Fórum témák

» Több friss téma
Fórum » Villanymotor bekötése
 
Témaindító: kozmaj, idő: Jún 28, 2006
Lapozás: OK   103 / 344
(#) kinpet045e hozzászólása Feb 7, 2012 /
 
Üdv Fiatalok!

Van egy villanymotorom ami vízben pácolt lett. A forgórész berohadt és nem tudom belőle kihúzni.
Várom az ötleteket.

A képeket feltöltöttem a motor jelenlegi állapotáról.
(#) kinpet045e hozzászólása Feb 7, 2012 /
 
Üdv!

Ha rozsdamaró-átalakítóval megönteném akkor az feloldja-e a tekercs lakkozását
(#) pucuka válasza kinpet045e hozzászólására (») Feb 7, 2012 /
 
A tekercsnek már mindegy. Újratekerés lesz.
(#) Mályi László válasza kinpet045e hozzászólására (») Feb 7, 2012 /
 
Forró víz 1 nap ázás előre hátra kocogtatás. Ha kijött le mosás szárítás. Száradás után rozsda lecsiszolás kifújás levegővel. Remélem nem késő. Nekem trágya lébe ázó motoroknál bejön több alkalommal is. A FI relé nem panaszkodik az eredményre. Bevett szokás.
(#) talaldki válasza kinpet045e hozzászólására (») Feb 7, 2012 /
 
Áztasd be újra vízbe pár napra, hogy lazuljon a rozsda.
Utána keményfa kuglira ráejtegeted párszor így szétszedett állapotban függőleges tengellyel és szépen kicsúszik a forgórész. Nem biztos, hogy halott a tekercselés, ha nem volt vizesen bekapcsolva akkor esélyes a megmentése. Persze csak alapos kiszárítás
utáni szigetelésvizsgálat megfelelő eredménye után.
(fázistekercsek egymásközti szigetelése, tekercsek vastesthez viszonyított szigetelése).
Semmiképpen ne üsd meg más módon a tengelyvéget!!!
(#) talaldki válasza Mályi László hozzászólására (») Feb 7, 2012 /
 
Grat. gyorsabb voltál.
(#) zolika60 válasza talaldki hozzászólására (») Feb 7, 2012 /
 
Lehet, hogy rosszul látom, de a 3. képen mintha szénné égett tekercsek lennének.
(#) kinpet045e válasza talaldki hozzászólására (») Feb 7, 2012 /
 
Köszönöm a hasznos információkat és ki fogom próbálni őket főleg ezt a vízbe ásztatot módszert. ez tűnik a legolcsóbbnak.
(#) pucuka válasza kinpet045e hozzászólására (») Feb 7, 2012 /
 
Végül is sokat nem ronthatsz rajta, legfeljebb jó lesz,
(#) talaldki válasza zolika60 hozzászólására (») Feb 7, 2012 /
 
Lehetnek ott még csunyább dolgok is, alu ház-vörösrézdrótok-vízbe merítve igencsak esélyes még galvanikus erózió is.
(#) teodor válasza kinpet045e hozzászólására (») Feb 7, 2012 /
 
Szia, a vizszint jelzo jol muxik benne, sanos a vizszint felett enyhe feketedes lathato valoszinu a tekercs eges(zarlat).
(#) zolika29 hozzászólása Feb 8, 2012 /
 
sziasztok van egy 220as motrom ra kellene tegyek egy kondenzatort ket szal jon ki a motorbol hogy kell ra kotni?hogy elinditsa a motrot???
(#) talaldki válasza zolika29 hozzászólására (») Feb 8, 2012 /
 
A baloldali szálra kell rákötni a kondi jobboldali szálát, a jobboldali szálra pedig a kondi baloldali szálát kösd rá.
Ha nem indul így el akkor próbáld meg úgy, hogy adsz a két motorból kijövő szálra akkora feszültséget amennyi az adattáblára van írva.!
Sok sikert!!!
(#) appme válasza zolika29 hozzászólására (») Feb 8, 2012 /
 
Nem lehetséges, hogy szénkefés, vagy örvényáram-segédfázisú a motor? Ha két szál jön ki, akkor ilyenekre gondolok...
Azokhoz nem kell a működéséhez kondenzátor.
Esetleg tegyél fel egy fényképet.
(#) zolika29 válasza appme hozzászólására (») Feb 10, 2012 /
 
nem szenkefes felteszek par kepet mit szoltok
(#) appme válasza zolika29 hozzászólására (») Feb 10, 2012 /
 
Nem lettem okosabb a képek láttán. Próbaképp adjál rá feszt és nézd meg a gép mit lép...
(#) VIM válasza zolika29 hozzászólására (») Feb 10, 2012 / 1
 
Szia! Szedd szét a motort és nézd meg, hogy nem-e van esetleg több kivezetés is kihozva a tekercsfejből, csak le lett vágva a kapocslécről és nem látszik. Előtte jelöld össze a pajzsokat.
(#) liderces válasza zolika29 hozzászólására (») Feb 10, 2012 / 1
 
