Fórum témák
» Több friss téma |
- Ez a felület kizárólag, az elektronikában kezdők kérdéseinek van fenntartva és nem elfelejtve, hogy hobbielektronika a fórumunk!
- Ami tehát azt jelenti, hogy a nagymama bevásárlását nem itt beszéljük meg, ill. ez nem üzenőfal! - Kerülendő az olyan kérdés, amit egy másik meglévő (több mint 17000 van), témában kellene kitárgyalni! - És végül büntetés terhe mellett kerülendő az MSN és egyéb szleng, a magyar helyesírás mellőzése, beleértve a mondateleji nagybetűket is!
Okosabbak leszünk, ha kizárhatjuk, hogy a bemenet felől érkezik a zaj.
Szia!Köszi az infót,igen néztem a bekötést azért kérdeztem és vártam hogy valaki megerősítse.Oké! értem a kondit is!Akkor megpróbálok valahol venni. A kondit ellenállás méréssel próbáltam és nem mutatott semmit. Jól csináltam? Ha kicserélem a tranzisztorokat meg ellenállást meg még két kondit amit tudtam venni és utána kipróbálom (de esetlegesen valóban hibás még az az egy kondi amit írtam) akkor mi történhet? Visszatérve a tranzisztorokra ezeket nem kell hűteni? vagyis nem kéne neki h.borda? A másikon nem volt! Üdv.
Lemértem az új tranzisztorokat B-C és B-E mindkettőnél mutatott értéket.De most beépítve a B-C között érték és a B-E között viszont sípol. Hm! Az új kondikat is ha mérem nem mutatnak semmit(nincsenek beépítve).
Beépítve csak akkor mérj, ha tudod milyen a környezet amit együtt mérsz vele.
Értem,köszönöm. És a vadi új kondit ha mérem ellenállás állásban és nem mutat semmit(vagyis fél másodpercig felszökött valami 1924-körülire) nem úgy mint más mért kondi hogy lassan fölmegy akkor mi van? kettő van belőle mindkettőnél ugyan az,a harmadiknál meg egyáltalán semmit nem mutat.
Ez a kondi értékétől függ. Ha nagy a kapacitása, akkor lassan töltődik. Ha kicsi gyorsan és a multinak nincs ideje sem megmérni. Erre vannak a kapacitásmérők
Üdv!
Van egy számítógép alaplapon amin a jack eltört és ki szeretném cserélni. Melyik forrasztási pont lehet a jobb melyik a bal és a jobb. Mellékeltem képet, melyen a felvétel minősége miatt jelöltem a pontokat. Kép
A törött jack alapján nem tudod azonosítani?
Nem mert kiforrasztásnál darabokra tört.
Találtam szerviz manualt, azt írja rá Headphone/speaker/line-out jack
Sziasztok!
Van egy Technics SA400-as erősítőm ami megállt működni... jelenleg ott tartok hogy volt benne egy rossz tranzisztor ami miatt az "engedélyező" relé nem húzott meg, azt kicserélve viszont kiderült hogy elszállt az egyik oldali végfok is (nem volt erőltetve az erősítő) Most átcseréltem a két oldalt szól is szépen az az egyetlen jó végfok a másik helyén.... a kérdésem az lenne, hogy a végfok mellett van egy 180ohm 5W-os kerámia ellenállás aminek a hőmérséklete 30 perc hallgatás (autó hangszóróval terhelve) 136 fok lett... ez normálisnak mondható vagy sem? Köszönettel!
Sziatok!
Egy olyan ketyerét (kapcsolót) szeretnék csinálni, aminél 74HC147-nek valamelyik decimális lábára adnék egy impulzust, aminek a BCD kimenete felvenne egy értéket, és ezt vinném tovább a BCD jelet fogadó kapcsoló Ic-hez. Hogyan oldható meg, hogy a vezérlő IC pillanatnyi kimenő BCD jelét megtartsam egészen addig, míg egy másik bemenetét nem használom, vagyis egy másik kapcsolót akarnék aktiválni. Természetesen ebben az esetben csak pillanatkapcsolókat használnék a vezérléshez. Nem nagyon vagyok jártas ezen IC használatában. Már arra is büszke vagyok, hogy rátaláltam a 74HC147-re. Van valamilyen speckó IC erre a célra?
