Fórum témák

» Több friss téma
Fórum » Transzformátor készítés, méretezés
Ha kérdésed van, az alábbiak segítenek a hatékony választ megadni: Mag típusa: M, EI, UU/LL esetleg I-kből összerakott, tekercselt, toroid. Lehetőség szerint képpel. Méretek: magkeresztmetszet a*b (amit a tekercs körbeölel) ablakméret, lánc és toroidnál, belső-külső méretek. Primer-szekunder feszültség(ek), teljesítmény igény.
Lapozás: OK   160 / 380
(#) Gery78 válasza Gery78 hozzászólására (») Ápr 10, 2012 /
 
Közben megtaláltam: Villért
(#) luluzulu hozzászólása Ápr 11, 2012 /
 
Akkor majd szét szedek pár kondenzátort...

A másik van vagy 10km 0,6mm huzalom, csak hát elég betegesek, a lakk pereg le róla... Mit tudok ez ellen tenni vagy hogyan orvosoljam?


Ebben az ablakban fér el a 48 menet, ~1,2mm csévével. 0,6 dróttal. Akkor ezek szerint a szigetelés a probléma...
(#) sankesz88 hozzászólása Ápr 11, 2012 /
 
Helló Sziasztok!

Abban szeretném a hozzáértő kollégák segítségét kérni, hogy tudnátok-e olyan pdf vagy valamilyen dokumentációt küldeni amiben pontosan le van írva hogyan kell egy transzformátort elkészíteni (menetszámok, mag kiválasztása, képletek stb).
A neten találtam hasonlókat, de nem az igaziak.

Köszönöm a segítséget!!!
(#) koncsik03 hozzászólása Ápr 11, 2012 /
 
Üdv!
Szereztem egy JVC TH-A5R erősítőt.A tranzisztorok vagy fetek "eltűntek". A trafó viszont elég jó állapotban van.
Azt szeretném kérdezni,hogy valaki kép nélkül megtudná mondani hogy a 230V fázis,0v és föld pontját hogy kell ráköni?A színek:fekete,citromsárga és narancssárga
(#) Koree válasza Mályi László hozzászólására (») Ápr 11, 2012 /
 
Igen használhatnám azt is,de az alap gondom az,hogy nem szeretnék két trafót alkalmazni.Meg elég furán nézne ki,hogy a pákának egy tenyérben elférő trafó adná a "manát" a segéd táp meg egy 160VA-es biztonsági trafóról menne. Nem is beszélve a bedobozolásról.De már késő amúgy, mert lebontottam azokat a trafókat.Viszont mindegyik le volt lakkal impregnálva így azokból nem sikerült használható huzalt kitermelnem.Csak az elsőről amiről bontottam a 0.7-es huzalt az volt lakk mentes.Úgy hogy megy a MÉH-be a többi lommal együtt legalább megspóroltam apumnak egy kis munkát.
(#) Koree válasza granpa hozzászólására (») Ápr 11, 2012 /
 
Jó ötlet nagyon.Lakknak a csónak lakk is megfelel?
Zsákvarró cérnát meg lehet találok itthon.
(#) luluzulu válasza sankesz88 hozzászólására (») Ápr 12, 2012 /
 
Bővebben: Link

Ebben a videóban minden benne van.
(#) luluzulu válasza luluzulu hozzászólására (») Ápr 12, 2012 /
 
valakinek van rá ötlete?
(#) granpa válasza luluzulu hozzászólására (») Ápr 12, 2012 /
 
Az ábra szerintha jármok egyformák) 42mm (x14-1.2) az ablak, ebből lejön 2x1.2mm, tehát a hely 39.6mm; ebbe 0.1mm -es lazasággal is 56 menet férne 0.6mm-es drótból. Biztosan 0.6-os drót?! Mert ez a szám (48), 0.8-ashoz stimmelne.
A pergő lakkoson még gondolkodom.
(#) luluzulu válasza granpa hozzászólására (») Ápr 12, 2012 /
 
majd meg mérem még egyszer de szerintem 0,6mm. Meg próbálom majd még egyszer, de előbb a drótjaimat kell helyrehozni.


