Fórum témák
» Több friss téma |
Nem kell egytengelyűnek lenni!
Elég ha hasonló az irányuk. Az én gépem pontosan így fordul ki szélből.
Értem, akkor ez a megoldás kuka, bocs mindenkitől aki bevette.
Szia hind.
Küldök egy fotót a NACA4412 saját faragású rotor kiegyensúlyozásáról. Festés előtt faragással, majd festés után festékréteg ismételt felvitelével konyhai mérlegen mérve gramra kiegyensúlyoztam a lapátotkat. Utána zsinóron felfüggesztve a lapátvégek mm-en belül beálltak a padlóhoz képest. Meg voltam győződve, hogy minden ok. De sajnos kb 450-es fordulatnál rázni kezdi az oszlopot, pedig ennél többet is tudna forogni a TSR7-re tervezett rotor. Mit javasolsz, hogyan egyensúlyozzam ki még precizebben. (Én is tudom, hogy a dinamikus volna a megfelelő, de nem tudom kivitelezni.)
Ennél a viharvédelemnél nem is kell felbillenni teljesen a szélkeréknek. Viszonylag kis billenés már elkezdi a kereket kifordítani a szélirányból. Amúgy meg hogy mennyit billen a kerék, az csak méretezés kérdése.
Ha már felemlítetted a kerékpár első kerekét, rábeszélnélek egy kísérletre. Forgasd meg vízszintes tengellyel, és fordítsd el, mintha szélkerék lenne és hirtelen ráállna egy új szélirányra. Ez a kísérlet rámutat arra, hogy egy gyenge lapát megfogás hogy okozhat nem csak a szél hatására oszlopba ütközést.
Ami megoldást rajzoltál kétszer is,az jó.
Gondolom nem arra érted hogy kuka!
Rugó és lengéscsillapító együtt.
Csak a kettőt összepározni egy kicsit macerás, (főleg ha otthon fellelhető anyagokból szeretné az ember megcsinálni),de nem lehetetlen.
Ennél nem kell, hogy kiforduljon szélirányból abban az értelemben, ahogy te érted, a billenés is kifordulás, mivel az áramlásra merőleges felület csökken, és a kifordulással is ez a cél.
A kifordulás csak egy mellékes velejáró, ami szerintem nem cél, de gondot sem okoz.
Ennyire macerás a rugó lengéscsillapítóval kombinálva. ajánlom mindenkinek. Évek óta kiválóan működik.
Szép rotor.
Én arra tippelek, hogy nem teljesen sikerült azonos beállítási szögűre a három lapát. Ezt ellenőrizném úgy, hogy a tengelyt függőlegesen befogva, a lapátokat egyenként ugyanabba a pozícióba forgatva egy vagy több azonos sugáron megmérném a beállítási szögeket. Ha van eltérés, akkor azt a lapáttöveknél a befogásnál próbálnám meg korrigálni, esetleg alátétezéssel, vagy kis csiszolással. Ha egyforma akkor passz.
Amit írsz, az igaz: .. a generátor reakciónyomatékának ellent fog tartani a vonóerő vízszintes vetületéből, és a rajzon R3-al jelölt erőkar szélirányra merőleges vetületéből létrejövő nyomaték?
Ehhez fel kell még írni a generátor reakció nyomatékát az oszlopra, és azonnal adódik a szélből való kifordulás mértéke. Én inkább ez utóbbi helyett a billenő szélkerék forgató nyomatékát írnám fel az oszlopra, mint tengelyre.
Klucska1-nek 12 V, 150 A-es akkut kell tölteni. Nagyon jó fémmegmunkáló műhely áll rendelkezésére, de az elektronikai ismeretei elég felszínes. Privátban már tárgyaltunk, onnan tudom mindezeket. Ő is egy jó generátort szeretne.
Az én első ötletem, a légmagos generátor lenne, ha hajlandó nagy pénzt áldozni rá. A másik ötletem a 380 voltos motor forgórészének az átalakítása. Nagyon érdekelne a véleményetek, hogy a forgórész átalakítva és megfelelő sokszögűre marva, hangszóró mágnessel és sarukkal termelne-e valamit?
Köszönöm a választ, meg az elismerést. Tőled főleg jól esik. Megmérem a távolságokat, valószínű lesz eltérés. A lapáttőnél alátétezéssel tudom korrigálni.
Na ez a gond! Ez a védelem nem úgy működik, hogy a szélkerék vízszintesre igyekszik fordulni és kevesebb szelet kap, hanem a billenés és a szélkerék terhelés nagyságától függő nyomaték kifordítja a szélkereket a szélből.
Szia sziriusz.
Véleményem szerint a generátornak nincs semmiféle reakciónyomatéka az oszlopra. A generátor egy zárt rendszert alkot a rotorral, az oszlophoz semmi köze. Ahhoz csak a szélnyomásból fakadó erőnek van. Hind felrajzolta azt a két ábrát azon minden jól látható. Az ébredő erő a szélnyomásból adódik, és a generátor plusz a szerelvények súlyából. Az egész rendszer csak forog az oszlop körül, a széltől függően.
Szia Jocó21!
Már vártam a hozzászólásod. Nem az első eset, hogy összefutunk itt. Az oszlopon keletkezik forgató erő. Barret is írta a 1207353-as hozzászólásában, de ő nem csak a fizikára hivatkozik, hanem látja is ezt a kifordulást. Vele lehet hogy pontosabban meg lehet beszélni ezt a dolgot, mert én csak az elméleti oldalát látom.
