Fórum témák

» Több friss téma
Fórum » Elektromos kerékpár, robogó házilag
Lapozás: OK   87 / 229
(#) laszlo29 válasza zolika60 hozzászólására (») Jan 24, 2012 /
 
Na ezt jól kivesézted a számomra, köszönöm! Nekem a rövid ideig tartó túlterhelésről szólna ez a dolog, na meg a nyomaték se lenne mellékes. Látom értesz a dinamókhoz, a 350-es jawa is kéthengeres, a trabi is, mennyivel pörgetthette a trabi a dinamóját, ha fesz. szab túlgerjesztette a dinamót akkor hajlamosa volt leégni a forgórész(motorként használva meddig merjem túlterhelni)?
(#) zolika60 válasza (Felhasználó 13571) hozzászólására (») Jan 24, 2012 /
 
Kicsit lejjebb leírtam, hogy a szénkefék pozícióján változtatni kell, ha motort szeretnénk belőle csinálni. Persze úgy sem lesz egy bivaly, de lefogni nem igen tudnád.
(#) laszlo29 válasza (Felhasználó 13571) hozzászólására (») Jan 24, 2012 /
 
Szia! Akkor vannak itt olyanok, akik nagyot mondanak, vagy képzelnek a dinamóról. Szerintem a dc motorom van ilyen teljesítményű (de legyen csak 250W)!Mint leírtam, nem várnám el, hogy a moci dolgozzon teljesen, lendületbe én hoznám, meg persze dombon is besegítenék neki.10-15 km/h nekem elég. De ezek szerint két tengelyt kell esztergáltatnom,és győzzön a jobb!
(#) zolika60 válasza laszlo29 hozzászólására (») Jan 24, 2012 /
 
A Trabant dinamó nagyobb teljesítményű volt, mert több fogyasztót kellett ellátnia. Nem a hengerek számán és a fordulat számon múlik ez a dolog, hanem a szükséges fogyasztókhoz méretezték. A Jawa-n csak egy első és egy hátsó lámpa volt, a Trabin kettő. Meg ablaktörlő, önindító rendszámvilágítás, index. Sőt a nagyon exrtásban még rádió is. Ezeket kellett ellátnia. Körülbelül a teljesítménye maximumán tudta. Ilyenkor akku töltésre már nem is igen jutott.
(#) zolika60 válasza laszlo29 hozzászólására (») Jan 24, 2012 /
 
Ezt még az előbb kifelejtettem:
Idézet:
„(motorként használva meddig merjem túlterhelni)?”
Kis ideig 3-4 szer.
(#) laszlo29 válasza zolika60 hozzászólására (») Jan 24, 2012 /
 
Javíts ki ha hülyeséget írok, de ha jól tudom olasz robogókon volt, a dinamotor nevű szerkezet, ami elláta az öninditó szerepét is. Ezek szerint két független keferendszere lehetett?
(#) zolika60 válasza (Felhasználó 13571) hozzászólására (») Jan 24, 2012 /
 
Milyen az az ezen? Mint írtam a Wartburgén állítottunk annak idején.
(#) laszlo29 válasza (Felhasználó 13571) hozzászólására (») Jan 24, 2012 /
 
A tiéden nem lehet a pajzs miatt, de a jawaén lehet, mert nincs pajzsa, és a főtengely "hordozta" a forgórészt.
(#) zolika60 válasza laszlo29 hozzászólására (») Jan 24, 2012 /
 
Volt ilyen 30-40 éve dinastart néven néhány járműben. Nem tudom hogyan ment, de lehet, hogy két pár kefe van benne. De az is lehet, hogy a két optimális pont között kompromisszumos megoldást kerestek.
(#) zolika60 válasza laszlo29 hozzászólására (») Jan 24, 2012 /
 
A pajzsos dinamón is meglehet oldani, csak kissé macerásabb.
(#) laszlo29 válasza zolika60 hozzászólására (») Jan 24, 2012 /
 
