Fórum témák

» Több friss téma
Fórum » Hűtőgép kompresszor
 
Témaindító: niedziela, idő: Ápr 25, 2009
Témakörök:
Lapozás: OK   12 / 40
(#) satlokk válasza 18david18 hozzászólására (») Ápr 2, 2012 /
 
Szia!
Mert hajól tudom akkor csak 1 Bar nyomástól indul el a kopresszor.Ma beszéltem róla egy hütőgép szerelővel,mert én is szeretnék hasonlót csinálni.
(#) 18david18 válasza satlokk hozzászólására (») Ápr 2, 2012 /
 
Szia!
Ezt nem tudom pontosan. Olvastam, hogy valakinek 7-8 Bar nyomás alatt is elindul gond nélkül. Valakinek nem indul el nyomás alatt, mondjuk az enyém sem. Kipróbáltam és nem tudta felvenni a fordulatot, aztán kis idő múlva megállt. Ezért építettem bele a lefúvó szelepet. Így a kompresszor, illetve a visszacsapó szelep között lefúj.
(#) VIM válasza 18david18 hozzászólására (») Ápr 4, 2012 /
 
Az olajokat nem ismerem olyan mértékben, hogy biztosan állíthatnám róluk, melyik nem oldja fel a szigetelő lakkréteget a tekercselésről, de a transzformátor olaj az tökéletes. No jó, a full szintetikus olajok sem valószínű, hogy oldanák a szigetelő lakkot. Talán abból lehetne a "legvékonyabb" fajtát megpróbálni alkalmazni.
(#) 18david18 válasza VIM hozzászólására (») Ápr 4, 2012 /
 
Végülis a probléma megoldódott, mivel ismerősömtől kaptam trafó olajat. Felöntöttem, és azóta mintha kicserélték volna. Teljesen halk lett a hangja, és indul rendesen ahogy azt kell. Azért köszönöm mindenkinek a segítséget.
(#) VIM válasza 18david18 hozzászólására (») Ápr 4, 2012 /
 
Gondoltam lekapom a tetejét is de lusta voltam és olajos kézzel fotózni ...., de így néz ki a nálam szolgálatban lévő darab, ami 280W-os. Csak 35 éves és már egy hűtőgépet kiszolgált, nálam pedig 20-t dolgozott eddig. A 1/2 sziloplasztos flakonban szilikagél van és a szívócsonkra van csatlakoztatva a páralecsapódást csökkentve. "Ütöm-vágom", de eddig még csak egyszer kellett szétszednem a fejszelep miatt, mert a vízzsák megtelt és egy rozsda revedarab "felakasztotta" azt. Azóta van feltéve a szűrőegység a szívócsonkra. Az indító relét is le vettem róla, mert csak a baj volt vele, helyette nyomógombos indítást csináltam rá.
(#) 18david18 válasza VIM hozzászólására (») Ápr 7, 2012 /
 
Köszönöm a képeket. Remélem az enyém is eldöcög még jónéhány évet. Tegnap voltam a MÉH telepen kicsit körülnézni, és találtam két szinte hibátlan állapotú hűtőgép kompresszort. Nem volt szívem ott hagyni, így hát szinte ingyen elhoztam. Alternatívának jó lessz, ha a mostani mégis nyugdíjba vonulna.
(#) satlokk válasza 18david18 hozzászólására (») Ápr 7, 2012 /
 
Arany lesz az ha szükség lesz majd rá!
(#) VIM válasza 18david18 hozzászólására (») Ápr 7, 2012 /
 
Még csak annyit, hogy a választásnál ha lehet, akkor olyat nézzél amelyiknek a tetején nincs kivezetés. Így ha a fedél részt lefűrészeled a kompresszor szerelhető lesz a későbbiekben. A "visszatömítés" pedig nagyon egyszerű de a fantáziádra bízom.
(#) sztankovics bruno válasza VIM hozzászólására (») Ápr 7, 2012 /
 
Szia ha nem gond egy egyszerü rajzot tudnál nekem küldeni a nyomógombos kapcsolásról mert nekem is eggyik kompi relé nélkül van.
És csak a 3 csonk van aztán tovább hogyan jo lenne tudni..
Elöre is köszönöm!
(#) VIM válasza sztankovics bruno hozzászólására (») Ápr 7, 2012 /
 
