Fórum témák
» Több friss téma |
Szia!
Mert hajól tudom akkor csak 1 Bar nyomástól indul el a kopresszor.Ma beszéltem róla egy hütőgép szerelővel,mert én is szeretnék hasonlót csinálni.
Szia!
Ezt nem tudom pontosan. Olvastam, hogy valakinek 7-8 Bar nyomás alatt is elindul gond nélkül. Valakinek nem indul el nyomás alatt, mondjuk az enyém sem. Kipróbáltam és nem tudta felvenni a fordulatot, aztán kis idő múlva megállt. Ezért építettem bele a lefúvó szelepet. Így a kompresszor, illetve a visszacsapó szelep között lefúj.
Az olajokat nem ismerem olyan mértékben, hogy biztosan állíthatnám róluk, melyik nem oldja fel a szigetelő lakkréteget a tekercselésről, de a transzformátor olaj az tökéletes. No jó, a full szintetikus olajok sem valószínű, hogy oldanák a szigetelő lakkot. Talán abból lehetne a "legvékonyabb" fajtát megpróbálni alkalmazni.
![]()
Végülis a probléma megoldódott, mivel ismerősömtől kaptam trafó olajat. Felöntöttem, és azóta mintha kicserélték volna. Teljesen halk lett a hangja, és indul rendesen ahogy azt kell. Azért köszönöm mindenkinek a segítséget.
![]()
Gondoltam lekapom a tetejét is de lusta voltam és olajos kézzel fotózni ...., de így néz ki a nálam szolgálatban lévő darab, ami 280W-os. Csak 35 éves és már egy hűtőgépet kiszolgált, nálam pedig 20-t dolgozott eddig. A 1/2 sziloplasztos flakonban szilikagél van és a szívócsonkra van csatlakoztatva a páralecsapódást csökkentve. "Ütöm-vágom", de eddig még csak egyszer kellett szétszednem a fejszelep miatt, mert a vízzsák megtelt és egy rozsda revedarab "felakasztotta" azt. Azóta van feltéve a szűrőegység a szívócsonkra. Az indító relét is le vettem róla, mert csak a baj volt vele, helyette nyomógombos indítást csináltam rá.
Köszönöm a képeket. Remélem az enyém is eldöcög még jónéhány évet. Tegnap voltam a MÉH telepen kicsit körülnézni, és találtam két szinte hibátlan állapotú hűtőgép kompresszort. Nem volt szívem ott hagyni, így hát szinte ingyen elhoztam. Alternatívának jó lessz, ha a mostani mégis nyugdíjba vonulna.
Arany lesz az ha szükség lesz majd rá!
Még csak annyit, hogy a választásnál ha lehet, akkor olyat nézzél amelyiknek a tetején nincs kivezetés. Így ha a fedél részt lefűrészeled a kompresszor szerelhető lesz a későbbiekben. A "visszatömítés" pedig nagyon egyszerű de a fantáziádra bízom.
![]()
Szia ha nem gond egy egyszerü rajzot tudnál nekem küldeni a nyomógombos kapcsolásról mert nekem is eggyik kompi relé nélkül van.
És csak a 3 csonk van aztán tovább hogyan jo lenne tudni.. ![]() Elöre is köszönöm!
Szia! ITT van egy lehetséges variáció a bekötésre. Azért mondom ezt, mert az attól függ, hogy a kivezetések hogyan vannak kihozva oldalt. Ha ellenállást tudnál mérni, akkor a kisebb ellenállású tekercs lesz a főfázis és a nagyobb értékű a segédfázis. A közös pontra kell kötni a bejövő fázist (kapcsolón keresztül) a nullát pedig a főfázis másik tekercsvégére. A nyomógombbal rövid időre feszültséget adsz indításkor a segédfázis tekercs szabadon maradt pontjára. A fázist és nullát egy kétsarkú kapcsolón keresztül kösd a motorra, ezzel mintegy leválaszthatod a hálózatról az egész készüléket.
![]()
Helló jo a kép stb akkor lényegében a felsö 2 párhuzamos kivezetésnél nyomogomb neki vagyis ha 1 pillanatra áthidalom egy csavarhuzóval bekel ugorjon ugyis nem?? A kivezetések egyébként eggyeznek amit mutattál képet..