Na lényeg, a lényeg, nem akarok én örökmozgót építeni, mert tisztában vagyok a fizika törvényeivel! Fizukor megyek az esztergályoshoz, nekem már az is elég, hogy nem elvetendő ötlet a dinamó se. Jó éjt nektek, most megyek a "hazugládát" nézni!
(#) laszlo29 válasza zolika60 hozzászólására (») Jan 27, 2012 /
 
Szia! Nos ma kiszámoltam az áttételt a babszin, 15 km\h-hoz kéne nekem 2250-es fordulat, ezt a dc motorom "röhögve" tudja.Kérdés: a dinamó tudja-e ezt? Köszi:Laci!
(#) zolika60 válasza laszlo29 hozzászólására (») Jan 27, 2012 /
 
Az is tudja. Terheletlenül a többszörösét is. Az autóban is forgatják vagy kétszeres motorfordulattal. De villanymotorként is tudja ezt. Ha saccolnom kell, akkor 7-8 ezret biztosan forog.
(#) laszlo29 válasza zolika60 hozzászólására (») Jan 27, 2012 /
 
Köszi, na látod ezért írtam, hogy olyan válaszoljon, aki már alkalmazott dinamót meghajtásra. Tudom a méret nem minden, csak a dc motorom olyan kis játékszernek tünik a dinamóhoz képest, nekem az is tetszik, de mindenesetre a dinamót fogom először kipróbálni, már csak a csapágyak miatt is meg ma megrajzoltam a segédtengelyt, és ha tetszik a "produkciója" a dinamónak, akkor marad, ha nem, akkor, a dc motorhoz nem kell segédtengely, hanem "elgányolom" az eredeti főtengelyt, bár meglepődnék ha jobban teljesítene a dinamónál. De egy biztos már a gyerkőceim benyújtották az igényt nálam egy elektromos triciklire, tehát a "vesztes motornak" is van helye ! Üdv:Laci!
(#) zolika60 válasza (Felhasználó 13571) hozzászólására (») Jan 27, 2012 /
 
No de a szénkeféket nem állítottad be ha jól sejtem.
(#) laszlo29 válasza zolika60 hozzászólására (») Jan 28, 2012 /
 
Sziasztok! Én viszont pont ezért kértem olyantól tanácsot, aki alkalmazott már meghajtásra dinamót. Ami nekem megfelel az elvárásaimnak, az másoknak lehet,hogy egy rakás sz...! Ha készen lesz a tengelyem, akkor én is fogok állítani a keféken, és itt fogok kérni tanácsot, tapasztalatot a hogyanhoz. Üdv:Laci!
(#) laszlo29 válasza laszlo29 hozzászólására (») Feb 9, 2012 /
 
Sziasztok! Ma megszereztem a 350-es jawa kapcsi rajzát.... és sajnos a dinamója csak 45wattos! Marad a dc moci, vezérlésre pwm-et akarok, csak nem fet-el, hanem 555ic- darlingtonos meghajtó- 2-5 db 2n3055 szerintetek ez járható út? Az esztergányos bizony sokat kérne a tengelyemért, meg az esztegálás után edzetni kéne a tengelyemet és utána a csapágy illesztési pontjaimat köszörülni , na ez most kimarad, mert inkább "elgányolom" az eredeti főtengelyt!
(#) zolika60 válasza laszlo29 hozzászólására (») Feb 9, 2012 /
 
Sejtettem, hogy az gyenge lesz. Mi bajod a FET-tel?
(#) Poc hozzászólása Feb 9, 2012 /
 
Üdv nektek!
Nem akarom én senkinek kedvét szegni,de biztos megéri építgetni?Megveszitek a motort,géplakatos megcsinálja a kiegészítő munkákat,nem olcsó.Ennyiért vehetnétek gyári bringát is.
Ez most reklámnak fog tűnni,de pl. ezt a bicajt 7ezerért odaadom.Nincs benne akku meg vezérlő.

