Fórum témák
» Több friss téma |
Fórum » Villanymotor bekötése
Üdv Fiatalok!
Van egy villanymotorom ami vízben pácolt lett. A forgórész berohadt és nem tudom belőle kihúzni. Várom az ötleteket. A képeket feltöltöttem a motor jelenlegi állapotáról.
Üdv!
Ha rozsdamaró-átalakítóval megönteném akkor az feloldja-e a tekercs lakkozását
A tekercsnek már mindegy. Újratekerés lesz.
Forró víz 1 nap ázás előre hátra kocogtatás. Ha kijött le mosás szárítás. Száradás után rozsda lecsiszolás kifújás levegővel. Remélem nem késő. Nekem trágya lébe ázó motoroknál bejön több alkalommal is. A FI relé nem panaszkodik az eredményre. Bevett szokás.
Áztasd be újra vízbe pár napra, hogy lazuljon a rozsda.
Utána keményfa kuglira ráejtegeted párszor így szétszedett állapotban függőleges tengellyel és szépen kicsúszik a forgórész. Nem biztos, hogy halott a tekercselés, ha nem volt vizesen bekapcsolva akkor esélyes a megmentése. Persze csak alapos kiszárítás utáni szigetelésvizsgálat megfelelő eredménye után. (fázistekercsek egymásközti szigetelése, tekercsek vastesthez viszonyított szigetelése). Semmiképpen ne üsd meg más módon a tengelyvéget!!!
Grat. gyorsabb voltál.
Lehet, hogy rosszul látom, de a 3. képen mintha szénné égett tekercsek lennének.
Köszönöm a hasznos információkat és ki fogom próbálni őket főleg ezt a vízbe ásztatot módszert. ez tűnik a legolcsóbbnak.
Végül is sokat nem ronthatsz rajta, legfeljebb jó lesz,
Lehetnek ott még csunyább dolgok is, alu ház-vörösrézdrótok-vízbe merítve igencsak esélyes még galvanikus erózió is.
Szia, a vizszint jelzo jol muxik benne, sanos a vizszint felett enyhe feketedes lathato valoszinu a tekercs eges(zarlat).
sziasztok van egy 220as motrom ra kellene tegyek egy kondenzatort ket szal jon ki a motorbol hogy kell ra kotni?hogy elinditsa a motrot???
A baloldali szálra kell rákötni a kondi jobboldali szálát, a jobboldali szálra pedig a kondi baloldali szálát kösd rá.
Ha nem indul így el akkor próbáld meg úgy, hogy adsz a két motorból kijövő szálra akkora feszültséget amennyi az adattáblára van írva.! Sok sikert!!!
Nem lehetséges, hogy szénkefés, vagy örvényáram-segédfázisú a motor? Ha két szál jön ki, akkor ilyenekre gondolok...
Azokhoz nem kell a működéséhez kondenzátor. Esetleg tegyél fel egy fényképet.
nem szenkefes felteszek par kepet mit szoltok
Nem lettem okosabb a képek láttán. Próbaképp adjál rá feszt és nézd meg a gép mit lép...
Szia! Szedd szét a motort és nézd meg, hogy nem-e van esetleg több kivezetés is kihozva a tekercsfejből, csak le lett vágva a kapocslécről és nem látszik. Előtte jelöld össze a pajzsokat.
Hali! Tehetnél még fel több képet mert ezek nagyon kevesek. Semmi más vezeték nincs mint az a két szál? Nincs még valami kivezetve? üdv
Nagyon esélyes, így a képet nézve, hogy röpsúlyos segédfázis indítású a motor. Én is egy szétszedés utáni fotózást tudok javasolni. Több szem többet lát főleg ha még van is mit látni .
Üdv!
Nem rég javítottam hasonló motort, a ventilátor burkolat alatt van egy centrifugál kapcsoló, a segédfázisnak. Azért olyan nagy a burkolat, legalább is ennél így volt.
szetszedtem de semmi csak ket szal van ott is jol meg neztem
Sajnos én nem látom amit szétszedéskor Te láttál mert a képet amit feltettél a szétszedett motorról, valami miatt nem tudja megnyitni a gépen, ezért többet ennél nem tudok segíteni. Talán valamelyik "távolbalátó" kolléga kitalálja, hogy mit láttál igazán. Sok sikert!
Sikerült életet lehelni az EVIG motorba. Köszönöm a segítségeket.
Sziasztok!!
egy kis segítségre lenne szükségem!mint a legtöbben én is 380-ról szeretnék 220-ra átkötni egy motort!Elolvastam jó néhány kommentet, de csak belebonyolódtam!!Nem igazán értem, hogy hogy is van a csillag, és delta bekötés!! melyiket lehet , és melyiket nem lehet alkalmazni 220-nál!!Mikor nagyobb a nyomaték, és változik a fordulat!A szakrajzokon nem tudok eligazodni!!!Melyiknél hová kell a kondi!!Köszi minden segítséget!!
Szia!
A rajzok a motor kapocstábláját modellezik: csillag-delta
Gratulálok, sok szerencsét hozzá. Remélhetőleg sokáig jó lesz.
Sziasztok nekem egy programra lenne szükségem amivel egyszerűen lehet egyvonalas áramutas rajzot csinálni megszakító motorvezérlő hőkioldó kapcsoló frváltó kiválasztó kapcsoló és ilyen egyszerű kompakt dolgokat rajzolnék vele elosztókhoz és hasonló egyszerű dobozok tartalmához melóhoz kellene ja és ha lehet ne legyen túl bonyolult nagy gépigényű meg minden hasonló ha véletlen magyar lenne az volna a tökély de angol sem baj német kizárva nagyon köszönöm a segítséget linket vagy csak program nevet a Bigdaddy23@freemail.hu ra ja és további füstmentes kapcsolást
Sziasztok!
A neten elég sok ellentétes információt találtam hogyan is kell bekötni 230V-ra egy 400V-os motort. Nekem is van egy ilyen problémám, mert van egy régi villanymotorom, ami egy fűrészgépet hajt. Eddig működött rendesen 400V-ról csakhogy most 230-ra kéne bekötni. Eddig négy vezeték ment a motorhoz. Egyik biztos, hogy földelés, ami a testet földelte, kettő fázis a harmadikat meg nem tudom hogy fázis vagy nulla. A motor adattáblájában csak annyi szerepel hogy 380V, 4kW és 1440RPM. Azt nem tudom hogy delta vagy csillagkapcsolásban volt eredetileg bekötve. Azt láttam hogy biztosan lesz teljesítménycsökkenés, de nem tudom elég lesz-e így a motor teljesítménye a fűrészeléshez. Meg egyáltalán be lehet-e kötni 230-ra. |
Bejelentkezés
Hirdetés |