Elöreis köszi ![]()
Sziasztok.
Hűtőszekrényből van egy kompresszorom, hogyan tudnam átalakitani, h csak levegőt fujjon? Ez a cikk mar fenn volt itt az oldalon, de mar sehol sem talalom? Valaki nem tudna-e nekem segiteni? Elore koszonom.
Szervusz végülis csak levegöt fúj majd..ha levágtad a csöveket rola de hagyjál rá mindeggyikre mert a szivóra majd kelleni fog szürö ha használni fogod..
és lehetöleg állitva üzemeld be mert ki fujja az olajat és nem lesz kenése és besül a dugattyu!
Szia! Igazából nem értem a kérdésedet, mert itt mind a 12 oldal erről szól, képekkel leírásokkal. Mit szeretnél megtudni, pl.: hogyan kell kiszerelni a hűtőből a motort, hogy az alkalmas legyen levegő fújására, vagy a kiszerelt kompresszor bekötésére? Pedig minden szem előtt van, csak ügyesen kell kattogtatni az egérrel. A képek a kis fényképezőgép segítségével hívhatók le, ott pedig a "H" betűre kattintva a hozzászólás helyére ugorhatsz. Az aláhúzott részekre kalauzolva az egeret, kattintás után ugyancsak értékes információk állnak rendelkezésedre.
![]()
Koszi szepen a gyors valaszt, es a tajekoztatot is
![]()
Sziasztok!
Visszaolvastam 2009-től mindentéle topikot, és találtam is egyet ami hasonlított az én problémámhoz, de sajnos arra nem érkezett válasz ![]() ![]() ![]()
Hali!
Nem lehet hogy valahol ereszt a hűtőd rendszere? Mikor nem hűt, akkor a motor levegőre fut és nincs amit keringtessen? ![]()
Nagy a valószínűsége, hogy fagydugó keletkezik benne.Ezen csak a gáz leszívatása, olajcsere, szűrőcsere és hosszú vákumolás után újrafeltöltés fog segíteni ( de ha a tüneteket pontosan elmondod a szerelőnek, valószínűleg magától is rá fog jönni... ).
Köszönöm a válaszokat!
A leolvasztás után most teljesen jól hűt... néha még abba is hagyja... a problémám az, hogy szinte alig pihen, sos tud lehülni a kompresszor. A hűtőrács az hideg, ugyanakkor a kompresszor tüzel:S holott gondolom 30-40 perc pihenő után már nem kéne olyan forrónak lennie... Aztán fogja magát megint bekapcsol, és hűt rendesen. Attól félek, hogy ilyen életmóddal hamar megpusztulhat:\
sziasztok, van egy elektrolux enb3850-es hűtőm. a kompresszor kimeneti csöve végig jegesedik kívül, mikor bekapcsol és leolvad, mikor nem dolgozik. ez arra a részre vonatkozik, amelyik kívül, a kompresszor mellett láthatóan szabadon fut. emiatt kisebb tócsa keletkezik a hűtő alatt. hogy lehetne ezt elkerülni? a többi hűtőnél is van ilyesmi? köszönöm a segítséget!
Sziasztok!
Samsung kombi hűtőm van (jégkockatartós, No frost-os)), és már hetek óta szenvedünk vele. Két alkalommal is kihúztuk (több, mint egy napra), és akkor egy ideig (pár órán át)működött, majd megint leállt. Beépített bútorlapok közé volt szorítva szegény immáron 2 éve.Tegnap este nem tudott rá mit mondani a szerelő, csak hogy próbáljuk meg máshova tenni, hogy szellőzhessen.Egy-két óráig jónak tűnt, de reggel megint nem működött. A jégkocka is visszaengedett a fagyasztójában. A kompresszora túlforrósodik, és csak manuálisan tudom bekapcsolni. Mi lehet a baj? Köszönöm előre is a segítséget!
Nem tudom, fontos lehet-e, hogy új kora óta elég hangos volt, amióta meg baj van vele, nagyon csendes.
