Fórum témák
» Több friss téma |
Fórum » Sörkollektor és elektronika
Témaindító: INOX 4 EVER, idő: Szept 19, 2010
Témakörök:
Sajnos számít, tapasztalat.
A régebbinél úgy csináltam, hogy levágtam egy vékony szeletet a csőből, azt kettévág, a cső belsejébe felragaszt, a mostanit is így csinálom, ha kész rakok képet. Üdv
Kész a szívóoldali (iker) pillangóm.
Bontott léptetőmotorral és referenciapont jeladó résoptoval. Az áramkört majd a központi vezérlő fogja irányítani egy 5v low/high val video
Ez a megoldás is jó. Legalább határozott a végállása is. Most néztem a videót. nem lesz ez kicsit hangos?
Köszi, a záródáson kell még finomítani, hogy ne csapódjon.
Ha megnézed a panelt, sajnos nem egy léptetőmotor meghajtó IC, csak féllépéseket tudok, azt is csak programból, a végén zárás előtt belassít 100 ms lépésenkénti időzítésre, ennek meg hangja van. Szóval finomítani kell. Üdv
Csak egy kis grafitos zsír kellett a fogaskerékre, egyből doxa óra lett
Na ez már egész más.
Nekem tetszik, teljesen jó lett.Én maradok a fényszóró motornál lassabb működésű jobban pozicionálható. Ráadásul
rájöttem - na ez tartott soká -, hogy az elektronikában rejlő lehetőségeket kiaknázva csak egy optókapu kell, ahogy neked van. Próba panelen már működik a vezérlés csak közben a módosítás miatt szét szedtem a pillangó nyákot így most csak ledek jelzik a működést.
Napok óta olvasok mindent ami a légellenállással kapcsolatos.A következő elképzelésem született. Több helyen írják, hogy ha átverekedte magát a levegő a sörcsöveken és a gyűjtőben van akkor a lehető legkisebb légellenállást képező kiépítésre kell törekedni, hogy a meleg levegő szinte akadálytalanul hagyja el a kollektor. Ez jó a hatásfok szempontjából is a ventiről nem is beszélve.
Tehát arra gondoltam, hogy a gyűjtő kiömlő nyílása nem hengeres lesz hanem szögletes lesz. A gyűjtőm 150 mm széles és egy 125 mm-es csővel akartam kivezetni a levegőt. Az elgondolásom az, hogy egy 150x150 mm-es nyílást vágok a gyűjtő végébe és négyszögletes csövön vezetem el a levegőt. A gyűjtő végébe pedig hajlítok egy íves lemezt ami szinte belevezeti a levegőt a kiömlőbe.Ezek az apróságok nagyon sokat számítanak. Láttam egy leírást ami úgy kezdődött, hogy a 90°-os irányváltásokat kerülni ha nem lehet másként megoldani akkor ívesen kell a levegőt vezetni. Egy 45°-os könyöknél is számít, hogy íves vagy szögletes. Ebből kiindulva az osztó beölő cső marad hengeres de ide is berakom az íves lemezt mert a szerencsétlen levegő belép az osztóba és egyből neki is ütközik a doboz tetőnek tehát célszerű itt is segíteni a könnyebb haladást. INOX 4 EVER is átlátta ezt a problémát ezért négyszögesítette a sörös dobozok végét és tett íves terelőket a a sörcsövekből kilépő levegő útjába.
Egy léptetőmotornál semmi nem pozícionálható jobban, ráadásul a program úgy van megírva, hogy az utolsó 6 lépést lassítva teszi meg, egyébként igaz, nincs jelentősége a sebességnek.
A referenciapont jeladós dologhoz annyi, hogy eepromba el kell tároltatni az aktuális helyzetet, mert ha pl csukva van és elmegy az áram, majd visszajön gond lehet. Neked mi vezérli a motort? Nálam egy 12F683. Üdv
Az én életemből kimaradt a pic. Én 4017-el oldottam meg.
Abban igazad van, hogy a léptetőmotor a legprecízebb erre a célra. Az áramszüneten is molyolok még.
Bocsi de a PCI/PMP 586 -OS vagy ISH/PCI 586 vagy a PENTIUM tm CPU PCI ISA BIONS AA0758003. ha ezeket tudod használni akkor vannak meg rengeteg százlábu csoda.hali oszkár
Egy másfél éves hozzászólásra reagáltál.
Én agyilag nem tudom felfogni miről van szó.
Én is cska a második sort olvastam el
Köszönöm. Úgy gondolom, hogy nagyon nem illene egy pentium processzor ebbe az irányba. Ezzel kapcsolatban nekem olyan érzésem van mint több megatonnás atombombával egy szem amőbára vadászni...
Az előző oldalon már említettem, hogy a gyűjtő kiömlőjét átalakítom, mert az a cél, hogy a meleg levegő minnél gyorsabban és lehetőleg akadály,mentessen hagyja el a kollektort. Ezért a gyűjtő végén egy 150x150 mm nyílást vágok és egy négyszög keresztmetszetű csövön távozik a levegő. Felette a dobozban egy íves terelő lemez is segíti a levegőt kiáramolni.A képen még a gyűjtő nincs kivágva.
