Fórum témák
» Több friss téma |
Fórum » MIG/MAG/Co2 hegesztő készülékek házilag
Témaindító: electorkalandor, idő: Feb 19, 2009
Témakörök:
A Z1-en és a Z2-n a 85C után van a lényeg. Valahogy így: BZX85C12V Ez egy 12V-os zener jelölése.
Tehát a zener feszültségértéke a 85C után látható kell legyen. Mindkét zener a BZX családba tartozik, ha kinézetre egyformák, akkor a 85C osztályba. De a feszültségük értékét a 85C utáni felirat tartalmazza. Egyébként ennek a kártyának van valamilyen típusa. Jó lenne azt is tudni, hátha könnyebb lenne a segítségnyújtás.
A fröcskölést okozhatja a fojtó trafó menetzárlata (ha régebben ezt nem csinálta),vagy egyszerűen kevés a menetszám a fojtáson.
Esetleg erre nem hasonlít a kapcsolása? A tranzisztor és a zenerek típusa másodlagos, és az se zavarjon, hogy a mellékletben szereplő rajzon nem relé kapcsolja a trafót.
Igazad volt pisti tényleg rajta van a feszültség érték oldalrol éphogy belehet látni eddig nem vettem észre 12volt van rajta. De a relé adatlapja szerint a relé maga 24 volt akkor ez hogyis van? A lapnak tipusárol nemtudok csak ez a var-03p felirat van rajta.
Akkor Varstroj. Szlovén gyártmány. Nos, ezt a feszültség gondot úgy oldják meg, hogy pl. a trafó 12V-os. Üresjárásban van az 15V is, egyenirányítás és pufferolás után már kb. 21V , erről a feszültségről vígan meghúz a 24V-os relé, de simán meghúz 18V-ról is. A benntartáshoz meg elég már 10-11V is, ha elég érzékeny a tekercs. Az alacsony tápfesszel a relé szempontjából csak az a baj,hogy a meghúzáskor a kisebb mágneses húzóerő miatt az érintkező lassabban záródik, intenzívebb lesz a bekapcsolási ívképződés, emiatt előbb elhasználódik az érintkező felülete.
szoval azt mondod akkor hogy 12voltos trafo kell bele!
Ha van kéznél, nyugodtan kipróbálhatod. De ha 15V-os van, akkor az is jó lesz. Csak arra figyelj, hogy a tápfeszt stabilizáló zener előtét ellenállása ne melegedjen nagyon.
ok majd holnap kajtatok eggyet. Köszönöm a segitséged!
Az évek meg a rutin!
Bocs hogy félrevezettelek de a rendelkezésemre álló adatok alapján tévesen következtettem sajnos.
Kicsit kutattam találtam egy 12.5 voltos trafot 150ma 1.875va ezzel meglehet nézni?
Csatlakoznék én is dobo-hoz, bocs a félrevezetésért, akartam is írni hogy előbb próbáld ki 12V-al, ne rögtön 24-el, mert baj történhet!
semmi baj nemtörtént ugyhogy nemkell bocsánatot kérnetek én nem adtam elég infot nektek.
Próbáld ki, és meglátod.Egyébként hány ohmos a zener előtti előtét ellenállás?
Ezt csak azért kérdezem, mert ha ennek az értékét tudjuk, akkor könnyebb a trafó feszültségére következtetni.Egy jó minőségű fotó sokat segítene a kártya mindkét oldaláról.
Szia! Az a baj hogy nemismerem az ellenállás szinkodokat de dobok fel két képet hátha segit. Meg azt szeretném még kérdezni hogy ha bekötök rá egy másik trafot ami nem nyák hanem sima felfogatos trafo annak hogyan kössem be a vezetékeit mert a 220 as oldalon ugye mindegy mejik szálat hova kötöm de az egyenáramu oldalon van plusz minusz nem?
Szia!
Nézd: Bővebben: Színkód
Nincs egyenáramu oldal mert a trafó váltóáramot ad ki .
Ezért a kisfeszültségű oldalon is tetszőleges a bekötés.