Kicseréltem azokat az alkatrészeket amik hibásnak tűntek de még mindig nem működik .
Esetleg D típusú tárolók valamelyikét pl 74HC74 -t használhatnád.
Ahogy elnézem az adatlapját, valószínűleg ezt kerestem. Köszönöm, hétvégén eljátszok vele.
4 bitre inkább a 74LS175 vagy 74HC175. Az órajel képzéséhez kellene még egy 10 (13) bemenetú AND (NAND) kapu 74LS133.
Sziasztok. Itt van a régi kép és az új. Bejelöltem az újon is hogy melyik alkatrészeket cseréltem ki amik hibásak voltak. Még mindig nem megy ez a vacak. Szerintetek mivel lehetne még probléma? Az ellenállások is jók azok közül egyet kellett cserélni azt is bejelöltem a diódák is jóknak tűnnek-forrasszam ki egyesével és úgy mérjem le)? vagy már nem tudom. Szerintetek a kijövő szálakon ami megy az égőhöz mennyit kellene mutatni a mérőnek? mert semmit nem mutat,az égőken csak annyit ír hogy UV-9W 365nm. Válaszokat előre is köszönöm. Üdv.
Igazad van, de ez akadt a kezembe előbb. Én 7475 -re emlékeztem, de meglepve láttam, hogy 74LS75 az JK, bár lehet hogy csak elírás. Aztán nem is kerestem tovább. Pedig most nézem az adatlapját, tényleg elírás. A lényeg úgyis a D tárolón van, aztán majd megkeresi a neki megfelelő kombinációt.
Bocsánat,hogy közbeszólok,de igaza van. Ha nem teszel írásjeleket,nekünk is elég nehéz kisilabizálni mit szeretnél. Nem Őt védem,szó sincs róla. Csak arra kérlek,hogy ennyiben könnyítsd meg a munkánkat,hogy segíteni tudjunk.
Igen már érted, a töréspont felett nagyobb jelet juttat vissza, most már jól írtad, azaz felflé törik.
Más bode diagramm nem is lieáris eddig a potig, csak a visszacsatolás sajátja, az pedig felfelé törik. De mi a célja ennek a sávhatárolásnak? Olyan trafót én még nem láttam, hiába is tekerték így úgy ilyen olyan trükkös tekercselrendezéssel, amin egy sima 1kHz es "igazi négyszöget" átküldve a négyszög sarka (is)négyszög marad. Mindenféle kompenzáció nélkül. Bár egyre inkább úgy tűnik "süket füleket döngetek én". Szóval inkább olyanok válaszát várom aki tudja is a választ: Miért kell a frekvenciafüggő visszacsatolás? Szerintem a gerjedékenység és egyébb esetleges parajelenségek elkerülése végett, mit a tranyósoknál a TIM csökkentés, egy jó átvitelű erősítő elé tett bemeneti szűrőtag, de csak tippelem.
Szia! Meg kéne mérd a 6,8uF, cserélt kondin a feszűltséget, hogy lássuk megkapják e a tranyók a szükséges feszültséget.( a mérésnél felhívnám a figyelmedet hogy itt már 230 van jelen az áramkör minden pontján ezért körültekintően mérj). Mind emelett leirhatnád az áramkör pontos működését hogy én is tisztábban lássak. Annyit lehet tudni hogy ez egy fénycsöveket működtető kapcsolás. Ezen kívűl ha jó látom egy időzítő áram körnek is lennie kel benne amivel az melegítési időt szabályozhatod? Erősits meg kérlek, ha jól gondolom. A válaszadás szempontjából sokat segithet ha leírod a melegítő pontos működését.
Sziasztok!