A képek:
Van arra valamilyen magyarázat, hogy a venti fújja a levegőt és nem szívja? Más területeken ugyan is a melegedő tárgyról elszíják nem ráfújják. Mert így hatásos. A gépkocsi,számítógép, stb.Ha gyűjtő után van a venti akkor vákuumot képez a sörcsövekben és a levegő arra megy amerre szívás van. Ha befúvom akkor a kollektoron belüli többszörös irányváltásnál neki ütközik az akadályoknak lecsökken a sebessége, turbolenciák keletkeznek és jelentősen romlik a hatásfok. Ezért kell a nagy nyomású ventilátor. Évekig szereltem légtechnikát innen van a bátorságom, hogy beleszóljak.
Teljesen jogos a felvetésed, valóban jobb a hatásfok szívás esetén.
A kérdés az, hogy milyen ventit használsz? A sima gk fűtőventik ugyanis nem nagyon szeretik a nagy meleget, azon kívül komolyabb hőszigetelést igényel a ventiház, mintha a hideg ágba lenne. Ha tudsz szerezni elszívó, vagy kályha ventit, akkor jobb ha a meleg ágba kötöd. Üdv
Még nem vettem ventilátort az előbb említett okok miatt.
A leírásokban azt olvasom, hogy viszonylag alacsony Dt-vel kell járatni a kollektort.Tehát akkor jó ha 35 - 40 °-os levegővel járatjuk és nem várjuk meg amíg 50- 60°-os lesz.Ennyit bármelyik ventilátor elbír.
Elképzelhető, hogy ez még a régi elv (minél melegebb levegő, annál jobb) idején alakult ki, aztán így maradt.
Igazad van, mert egy gépkocsi ventinek is simán kell bírnia a 40-50 fokot. A helyedbe megcéloznék egy bontót, a múltkor sikerült 3 db skoda favorit ventit venni kemény 3000/db áron. Abból egyet megcsináltam elszívónak a homokfúvóhoz, kettő meg megy a koliba. A hideg ágba rakom mert már át nem tervezem az egészet Üdv
Köszönöm! Igyekszem. Őszig remélem elkészül. Voltam bádogosnál aki szerintem egy jó szakember, azt mondta a csövet megcsinálja de nem tudja négyszögesíteni. Én megoldottam.
Mindenképpen hőtárolós kályha ventivel szeretném megoldani. A leírások szerint akár a 90C°-ot is elviseli.
De nem tudok szerezni legalább egy darabot kölcsön, hogy kipróbálhassam. Az új 12000.- Ft-ba kerül most akcióban. Az autó venti nem szimpatikus.Külön táp kell, közel 100 wattos, általában műanyag lapátos, és zajosabb. Egy szól mellette,hogy a fordulata szabályozható.
Hőtárolós kályha ventit szerintem valami lomtalanításból lehet szerezni. esetleg vakera. De vannak néhány ezer forintos elektromos kályhák is azokból is lehet bontani ilyet.
A sörkollektor oldalon nagyon hosszas tanakodás volt erről,és aki ki is próbálta az a tapasztalata,hogy sokkal egyenletesebb a sörcsövek között a légeloszlás szívás esetén.Tehát ha szívó üzemű akkor nincs annyi cécó a terelőkkel az OGY belsejében.Mindenki inkább attól fél,hogy az autóventi el fog olvadni.Én azt mondom,hogy biztos nem fog elolvadni.Az autóm motorházteteje alatt nyáron tűző napon simán van 100 fok és azt is kibírja,tehát szerintem nincs mitől félni.Van egy kolli nevű tag,aki áramlás szimulátorral is kimutatta,hogy bizony jobb a szívott kollektor.Vioszont a kályhaventitől ne várj csodákat.Nekem van egy,és nem vagyok elájulva tőle.Hiába radiál venti,mégsem tud erős nyomást.Egy 2 négyzetméteres fali kollektorral elbír ahol nincs nagy csőhálózat,de többet sajnos nem.Ami mellette szól,hogy fémből vannak a lapátjai,tehát hőtűrő,és elég csendes valóban.
Ha nagy a rendszered kíméld meg magad a fölösleges költségektől.Kipróbálásra kölcsön tudom neked adni a kályhaventit,de kérdés,hogy hogyan juttassam oda?
Sziasztok!
Segítséget kérnék. A keringetést szeretném megoldani egy egyszerű PWM-es kapcsolással, azonban 120x120-as 230V-os ventilátoraim vannak. A PWM-re azért gondoltam, hogy le tudjam csendesíteni a ventiket, mivel teljes fordulatszámon eléggé hangosak. Valami ilyesmire gondoltam. (MOC3041 a null-átmenet kapcsoló miatt) Szerintetek működhet?
Én csináltam PWM és optotriak párosítást,és jól működött.Az a tapasztalatom,hogy a szabályzó PWM frekijét 100Hz alá érdemes belőni,különben nem sok semmit szabályoz.(azt enyém 30Hz-en megy,egyrészt mert ilyen kondim volt éppen,és így volt zajmentes.,még a 60Hz-es viszonylag halk sztem)Nekem MOC 3021-es van hozzá aminek nincs nullátmenet áramköre és így is jó,viszont ha már itt tartunk meg tudja valaki mondani,hogy mennyivel tud többet egy MOC3063-as?Vagyis inkább hogy egyáltalán mit csinál benne a Zero-Cross áramkör?
Még egy alternatíva.
Ha nincs kedved PWM-et fabrikálni ,akkor fordulatszám csökkentésre jó még a Fénycső fojtótekercs is.Ha jól emlékszem a "Klíma Házilag" topic-ban láttam ilyen megoldást.Éjszakai üzemre fojtótekerccsel volt visszaszabályozva a klíma ventije.Jól működik az is ,és biztos nem hallható pulzálás a motorban mint egy PWM-nél |
Bejelentkezés
Hirdetés |