Ja és valaki nem tudja hogy kell szétszedni(letekercselni) egy hűtő kompreszoljának a motorját?
(#) erbe válasza luluzulu hozzászólására (») Ápr 12, 2012 /
 
A 0,6-os pergő zománcú huzalodnak az egyetlen gyógyszere a MÉH. Le kell adni hulladékba!
Motorok tekercselésének kiszedése:
Vágóval el kell vágni az egyik oldalon a tekercseket, a másik oldal felé meg ki kell húzni. Ha nehezen vagy sehogy nem jön, a horony formájára alakított rúddal (vaspálcával) ki kell ütni. A menetszámokat a lakk, impregnálás, műgyanta, stb. leégetése után meg lehet számolni.
(#) granpa válasza Koree hozzászólására (») Ápr 13, 2012 /
 
Nem igazán favorizálom a csónaklakkot (még csónakra sem), de itt nem lesz nagy igénybevétel; tán jó lesz. Utána bandázs, mert mechanikailag nem igazán véd.
(#) Koree válasza granpa hozzászólására (») Ápr 13, 2012 /
 
Ok.Vettem ma inkább spray akril lakkot azzal talán könnyebb lesz bánni.A végén kap majd kapton szalagot mert ez van kéznél.
(#) granpa válasza Koree hozzászólására (») Ápr 13, 2012 /
 
(#) vologya hozzászólása Ápr 13, 2012 /
 
Sziasztok
Van egy Technics su-8022-ből bontott slt5n329 névre keresztelt trafóm,amin szeretném megtalálni a 240V-hoz tartozó primer szálakat.
Guglival való keresgélés semmit nem hozott,a drótok keresztmetszete egyformának tünik én meg tanácstalan vagyok.Minden segítséget megköszönök.
(#) granpa válasza vologya hozzászólására (») Ápr 13, 2012 /
 
Valószínű a 4 lábas rész lesz a hálózati, mérj ellenállást, 2 tekercset találsz, adj az egyikre kis feszültséget (12-24V), és mérj minden lábon, ebből megtudod az áttételeket. Ezután már el tudod dönteni mi-mivel van, és mennyit ad. A 4 lábat sorba kell majd (2 belső) kötni 230V-ra (valószínűleg). Hálózatra izzón keresztül kösd (40-60W), mérj áramot.
(#) vologya válasza granpa hozzászólására (») Ápr 13, 2012 /
 
Köszönöm mindenekelőtt a gyors reakciód.
A kép jobb oldalán levő összefont vezetékeken kívül az egész hóbelevanc a primerhez tartozik...
(#) granpa válasza vologya hozzászólására (») Ápr 13, 2012 /
 
Ezt úgy értsem, hogy galvanikusan kapcsolatban vannak egymással? Igen érdekes. Egy oldal, és felül nézetet, be tudnál képezni?
Ez esetben az összefont szálakra adj kis feszt, hogy kiderüljön, mennyi az annyi (a többin). Gyanús a dolog. Mekkora ez a trafó?
(#) vologya válasza granpa hozzászólására (») Ápr 13, 2012 /
 
ezt ugy értem,hogy mndösszesen 3 szál a szekunder,és ez biztos.Az imént megtámadtam a szekundert egy 2x13 V-os trafócskával,de elég hervadt értékek jöttek ki..A szekunder amugy 30 egynéhány voltos,tehát kapnom kellett volna valahol 100 V körüli értéket,de ennek esetleg csak a fele van meg..Olyan érzésem van,hogy össze kell kötni itt bizonyos tekercseket..
(#) vologya válasza granpa hozzászólására (») Ápr 13, 2012 /
 
Az oldal és felülnézet teljesen érdektelen,egy fém burok,amibe bele van ragasztva a trafó..
(#) granpa válasza vologya hozzászólására (») Ápr 13, 2012 /
 
A 30 egynéhány volt honnan derült ki (az előbb még nem tudtál róla semmit: #1209027) Ha nincsenek galvanikus kapcsolatban a tekercsek, akkor honnan vetted, hogy a primerhez tartozik a többi vég? Első próbára a 4 szálas részt kösd sorba, és adj rá feszt, úgy mérd a többit.
Ilyen beöntött trafóknál nem szokás primer tekercseket a másik oldalon kihozni (ahol a sec. van)
(#) vologya válasza granpa hozzászólására (») Ápr 13, 2012 /
 
