Fórum témák

» Több friss téma
Fórum » Elektronikus szulfátoldó (Akku aktivátor)
Lapozás: OK   21 / 84
(#) INOX 4 EVER válasza petemazi hozzászólására (») Feb 8, 2012 /
 
Ahha tehát indokolt esetben érdemes egymás után többször megismételni a regeneráló töltést közbeiktatva a kisütést is.Máris sokat tanultam
Egyébként egy 71Ah-ás akksinak melyik frekvencia fekszik jobban?
Elég a legkisebb fokozat,vagy be kell kopogtatni rendesen?
A frekvencia a kalkulátor szerint a poti lenagyobb ellenállásánál (minimumra tekerve) 1.027Hz kitöltés51%
A poti középső állásánál 2.02 Hz kitöltés 52%
és a legnagyobb 3,1Hz kitöltés 52%.
Namost ha gyors az ütem akkor nem biztos,hogy a kondi teljesen feltöltődik és nem olyan hatékony,ezáltal csak az akku is melegszik és az áramkör is.A legkisebb fokozaton viszont rendesen feltöltődik a kondi és odasóz rendesen.
Vagy az akku állapotától is függ?Esetleg inkább a kapacitása határozza meg a ritmust?

Most 1 órája megy 1/4-es fokozaton és semmi melegedés.Az akku nem pezseg,az áramkör normál hőmérsékletű,tehát hibátlan.
(#) petemazi válasza INOX 4 EVER hozzászólására (») Feb 8, 2012 /
 
Nem hiszem, hogy 3300 mikrót ne tudna feltölteni egy 4A trafó akár 1/3 másodperc alatt. Felesleges odasózni neki, én is alig tekertem gyorsabbra a minimumnál.
(#) netpok hozzászólása Feb 11, 2012 /
 
Hi,
én is készülök megépíteni a fentebb említett áramkört, és az lenne a kérdésem, hogy a regenerálás mellet alkamas-e normál töltésre, vagy mondjuk 5x tovább tart feltöltenie az akkut?
Továbbá mi alapján kell kiválasztani a frekvenciát?
(#) netpok válasza (Felhasználó 13571) hozzászólására (») Feb 11, 2012 /
 
Még az lenne a kérdésem hogy kb mennyi idő egy ciklus (mondjuk egy 54Ah-s akkun) vagy ezt csak a hőmérséklet változásból lehet tudni?
Valamint az az ötletem támadt hogy csipesz helyett saruval szerelem és akkor nem fogja senki sem megölni az autórádiót.
(#) netpok válasza (Felhasználó 13571) hozzászólására (») Feb 11, 2012 /
 
Úgy értettem hogy a töltőre teszek sarut így addig nem lehet bekötni amíg a kocsi saruja az akkun van.
Továbbá ha nekem 38VDC-m van az baj?
(#) INOX 4 EVER válasza netpok hozzászólására (») Feb 17, 2012 /
 
Az baj,mert a stab ic csak 35V-ig bírja az itramot...
nekem 31-32V-ot ad a trafóm,korábban 35 -öt adott és akkor melegszik a stab ic.
Ha átég a stab akkor megöli az 555-ös ic-t ami csak 15V-ig bír,és viszi sorba a többit is.
Egy darab rossz hajszárítóból kiszerelt 0,8-as vagy 1-es kantál huzallal finomítottam én is
(#) INOX 4 EVER válasza (Felhasználó 13571) hozzászólására (») Feb 17, 2012 /
 