SNC00071.jpg
    
(#) zolika60 válasza Poc hozzászólására (») Feb 9, 2012 /
 
Ez bizony reklámnak tűnik. :yes:
(#) Poc válasza zolika60 hozzászólására (») Feb 9, 2012 /
 
Akkor majd a mod. leveszi a képet.
Csak szemléltetni akartam hogy ilyet megvenni olcsóbb mint az építés költségeit állni.Ráadásul a gyári motorosoknak a hatásfoka is jobb.
(#) laszlo29 válasza zolika60 hozzászólására (») Feb 9, 2012 /
 
Szia! Csak annyi, hogy most nincs itthon, és sem rendelni, se utazni nem akarok, az állandómágnesű mocimat meg már tesztelni kéne valamivel!
(#) Pulyka válasza Poc hozzászólására (») Feb 11, 2012 /
 
Bizony igazad van, de másnak pl. nekem nagy őröm lesz, szinte majd felér az álmom megvalósulásával, ha a saját, magam készítette elektromos motoron fogok ülni, és vezetni, amit egy simson "robogóból" szeretnék KIalakítani, mint ahogy azt már aherhof megálmodta.
Az pedig a másik, hogy amit én csinálok, az 1kw-os lesz, legalábbis annyit szeretnék, így hamár átlépem a 300W-ot, mert többet szeretnék, akkor jó lenne megközelíteni a 4kW-ot, ha amúgyis annyit lehet hivatalosan. (eddig 500W-ra gondoltam) Ebben nem is lenne áramkorlát, vagyis nem a motor névleges teljesítményénél korlátozna, hanem jóval fentebb szeretném, hogy körülbelül "rövidzárlatban" induljon a motor.
Mesés lesz.
(#) laszlo29 válasza Pulyka hozzászólására (») Feb 12, 2012 /
 
Szia! Tudod nálunk sok gyári tornádó szaladgál az utszán, ami nem baj, csak az a250watt és egy öreg asszony aztán meg neki állt feljebb, hogy minden igyekezetem ellenére, majdnem fellöktem, mikor "ő szabályosan kanyarodott"....De nekünk is van ilyen tornádónk, csak jogsink is. (eleinte én használtam, csak az asszony kisajátitotta) Szóval a home made építés melett az alkotás öröme és az. szól, hogy nem jön veled szembe még egy ugyanilyen.
(#) Pulyka válasza laszlo29 hozzászólására (») Feb 13, 2012 /
 
Idézet:
„..nem jön veled szembe még egy ugyanilyen.

Az biztos..
Szeretem is az egyedi dolgokat, én pl. nem járok fila táskában, csak azért, mert az a divat(vagy volt nem olyan rég), megteszi a 2009 közepén vásárolt budmil váltáskám is, aminek semmi baja, ás suliból szép emlékek kötnek hozzá..
(#) Hidi hozzászólása Feb 25, 2012 /
 
Sziasztok! Az lenne a kérdésem hogy van egy tornado 033 elektromos kerékpár. Gyárilag van benne 4 db 12v 20Ah-s akku. Működne e ez a kerékpár 4db 12v 12Ah-s akkuról és hogy a töltő jó lenne e hozzá vagy az is másik kéne. A válaszokat előre is köszönöm.
(#) Biro F. válasza Hidi hozzászólására (») Feb 25, 2012 /
 
Üdv.
Igen működni fog. A töltőddel kapcsolatban, vagy veszel egy 48V 1,2A-osat, vagy a jelenlegi töltődnek a kimeneti áramát lecsökkenteni 1,2A-ra.
(#) Hidi válasza Biro F. hozzászólására (») Feb 25, 2012 /
 
Köszi a választ. A töltő átalakításban tudnál segíteni?
(#) Dark Archon hozzászólása Márc 10, 2012 /
 
Üdv!

Én is belegondoltam, hogy építek, veszek elektromos kerékpárrá alakító készletet, azaz első kereket. Ezek a kínai csodák tudják azt, hogy ha lejtőn megy az ember, akkor visszatöltenek az aksira?
(#) Pulyka válasza Dark Archon hozzászólására (») Márc 11, 2012 /
 
Attól függ, hogy melyik típusról van szó.
Következő: »»   87 / 229
Bejelentkezés

Belépés

Hirdetés
XDT.hu
Az oldalon sütiket használunk a helyes működéshez. Bővebb információt az adatvédelmi szabályzatban olvashatsz. Megértettem