Fórum témák
» Több friss téma |
Fórum » Sörkollektor és elektronika
Témaindító: INOX 4 EVER, idő: Szept 19, 2010
Témakörök:
Ja és a z R4 helyére nem lehetne egy potit rakni? Mert akkor talán így lehetne a bekapcs. hőt állítani külön is?.
Egyáltalán nem búg,és ez annak köszönhető,hogy az a PWM az indulási hőmérsékleten nem 0%-ról indítja a kitöltést.A PWM 30Hz-en működik,tehát sem 12V-os üzemben sem 230-as üzemben nem hallható a pulzálás a motoron.A BT137 triak Gate soros ellenállását még kicsit hangolni kell,mert a max fordulaton kimutatható a próbamotoron egy kis melegedés.Ez arra mutat,hogy nem nyit ki rendesen a Triak szerintem.Hogy mekkora ellenállást kéne berakni az általam használt 1,2k helyett azt még nem kísérleteztem ki.A 230-as villanymotor kis fordulaton nem mutatott jelentős melegedést,pedig 45 percig járattam úgy,csak a maxon melegedett.Ezért gondolok Triak hangolási hibára.
Majd ha lesz időm még játszok vele,de mostanában sűrű a napom.
Szerintem be lehet oda rakni egy trimmert,és akkor nem kell forrsztgatnod hogy behangold...Az ötlet remek
Üdv!
Szélsebességet nem tudok mérni de talán szemléltet valamit a videó hogy is fúj a szél a "metróban"! http://videa.hu/videok/kreativ/koli-beomlo-5MPSjFPokjdkTSh8 Levettem a videó kedvéért a beömlö burkolatát, mert a végén valaki azt írja hogy csalok... és ott egy venti! Szép napot mindenkinek!
Már nem tudom melyik kapcsolásról van szó segítenél?
A sörcsöveket úgy készítem, hogy a két végén meghagyom a leszűkülő peremet. Így könnyebb az o-gybe beragasztani.
Ezért kellett készítenem olyan dobozokat is amiknek az alja van kivágva.Ehhez is készült egy szerszám, hasonlót láttam valahol a neten de ott kalapáccsal ütötték a kivágó szerszámot.
A kivágó szerszám vékony falú csőből készült, flexel ék alakúra vágva. A tokmány nem forog! A gép kézi előtolását használtam. A kivágó olyan átmérőjű, hogy bele csúszik az alátámasztó csőbe.
Komolyan nem értelek, a leggagyibb piaci koronásfúró készlettel száz számra lehet furkáli a dobozokat.
Ennyit nem ér a kezed épsége?
Nagy hiba, hogy az ingyen energiáknál átfottok a segédenergia fogyasztáson, és karban tartáson.
Mert a sok üzemóránál nem elhanyagolható a müködtető segéd energia számla.! A számítógép táp 200-300w fogyaszt. Egy közvetlen 240V 60W ventill motor már akkora "szél" teljesítményű hogy szét fujja az egész sörkollektorodat! A 12 V motorok szénkefések ezért zajosak és csúszó csapágyasak. Idézet: Ez csak akkor igaz, ha még egy 1000 ledes karácsonyfa füzér is világít róla a nap 24 órájában. A gk. szellőztető venti, csak induláskor venne fel nagyobb áramot. Forgás közben (PWM-mel szabályozva) nem fog akkora terhelést jelenteni, hogy a PC táp 2-300W-ot zabáljon. „A számítógép táp 200-300w fogyaszt.”
Én sem értelek, mi lesz a kezemmel? A tokmány NEM forog! Ez egy úgy nevezett stancoló szerszám. A fúrógép karját lehúzom a stancoló kiszakítja a doboz alját mindössze 1 mp alatt. Van ennél gyorsabb? A koronás fúró forgó mozgást végez, emiatt szerintem az a veszélyesebb. És időben is hosszabb jóval. Ráadásul itt a faluban nincs koronás fúró. Mire beszerzem addigra kész a szerszám és egy fillérbe sem kerül. Te mivel vágtad ki a dobozokat? Van képed róla?
Már alakulnak a sörcsövek, még egy kell és egy kollektorra való megvan. Köcsög fa helyett, sörös doboz fa.
Szia!
Jól látom, hogy te nem a karimánál vágtad ki az alját és a tetejét, hanem teljesen levágtad azt a részét ami merevítést ad neki és csak simán összecsúsztattad őket? Elleben az utolsó kép épp az ellenkezője látható.
Nekem tetszik a szerszám. Most kezdtem el dobozokat gyűjteni, Lehet, hogy hasonlót készítek én is, ha lesz elég doboz.