Van egy transzformátorom, amely több kivezetéssel rendelkezett, ám mégis vagy kisebb , vagy nagyobb volt, mint ami kellett. Így hát nekem megoldotta valaki, hogy leválasztott a tekercsből egy helyen, elszigetelte, kivezette, 24V-ot adott ki. Ez idő alatt még be volt kötve valahova egy egyutas egyenirányítás két teljesítménydiódával. Ez nem tudom hova volt már kötve pontosan. Leszedtem azzal a bizonnyal, hogy biztos már nem kell, és a trafót megtakarítottam ronggyal, és az egyenirányítót nem raktam vissza. Egy védőföldeléses hálózati dugót bekötöttem, de a sárga-zöld-es vezetéket nem, csak a kéket és a barnát. Ezután konnektorba dugtam, és a multiméter váltóáram 200V-os határára kapcsolva feszültséget mértem a két kivezetésen (ezek voltak már csak meghagyva, hogy nehogy direkt rosszon mérjek) és csupán 9,8V jött ki, akár mit csináltam. Lehetséges, hogy az egyenirányító diódákat vissza kell,hogy kössem ahhoz, hogy a 24V-om ujra előjöjjön? Üdv !
Hello!
Nem vagy túl következetes. Ha volt benne dióda, akkor arra szükség volt, vagy sem? A 24V mi? Egyen, vagy váltófeszültség amiről beszélsz?.. De ha nem egy, hanem két egyutas egyenirányítás volt benne (kondival). Az egyik +12V-ot készített, a másik -12V feszültséget, akkor a plusz és a mínusz között, lehetett 24V, de kizárólag csak egyenfeszültség. Mert a 9,8V váltóból kb. 12..14V lesz, ha egyenirányítod.. Az elektromosság, olyan mint a KRESZ ésszerű, következetes szabályok alapján működik. Csak józan paraszti ésszel kell gondolkodni. Semmi varázslás.. üdv! proli007
Szerbusztok
Nincs véletlenül valakinek elfekvöbe egy 220/8 V trafoja majorka
Szia !
Igazad van, nem írtam le mindent pontosan. Váltó volt, de közben a hiba meg lett oldva. Nem jól lettem 'útbaigazítva'. Aki segített, rossz drótokat vágott le, így rossz leágazást mértem. Annyi volt a gond, hogy egy másik leágazást kellett venni, és meglett a megfelelő feszültség! Elnézését a galibáért, és köszi a segítséget !
PIC programozására keresek "szakembert" !
Egy egyszerű jelgenerátorként kellene működtetni egy PIC18F sorozatú IC-t. (azért ezt, mert ez már össze van rakva egy panelon) 4szögjelelet, meg fűrészjelet kellene kiadnia (ellenálláshídon keresztül, ez is rajta van már a panelon) megadott paraméterekkel: XX Hz, utána valamennyi szünet (XX ms vagy XX db ciklus, mindegy) 12MHz-es kristály van rajta jelenleg, de de ez csak annyiban lényeges, hogy amikor léptetem, akkor a szoftverben ki kell számolni, hogy egy gombnyomásra éppen mennyit változzon. (frekvencia le/fel) Most 4db gom van rajta, ezzel lehet változtatni a frekvenciát le/fel (hosszabb nyomásra beleteker gyorsan) és a szünet hossza + - . Ide várom a szakemberek jelentkezését: email: ernototh@freemail.hu
Mekkora teljesítményre gondoltál, csengő reduktor jó lenne (~2W)?
Keresek "szakembert" 4szögjel és fűrészjel erősítéséhez, vagyis ilyen jelek 5V-ról 50-60V-ra történő erősítéséhez valamilyen megoldásra, lehetőleg olcsón, gyorsan, könnyen, és jó minőségben
60V-os táp van, egyelőre egyszeres , tehát csak azt kellene megoldani, hogy a 0és +5V között változó 4szög ill. fűrészjeleket kellene 0 és +55V közé felerősíteni. A terhelés 1,5Ohm, 0,25mH, (egy tekercs) és pár Hz-től 50kHz-is változik, kb. 50-100W kellene. (motoroknál/léptetőmoroknál ez nem tétel, gondolom) Ide várom a szakemberek jelen |
Bejelentkezés
Hirdetés |