Hali mindenki!
szerintetek ez így jó megoldás lenne ? : öregapám még annó adott egy hűtőgépkompresszor motort. Leszednem a motor állórészét és a dugattyús részét meghagynám annak a végére tennék egy ékszíjtárcsát. És meghajtanám egy 400wattos villanymotorral. A levegőt pedig egy tartályba nyomatnám. A tartály hasonló egy kisebb PB gázpalackhoz. És olajozni is tudnám a dugattyú részét. ![]() ![]()
Sziasztok, ismételten a téma: hogyan tudok készíteni laminalashoz vákuum kompresszort leselejtezett hűtőszekrényből? Nem vagyok egy motor/kompresszor zseni, ezért kérnék egy kis segítséget. Hosszútávon gondolkozom, így a személyi és gépi biztonság fontos.
Alkatrészileg ott tartok, hogy van egy kompresszorom, (talán működik), amelynek egy hálózati csatlakozója van és egy fityegő vezeték benne 4 réz ér. Ezenkívül van még egy manométerem (kb. 30 centis manok méréséhez ![]() Konkrét kérdések: használható-e az eredeti relé vezérlésre? hogyan védjem meg a kompresszort a "kiszáradástól"? hogyan oldjam meg a motor indítását ha már van vákuum a zacsiba? Köszönöm előre a segítséget. Remélem rövid időn belül fel tudok nőni a megoldáshoz. Üdv mindenkinek.
ma kicsit szétszedtem a relét. Talaltam alatta 3 tusket, bemertem: felső közös, egy fekete, hangolo csavarral ellatott hengeralaku valamibe csatlakozik (gondolom, ez a termobizti). Ket also kek vezetekre van kotve, es koztuk egy erme szeru valami, gondolom, egy kondenzator (gondolom, ennek köszonhetoen alakul ki a fazis tolas, de akkor mindket tekercs mindig energetezilva van?). A kek, barna, kek-zod, es a fekete, ami termobizti masik vegebol fut ki a huto belsejebe van vezetve. Gondolom, erre szoktak kotni a termokapcsolot es a belso vilagitast. Gondolom, akkor a nyomaskapcsolot is a fekete es barna koze kell kotni, sorosan a termobiztihez.
csak pár kép.
Szia!
Nem egészen értem a problémádat. Most a bekötéssel van gondod? Ugyanis a "ma kicsit szétszedtem a relét" nem igazán világos számomra. Pont azt nem kellett volna. Minek, csak baj lesz belőle. Általánosságban elmondható: Ne nyúljunk hozzá! Nagyon érthető, ha megnézed, hogy mi hová van kötve. A "fityegő vezeték" a négy érrel, ment az eredeti hőmérséklet szabályzóhoz. Egyszerűen megszüntethető egy csokis átkötéssel. Innentől kezdve simán kapcsolgatod a 220-t. Mellékelek egy fotót az enyémről. Ugyanis szintén egy vákuumasztalt szeretnék csinálni.
Szia, annyira azért nem szedtem szét, csak addig, míg megint összerakható. Nos, a problémám? Az abban nyilvánul meg, hogy ebben nincs mágneskapcsoló, ha jól értelmezem, a ki "százforintos" valami helyettesíti. Szeretném azonosítani a következő alkatrészeket:kép 1 és 2. Ezenkívül megérteni az indítás és az normál működését. Igaz, hogy az üzemi tekercs ellenállása nagyobb, mint a starteré? Rajzoltam is egy rajzot, CRS (ha jól értem, Common, Run, Starter) jelöléssel. Ha valamit rosszul értelmeztem, javítsatok ki, kérlek.
Sziasztok, olvasgatok itt-ott és az találtam, hogy a startert bekapcsoló tekercset feszültséggel is lehet vezérelni, az hogy működik, mi a lényege? Elso ranezesrem nem a főtekercs áramára ugrik, hanem a kondi töltési áramára, de lehet, hogy rosszul latom.
Szisztematikus kitarto kutatast folytattunk a kompresszor korul, es ki kell jelentenunk, hogy a 100 forint formaju alkatresz elromlott. Ugyanis, ha az benne van, akkor nem indul, ha kiszedem, es rovidzarlatot adok, nekije, akkor elindul (5mpt futtattam 2 tekercsel). Kerdesem, mi a kepen lathato alkatresz, es tudok venni ilyet? Vagy hagyjam a fenebe es keszitseg elektromos startervezerlot?
|
Bejelentkezés
Hirdetés |