Fórum témák

» Több friss téma
Fórum » Inverteres hegesztőtrafó
 
Témaindító: Gabi, idő: Aug 12, 2005
Lapozás: OK   276 / 563
(#) zoly15 válasza mpisti hozzászólására (») Ápr 26, 2012 /
 
Szóval azt mondod hogy nem olyan régi? Meglehet..
Csak már nem tudom mi tévő legyek hogy csak ülök felette naphosszakat és mégsem lelem a hibát, vagy csak az a baj hogy csak ezt csinálom és semmi mást, talán ki kéne kapcsolódnom
Ja a leg nagyobb baj az, hogy nincs kapcsolási rajz a gépről...
(#) mpisti válasza zoly15 hozzászólására (») Ápr 26, 2012 /
 
"Ja a leg nagyobb baj az, hogy nincs kapcsolási rajz a gépről..."
Hát csinálj. Ezt a munkát én igen sokszor elvégeztem már. Képzeld el, amikor még nem volt net, gépet viszont kellett javítani- rajz nélkül. Na ilyenkor kellemes időtöltés volt a kétoldalas 15-20 IC-t tartalmazó nyák kirajzolása egy hangjelzéses multiméter segítségével.
(#) zoly15 válasza mpisti hozzászólására (») Ápr 26, 2012 /
 
Tudom, már megtapasztaltam evvel a masinával ezt is, de az alkatrészek nagyon sok vezetősávot eltakarnak...
De addig fogok felette ülni míg jó nem lesz, mert nekem akkor is kell ez a gép ha bele ....
(#) Temela válasza zoly15 hozzászólására (») Ápr 26, 2012 /
 
Helló!

Ettől szebb négyszögjelet hova akarsz...?

- nem szeretnék okoskodni, de ilyen jelet kellene találnod mindenhol /vezic, meghajttranyó, veztrafó, és a feteken/igbt is --- ha visszafele mész a vezérlés útján, s mindent kiveszel- megszakítasz egyszercsak "megjavul" a vezjel - na onnantól van a baj (előrementben) :hide:
...még egy gondolat: az összes gépnek hasonló a felépítése, a MACI nagyon jó alap! - az alapján sok dolgot felismersz a többi rajzon...
(#) zoly15 válasza Temela hozzászólására (») Ápr 26, 2012 /
 
Szia!
Az a négyszög úgy lett mérve hogy a Gate trafó "helyén" mértem. Ám mikor beteszem a trafót ilyet mérek. Ami nem túl szép. Valaki meg tudná mondani hogy mit lát az ábrán? Pl, leesik a táp stb stb..
(#) Temela válasza zoly15 hozzászólására (») Ápr 26, 2012 /
 
Nekem ez egyértelmű!
Mindenféle rajz alapján, -de a MACI-é is kiváló- tekerj egy(kettő) vezérlőtrafót, s ideiglenesen (lógva) be kellene próbálni. Máshogy, mint ahogy azt tanácsolták is nem tudsz a vezérlő trafó jóságáról meggyőződni, csak a teszt módszerrel.

Azért írtam a fenti hozzászólásodra, mert nem reagáltak a belinkelt négyszögjeledre. Szóval, hamár egyszer van ilyened, akkor ahogy tanácsoltam az útját kell kifürkészni.

A vezérlőtrafó 1-1 áttételű valami, és szerintem a menetszámokra sem(csak az azonosságra) érzékeny, ahány kapcsolás, annyi menetszám ajánlással.
Mint az a fórumon kitárgyalódott a valódi funkciója a galvanikus leválasztás.
(#) (Felhasználó 46585) válasza zoly15 hozzászólására (») Ápr 26, 2012 /
 
Elvileg jó ez a jel, a lépcsőket a tranyókban - vagy mellette - levő diódák okozzák. Ilyenkor, a tápfesz felett lesz a jel, kb. 1 V-tal. Csak az a baj, hogy a jel amplitudóban kicsi, a 3 V biztosan nem jó. A tápfesszel lehet baj.
(#) zoly15 válasza Temela hozzászólására (») Ápr 26, 2012 /
 
