Fórum témák

» Több friss téma
Fórum » Villanymotor bekötése
 
Témaindító: kozmaj, idő: Jún 28, 2006
Lapozás: OK   108 / 345
(#) monati hozzászólása Márc 30, 2012 /
 
Sziasztok!

Szeretnék tőletek tanácsot kérni!
Hogyan tudnám megoldani,hogy az indító kondenzátor a motor indítása és felpörgése után - talán 3-4 másodperc - lekapcsolódjon a motorról?
Kézi vezérlés nem jöhet szóba,kompresszort hajtana a motor.
(#) kadarist válasza monati hozzászólására (») Márc 30, 2012 /
 
(#) monati válasza kadarist hozzászólására (») Márc 30, 2012 /
 
Köszönöm a választ!
Szerinted ez jó lenne,a vaterán 1500 ft.
Lehet állítani a lekapcsolási időt,vagy ezek másként működnek?
(#) kadarist válasza monati hozzászólására (») Márc 30, 2012 /
 
Igen, lehet állítani, egy tekercsrugó végét kell átakasztani egy másik bevágásba. De ezek a relék nem időre kapcsolnak, hanem a motor áramfelvételét figyelik. Ha nagy az áramfelvétel (indítás), akkor rákapcsolják a motorra az indítókondit, amikor felpörgött (lecsökkent az áram), akkor meg lekapcsolják.
(#) monati válasza kadarist hozzászólására (») Márc 30, 2012 /
 
Még egy utolsó kérdéssel zavarnálak!
A képen látható MIHA 72/215 motorindító relé jó lenne a 1,5 kw-os motorra 100 mikrós kondival?
(#) kadarist válasza monati hozzászólására (») Márc 30, 2012 /
 
Igen, jó lesz, esetleg állítani kell a rugón, ha gond lenne a be-kikapcsolással.
(#) monati válasza kadarist hozzászólására (») Márc 30, 2012 /
 
Köszönöm a választ!
Szép éjszakát kívánok neked!
(#) VIM válasza monati hozzászólására (») Márc 31, 2012 /
 
Szia! Az említett relé csak az 1400f/p fordulatú motorhoz jó! A kétpólusú motorokhoz nagyobb áramú 120/530, az az 12A névleges és 53A meghúzási értékek tartoznak.
(#) miskinc hozzászólása Márc 31, 2012 /
 
Üdv mindenkinek!
Segitséget szeretnék kérni tölletek. Egy 4kw os 3 fáz. motort kötöttem be 220v ra 200mf kondival csillagba, szépen felpereg de mielőtt eléri a teljes fordulatot berángat mintha saját magát befékezné ezt kb másodpercenket ismétli
4 kw 3 faz motor bekötve 220v re a felvett áramot hogy számolom ki a 4000/220 vagy a 4kw nek a kétharmadát osztom a feszúltségel(220v) valahogy igy;4000*0.58=2320
és 2320/220=10.45A
Ellöre is köszönöm.
(#) kadarist válasza VIM hozzászólására (») Márc 31, 2012 /
 
Szia!
Az a baj, hogy a kérdező nem mondott típusjelzést, csak annyit tudunk, hogy kompresszoron van a motor.
(#) kadarist válasza miskinc hozzászólására (») Márc 31, 2012 /
 
Szia!
Deltába kösd be, ha teljesítményt is ki akarsz venni a motorból.
(#) VIM válasza kadarist hozzászólására (») Márc 31, 2012 /
 
Szia! Persze-persze, én csak ültetem a bogarat a fülébe, hogy ne kerüljön sokba a tanulópénze, ha már egyszer ilyen olcsón lehet kapni azt a motorindítót. Most mondjam azt, hogy ha nincs adattábla, mérjen áramfelvételt lakatfogóval?
(#) Mályi László válasza monati hozzászólására (») Márc 31, 2012 /
 
Szeretném megkérdezni hogy ez a motor 1 fázisú vagy 3 fázisú. A vitatott relé miatt kérdezem. 3 fázisú motorok esetében nem igazán jó.
(#) Mályi László válasza miskinc hozzászólására (») Márc 31, 2012 /
 
A kérdésed összetett, ha át kötötted deltába és nem hallod a furcsa (mintha befékezne) hangot nyertél. Ha továbbra is hallod, akkor bizony a kondenzátor át ütése okozza valószínűleg. Az áram felvétel : a motor adat táblán feltüntetett értéket ne lépje túl (fázisonként értendő). A motor hőmérséklete 60 fok alatt maradjon. Az üzemi kondenzátor értéke minden fázis áram felvételére hatással van. Én egy barkácsoló villanyszerelő vagyok.
(#) kadarist válasza Mályi László hozzászólására (») Márc 31, 2012 /
 
[OFF]Én meg csak simán villanyszerelő vagyok [OFF]
(#) lalibatyo válasza kadarist hozzászólására (») Márc 31, 2012 /
 
Üdv
Én nem vagyok villanyszerelő csak gépész de lehet hogy sok lesz az a kondi állandóra bekötve. Kevesebbel kéne megpróbálni és indításnál nyomógombosan rásegíteni. Az viszont igaz hogy deltába kellene kötni hogy valami ereje is legyen.
(#) monati válasza Mályi László hozzászólására (») Márc 31, 2012 /
 
