Fórum témák

» Több friss téma
Fórum » Építsünk mi is elektromos autót!
Lapozás: OK   48 / 100
(#) szsrobert válasza KTobi hozzászólására (») Feb 27, 2012 /
 
BLDC-nél egy vezérlő a több motorhoz csak akkor használható, ha egyforma motorok ugyanazt az egy kereket hajtják.
(#) KTobi válasza szsrobert hozzászólására (») Feb 27, 2012 /
 
Még mindig 3~ aszinkronban gondolkozok. De igen erre akartam kilyukadni.
(#) X-ecutor válasza EcoPityu hozzászólására (») Feb 27, 2012 /
 
Pár oldallal korábban már kiszámoltam, hogy hosszú távon 200.000 km-es távra számolva egy olyan elektromos autó esetén ami 1 tonnás, 100-al tud menni 100km-en át 100Ah-s LiFePo aksikkal, és 3.5 millába kerül, még mindig spóroltunk azon a 200 e km-en durván 2-3 milliót, ha vetélytársként az EV ellen egy olyan benzines autót veszünk aminek az átlagfogyasztása 7 liter....beszélni kell a permanentesekkel, vagy egyéb más aksiárusítókkal, hogy vállalnak-e részletfizetést, ha az ember 2 milla értékben vesz aksikat. (az átalakítás 3.5 milliójából 2 milla csak az aksi, 1 milla az egyéb alkatrész, és 500 a szerelési díj...kb....) 500Ft/l-es benzin mellett meg már egyenesen bolond az aki benzinest vezet....Nem beszélve arról, hogy tudósok szerintem most rögtön nullára kellene redukálnunk a CO2 kibocsájtásunkat, ha nem akarunk még szélsőségesebb klímákat....
(#) X-ecutor hozzászólása Feb 28, 2012 /
 
Ja igen még valami...utána néztem, és azt hiszem kezdem kapizsgálni miért olyan drágák az új fajta LiFePo aksik. Mivel ezek is a Texaco kezeiben vannak Nem szabad bedőlni a propagandának, nem szabad hagyni, hogy bullshit-tel telenyomják a fejünket, ez a korábban linkelt videó egyik legnagyobb tanulsága. Ha továbbra is az ő játékszabályai szerint játszunk, ők fognak nyerni. Ez az ő kaszinójuk, az ő asztaluk, és az ő játékuk, amiben keményen csalnak ráadás képpen. Csak úgy nyerhetünk, ha nem az ő szabályaik szerint játszunk. Zűrös a papírmunka, és költséges? Hát akkor addig kell mennünk, amíg nem normalizálódik a helyzet. Én biztosan nem fogom tűrni, hogy a Texaco, az Exxon, és a GM letérdeltessen, aztán elkezdjen gombolkozni, én meg kielégítsem a vágyaikat mert ne haragudjatok, de a mai világban ez megy!
(#) Pulyka válasza Pulyka hozzászólására (») Feb 28, 2012 /
 
Bővebben: Link
Ez remelhetoleg menni fog.
Ez biztos egy par ev mulva lesz majd nekunk is megfizetheto, kissebb kiszerelesben, kollegak segitsegevel nagyobb rendelesben, a kisebb darabar miatt.
(#) Endlos válasza (Felhasználó 13571) hozzászólására (») Feb 28, 2012 /
 
3,7 voltos 3Ah-s elem formájú Li-Ion akksikból ha összerakok 33db-ot párhuzamosan, és ezekből a 33db-os pakkokból 12db-ot sorosan, akkor elvileg van egy alig 20 kilós majd 48 voltos akksim, ami egy kisebb méretű járgánynak bőven elég lehet ugye? Most nekem ez tűnik a leggazdaságosabbnak, a hétvégén megyek pestre átvenni egy próba csomagot, és letesztelem, és ha jó a C értéke, akkor rögtön veszek 400db-ot, már csak az a kérdés, hogy milyen dobozok, kapcsoló dolgok léteznek kereskedelmi forgalomban, amelyekkel viszonylag gyorsan, egyszerűen, és rázkódásállóan tudom őket összeszerelni, összekötni
(#) kameleon2 válasza Endlos hozzászólására (») Feb 28, 2012 /
 