Tegyél a kerékbe olyan tengelyt (ideiglenesen) ami mindkét oldalon azonos átmérőjű. Készíts egyensúlyozó padot. Két elég erős, egyenes és határozott éllel rendelkező vasat tegyél egymással párhuzamosan és tökéletesen vízszintesen állványra. Ha erre felrakod a kereked és bármely állásba fordítva megáll, akkor jó. 61 kg-os aprítótengelynél pontosabban, 5 gr-nál kisebb eltéréssel be tudtam állítani, mint a teherautókerék dinamikus egyensúlyozó. Pedig ez még mindig csak sztatikus kiegyensúlyozás.
Biztos, hogy az hátszeles rotor, mert nekem valahogy olyan érzésem van, hogy nem. Jó lenne legalább egy fénykép róla.
Jó volna, ha egy teremben összegyűlhetnénk (mint régen a tanteremben tettük diákként) és a tábla előtt állva krétával a kezünkben rajzolhatnánk, megvitathatnánk az álláspontjainkat. Nem próbáljuk meg összehozni? Kérdezem én innen Somogy megyéből
Köszi erbe. Ez nem túl macerás, megpróbálom.
Értem én amit mondol, és megpróbálok rá úgy válaszolni, vagy olyan kísérletet összehozni, amire nem lehet rámondani, hogy nem is igaz.
Ez a táblán való magyarázat meg kissé nyűgösnek tartom. Ha tudnék tábla előtt magyarázni, lehet hogy tanár lennék, és nem vasas ember. Én tudom, nekem mennyi idő alatt sikerült megértenem azt, amiről beszélek. Ha az én kezdeti adottságommal egyező embernek kellene elmagyarázni, mi történik itt, nem hinném, hogy az egy fél óra lenne. Aztán meg Te nem is vagy ebben érdekelt, sőt nem is ezt a védelmet reklámozod. Ez meg nekem picit azt sugallja: miért is kell nekem válaszolni? Sejtem?..
Ezt a kettőt otthon találtad és pont jól működnek együtt?
Szerencsés vagy. Nekem nincs a sufniban ilyen lengéscsillapítóm. A tiéd milyen gépből való?
Pedig ez nem is lengéscsillapító, hanem sima levegőhenger lefojtva.
Ha ráérsz, gyere föl és válassz!
Ennyi idő alatt sikerült egy kísérleti berendezést összehoznom a régi fémépítőmből. Holnap délelőtt lefényképezem, és felrakom a fórumra. Más is elkészítheti fából ennyi idő alatt, szépen bizonyítja, hogy a fékezett forgás hogyan kezdi el az egész szerkentyűt az oszlop körül forgatni.
Ez az összeállítás lehetővé teszi, hogy forgás közben meg lehessen fékezni a kereket. Az oszlop azért van, hogy egy cérnával fel lehessen oldani a féket, az elvágásával meg ráereszteni. Ha lesz segítségem, lehet hogy tudok róla videót készíteni.
Megtaláltam a jelenség magyarázatának leírását, melléklem. A matematkai részt nem is szükséges megérteni, de az már kell, hogy ez a természetnek milyen működését takarja. Akkor értelmet kapnak a már eddig leírt mondataim. Korán kellett kelnem, mert eszembe jutott, hogy ma áramszünet lesz. Kell nekem fórumozni! Tényleg átgondolom ha ez lefut, érdemes-e fórumozni. Inkább esztergálom a szélgépem, mindenki ahogy tanulta felkiáltással. Ezzel pár embernek itt igen nagy örömöt okoznék.
Vagy sikerül a fizika alapjait megrengetni, vagy nem is "önerőről" van szó, vagy bizonyára én értem félre a magyarázatokat? Ez a nem nekem írt, de nekem szánt mondatot a stílusának megfelelő módon folytatom: ha meg akarod tudni, hogy ebben a témában mi az igazság, akkor jobban meg kell tanúlnod a fizikát, vagy el kell végezni az általam javasolt kísérletet. Az is lehet, hogy egy tisztességes módon feltett kérdés előbbre vitt volna Téged, és a fórumot is.
Nekem nincs fényképem ilyenről. Megmondom őszintén, hogy ezt a témát inkább személyesen Veled beszéltem volna meg. Tisztellek annyira, hogy mikor összekapcsoltam a látott videót a törekvéseddel, egyből arra gondoltam, hogy szólnom kell erről a problémáról. Sajnos a Skype-n régóta nem látlak, nem tudom az okát.
Az első videó engem félrevezetett, ráadásul olvastam is erről a védelemről azt, hogy azért jó, mert nem fordul ki a szélirányból, és a visszabillenés után azonnal termel. Látva a videót, azt hittem, az elfordulását az oszlopon az általad említett fura nevű figura okozza, de az erővektorokból rájöttem, hogy annak a kifordító iránya pont ellentétes a látottakkal. Én nem is rajzoltam. A rajzodból rájöttem, hogy a billenést kiszámolni talán nem is probléma, de akkor már az is kiderült számomra, hogy ez a figura hogyan szuperál. Az nekem egyáltalán nem gond, hogy most nem értünk egyet, ez viszi nagyon gyakran előre a világot. Ha összerakod a géped, majd kiderül, hogyan működik.
Így van. Festo márkájú léghenger lefojtva. Az egyik irányba gyorsan kitér, visszafelé viszont fékezi, időt hagy a szél csillapodására, csak utána áll vissza a rotor a szélbe.
Rugót lehet vásárolni, én is ezt tettem. A léghenger pedig valóban otthol volt nekem. Én is felajánlom, hogy adok neked egyet költségmentesen (ahogy erbe is tette).
|
Bejelentkezés
Hirdetés |