Szia! ITT van egy lehetséges variáció a bekötésre. Azért mondom ezt, mert az attól függ, hogy a kivezetések hogyan vannak kihozva oldalt. Ha ellenállást tudnál mérni, akkor a kisebb ellenállású tekercs lesz a főfázis és a nagyobb értékű a segédfázis. A közös pontra kell kötni a bejövő fázist (kapcsolón keresztül) a nullát pedig a főfázis másik tekercsvégére. A nyomógombbal rövid időre feszültséget adsz indításkor a segédfázis tekercs szabadon maradt pontjára. A fázist és nullát egy kétsarkú kapcsolón keresztül kösd a motorra, ezzel mintegy leválaszthatod a hálózatról az egész készüléket.
(#) sztankovics bruno válasza VIM hozzászólására (») Ápr 8, 2012 /
 
Helló jo a kép stb akkor lényegében a felsö 2 párhuzamos kivezetésnél nyomogomb neki vagyis ha 1 pillanatra áthidalom egy csavarhuzóval bekel ugorjon ugyis nem?? A kivezetések egyébként eggyeznek amit mutattál képet..

Elöreis köszi
(#) foicruse hozzászólása Ápr 24, 2012 /
 
Sziasztok.
Hűtőszekrényből van egy kompresszorom, hogyan tudnam átalakitani, h csak levegőt fujjon?
Ez a cikk mar fenn volt itt az oldalon, de mar sehol sem talalom?
Valaki nem tudna-e nekem segiteni?
Elore koszonom.
(#) sztankovics bruno válasza foicruse hozzászólására (») Ápr 24, 2012 /
 
Szervusz végülis csak levegöt fúj majd..ha levágtad a csöveket rola de hagyjál rá mindeggyikre mert a szivóra majd kelleni fog szürö ha használni fogod..
és lehetöleg állitva üzemeld be mert ki fujja az olajat és nem lesz kenése és besül a dugattyu!
(#) VIM válasza foicruse hozzászólására (») Ápr 24, 2012 /
 
Szia! Igazából nem értem a kérdésedet, mert itt mind a 12 oldal erről szól, képekkel leírásokkal. Mit szeretnél megtudni, pl.: hogyan kell kiszerelni a hűtőből a motort, hogy az alkalmas legyen levegő fújására, vagy a kiszerelt kompresszor bekötésére? Pedig minden szem előtt van, csak ügyesen kell kattogtatni az egérrel. A képek a kis fényképezőgép segítségével hívhatók le, ott pedig a "H" betűre kattintva a hozzászólás helyére ugorhatsz. Az aláhúzott részekre kalauzolva az egeret, kattintás után ugyancsak értékes információk állnak rendelkezésedre.
(#) foicruse válasza VIM hozzászólására (») Ápr 25, 2012 /
 
Koszi szepen a gyors valaszt, es a tajekoztatot is Kicsit meg uj vagyok itt, de koszi a megertest.
(#) maxbeast hozzászólása Máj 4, 2012 /
 
Sziasztok!
Visszaolvastam 2009-től mindentéle topikot, és találtam is egyet ami hasonlított az én problémámhoz, de sajnos arra nem érkezett válasz így most megkérdezném: adott egy BEKO hűtőgép kombi, alul fagyaszt, felül hűt. Történt egyszer, hogy nem hallottam többé hűteni. Hűtőrácsa hideg, a kompresszor tűzforró, de nem hűt. Gépet kihúz, szerelőt kihív, szerelő kijön bedugjuk, és megy. Szerelő elmegy(a kiszállási díjjal) de előtte közli, hogy nem ártana teljesen leolvasztani, majd újra bedugni. Megtörtént, egész este ment a hűtőgép, aztán reggelre leállt, mindenhol kellően hideg volt, kompresszor tűz forró, a hűtőrács hideg/szobahőmérsékletű... Az a gyanúm, hogy amint kisebbre állítom a hűtés fokoztatot, vagy eléri a kellő fokot, leáll, viszont újra nem indul... holott a kompresszor meg úgy tűnik hogy dolgozna, hiszen forró Ha valaki élt már ilyet, tud segíteni? Köszönöm!
(#) zoly15 válasza maxbeast hozzászólására (») Máj 5, 2012 /
 
