Fórum témák
» Több friss téma |
- Ez a felület kizárólag, az elektronikában kezdők kérdéseinek van fenntartva és nem elfelejtve, hogy hobbielektronika a fórumunk!
- Ami tehát azt jelenti, hogy a nagymama bevásárlását nem itt beszéljük meg, ill. ez nem üzenőfal! - Kerülendő az olyan kérdés, amit egy másik meglévő (több mint 17000 van), témában kellene kitárgyalni! - És végül büntetés terhe mellett kerülendő az MSN és egyéb szleng, a magyar helyesírás mellőzése, beleértve a mondateleji nagybetűket is!
Sziasztok!
Az lenne a kérdésem, hogy ha társasház alagsorában a kapcsolószekrényben lévő konnektorról szeretnék áramot vezetni a saját tárolómba, akkor elegendő egy fogyasztásmérőt beiktatni a költségek számításhoz? Vagy ez a megoldás van, vagy az, hogy lelógatok egy bazi lengőkábelt a negyedikről az erkély mellett és a tároló ablakán behúzom. Vagy megkérek egy villanyszerelő ismerőst, hogy a meglévő hálózatról válasszon le nekem egy csatlakozót, és így a közösből vételezek. Ez utóbbit persze nem teszem, ezért érdekelne valami kényelmes és használható alternatíva.
Szia! Javítanék a hsz.-en! "Izeg" így fog nézni!
Mindenképpen konzultálj a közös képviselővel, mielőtt rádfogják, hogy lopod az áramot. Egy hiteles almérő nem kétfillér, és ha csak világítani akarsz néha néha, akkor nem biztos hogy szükség lenne rá. Azt sem árt tudni, hogy a közös villany nem háztartási tarifával számolódik. Ha a fogyasztást kifizeted, az sem mindegy hogy hogyan teszed, mert ha a társasháznak bevétele van, úgy adózik, mint egy magánszemély jövedelem adója. Szóval, elég bonyolult.
A Voltcraft IPC-1L táplálására 3V 3A-es adapter kell. Olyan adapter, ami ilyen paraméterekkel rendelkezik, és 12V-ról üzemel az pl. a VOLTCRAFT SMP-40.
A 3V 3A óránként 9Wh, kb. 80%-os hatásfokkal számolva 11-12Wh. 12V-ról működtetve így az adapter kb. 1A áramot vesz fel. Egy olyan akkumulátor, ami ezt tudja 24 órán keresztül táplálni, az 12V 24 Ah-s. Pl. itt van egy kicsivel nagyobb kapacitású, 28 Ah-s. Ezek a számítások azzal a feltételezéssel készültek, hogy 24 órán keresztül az akkutöltő mind a négy töltőrekesze maximális töltőárammal működik. Így a 24 óra alatt 32 akkut tud feltölteni a töltő. Ha nem kell ennyi akkut tölteni 24 óra alatt, akkor kisebb kapacitású akkumulátor is elég lehet.
Szia. Nekem is van ilyen töltőm. A gyári dugasztápja 2,8 A-es. Nem értem, minek hozzá ekkora, mivel rekeszenként mindössze 200 mA-rel tölt? Az csak 800 mA... :hide:
Sziasztok!
Hogyan tudnám legegyszerűbben, egy autós riasztónak (szirénának) a hangerejét szabályozni? Túl hangos, olyan megoldást szeretnék, amivel állítani lehetne a hangerőt. Hagyományos ugrókódos riasztóról lenne szó. Válaszokat előre is köszönöm!
Én ebből a leírásból,
meg ebből a másikból azt szűrtem le, hogy rekeszenként az IPC-1L max. 700 mA árammal tud tölteni. Alapállapotban 200 mA-rel indul, de azt olvastam, hogy a töltés megkezdésétől számított 8 másodpercen belül lehet növelni a töltőáramot (akár rekeszenként külön-külön is) akár 700 mA-ig (a Voltcraft IPC-1 esetén a két szélső rekesz esetén 1500 és 1800 mA-ig is). A Pixinfós cikkben elég részletes leírás és értékelés van mindkét verzióról. A 700mA * 4 rekeszből már kijön a 2,8A.
