Fórum témák
» Több friss téma |
Szia! A hangkártya test össze van kötve a védőfölddel, és az erősítő is valamilyen módon összeköttetésbe kerül ezzel a potenciállal. Mikor még nincs a hangkártya rákötve, mérj feszültséget a lebegő pontos test és a hangkari test (árnyékolás) között.
Ha nem is szépségversenyző azért a működő képesség is valami. Van e brumm a kimeneten?
De a nyák az egész jó lett így. El kérhetném a kapcsolási rajzot ? Ha lesz időm én is ki próbálom majd . A minap én is csináltam egy ilyet az ismerősömnek de én a másik rajz alapján. Elég jól szólt működött .
Kapcsolási rajzban relooptervéből indultam ki, a tranzisztorok bekötését meg átemeltem bele. A nyáktervet itt megtalálod. Mondjuk annyiban megérné módosítani a nyákot, hogy távolabb teszed a tranzisztorokat.
reloop: este rámérek. kadarist: füstöl ez rendesen, lehet én vagyok a béna... De a következő beruházásom egy páka lesz az biztos.
És hány óhmos hangszóróval működteted?
4ohmossal.
reloop: azt elfelejtettem írni, hogy semmi brumm nincs, tisztán szól.
Köszi! Azért voltam nagyon kíváncsi, mert ez volt a fejlesztés lényege. Ha elkészülök a trafó tekercseléssel, jelentkezem pár egyéb újdonsággal is.
Szevasztok!
Most akarom éleszteni a TDA2050es végeimet aszimetrikus táposak, 43V-ról akarom hajtani őket. Az a kérdésem, hogy a rajzban van két 2,2ohmos ellenállás, azokat nem helyettesithetem 4,7ohmosokkal, mert csak ilyen van itthon két darab?
A hangszóró-kimenetre kötött 2,2 ohm -os ellenállások értéke nem kritikus, a 4,7-es is jó lesz.
Szia! Ha két 4,7 ohm -ot párhuzamosan kötsz, szinte egyenértékű.
Igen ezt tudom, de csak 4,7es ből is csak kettőt találtam és 2darab végfokom van, ugyhogy ha 4darab lenne akkor jó lenne. Mit fog változtatni, ha 2,2ohm helyett 4,7et teszek be?
Olyan keveset, hogyha elhagyod ezt az RC tagot akkor is működni fog a kapcsolás. A szerepéről annyit tudok, hogy hosszú hangszóró kábeleknél csökkenti a gerjedés lehetőségét, és egyenletesebbé teszi a terhelés impedanciamenetét, ami a hangzásra lehet némi befolyással.
Akkor beforrasztom, és lesz ami lesz kipróbálom. Köszi a gyors segitséget!
Összedobtam a kis erőlködőt, tényleg jobban melegszik mint a tda2030as. Müködik szépen, elsőre beindult az összes panel. Kipróbáltam a hővédelmet, ami bele van épitve az IC-be, azis müködik!
Üdv! A minap megkaptam a suliból a kimaratott nyákomat, és a próbapanelről átforrasztottam minden az új nyákra. Egy kis macera után már elkezdett működni, de már az oszcilloszkópról láttam, hogy gerjed. Itthon kipróbáltam hangszóróra kötve, de iszonyatosan gerjedt a bemenetnél (szerintem) és a hangszórón csak pattogást lehetett hallani. Az előző változatnál nem volt semmi baj, de ezen előjött már jó pár probléma. Mindenhova árnyékolt vezetéket használtam, de így sem oldódott meg a probléma. A kapcsolást mellékeltem.
Köszi!!
Az előbb elfelejtettem mondani, hogy terhelés nélkül, amikor hozzáérek a bemenetre akkor is elkezd gerjedni. Az áramfelvételét folyamatosan nézem és ilyenkor 200-300mA-re is felmegy. Viszont ez csak akkor jelentkezik ha a bemenetre csatlakoztatok egy vezetéket ( jelen pillanatban árnyékolt, mind a két felén jack csatlakozósat). Nem tudom, hogy az új bordától vagy a megnövelt teljesítményű 2,2ohm-os ellenállásoktól lehet e, mivel csak azt változtattam meg az új panelre való átszerelése óta. Amíg nem csatlakoztatok a bemenetre semmit addig a nyugalmi áramfelvétele 80-100mA.
0V-ot mértem, de ahogy nézem az egyenesen össze van kötve.
Üdv! A hosszú be táp vezeték, vagy a hosszú jelvezető vezeték miatt is lehet a gerjedés. Amikor közel teszem a hűtőbordához a kezemet akkor mintha csökkenne a gerjedés, és amikor a testhez érek akkor már megszűnik. Amikor közvetlen a tápomon növelem, vagy csökkentem a kondik értékét akkor nem történik semmi, de amikor az erősítő tápbemeneteléhez teszek hidegítő kondikat akkor hallhatóan csökken a gerjedés(búgás, torzítás a hangszórón).