Hali! Tehetnél még fel több képet mert ezek nagyon kevesek. Semmi más vezeték nincs mint az a két szál? Nincs még valami kivezetve? üdv
(#) talaldki válasza zolika29 hozzászólására (») Feb 10, 2012 /
 
Nagyon esélyes, így a képet nézve, hogy röpsúlyos segédfázis indítású a motor. Én is egy szétszedés utáni fotózást tudok javasolni. Több szem többet lát főleg ha még van is mit látni .
(#) ha9pi.feri válasza talaldki hozzászólására (») Feb 10, 2012 / 1
 
Üdv!
Nem rég javítottam hasonló motort, a ventilátor burkolat alatt van egy centrifugál kapcsoló, a segédfázisnak. Azért olyan nagy a burkolat, legalább is ennél így volt.
(#) zolika29 válasza talaldki hozzászólására (») Feb 11, 2012 /
 
szetszedtem de semmi csak ket szal van ott is jol meg neztem
(#) talaldki válasza zolika29 hozzászólására (») Feb 11, 2012 /
 
Sajnos én nem látom amit szétszedéskor Te láttál mert a képet amit feltettél a szétszedett motorról, valami miatt nem tudja megnyitni a gépen, ezért többet ennél nem tudok segíteni. Talán valamelyik "távolbalátó" kolléga kitalálja, hogy mit láttál igazán. Sok sikert!
(#) kinpet045e hozzászólása Feb 11, 2012 /
 
Sikerült életet lehelni az EVIG motorba. Köszönöm a segítségeket.
(#) magasfeszültség hozzászólása Feb 11, 2012 /
 
Sziasztok!!
egy kis segítségre lenne szükségem!mint a legtöbben én is 380-ról szeretnék 220-ra átkötni egy motort!Elolvastam jó néhány kommentet, de csak belebonyolódtam!!Nem igazán értem, hogy hogy is van a csillag, és delta bekötés!! melyiket lehet , és melyiket nem lehet alkalmazni 220-nál!!Mikor nagyobb a nyomaték, és változik a fordulat!A szakrajzokon nem tudok eligazodni!!!Melyiknél hová kell a kondi!!Köszi minden segítséget!!
(#) kadarist válasza magasfeszültség hozzászólására (») Feb 11, 2012 /
 
Szia!
A rajzok a motor kapocstábláját modellezik: csillag-delta
(#) kinpet045e hozzászólása Feb 12, 2012 /
 
Üdv Így kell kötni 220deltába

220.jpg
    
(#) Mályi László válasza kinpet045e hozzászólására (») Feb 12, 2012 /
 
Gratulálok, sok szerencsét hozzá. Remélhetőleg sokáig jó lesz.
(#) Karbantartó hozzászólása Feb 12, 2012 /
 
Sziasztok nekem egy programra lenne szükségem amivel egyszerűen lehet egyvonalas áramutas rajzot csinálni megszakító motorvezérlő hőkioldó kapcsoló frváltó kiválasztó kapcsoló és ilyen egyszerű kompakt dolgokat rajzolnék vele elosztókhoz és hasonló egyszerű dobozok tartalmához melóhoz kellene ja és ha lehet ne legyen túl bonyolult nagy gépigényű meg minden hasonló ha véletlen magyar lenne az volna a tökély de angol sem baj német kizárva nagyon köszönöm a segítséget linket vagy csak program nevet a Bigdaddy23@freemail.hu ra ja és további füstmentes kapcsolást
(#) adrian25 hozzászólása Feb 12, 2012 /
 
Sziasztok!
A neten elég sok ellentétes információt találtam hogyan is kell bekötni 230V-ra egy 400V-os motort.
Nekem is van egy ilyen problémám, mert van egy régi villanymotorom, ami egy fűrészgépet hajt. Eddig működött rendesen 400V-ról csakhogy most 230-ra kéne bekötni. Eddig négy vezeték ment a motorhoz. Egyik biztos, hogy földelés, ami a testet földelte, kettő fázis a harmadikat meg nem tudom hogy fázis vagy nulla. A motor adattáblájában csak annyi szerepel hogy 380V, 4kW és 1440RPM. Azt nem tudom hogy delta vagy csillagkapcsolásban volt eredetileg bekötve. Azt láttam hogy biztosan lesz teljesítménycsökkenés, de nem tudom elég lesz-e így a motor teljesítménye a fűrészeléshez. Meg egyáltalán be lehet-e kötni 230-ra.
(#) kadarist válasza adrian25 hozzászólására (») Feb 12, 2012 /
 
Szia!
Mutasd meg a kapocslécet és az adattáblát.
Következő: »»   103 / 344
Bejelentkezés

Belépés

Hirdetés
XDT.hu
Az oldalon sütiket használunk a helyes működéshez. Bővebb információt az adatvédelmi szabályzatban olvashatsz. Megértettem