A mellékletben a küldött képek alapján készített kapcsolási vázlat. Az X1 csatlakozó bekötése az általam elképzelt verziót tükrözi, nem biztos hogy a valóságban így van. A vázlat szerint egyutasan van egyenirányítva a feszültség a D1 diódával. Az X1/4-5 lábai közé kötött startgomb benyomásakor húz meg a relé, és az elektronika is ekkor kap tápfeszt, amit a Z2 zener korlátoz az elektronikának megfelelő értékre. A motor és a poti bekötése csak elképzelés, mint ahogy fentebb is írtam. Tehát -szerintem- kb. 15V-os trafó lehet a kártyán.
Szia! Ok akkor kb 15 voltos. Közben megnéztem az x1 csati bekötését a potméter az 1,a motor a 3,a potméter másik szála megy a pisztolyba az a 4 a 2 megy a nagy trafora és az ötös az egyenirányitora és a motor másik szála is a nagytrafora megy gondolom az a föld. Köszönöm a segitséged nem keveset foglalkoztál vele!
Szia!
Ne haragudj, de ez a bekötés ahogy elmondtad, nekem eléggé homályos. Ha lehet, inkább rajzold le, és szkenneld be.
Szia! Tényleg homályos lett probáltam neked csinálni rajzot hmm let amilyen remélem kiveszel belöle valamit. //picasaweb.google.com/108520181732272365296/DropBox?authkey=Gv1sRgCL3Pgv_P_8r2MA#5720187678938270162 itt megtudod nézni. Közben kutattam és csak 12.5 és 24 voltos trafom van szoval nemistudom kiprobálni
![]()
Üdv.
Valószinő egy kicsit kevés a 12,5v, de próbáld ki a trafót. Semmit sem veszitesz vele,esetleg egy kis + munkát.
Szevasz Atesz. A trafó 220/12v. Nekem is a hegesztőmben egy ilyen vezérlőkártya van azzal a különbséggel, hogy a relé le lett cserélve. TIP Tronicod van neked is?
Látom a bekötéssel se vagy teljesen tisztába. Csináljak egy rajzot, hogy mit hova kell kötni? (most csináltam meg, hogy a motorhoz a kakaót ne a hegesztőáramból vegye)
Előkerült nálam egy eredeti Varstroj tolókártya. Megnéztem a trafót, 15V-os. Ha lehet, ilyen feszültségűt tegyél bele.
Szia "mpisti"
Egy kis infó kellene Tőled vagy valakitől .Miért van az,hogy nem hegeszt rendesen a CO hegesztő.Feltettem pár képet hátha segítség ,már lassan azon vagyok,hogy feladom. 1-es főfokozatban : -18,6 V -19,5 V -20,3 V -21 V -22 V -22,9 V -23,7 V és így fokozatonként emelkedik.A trafó biztos jó amit tekertél.(nagyobb fokozaton még a zártszelvényt is átégeti,vagyis átfújja),tehát a tr jó meg az előtét. Én a Co -ra gondoltam,hogy nem jó mert azt viszont úgy vettem egy ismerőstől ,mindenesetre itt az adatlapjáról a kép is mert szerintem más mi lehet baj.Az egyenirányító új. Köszönettel :N.Józsi
Ilyen taknyolás akkor fordul elő ha valahol kontakthiba van.
Nézd átt az összes cstlakozást nem laza-e valamelyik kötés aztán a kábeleket is ellenőrízd. A hegesztendő anyagot csiszold meg a testelési pontnál meg a hegesztésnél is aztán nézd meg hogy javult- e a minőség. A testcsipesz kötése is okozhat ilyet. Ha a co gázzal lenne baj akkor is tudsz varatot huzni csak csúnyát. Esetleg gáz nélkül is kipróbálhatod.
Szia Józsi!
A gáz élelmiszer ipari, tehát sokkal vizesebb,mint az ipari. De a probléma nem a gáz. Milyen vastag huzallal akarsz hegeszteni?
Hi
Az enyém még gyári állapotában (güdge 155) a kapocs feszültsége 18V-33v mértem. Igaz azóta már elfüstölt a szekundere ![]()
Nekem is 155-ös van és tényleg ennyi a feszültség üresjárásban.
De terhelve leesik rendesen kb olyan értékekre mint az övé . A feszültségei rendben vannak mivel 3f trafója van és a trafót ha jól értem mpisti tekerte neki. Szóval az biztos jó! |
Bejelentkezés
Hirdetés |