Sziasztok! A problémám a következő:
Szintetizátorom feltehetően a hőtővel azonos ágon lévő konnektorba van bedugva. Amikor a hűtő be, vagy kikapcsol, akkor pattog a szinti hangszórója. Mit lehet ez ellen tenni? Másik konnektorra nem tudom kapcsolni, mert az messze van (esetleg hosszabbító). A hűtőbe nem lehetne valami szűrő kondit tenni?
Nem tudom, mit lehetne javítani?
100kHz -re nem jó az 1N4001 .. 1N4007. Helyette a felsoroltak bármelyike jó: Pl. UF4001 .. UF4007, SF7G, SF18, ES1J A konkrét típus attól függ, mekkora a zárúirányú feszültség igénybevétel. 30V alatt még 1N5819 is jó lehet. Az adatlapokat a :google: megtalálja... Kulcszó: "ultra fast diode datasheet"
Amit tenni lehet. A hűtőt megfelelően zavarszűrni kell. Ezt mindenképpen meg kellene tenni, mert ez mást is zavarhat.
Ha a szinti különösen érzékeny erre, akkor azt is hálózati zavarok ellen szűrni kell, vagy lehet hibás működés eredménye, akkor javítani kell. Egy meghatározott zavarszintet tűrnie kellene.
pont leszarom mi az fókuszvonal.
Nam gyanús, hogy csak az árnyék vizsgálata miatt vannak azok az oldalfalak?
Az a gyanus,hogy mindent leszartok. Hova az istenbe veri vissza fényt és mennyit. Mehetnétek szakmai fórumra mert van. Csak hát ilyenekkel?
Mennyé akkor te, adj előadást jópénzért, aztán nézd meg ki kíváncsi rá.
Vádaskodj a nénikéd térde kalácsával te köcsög! Leírtam valakinek a véleményem, miért kell ilyen gusztustalan módon beleénekelni? Azt meg ne felejtsd el, hogy neked is van IP címed!!!
Hali!
Én még nagyon kezdő vagyok az elektronikában. Ahhoz, hogy jobban belemélyedjek a BUSCH Experimentier-System 4000 kísérletező rendszert használom. Van valakinek tapasztalata ezzel és esetleg plusz kapcsolási rajzai hozzá? Előre is köszi.
Amúgy igazad van; de véletlenül ezt írtad: 1N4006...1N4007 RRT<75ns! a hsz.-odban. (#1194746).Bocs. >
Szia kedves didzsé barátom! Nem szoktam ilyen dolgokkal foglalkozni, de most mégis megteszem, mert ezt már én sem tudom lenyelni.
Kicsit vegyél vissza a stílusodból. Hogy te hangosítással foglalkozol? Esetleg bulik lebonyolításával, azt elhiszem, de neked közöd nincs a hangosításhoz, főleg ezekkel az eszközökkel. A legnagyobb tévedések itt a fogalmak értelmezésével vannak. Azért mert nektek van egy pár ládátok hangosítók? Nem! Vegyek én is két-három Garry ládát, Siva erősítővel s akkor én is hangosító vagyok? Nem akarok belemenni, abba, hogy alázat kell ehhez a szakmához, tudás és mértéktelen nagy tapasztalat, hogy valaki azt mondhassa, hogy hangosító. Bulit, igen azt lehet hogy csináltok. Ne higgyük azt emberek, hogy két láda, egy keverő meg erősítő jelenti a hangosítást, fizikailag esetleg jelenthet hangosítást. S végül emberileg egy jó tanács, ne menj bele olyan alapvetően buta dolgokba, hogy valamilyen terméket lehurrogsz, azért mert neked rossz tapasztalataid vannak vele kapcsolatban. Ez egy buta emberi szokás. S legtöbbször a baj ott kezdődik, hogy nem is a készülékkel van baj, hanem a használójával, s a tudás hiányával, hogy azt az eszközt megfelelően kezelje, illetve nem a rendeltetésének megfelelően használja. Úgyhogy mi a kalap sz*r, azt eldönti mindenki, ne te mond meg... Elnézést az offolásért.
hhhhhhhhhhello te valami helyesirás függő lehetsz nem?milyen terhelésről meg utviszonyokról beszélsz.zsir uj akkuk vágod zsir ujjjj.nem 10 km kéne elmenjen hanem min 35-öt.ja és a nagy betüvel kis ü-vel irjuk.ugyhogy ennyit a helyesírásról.