Hali!
Nem lehet hogy valahol ereszt a hűtőd rendszere? Mikor nem hűt, akkor a motor levegőre fut és nincs amit keringtessen?
(#) kaqkk válasza maxbeast hozzászólására (») Máj 5, 2012 /
 
Nagy a valószínűsége, hogy fagydugó keletkezik benne.Ezen csak a gáz leszívatása, olajcsere, szűrőcsere és hosszú vákumolás után újrafeltöltés fog segíteni ( de ha a tüneteket pontosan elmondod a szerelőnek, valószínűleg magától is rá fog jönni... ).
(#) maxbeast hozzászólása Máj 5, 2012 /
 
Köszönöm a válaszokat!
A leolvasztás után most teljesen jól hűt... néha még abba is hagyja... a problémám az, hogy szinte alig pihen, sos tud lehülni a kompresszor. A hűtőrács az hideg, ugyanakkor a kompresszor tüzel:S holott gondolom 30-40 perc pihenő után már nem kéne olyan forrónak lennie... Aztán fogja magát megint bekapcsol, és hűt rendesen. Attól félek, hogy ilyen életmóddal hamar megpusztulhat:\
(#) vorbeste hozzászólása Jún 19, 2012 /
 
sziasztok, van egy elektrolux enb3850-es hűtőm. a kompresszor kimeneti csöve végig jegesedik kívül, mikor bekapcsol és leolvad, mikor nem dolgozik. ez arra a részre vonatkozik, amelyik kívül, a kompresszor mellett láthatóan szabadon fut. emiatt kisebb tócsa keletkezik a hűtő alatt. hogy lehetne ezt elkerülni? a többi hűtőnél is van ilyesmi? köszönöm a segítséget!
(#) S.Mónika hozzászólása Jún 21, 2012 /
 
Sziasztok!
Samsung kombi hűtőm van (jégkockatartós, No frost-os)), és már hetek óta szenvedünk vele. Két alkalommal is kihúztuk (több, mint egy napra), és akkor egy ideig (pár órán át)működött, majd megint leállt.
Beépített bútorlapok közé volt szorítva szegény immáron 2 éve.Tegnap este nem tudott rá mit mondani a szerelő, csak hogy próbáljuk meg máshova tenni, hogy szellőzhessen.Egy-két óráig jónak tűnt, de reggel megint nem működött. A jégkocka is visszaengedett a fagyasztójában.
A kompresszora túlforrósodik, és csak manuálisan tudom bekapcsolni. Mi lehet a baj? Köszönöm előre is a segítséget!
(#) S.Mónika hozzászólása Jún 21, 2012 /
 
Nem tudom, fontos lehet-e, hogy új kora óta elég hangos volt, amióta meg baj van vele, nagyon csendes.
(#) junkers8896 hozzászólása Júl 30, 2012 /
 
Hali mindenki!
szerintetek ez így jó megoldás lenne ? : öregapám még annó adott egy hűtőgépkompresszor motort. Leszednem a motor állórészét és a dugattyús részét meghagynám annak a végére tennék egy ékszíjtárcsát. És meghajtanám egy 400wattos villanymotorral. A levegőt pedig egy tartályba nyomatnám. A tartály hasonló egy kisebb PB gázpalackhoz. És olajozni is tudnám a dugattyú részét.
(#) F-romi hozzászólása Aug 22, 2012 /
 
Sziasztok, ismételten a téma: hogyan tudok készíteni laminalashoz vákuum kompresszort leselejtezett hűtőszekrényből? Nem vagyok egy motor/kompresszor zseni, ezért kérnék egy kis segítséget. Hosszútávon gondolkozom, így a személyi és gépi biztonság fontos.
Alkatrészileg ott tartok, hogy van egy kompresszorom, (talán működik), amelynek egy hálózati csatlakozója van és egy fityegő vezeték benne 4 réz ér. Ezenkívül van még egy manométerem (kb. 30 centis manok méréséhez ) -100kPa-ig. A szándékom az lenne, hogy egy nyomásfigyelő vákuum szivattyút varjak össze amellyel talán még a port is ki tudom fújni, ha kell, így, minden ötletet szívesen látok, különösen rajzokkal. PIC és aTmega még belefér.
Konkrét kérdések:
használható-e az eredeti relé vezérlésre?
hogyan védjem meg a kompresszort a "kiszáradástól"? hogyan oldjam meg a motor indítását ha már van vákuum a zacsiba?
Köszönöm előre a segítséget. Remélem rövid időn belül fel tudok nőni a megoldáshoz.
Üdv mindenkinek.
(#) F-romi válasza F-romi hozzászólására (») Aug 30, 2012 /
 