Megépítettem az áramkört. 4 napig gyilkoltam vele az akksit,persze megszakításokkal.Az akku soha nem melegedett (71Ah)
A múlt hét óta panaszmentesen működik az akksi.Fürgén teker,és olyan mint régen.
Úgy gondoltam ez nem lehet igaz.
kölcsön adtam a fent említett autóvillamosság szerelő barátomnak a regenerálót.Neki van rendszeresítve csak bikázásra (ha menteni kell) egy Bosch Silver 55Ah akksi.
Mondta hogy mostanában haldoklik az akkuja...
Egész éjszaka rajta volt a regeneráló,és aztán másnap déltől estig.
Következő nap egy lerobbant kocsival úgy állt be a műhelybe,hogy csak önindítóval sebességbe tekerte fel a kocsit a kaputól a műhelyig ami kb 12m és emelkedő.
Annyi könnyítés volt,hogy a gyertyák ki voltak szedve a kocsiból...Ott is bevált,és most is egy harmadik akksin tornázik a ketyere.
Ott tartok,hogy kell egyet építenem neki is,hogy visszakapjam a sajátomat.
Nagyon működőképes a dolog csak ajánlani tudom mindenkinek...
Csodát nem kell szerintem várni 100 éve halott akkunál,de így,hogy az eddigi akkuk amiken teszteltük,éppen csak most kezdődött el a gyengülés.Ha időben elkapjuk sok akksinak lehet vele még pár évet adni szerintem.Nálunk bevált köszi zoli
(#) INOX 4 EVER válasza (Felhasználó 13571) hozzászólására (») Feb 17, 2012 /
 
Még egy dolgot akartam kérdezni erről.
Lehet ezt jó állapotú akksikhoz is használni?
Ezt úgy értem,hogy akkor nem feltétlenül kell megvárni mire elkezd döglődni az akksi,hanem nyilván jót tesz ez mindegyiknek ugye?
(#) AZA hozzászólása Feb 20, 2012 /
 
Üdv!
4700µF-os elkóhoz mit szóltok a 3300-as helyett?
(#) petemazi válasza AZA hozzászólására (») Feb 20, 2012 /
 
Nálam megsütötte a fetet, de kettőt párhuzamosítva eleve üzembiztosabb a készülék..
(#) peppyscot hozzászólása Feb 22, 2012 /
 
Sziasztok!A segítségetekre lenne szükségem.Megszeretném építeni a köbzoli és trabi007 regeneráló töltőjét.Szerintetek jó lenne hozzá tápegységnek egy 18,5 voltos és 5 amperes laptop töltője(kapcsolóüzemű)?Hány volt lenne minimális feszültség a töltőnek?Segítségeteket előre is köszönöm!!!üdv
(#) Inhouse válasza peppyscot hozzászólására (») Feb 22, 2012 /
 
Nem igazán jó, az elvárt feszültség a graetz után 30-35V.

Üdv
Inhouse
(#) frici.hu válasza (Felhasználó 13571) hozzászólására (») Feb 22, 2012 /
 
Üdv!
A "felvett" áram értékét szerintem feszültség és az akku belső ellenállásának szorzata adja. A táp áramerőssége pedig a kondenzátor feltöltődési periódusidejét adja meg.
Tehát, ha az akku belső ellenállása kicsi már 18,5V feszültségnél is nagy áramok alakulhatnak ki, ha a kisütendő kapacitás értéke megfelelően nagy.
Számolgatva egy 100A-t még leadó akkunál a belső ellenállás körülbelül 0,1Ohm, tehát a plusz feszültségből még ha 14,4V-al is számolnánk az 4V-nál 40A-es csúcsáram is lehet. Röviden szerintem a felvett áram értéke nem csak a táptól függ, hanem az akku belső ellenállásától is. A táp terhelhetősége az impulzusok számát adja meg Imp/perc-ben.
Rosszul gondolom?
(#) frici.hu válasza frici.hu hozzászólására (») Feb 22, 2012 /
 
Ami lemaradt, illik levonni a "készülék" által okozott veszteségeket, kondenzátor belső ellenállása, a kapcsoló FET-ek belső ellenállása (0,024Ohm x 2 0,05Ohm). S talán amit még senki nem említett az akkura menő vezetékek ellenállása.
(#) frici.hu válasza (Felhasználó 13571) hozzászólására (») Feb 22, 2012 /
 