Szia!
A "betű" még mindig hosszú "ű"... az "útviszony" hosszú "ú", mint az "új" és az "úgyhogy", valamint a zsír hosszú "í", mint az "írjuk" is. (Én nem vagyok annyira helyesírásfüggő, csak zavar, ha valaki még meg is magyarázza, amikor nem tudja,hogy mit , milyen betűvel kellene írnia) üdv: hp
Nem helyesírás függő, hanem moderátor. Szerintem ne piszkáld, mert igaza van és még kapsz egy figyelmeztetést is.
bakker ilyen moderátorotok van?nézzél már utána.betü rövid ü nem hosszu.mond már ki hosszú ü-vel.na nem gyanus?ne piszkáljam?én csak segitséget kértem,az meg itt kóstolgat a kisbetü nagybetü-vel.Hát ki ez?
Írd be a Gugliba, hogy betü http://www.google.hu/search?q=bet%C3%BC&ie=utf-8&oe=utf-8&aq=t&rls=...nel=np Ez lesz az eredmény.
SZiasztok,kösz a kioktatást,elmesélem minek is kell tulajdonképpen ,amit kértem.Vettem egy autó központizár
modult (12v-osat) ,szeretnék vele ki illetve bekapcsolni egy riasztót,de enélkül arelé nélkül nem müködött.Relével működik,mivel nem vagyok gyakorlott hobbielektronikás,nem tudtam más megoldást.Találtam egy nyák készítőt, de nem tudta elvállalni egyébb elfoglaltsága miatt,ezért gondoltam rátok.Vidékről írok,nincs a környéken olyan bolt,ahol ehhez való dolgokat lehet kapni.Az a kérdésem:meglehet e csinálni vagy sem,amit kértem a relé adatai alapján?Kösz Tibor.
Tudod én szerintem meglehet csinálni mért ne.Csak egy dolgot nem értek én itt , minek a központizár a riasztóhoz , riasztót élesíteni lehet gépkocsi központizár nélkül is .Sok sok megoldás létezi erre.A másik ha már összekötözgetted a relével , mert ugye te nem vagy hobbielektronikás te profi vagy , akkor hogy lehet hogy egy primitív nyákot meg nem tudsz elkészíteni , és ehhez még nem kell városban sem laknod.Nekem ebben a dologban valami nem kerek ne is haragudj.
Hát nálam a 104K 100V az sötétzöld!
Sziasztok
Egy tirisztoros kérdés: összeraktam 3 LED-ből egy valamit, ahogy leírtuk a füzetbe a tirisztornál, hogy megértsem gyakorlatban a működést. Működnie kellene? Gate-re + fesz megy, de akkor csak az egyik LED világít, igazából nem is értem, miért kellene ennek műdödnie.
Hello!Mitől lehet az a jelenség,hogy a motorom indexéhez vezető vezetékén csak a gyújtást ráadva nem jelenik meg feszültség(az index kapcsoló 0 állásán)Ha indexelek akkor hibátlanul müködik.De amint berugom a motort a vezetéken 0 állásban 0,7v-tól 2v-ig lehet feszültséget mérni.(ez miatt kikapcsolt index állásban is világít az indexem ledes indexről van szó)Hogyan tudnám ezt a feszültséget megszüntetni?Előre is köszi
A saját munkaórát figyelembe veheted, mint "másodállás". A munkahelyeden "órabérért" dolgozol, én spec. csak 400 Ft/ó-t kapok. Mesteremberek 1000-1500 Ft/ó környékén jönnek ki maszekban, duplájáért hivatalosan.
Mindig függesz valamilyen rendszeren, ha nem a szolgáltatókon, akkor a műszaki háttérbázison, az aktuális karbantartás, javítás költségein. Vagy le kell mondani a kényelemről, és nagyon egyszerűen élni, mint régen a parasztok.
Hello!Bocs ha hülyeségeket kérdezek de arra gondoltam,hogyha kötnék a vezetékbe egy diódát ami mondjuk csak 3V felett nyitna az megoldaná a problémámat?
|
Bejelentkezés
Hirdetés |