Jól látod. Már hónapok óta olvasom a kollektoros hozzászólásokat mert az okos ember más kárán tanul. Azt írják valahol, hogy ha mind két perem meg marad és úgy van össze ragasztva akkor évek múltán elöregszik a sziló-nap megeszi-és szétesik a sörcső. Ha viszont egymásba van csúsztatva akkor örök élet. A cső ragasztása úgy történt, hogy egy olyan dobozzal kezdtem aminek meg van az alja is erre rátoltam a levágott aljúból 12 db-ot. Így a kezdet és a vég könnyebben ragasztható az osztó.gyűjtőbe. És így a két vég kellőképpen merev. Könnyű összetolni, szilóval hajszál vékonyan meg kentem -mutató új- a levágott véget belülről, vigyázva, hogy kívűlne legyen ragasztós, aztán egy vályúban kicsit oldalirányban is mozgatva könnyen egymásba toltam kb 15 mm-et.A ragasztó szilikonos is elősegíti a egymásba csúszást. Míg az előző esetben meg kell várni míg megköt a ragasztó ami teljes kötést feltételezve 24 óra, addig az össze tolt sörcső rögtön mozgatható. És belátható, hogy így gyorsabban lehet haladni is. Megpróbáltam szétszedni egy óra múlva de nem sikerült,összetört a doboz.
Nekem is tetszik mert nagyon gyorsan lehet vele dolgozni.
Ha lehet vagy ötven dobozzal többet szerezz mert közben előfordul, hogy össze roppan valamelyik műveletnél.Van olyan doboz ami vasból van azt nem célszerű bele tenni mert a vágott részeknél rozsdásodni fog.Én a szilikon ragasztót kicsit elbonyolítottam, de rájöttem, hogy bármelyik jó amelyik olcsó, ragaszt, és bír 200°C-ot. ( Csak az asszony meg ne tudja, 6400.- Ft volt két tubus+ posta). Ma megjött a szolár fekete festék, arra is lehet gyűjteni., 0,5 liter 4300.-Ft.
A szolár fekete mennyivel jobb a közönséges hőálló matt feketénél? A költségekről nem kell az asszonynak tudni. Elég ha az eredményt látja.
Ezt a festéket napkollektorokhoz fejlesztették ki az USA-ban, onnan importálják.Bizonyítottan 30 %-al több meleget nyel el mint a hagyományos festék. A leírásában valamilyen optikai hatással magyarázzák. Kollektorosok végeztek méréseket, amik igazolják a jóságát.
A kemencét én finanszíroztam anyagilag de ez már a közösből megy.
Az lehet, hogy 30%-al több energiát nyel el mint a hagyományos valamilyen színű festék, de azt nem hiszem hogy a matt fekete színűre is igaz ez a megállapítás. Nálunk minden közös.
Pedig a matt fekete festékkel hasonlították össze, itt Magyarországon végezetek méréseket. A Sörkollektor.hu-n olvastam.
Így van + a full hengeres kivitelnek előnye, hogy kisebb a légellenállása.
Erről is megoszlanak a vélemények. A mérések azt bizonyítják, hogy a levegőnek egy bizonyos ideig a csőben kell tartózkodnia, hogy kellő hőmérsékletre melegedjen.Ezért nem árt ha vannak szűkületek a csőben amik lassítják a levegő áramlását. Szerencsére ezt a ventilátor fordulatszámának változtatásával is befolyásolhatjuk.
Elnézést, ezt most benéztem, nem vettem észre, hogy présgépnek használod a fúrógépet, ötletes
Az előző kolinál, egymáshoz ragasztott dobozokból álltak, tehát az alját, tetejét, eltérő méretű, de mindkettőt koronásfúróval fúrtam. A most készülőnél már egymásba tolós lesz. Az alját tapétavágós módszerrel, (mindjárt csinálok képet) ha jól emlékszem épp te adtad az ötletet, a tetejét meg fúrni fogom. Üdv
Lehet, bár elég felfoghatatlan számomra miért. Az a fizetős oldal írta?
Igen. Elég vicces, hogy regisztrálva voltam, most meg tagdíjat kéne fizetnem. Nem fogok.
Azt gondolnám, hogy akkor a festék teszt is nyerészkedésre ment. Így már nem annyira érthetetlen a nagy %-os különbség.
Négy éve regisztráltam, aztán egy darabig nem látogattam az oldalt. Amikor újra beakartam lépni már ki voltam zárva.
|
Bejelentkezés
Hirdetés |