ma kicsit szétszedtem a relét. Talaltam alatta 3 tusket, bemertem: felső közös, egy fekete, hangolo csavarral ellatott hengeralaku valamibe csatlakozik (gondolom, ez a termobizti). Ket also kek vezetekre van kotve, es koztuk egy erme szeru valami, gondolom, egy kondenzator (gondolom, ennek köszonhetoen alakul ki a fazis tolas, de akkor mindket tekercs mindig energetezilva van?). A kek, barna, kek-zod, es a fekete, ami termobizti masik vegebol fut ki a huto belsejebe van vezetve. Gondolom, erre szoktak kotni a termokapcsolot es a belso vilagitast. Gondolom, akkor a nyomaskapcsolot is a fekete es barna koze kell kotni, sorosan a termobiztihez.
(#) F-romi hozzászólása Aug 30, 2012 /
 
csak pár kép.
(#) pluto válasza F-romi hozzászólására (») Aug 30, 2012 /
 
Szia!

Nem egészen értem a problémádat. Most a bekötéssel van gondod? Ugyanis a "ma kicsit szétszedtem a relét" nem igazán világos számomra. Pont azt nem kellett volna. Minek, csak baj lesz belőle. Általánosságban elmondható: Ne nyúljunk hozzá! Nagyon érthető, ha megnézed, hogy mi hová van kötve. A "fityegő vezeték" a négy érrel, ment az eredeti hőmérséklet szabályzóhoz. Egyszerűen megszüntethető egy csokis átkötéssel. Innentől kezdve simán kapcsolgatod a 220-t. Mellékelek egy fotót az enyémről. Ugyanis szintén egy vákuumasztalt szeretnék csinálni.

DSCF4199.JPG
    
(#) F-romi válasza pluto hozzászólására (») Aug 30, 2012 /
 
Szia, annyira azért nem szedtem szét, csak addig, míg megint összerakható. Nos, a problémám? Az abban nyilvánul meg, hogy ebben nincs mágneskapcsoló, ha jól értelmezem, a ki "százforintos" valami helyettesíti. Szeretném azonosítani a következő alkatrészeket:kép 1 és 2. Ezenkívül megérteni az indítás és az normál működését. Igaz, hogy az üzemi tekercs ellenállása nagyobb, mint a starteré? Rajzoltam is egy rajzot, CRS (ha jól értem, Common, Run, Starter) jelöléssel. Ha valamit rosszul értelmeztem, javítsatok ki, kérlek.
(#) F-romi hozzászólása Aug 31, 2012 /
 
Sziasztok, olvasgatok itt-ott és az találtam, hogy a startert bekapcsoló tekercset feszültséggel is lehet vezérelni, az hogy működik, mi a lényege? Elso ranezesrem nem a főtekercs áramára ugrik, hanem a kondi töltési áramára, de lehet, hogy rosszul latom.
(#) F-romi hozzászólása Aug 31, 2012 /
 
Szisztematikus kitarto kutatast folytattunk a kompresszor korul, es ki kell jelentenunk, hogy a 100 forint formaju alkatresz elromlott. Ugyanis, ha az benne van, akkor nem indul, ha kiszedem, es rovidzarlatot adok, nekije, akkor elindul (5mpt futtattam 2 tekercsel). Kerdesem, mi a kepen lathato alkatresz, es tudok venni ilyet? Vagy hagyjam a fenebe es keszitseg elektromos startervezerlot?

DSC_1909.JPG
    
Következő: »»   12 / 40
Bejelentkezés

Belépés

Hirdetés
XDT.hu
Az oldalon sütiket használunk a helyes működéshez. Bővebb információt az adatvédelmi szabályzatban olvashatsz. Megértettem