetséges.

Ez csak ötlet, a valóság sokszor mást produkál. Következő ötlet a generátor ellenőrzésére
(#) hammer14 válasza plosza hozzászólására (») Feb 19, 2012 /
 
Én is ezért írtam hogy kösse ki a generátort !
(#) hammer14 válasza elektrorudi hozzászólására (») Feb 19, 2012 /
 
Igen ám de nem érintkezést szakdást okozhatta azt megelőző zárlat.... AZtán az okot kell megszüntetni nem az okozatot ! NA mind1 is kapott ötleteket majd megcsinálja szépen és jön a részeredményekkel vissza vagy legjobb estebe a végeredménnyel! A lényeg ugye az lenne hogy jó legyen az autója nem az hogy mi egymással megvitassuk mit miért.
(#) asztaloslaci hozzászólása Feb 19, 2012 /
 
lekötöttem a generátort de továbra is produkálja ezeket a jelenségeket,nem e tudjátok véletlenül hogy tudom le ellenőrizni hogy jó e az izzitó relé mert valaki azt monta cseréljem ki lehet hogy az a baj de akkor nem értem hogy mért van az hogy multi méternek az egyik pólusát rá teszem a aku saru pozitiv felére a másikat a negativra természetesen aku nélkül és szakadás vizsgálatra állitva mutat a müszer hogy lehetne mindent megszüntetni csak a motorhoz mennyen áram vagy ez lehetetlen?
(#) zolika60 válasza asztaloslaci hozzászólására (») Feb 19, 2012 /
 
Az izzítórelét lekötheted és direkt izzítással is megpróbálhatod indítani.
(#) Sanyi74 válasza asztaloslaci hozzászólására (») Feb 19, 2012 /
 
Az, hogy nem szakadást mérsz az természetes. Gyújtás nélkül is működik a riasztó, belsőtér világítás, a rádió, stb, ezek mind fogyasztók. Azt szeretnéd hogy csak a motor kapjon tápot? Szerintem nem egyszerű, az ECU-ba sok minden be van vezetve a motor mellet és esetleg valamiről nem kap jelzést akkor egészen máshogy működik.
(#) elektrorudi válasza hammer14 hozzászólására (») Feb 20, 2012 /
 
Hali,
Talán hiba volt részemről, hogy a te leveledre "válaszoltam", és nem közvetlenül a kérdés feltevőjének. Bocsánat.
Én nem szakadásról írtam, hanem kontakthibáról, "nem érintkezésről". Szerintem nem hiábavaló, ha egymással megvitatjuk a hibát... Ez nem vitatkozás, vagy ha az is, akkor is a szó nemes értelmében, amely gyarapíthatja a tapasztalatunkat.
Egyébként úgy sem azt csinálja, amit írtam, tehát ettől kezdve részemről a "vita" lezárva...
(#) kakukk666 hozzászólása Feb 20, 2012 /
 
sziasztok!Hálás lennék ha valaki segítene.1.4 i Tipóm rosszalkodik.két napja letettem,ma reggel indulnák de semmi az aku jó teker,motor nem indul!gyujtáselosztófedél /pára/ kitörölget érintkezők megcsiszolgat semmi.tudom tág a hibalehetőség,de egy két tipp jól jönne!!előre is kösz!!mit nézzek meg ???
(#) Moderátor hozzászólása Feb 21, 2012
 
Én pedig azért lennék hálás, de roppant mód, ha mindenki betartaná a magyar nyelv alapvető szabályait, nevezetesen, ha használná a mondatok elején a nagy kezdőbetűket. Higgyétek el, hogy nem olyan nagy ördöngösség, nem is annyira fárasztó, ennyivel tiszteljük már meg ezt a szegény, agyonnyomorgatott nyelvet!
Köszönöm.
(#) Hegedűs Norbert hozzászólása Feb 21, 2012 /
 
Üdv mindenkinek.Úgy 2 hónapja leveleztem itt pár emberrel egy Fiat Tempra 1,6 gyujtáshiba miatt.Nos a helyzet azóta sem oldódott meg,bár az autóm a második autóvillamossági szerelőnél tart.A jelenlegi kérdésem a további költségeim csökkentése érdekében:A Temprában a digiplex 2 "474 A "jelű vezérlőegység van.A motor injektoros.Ez az egység inditja átrakás után a sima karbis 1.5 ös unót.Az unóban a "434A" jelű egység van ami viszont nem oldja meg átrakás után a Tempra gyujtásproblémáját. Mi a különbség a két egység között és lehet -e hibás a 474A jelű attól függetlenül,hogy a sima karbis motort beinditja.
(#) zolika60 válasza Hegedűs Norbert hozzászólására (») Feb 21, 2012 /
 
Nem ismerem a felsorolt típusú járgányokat, de azt gondolom, ha karburátorral megy és injektorral nem, akkor a motorvezérlő körül keresném a hibát.
(#) leo333 válasza Hegedűs Norbert hozzászólására (») Feb 21, 2012 /
 
Szia Norbi! A 474a és a 434a között az előgyújtás karakterisztikában van csak eltérés. A cserével meg kellet volna oldódnia a problémádnak, ha a digiplex okozza. (ha jól emlékszem, mind a kettő egy jeladós) Ezekkel a digiplex rendszerekkel nagyon sok gond volt(van). Leggyakoribb hibái előfordulási gyakoriság szerint : digiplex vezérlő meghibásodása, jeladó ellenállásának megnövekedése , a jeladó vezeték árnyékolásának megszakadása(!), csatlakozók oxidációja( főleg a trafón és alatta a testkábelen). Ha mégis a digiplex kellene,azt már nehéz szerezni, a gyár már nem szállítja, a bontottak között meg sok a hibás.
(#) Hegedűs Norbert válasza leo333 hozzászólására (») Feb 22, 2012 /
 
Üdv.Köszi a választ.Szereztem bontott 474A digiplexet,de továbbra sincs gyujtás.Tehát cserélveigiplex,trafó,holtpont jeladó,elosztófedél,rotor,kábelek.vezetékek kilámpázva.És mégsincs szikra.Most ott tartunk,hogy megyünk tovább mivel a gyujtás megszünése előtt eltünt a töltés és az olajnyomás visszajelzés.
(#) SzervízMacska válasza Hegedűs Norbert hozzászólására (») Feb 22, 2012 /
 
Motor testelése ill. egyéb testkábelek rendben? Nem akarok ünnep rontó lenni, de ez az alkatrész cserélgetősdi nem éppen költség hatékony...
(#) hammer14 válasza elektrorudi hozzászólására (») Feb 22, 2012 /
 
Rendben no para!

Hát lehet azért nem megy még neki....

Izzító relé nélkül amúgy gyújtásnak még lenni kéne ha jól tudom. Bár ide már egy villamos kapcsolási rajz sem ártana mert a fiatok azok csoda járgányok! Sztem még a francia autókra is rátesz egy lapáttal....
Következő: »»   19 / 65
Bejelentkezés

Belépés

Hirdetés
XDT.hu
Az oldalon sütiket használunk a helyes működéshez. Bővebb információt az adatvédelmi szabályzatban olvashatsz. Megértettem