A motor 3 fázisú volt,de le volt égve. Megtekercselték,most csak 4 kivezetés van használva a 6-ból. Megy üzemi kondi nélkül 220 v-ról,kondi csak az induláskor kell.
A motor eredetileg 1,5 KW-os Brown-Boveri motor,930/perc fordulatú.
Eléggé speciális ez a motorindító,lehet inkább időrelével oldom meg.
Ahogy olvasgatom a hozzászólásokat,tudnom kellene az indulási és az üzemi Amper felvételét a motornak.
(#) kadarist válasza lalibatyo hozzászólására (») Márc 31, 2012 /
 
Persze, mint már korábban is szó volt róla, ezeknél az eredetileg 3 fázisú motoroknál az állandó+indító a nyerő választás. És aranyszabály, hogy az indításra használatos elektrolitikus kondikat nem szabad állandóra kötni.
(#) kadarist válasza monati hozzászólására (») Márc 31, 2012 /
 
Ennek az áramrelés megoldásnak az is az előnye, hogy túlterheléses megálláskor magától újraindítja a motort.
(#) Mályi László válasza monati hozzászólására (») Ápr 1, 2012 /
 
A kérdésem nem volt rossz, kiderült némi előzmény. Ilyen esetben aki áttekercselte attól érdemes meg kérdezni a lehetőségeket. Mert így jársz jobban a motorban rejlő lehetőségeket ő tudja legjobban.
(#) N1tr0 hozzászólása Ápr 1, 2012 /
 
Sziasztok! A segítségeteket szeretném kérni. Milyen és mekkora értékű kondenzátort kellene vennem ahhoz hogy ezt a motort 230V-ról tudjam működtetni és hogyan kellene bekötnöm?
(#) elektroton válasza N1tr0 hozzászólására (») Ápr 2, 2012 /
 
Sajnos a fotón nem látszik a kapocs bekötések. Remélem mind a hat tekercsvég ki van vezetve, akkor deltába kell kötni a motort és a mellékelt rajz alapján bekötni a kondit és a 230V-ot. A kondi értékét nem tudom megmondani, kb.20mikrós lehet, ha valaki már alakított át ilyen típusú motort akkor az meg tudja válaszolni a jó értéket. Egyébként mérni kell a kondi áramát, addig kell külömböző kondikkal próbálkozni míg 3A körüli nem lesz. Ha túl kicsi a kondi, nem lesz ereje. Ha meg túl nagy leéghet a motor.

imi-motor.JPG
    
(#) Mályi László válasza N1tr0 hozzászólására (») Ápr 2, 2012 /
 
25mf kondenzátor kezdetnek de 400v ezt üzemi kondenzátornak nevezik. Hogy könnyebben induljon 120mf indító kondenzátor, nyomó gomb is kell.
(#) VIM válasza N1tr0 hozzászólására (») Ápr 2, 2012 /
 
Szia! Próbáld meg így bekötni. Az üzemi kondenzátor érték tájékoztató jellegű. A próbát 30mikrofaráddal kellene kezdeni. Ha terhelési és melegedési problémák nem észlelhetők, azt az értéket kell "meghagyni" üzemi értéknek. (..ha túl kicsi az érték, gyenge lesz a motor teljesítménye, ha túl sok, akkor pedig melegedni fog, mert túl nagy lesz a segédfázis eltolás) A motor gyökharmadával kevesebb teljesítményt fog leadni ezzel a megoldással, kb. 430W lesz így a teljesítménye. Elég lesz?
(#) Imi65 válasza N1tr0 hozzászólására (») Ápr 2, 2012 /
 
Ha VIM megoldását alkalmazod (irányváltásra is szükséged van), mindig várd meg, míg teljesen leáll a motor irányváltás előtt. Gyári, 220V-ra készített IMI üzemi kondenzátoros (1,5kW, 1440 f/p, 60 µF ) motornál azt tapasztaltam, hogy lelassulás előtti irányváltást (kézi kapcsolóval) nem tudta végrehajtani a motor, vagyis változatlanul az eredeti irányba maradt meg a forgás. Így - valószínűleg - igen gyorsan leégés lett volna a vége. Ha azonban kivártam a pár másodperces kifutást, akkor gond nélkül létrejött az irányváltás. Valószínűleg az eredetileg 3 fázisra tekercselt motor sem viselkedik ebből a szempontból jobban.
(#) N1tr0 válasza Imi65 hozzászólására (») Ápr 2, 2012 /
 
Irányváltásra nincs szükség mivel ez egy kompresszor motorja.
(#) N1tr0 válasza VIM hozzászólására (») Ápr 2, 2012 /
 
Köszönöm szépen! Próbálgatás nem nagyon lesz mivel nagyon drága a kondi így egyet kell megvenni és azzal beérni sajnos.
(#) N1tr0 válasza elektroton hozzászólására (») Ápr 2, 2012 /
 
Csináltam a kivezetésekről is.
(#) miskinc hozzászólása Ápr 3, 2012 /
 
Üdv mindenkinek!
Érdekelne miben változik meg a motor (230v, 3kw, 3240 fordulat 60herz)tulajdonságai ha bekötöm 230v 50herzre?
(#) liderces válasza miskinc hozzászólására (») Ápr 3, 2012 /
 
Hello! Mivel pont erre találták ki a frekvenciaváltókat, pontosabban frekvencia változtatással csökkenteni, növelni a motor fordulatszámát. Szerintem csökken a fordulatszám.
Következő: »»   108 / 345
Bejelentkezés

Belépés

Hirdetés
XDT.hu
Az oldalon sütiket használunk a helyes működéshez. Bővebb információt az adatvédelmi szabályzatban olvashatsz. Megértettem