Fórum témák
» Több friss téma |
Na ezt jól kivesézted a számomra, köszönöm! Nekem a rövid ideig tartó túlterhelésről szólna ez a dolog, na meg a nyomaték se lenne mellékes. Látom értesz a dinamókhoz, a 350-es jawa is kéthengeres, a trabi is, mennyivel pörgetthette a trabi a dinamóját, ha fesz. szab túlgerjesztette a dinamót akkor hajlamosa volt leégni a forgórész(motorként használva meddig merjem túlterhelni)?
Kicsit lejjebb leírtam, hogy a szénkefék pozícióján változtatni kell, ha motort szeretnénk belőle csinálni. Persze úgy sem lesz egy bivaly, de lefogni nem igen tudnád.
Szia! Akkor vannak itt olyanok, akik nagyot mondanak, vagy képzelnek a dinamóról. Szerintem a dc motorom van ilyen teljesítményű (de legyen csak 250W)!Mint leírtam, nem várnám el, hogy a moci dolgozzon teljesen, lendületbe én hoznám, meg persze dombon is besegítenék neki.10-15 km/h nekem elég. De ezek szerint két tengelyt kell esztergáltatnom,és győzzön a jobb!
A Trabant dinamó nagyobb teljesítményű volt, mert több fogyasztót kellett ellátnia. Nem a hengerek számán és a fordulat számon múlik ez a dolog, hanem a szükséges fogyasztókhoz méretezték. A Jawa-n csak egy első és egy hátsó lámpa volt, a Trabin kettő. Meg ablaktörlő, önindító rendszámvilágítás, index. Sőt a nagyon exrtásban még rádió is. Ezeket kellett ellátnia. Körülbelül a teljesítménye maximumán tudta. Ilyenkor akku töltésre már nem is igen jutott.
Ezt még az előbb kifelejtettem:
Idézet: Kis ideig 3-4 szer. „(motorként használva meddig merjem túlterhelni)?”
Javíts ki ha hülyeséget írok, de ha jól tudom olasz robogókon volt, a dinamotor nevű szerkezet, ami elláta az öninditó szerepét is. Ezek szerint két független keferendszere lehetett?
Milyen az az ezen? Mint írtam a Wartburgén állítottunk annak idején.
A tiéden nem lehet a pajzs miatt, de a jawaén lehet, mert nincs pajzsa, és a főtengely "hordozta" a forgórészt.
Volt ilyen 30-40 éve dinastart néven néhány járműben. Nem tudom hogyan ment, de lehet, hogy két pár kefe van benne. De az is lehet, hogy a két optimális pont között kompromisszumos megoldást kerestek.
A pajzsos dinamón is meglehet oldani, csak kissé macerásabb.
Na lényeg, a lényeg, nem akarok én örökmozgót építeni, mert tisztában vagyok a fizika törvényeivel! Fizukor megyek az esztergályoshoz, nekem már az is elég, hogy nem elvetendő ötlet a dinamó se. Jó éjt nektek, most megyek a "hazugládát" nézni!
Szia! Nos ma kiszámoltam az áttételt a babszin, 15 km\h-hoz kéne nekem 2250-es fordulat, ezt a dc motorom "röhögve" tudja.Kérdés: a dinamó tudja-e ezt? Köszi:Laci!
Az is tudja. Terheletlenül a többszörösét is. Az autóban is forgatják vagy kétszeres motorfordulattal. De villanymotorként is tudja ezt. Ha saccolnom kell, akkor 7-8 ezret biztosan forog.
Köszi, na látod ezért írtam, hogy olyan válaszoljon, aki már alkalmazott dinamót meghajtásra. Tudom a méret nem minden, csak a dc motorom olyan kis játékszernek tünik a dinamóhoz képest, nekem az is tetszik, de mindenesetre a dinamót fogom először kipróbálni, már csak a csapágyak miatt is meg ma megrajzoltam a segédtengelyt, és ha tetszik a "produkciója" a dinamónak, akkor marad, ha nem, akkor, a dc motorhoz nem kell segédtengely, hanem "elgányolom" az eredeti főtengelyt, bár meglepődnék ha jobban teljesítene a dinamónál. De egy biztos már a gyerkőceim benyújtották az igényt nálam egy elektromos triciklire, tehát a "vesztes motornak" is van helye ! Üdv:Laci!
No de a szénkeféket nem állítottad be ha jól sejtem.