Azt,hogy mindössze 3 szál a szekunder onnan tudom,hogy megvan a lerágott panelje az erősítőnek.
A 30 egynéhány volt egy tipp,figyelembevéve,hogy 50V-os elkók voltak a panelben gyárilag.
A probléma abbol adódik,hogy a primerfeszültség kapcsolója(110-120-220-240V),valamint a hálózati kapcsoló hiányzik,igy fogalmam nincs mi hol volt.
(#) granpa válasza vologya hozzászólására (») Ápr 13, 2012 /
 
Ahogy írtam: szekunderre ~24(30)V (1tekercsre elég, mert szimmetrikus volt valószínűleg), és méred melyik végen mit ad, értelemszerűen összekötni a megfelelőket.
(#) gordonfreemN hozzászólása Ápr 14, 2012 /
 
Sziasztok tisztelt szakértők!
Dilemmám, amivel hozzátok fordulok, az lenne, hogy ha a trafó szekunderén zárlat (hirtelen nagy áram) keletkezik, annak hatása elegendően gyorsan jelenik-e meg a primeren, egyáltalán jól gondolom-e, hogy megjelenik?
A kérdéses gyorsaságot arra kell érteni, hogy a biztosíték, ami a primer előtt van elhelyezve, az tud-e reagálni, illetve időben tud-e, egy esetleges szekunder, vagy azt követő áramköri zárlat esetén?
Köszönöm előre is!
(a kérdés azért merült fel bennem, mert ha van lehetőség, akkor az áramköri lapról elhagynám a biztosítékokat).
(#) Alkotó válasza gordonfreemN hozzászólására (») Ápr 14, 2012 /
 
Több nehezen definiálható fogalom is keveredik nálad mint pl. "hirtelen", "elegendően gyors", "időben tud-e reagálni". Ezek félre viszik a lényeget.
A trafó szekunderében bekövetkező áramváltozás, a primerben is jelentkezik szinte azonnal.
A biztosíték minden esetben annyit tesz, és csak ennyit, hogy ha egy rá jellemző áramtól nagyobb szeretne folyni rajta keresztül (egy szintén jellemző ideig), akkor öngyilkos módon elolvad, megszakítva ezzel az áramkört (nem egy bonyolult alkatrész, de sokszor nagyon hasznos).
E miatt mindig az őt megelőző áramkört/hálózatot védi, az őt követő eszköz túlzott áramfelvétele ellen. Bizonyos esetekben ez a folyamat a csatlakoztatott áramkört is megvédi, de ez csak bónusz, nem ez a dolga.
Tehát a trafó előtti biztosíték a hálózatot védi a trafótól, illetve a trafó után lévő áramkörben lévő pedig a trafót az áramkörtől. Jól méretezett körülmények között, egyik biztosítékot sem célszerű kihagyni.
(#) Szabi1 hozzászólása Ápr 14, 2012 /
 
Hello!
Itt van a trafóm méretei Bővebben: Link
A kérdés az hogy ha 2x29AC ra tekercselem akkor max hány ampert képes leadni? Azt tudom hogy függ a drót vastagságától, csak azt nem hogy mekkora teljesítményű ez a trafó, és érdekelne hogyan kell kiszámolni.
(#) Szabi1 válasza Szabi1 hozzászólására (») Ápr 14, 2012 /
 
Senki nemtud segíteni?
(#) Mályi László válasza Szabi1 hozzászólására (») Ápr 15, 2012 /
 
De igen csak abból a rajzból hiányzik a középső oszlop mérete. Minden méretett írjál a rajzhoz jelöld betűvel, és többen is segíteni fognak. A számításhoz a vas minőség is kell (Esetleg fotó), és hogy mire szeretnéd használni a transzformátort.
(#) granpa válasza Mályi László hozzászólására (») Ápr 15, 2012 /
 
Szia! Ez nem új dolog, már írtam neki régebben, hogy olvassa topicot, és mindent megtud, de szik; Mint látod azóta sem olvasott.
(#) Mályi László válasza granpa hozzászólására (») Ápr 15, 2012 /
 
Talán majd most már fontos lesz neki, Pedig ez lenne az érdeke, de az ő dolga mit hogyan akar.
Következő: »»   160 / 380
Bejelentkezés

Belépés

Hirdetés
XDT.hu
Az oldalon sütiket használunk a helyes működéshez. Bővebb információt az adatvédelmi szabályzatban olvashatsz. Megértettem