Off...
Ott volt a kérdés a végén.
Lehet mégis valakit érdekel dolog, mondjuk, ha már engem érdekel..
Miért ne lenne egyébként fontos az akku belső ellenállása, hiszen az adja meg az akku használhatóságát?!
Inkább fel kellett volna hoznod ennek kiszámítási képletét vagy a mérési elvét. Az, hogy téged ez nem érdekel az nem érdekelhet mást sem.
Személyeskedés helyett, választ várnék inkább a kérdésemre, mielőtt felmész meghámozni a holdat!
Köszike
(#) frici.hu válasza frici.hu hozzászólására (») Feb 22, 2012 /
 
Fejtegetve a mondani valód, ezek szerint a készülék "üzem"-ére ezek a tényezők nincsenek befolyással?
Ezt nem hinném!
(#) frici.hu válasza (Felhasználó 13571) hozzászólására (») Feb 22, 2012 /
 
Felvetették, hogy nem csak rossz akkumulátorhoz használnák, hanem életképeshez is megelőzésképpen, ahol viszont már jóval nagyobb áramok folyhatnak, egyes esetekben a FET el is szállt, míg egy haldokló akkunál ez a jelenség nem áll fent, mert nem alakulnak ki akkora áramok, ezért nagyon is fontos tényezőnek tartom a kialakuló áramok mértékét amit az akku belső ellenállása nagyban befolyásol!!!
Szintén az elméletnél maradva, ugyebár írták, hogy 1 FET nem elég, mert melegszik és elszáll, kettő FET már jó, de rendesen melegszik. Nem értem miért nem lehet kicsit utánaszámolni. Elviekben 200A-es csúcsáramok is létrejöhetnek, ez nem játék, nagyobb frekvencián a kondenzátor is melegedhet, a FET elhalálozhat, a táp elhalálozhat és mindez, mert egy jó akku jóval nagyobb áramokat képes felvenni, mint egy halott akkun "mért" 20A.
Zárd le részedről az ügyet, de ezt másoknak a nem törődömség jele lehet.
Én is megépítettem, használtam, rendesen melegszik és folyamatosan olvasgatom a fórumon, hogy ilyen- meg olyan javítások-változtatások történnek a kapcsoláson, holott szerinted és mások szerint is tökéletes, ez eléggé ellentmondásos.
Vacak 14A/h-s akkun próbálgattam, két FET-em repült, hűtést kellett növelni, ventilátorral hűteni, korlátozó ellenállást beépíteni, frekvenciát kompenzálni, mert az eredeti kapcsolás túl széles skálán változtatja, s a lényeg, jobb akkuknál jobban melegszik.
Ha te le is zártad attól még a kérdés fent áll!
(#) Inhouse válasza frici.hu hozzászólására (») Feb 22, 2012 /
 
Valóban függ tőle. Egy jó autóakku belső ellenállása igen kicsi, 0,00x körüli. A 0,1ohm már nagyon gyenge lehet...
Nemsokára kész lesz az enyém is, majd írok, hogy mire jutottam vele.

Üdv
Inhouse
(#) frici.hu válasza Inhouse hozzászólására (») Feb 22, 2012 /
 
Köszönöm!
Az életemet mentetted meg, már majdnem azt hittem hülyén halok meg !
Várom fejleményeket!
(#) poros válasza frici.hu hozzászólására (») Feb 22, 2012 /
 
Az eredeti kapcsolást építettem meg a kapcsolásban szereplő TIP142 el. Használtam már "kis" 45Ah és nagy 150Ah akkuhoz is a tranzisztor egy processzor hűtőbordát kapott. Megépítése óta 100 órát már biztosan ment eddig gond nélkül.
(#) frici.hu válasza poros hozzászólására (») Feb 22, 2012 /
 
Üdv!
Hol lelhető fel ez a kapcsolás? Érdekelnek a paraméterei, működése, viszonyítási alapként szolgálhatna.
Köszi.
(#) poros válasza frici.hu hozzászólására (») Feb 22, 2012 /
 
Itt van.