Sziasztok. Valaki próbált már az erősítésével kísérletezni ? Mármint visszacsatoló ellenállás meg stb növelése csökkentése ?
Most olvasom, hogy mit kéne. Rendesen benéztem. Na majd holnap.
Szevasz Dani! Ha a be menetre kézzel hozzá érsz a hangszóró el kezd zúgni és meg nő a nyugalmi áram ,szerintem ezzel semmi gond nincs nekem a tranzisztor nélküli híd kapcsolásom is csinálja ezt, de ha nem érek hozzá akkor minden rendben és jól működik. Ha nyugalmi
állapotban zúg vagy pattog a hangszóród, vagy sípol, az lehet attól is hogy a földelésed nem csillagpontos.A be meneti jel vezeték árnyékolását kösd össze a nyák után is, mondjuk a hang erő szabályzó potinál a táp egység 0 voltjával Legalább ennyit csinálj meg ha nem is csillagpontos a földelés.. Továbbá a nyákodon találsz 2db 220nf es kondit ami a táp +és-oldalára van kötve, és közös pontjuk a hangszóró egyik ki vezetésére. Ezek értékének a növelésével meg szüntetheted a zúgást, vagy pattogást. Érints rá a + vagy a-oldal és 0voltGNDre egy 220nf eset még és meg látod mikor hallgat el a hangszóró.Lehet hogy több kel majd mint 220nf de azt majd hallani fogod. Csökkenni fog a nyugalmi áram is. Van még egy RC tag is a hangszóró ki meneteidnél találod (1óhm+220nf). Elő fordulhat hogy ezt is növelned kell 100nf el de ez nem biztos üzem közben ki derül.
Üdv! A mai nap annyit csináltam, hogy a be táp bemenetére közvetlen az erősítőnél, tettem oda egy 100nF-ot és egy 100µF-ot párhuzamosan hidegítőnek, mind két ágra. Ezzel a megoldással megszűnt a búgás és a pattogás. Az volna a kérdésem, hogy amikor nincsen rajta terhelés, és akkor hozzáérek a bemeneti jelvezetőre akkor is megnölhet a nyugalmi áramfelvétele?
Hosszabb jelvezető alkalmazásakor elkezd pattogni a hangszóró, ez ilyenkor normális? Most jelen pillanatban a hangszínszabályzóval kísérleteztem, mivel folyamatosan búgott amikor amikor az erősítőre csatlakoztattam, de lehet hogy a kábelköteg miatt lehetett ( feszültség vezérelt hangszínszabályzót használok, és a potmétereket vezetékekkel kötöttem rá). Köszi a válaszodat. Remélhetőleg még ma ki tudom próbálni az általad említett hangerőszabályzó bekötését. Köszi!!
Teljesen jól csináltad ez a megoldás a problémádra ilyenkor a hidegítő kondik értékét kel emelni , nálam is általában a pattogás, búgás a táp miatt volt mindig. Persze ez nem általános dolog. Ha a be meneti jel vezetékre rá fogsz, szinte minden erősítő búg ilyenkor azzal ne foglalkozzál. Ez a kapcsolás elégé gerjedékeny konstrukció, mindenre érzékeny a bemeneti jel vezetékre, a hangszóró vezetéked hosszára is, és nem ártana rá egy szűrő a be menetre valamint a ki menetre is rá férne valamilyen szűrő. Szoktak alkalmazni más tipusú végfokoknál is , ide is nagyon kellene . Tehát a bemeneti jel vezetéked megfelelő árnyékolású legyen .
Fontos hogy a földelés is csillag pontos legyen .
Üdv! Szűrőnek elég sima RC szűrő is amit te mondtál? Ami nekem van tápom az aszimmetrikus, abból hogyan lehetne csinálni csillagpontos földelésűt? A képét mellékeltem.
Köszi!!
Rosszul mondtam, szerintem az RC tag helyett rezgőkör, vagy még találtam itt az interneten fojtótekercset, szűrőtekercset.
Megmértem és féltápfeszt mértem a hangkártya test és a lebegőpont között. Mit kellene csinálnom, hogy működjön?
A tápfeszültséged egyik pólusa úgy tűnik érintkezik a védőföldeléssel. Elég hihetetlen, de más magyarázatot nem találok.
Szia! Van itt a HE-n egy leírás a földhurokról, olvasd el. Ez PC-nél sajnos elég általános, sokan küszködnek vele. Legkönnyebben galvanikus leválasztással lehet megoldani, egy 1:1-es áttételű trafó megoldja a gondot.
reloop, dinokal: és tényleg ez a gond! PC tápról élesztem, most levettem a védőföldet a táp házáról és működik rendesen.
Most az a kérdés, hogy toroidról ez nem fog fennállni? A másik, hogy leválasztótrafóm nincs. PC tápnál nem lehet azt megoldani, hogy a szekunder oldali földet elszigetelem a háztól? Mondjuk ez már off, átmegyek vele a pc tápos topicba. |
Bejelentkezés
Hirdetés |