Pusztán csak a tapasztalatok okán - nem igazán javaslom sok akksi párhuzamos kötését. Még soros kapcsolásnál is érdemes jól megnézni melyik gyártó mennyit enged felfűzni. Én most kerestem 10db akksi soros kötéséhez típusokat és már annál is nagyon fontos az azonos, egymást követő szériaszám.... Ha ilyen egyszerű lenne, akkor mindenki LI-Po elemlámpa akksiból építene autót, mert a sok kicsi jobb helykihasználást és súlyelosztást tenne lehetővé.
(#) Endlos válasza kameleon2 hozzászólására (») Feb 29, 2012 /
 
ezek természetesen azonosak, én csak a kötésektől félek, a sok kötés gondolom, sokat levesz az áramból, és veszélyes, de ha lenne valami előre gyártott doboz, amiben a kötéseket nem kell kialakítani akkor talán megpróbálnám. A Discoveryn a KillaCycle Drag motort is ilyen apróságok hajtották, amik 1000 számra voltak kötve egyesével,m és ez nem egy sufni gép volt, hanem vmeik egyetem alapos munkája - ezeket, amikről bveszélek kimondottan akkupakkba árulják, nem szabványos elem méretűek
(#) zolika60 válasza Endlos hozzászólására (») Feb 29, 2012 /
 
Azt hiszem az azért nem mindegy, hogy egy "játék" motorban használod néhány percet, vagy autót hajtasz vele nap mint nap. Persze ha van lehetőséged próbáld ki, kíváncsi lennék rá, hogy mennyire megbízható.
(#) kameleon2 válasza Endlos hozzászólására (») Feb 29, 2012 /
 
Egy egyetem, vagy TV csatorna megengedheti magának, hogy koncepciókat hozzon létre, de tartósság és élettartam szempontjából akkor sem tartom jó megoldásnak. Több akku, több kötés, több hibaforrás. Akkor már inkább más hajtó- vagy üzemanyag. Vagy olyan megoldás, amihez kevesebb akku kell. Persze ötletes megoldások is jók lehetnek. Például fogsz egy villanyszerelő csövet és telenyomod teljes hosszában ceruzaakkuval, mint a zseblámpát..... Feszültséged biztosan lesz . Persze ezek csak semmire sem jó ötletek. A valós megoldásokat az ipari szintig fejlesztett ötletek adják. Azon csodálkozom példáil, hogy alváz méretű akksit miért nem gyárt senki. Az akkutest maga lenne az alváz és a sok sok cella ebben lenne elhelyezve és szegmentálva. Sokkal helytakarékosabb megoldás lenne, mint a sok egyforma műanyagot és kötőelemet feleslegesen tartalmazó akku csomagok. A cseréhez pedig csak a kasztnit és az alvázat kellene szétválasztani.
(#) Inhouse válasza EcoPityu hozzászólására (») Feb 29, 2012 /
 
Most olvastam, hogy újfajta akkuval kísérleteznek, 4-5-szörös energiasűrűség, és olcsóbb lehet, mint a LiIon. Forradalmasíthatja az elektromos autó ipart...és ki az egyik fő támogató? A GM...
Hajrá elektromos autók!

Üdv
Inhouse
(#) Inhouse válasza kameleon2 hozzászólására (») Feb 29, 2012 /
 
(#) Endlos válasza kameleon2 hozzászólására (») Feb 29, 2012 /
 
Van ilyen, csak sajnos prototípus szintjén, és természetesen amerikában Gördeszka autónak hívják, mert van egy egyen akksis alu alváz, amin rajta van az összes elektronika, az agymotoros kerekek, és a felépítmény cserélhető rajta, mint a régi bogaraknál volt csavarozva, tehát ugyanaz a "deszka" alkalmas pick-upnak, sportkocsinak, terepjárónak, stb. Nem tudom sajna belinkelni, mert ezt is Dyscoverin láttam.
(#) EcoPityu válasza Endlos hozzászólására (») Feb 29, 2012 /
 
Ha hiszed, ha nem, a napokban nekem is pont ez jutott eszembe, csak NiMH akksikkal, mert ceruza méretben már vannak 4Ah-sak is.
Olyasmi doboz lenne jó nekik, mint egy ceruzaakku töltő, egymás mellett a rugós érintkezők... Mint egy sínpár közé betéve.
Bár az előzőleg felvetett hosszú csőben sok-sok sorba kötött sem rossz ötlet, és csak utána párhuzamosítani, akár 0,2V-ot ejtő shottky-kon keresztül beközösítve is!
(#) EcoPityu válasza kameleon2 hozzászólására (») Feb 29, 2012 /
 