Sziasztok! Én viszont pont ezért kértem olyantól tanácsot, aki alkalmazott már meghajtásra dinamót. Ami nekem megfelel az elvárásaimnak, az másoknak lehet,hogy egy rakás sz...! Ha készen lesz a tengelyem, akkor én is fogok állítani a keféken, és itt fogok kérni tanácsot, tapasztalatot a hogyanhoz. Üdv:Laci!
Sziasztok! Ma megszereztem a 350-es jawa kapcsi rajzát.... és sajnos a dinamója csak 45wattos! Marad a dc moci, vezérlésre pwm-et akarok, csak nem fet-el, hanem 555ic- darlingtonos meghajtó- 2-5 db 2n3055 szerintetek ez járható út? Az esztergányos bizony sokat kérne a tengelyemért, meg az esztegálás után edzetni kéne a tengelyemet és utána a csapágy illesztési pontjaimat köszörülni , na ez most kimarad, mert inkább "elgányolom" az eredeti főtengelyt!
Sejtettem, hogy az gyenge lesz. Mi bajod a FET-tel?
Üdv nektek!
Nem akarom én senkinek kedvét szegni,de biztos megéri építgetni?Megveszitek a motort,géplakatos megcsinálja a kiegészítő munkákat,nem olcsó.Ennyiért vehetnétek gyári bringát is. Ez most reklámnak fog tűnni,de pl. ezt a bicajt 7ezerért odaadom.Nincs benne akku meg vezérlő.
Akkor majd a mod. leveszi a képet.
Csak szemléltetni akartam hogy ilyet megvenni olcsóbb mint az építés költségeit állni.Ráadásul a gyári motorosoknak a hatásfoka is jobb.
Szia! Csak annyi, hogy most nincs itthon, és sem rendelni, se utazni nem akarok, az állandómágnesű mocimat meg már tesztelni kéne valamivel!
Bizony igazad van, de másnak pl. nekem nagy őröm lesz, szinte majd felér az álmom megvalósulásával, ha a saját, magam készítette elektromos motoron fogok ülni, és vezetni, amit egy simson "robogóból" szeretnék KIalakítani, mint ahogy azt már aherhof megálmodta.
Az pedig a másik, hogy amit én csinálok, az 1kw-os lesz, legalábbis annyit szeretnék, így hamár átlépem a 300W-ot, mert többet szeretnék, akkor jó lenne megközelíteni a 4kW-ot, ha amúgyis annyit lehet hivatalosan. (eddig 500W-ra gondoltam) Ebben nem is lenne áramkorlát, vagyis nem a motor névleges teljesítményénél korlátozna, hanem jóval fentebb szeretném, hogy körülbelül "rövidzárlatban" induljon a motor. Mesés lesz.
Szia! Tudod nálunk sok gyári tornádó szaladgál az utszán, ami nem baj, csak az a250watt és egy öreg asszony aztán meg neki állt feljebb, hogy minden igyekezetem ellenére, majdnem fellöktem, mikor "ő szabályosan kanyarodott"....De nekünk is van ilyen tornádónk, csak jogsink is. (eleinte én használtam, csak az asszony kisajátitotta) Szóval a home made építés melett az alkotás öröme és az. szól, hogy nem jön veled szembe még egy ugyanilyen.
Idézet: „..nem jön veled szembe még egy ugyanilyen. ” Az biztos.. Szeretem is az egyedi dolgokat, én pl. nem járok fila táskában, csak azért, mert az a divat(vagy volt nem olyan rég), megteszi a 2009 közepén vásárolt budmil váltáskám is, aminek semmi baja, ás suliból szép emlékek kötnek hozzá..
Sziasztok! Az lenne a kérdésem hogy van egy tornado 033 elektromos kerékpár. Gyárilag van benne 4 db 12v 20Ah-s akku. Működne e ez a kerékpár 4db 12v 12Ah-s akkuról és hogy a töltő jó lenne e hozzá vagy az is másik kéne. A válaszokat előre is köszönöm.
Üdv.
Igen működni fog. A töltőddel kapcsolatban, vagy veszel egy 48V 1,2A-osat, vagy a jelenlegi töltődnek a kimeneti áramát lecsökkenteni 1,2A-ra.
Köszi a választ. A töltő átalakításban tudnál segíteni?
Üdv!
Én is belegondoltam, hogy építek, veszek elektromos kerékpárrá alakító készletet, azaz első kereket. Ezek a kínai csodák tudják azt, hogy ha lejtőn megy az ember, akkor visszatöltenek az aksira?
Attól függ, hogy melyik típusról van szó.
|
Bejelentkezés
Hirdetés |