Eredeti.jpg
    
(#) peppyscot válasza peppyscot hozzászólására (») Feb 22, 2012 /
 
Köszönöm a segitséget mindenkinek!üdv
(#) frici.hu válasza poros hozzászólására (») Feb 22, 2012 /
 
Köszi!
Ez elég fura kapcsolás. Már értem miért nem "halt" meg, ott a 0,51Ohm-os ellenállás, viszont azzal nem szimpatizálok, hogy rövidre zárja a tápot is és nem csak a kondit süti rá. Ez inkább regeneráló típusú töltőnek mondható.
Az elv ugyanaz, maradok a FET-es változat "szépítésénél", mondjuk ennek a kapcsolásnak a szolgáltatásait alkalmaznám szívesen (visszajelzések).
Köszi még egyszer!
(#) peppyscot válasza peppyscot hozzászólására (») Feb 22, 2012 /
 
Gépészként,minimális elektronikai ismerettel nem menne a számolás.Megépitem és használom ha tudom hobbiból.Külön köszönet érte köbzolinak és trabi007-nek a kidolgozásért és a cikkért.üdv
(#) llax válasza (Felhasználó 13571) hozzászólására (») Feb 22, 2012 /
 
Ez konkrétan melyik kapcsolás?
Próbáltam visszamenni hsz.-ek alapján, de nem találtam meg (legalábbis nem egyértelműen).
(#) llax válasza (Felhasználó 13571) hozzászólására (») Feb 22, 2012 /
 
Köszi!
(#) Inhouse válasza frici.hu hozzászólására (») Feb 22, 2012 /
 
Az eredeti rajzot Köbzoli is linkelte a fetes kapcsolásnál. A 0,51ohm is ugyanúgy van benne, mint a másikban. Az 555 táplálása, időzítő tagjai és a fetes meghajtás voltozott.
Nem zárja rövidre a tápot, csak a 12V-os akkura kapcsolja párhuzamosan. Én is felvetettem, hogy ilyenkor a tápot is húzza az akku, de úgy tűnik nem okoz ez keskeny impulzus gondot. Gyakorlatilag érdekes a dolog, levonod a 35V-ból az akku kb. 13V-ját, marad 23V. Ez oszlik meg a fet pár mohm-ján, a 0,51ohmon...

Üdv
Inhouse
(#) frici.hu válasza (Felhasználó 13571) hozzászólására (») Feb 22, 2012 /
 
Nem kizárt, hogy bakiztam...
Lehet nem 3A-es tápom, lehet 4db kondi okozza z ESR miatt, lehet az a baj, hogy 2db. IRFZ44A van benne, vagy kevés a sorosan kötött 20W-nyi 0,5Ohm-os ellenállás vagy nem tudom megítélni mennyit is jelent az 1Hz.
Majd kitaláljátok...
Mielőtt valaki megjegyezné az IC alul van

DSC00618.JPG
    
(#) frici.hu válasza Inhouse hozzászólására (») Feb 22, 2012 /
 
Úgy tűnik... csak nálam. Ezek szerint nem csak az az impulzus kerül az akkura, hanem a trafóé árama is arra az időre. Nem is a FET elé gondoltam az ellenállást, hanem a kondi és a táp közé, mert akkor nem terhel vissza az akku, mérésem szerint az ellenállás (0,5Ohm 20W) elég az impulzusok után a kondi feltöltésére.
Következő: »»   21 / 84
Bejelentkezés

Belépés

Hirdetés
XDT.hu
Az oldalon sütiket használunk a helyes működéshez. Bővebb információt az adatvédelmi szabályzatban olvashatsz. Megértettem