Szia!
Az ELIICA-ban is az alvázba volt az akkupakk beépítve, azonnal cserélhetően!
Persze csak targoncával, de kihúzták, be a másik, ás uzsgyi tovább!
(#) kameleon2 válasza Inhouse hozzászólására (») Feb 29, 2012 /
 
Merjünk nagyban gondolkodni.... Az aszfalt, mint energiafeladó felület nagyon jó és innovatív megoldás. Így már volna értelme az autópályadíjnak is. Az autópálya melletti kihasználatlan területeken lehetne egy csomó napelem és szélgenerátor, amik ellátják árammal. Kár, hogy az emberiség haszonleső része nem vevő az ilyen innovációra. Az előbbi gondolatot folytatva: csak ott lenne szükség igazán akksira, ahol az ember elhagyja az ilyen aszfalt felületeket..... A méhsejt cellékat nem teljesen értem , mert fogalmam sincs hogyan kötnék össze őket villamosan..... Amúgy tetszett a cikk.
(#) kameleon2 válasza Endlos hozzászólására (») Feb 29, 2012 /
 
Netán Erre gondoltál?
(#) pucuka válasza EcoPityu hozzászólására (») Feb 29, 2012 /
 
[OFF]A váltott lovak újkori reinkarnációja
(#) kameleon2 válasza EcoPityu hozzászólására (») Feb 29, 2012 /
 
Igen az Eliica aljában valóban van egy hosszanti pack. Tetszik is a megoldás, csak sajnos éppen ezért olyan hosszú az autó - igaz veszett gyors.... Csak sajnos az a 20Millió japán Jen amibe az akksi kerül.....
(#) Endlos válasza EcoPityu hozzászólására (») Feb 29, 2012 /
 
Ot az lenne a gond, hogy a NiMH akkupakkot mivel tudod tölteni, mert a Lítiumoshoz kapható speciális töltő, de ahhoz még nem láttam (persze lehet, hogy azért, mert nem is kerestem )
Másrészt a 3Ah nem sokkal kevesebb, mint a 4Ah (ennyit bírnak az általam említett Li-Ion-osak)
(#) Endlos válasza kameleon2 hozzászólására (») Feb 29, 2012 /
 
ige * n pontosan
(#) kameleon2 válasza Endlos hozzászólására (») Feb 29, 2012 /
 
Ez viszont megoldás lehet: Olcsobb es nagyobb energiasűrűségű akkuk
(#) Pulyka válasza kameleon2 hozzászólására (») Márc 1, 2012 /
 
(#) silver07 hozzászólása Márc 1, 2012 /
 
Sziasztok!
Azon gondolkozom,hogy az otto-motorból hogyan lehetne elektromotort építeni.
(#) Endlos válasza (Felhasználó 13571) hozzászólására (») Márc 1, 2012 /
 
Mint ahogy az apródra tesszük? DD Én azt mondanám, hogy az Ottó motort kiveszed, elviszed a MÉHbe, és annak az árából veszel egy villanymotort, pesze kicsit ki kell pótolnod, és akkor nem kell a motort átépíteni, csak cserélni.
(#) kameleon2 hozzászólása Márc 1, 2012 /
 
Amúgy elgondolkodtató - hogy ha egy akkupack 2-2,5 MFt, nem érdemesebb-e kész elektromos autót venni már 3,6MFt-ért...: Reva . Egy csomó pénzt és energiát megspórol az ember.
(#) kameleon2 hozzászólása Márc 1, 2012 /
 
Még valami! Most néztem az (igaz2009-es) Árlistájukban egy akkupack 703.000Ft Bruttó L-ionból!
(#) zolika60 válasza kameleon2 hozzászólására (») Márc 1, 2012 /
 
Bármit lehet venni, de inkább itt építsünk. Akinek van rá pénze még Tesla rodastert is vehet.
(#) (Felhasználó 46585) válasza zolika60 hozzászólására (») Márc 1, 2012 /
 
Akinek van pénze, az nem elektromos autót vesz...
(#) zolika60 válasza (Felhasználó 46585) hozzászólására (») Márc 2, 2012 /
 
Nálunk. De nem mindenhol van ez így a világban.
Következő: »»   48 / 100
Bejelentkezés

Belépés

Hirdetés
XDT.hu
Az oldalon sütiket használunk a helyes működéshez. Bővebb információt az adatvédelmi szabályzatban olvashatsz. Megértettem