Gondolkodtam a dolgon, de sajnos nem sok adatom van róla. Amik a fórumon vannak Maci rajzok kis méretűek és nem látni az írást...
(#) zoly15 válasza (Felhasználó 46585) hozzászólására (») Ápr 26, 2012 /
 
Honlap tekerek egy trafót 20-30 menettel tekercsenként, aztán rákötöm és kiderül ki a bűnös. A 3Vpp lehet hogy kicsi, de kitudja, ugyanis a meghajtó tranzisztorok tápágaiban van egy -egy 4,7Ohm-os ellenállás sorosan a +15V-ra. Lehet hogy szándékosan csak ennyit kap a tekercs... A tranyók mellett nincsenek diódák, de még a közelben sem, majd a tekert trafóval kiderül a huncutság
(#) mpisti válasza zoly15 hozzászólására (») Ápr 26, 2012 /
 
"Lehet hogy szándékosan csak ennyit kap a tekercs... "
Az ki van zárva. Akkor hogy fognak a kapcsolótranzisztorok 12-15V-os vezérlőjelet kapni 1:1 áttételű trafóról? A trafók primer oldalán 16-18V feszültség szokott lenni. A te gépednél is kb. ezt az értéket kellene tudni mérni, a trafó azon lábán,amelyik a
+ tápon van.
(#) (Felhasználó 46585) válasza zoly15 hozzászólására (») Ápr 26, 2012 /
 
Nem lehetséges, hogy az a 3 V valójában 30? Esetleg nincs véletlenül egy 10-es osztó a szkópzsinórban?

Ha rossz lenne valami a trafó primer körében, akkor ez a 4,7 ohm már régen füstölne. Ugyanis, ő lenne az áramkorlátozó. Ha a trafó lenne a rossz, akkor biztos nem ilyen lenne a jelalak. Az a baj valószínű, hogy kicsi a tápfesz, fogja a saját áramkorlátja. Tehát, valami erősen beterhel, vagy alapból rossz a stabilizátor, ami előállítja a segédtápfeszt. rajzolj egy pontos kapcsolási rajzot, a nélkül ez biztosan nem fog menni.

Nem értelek téged. Nem méred meg a tápfeszültséget, nem méred meg, hogy jók e a tranyók... stb. Tulajdonképpen, milyen segítséget vársz, ha semmilyen tanácsot nem fogadsz el? Itt senki sem tudja kitalálni saját kútfőből a hibát, legfeljebb, ha válaszolsz a kérdésekre.
(#) zoly15 válasza (Felhasználó 46585) hozzászólására (») Ápr 27, 2012 /
 
A tápfeszt most valóban nem mértem meg, de az összes tranzisztort újra cseréltem, de lehet hogy ezt elfelejtettem említeni
A szkóp előtt nincs 1/10-es oösztó, csak simán 1:1-es a mérőfej.
(#) zoly15 válasza mpisti hozzászólására (») Ápr 27, 2012 /
 
Akkor nem értem mi lehet a gond, mert ha kiveszem a trafót (nincs terhelés) akkor is ~3Vpp-t mérek a trafó primer kapcsainál (nincs benn a trafó).
A stabilizátort néztem régebben megvan a 15V, de megpróbálom kicserélni, nem-e hibás...
(#) Ge Lee válasza zoly15 hozzászólására (») Ápr 27, 2012 /
 
A szkópon látható jelnél semmi sem mutatja jobban, hogy hol van a hiba. El kell indulni az IC-től és menni mindkét ágban előre. Pillanatok alatt behatárolható a hiba forrása.
(#) erdgab válasza zoly15 hozzászólására (») Ápr 27, 2012 / 1
 
Azért aki keres az talál.
Bővebben: Link
(#) zoly15 válasza erdgab hozzászólására (») Ápr 27, 2012 /
 
Köszönöm, megtaláltam én is, csak közben tovább gondolva, arra jutottam hogy nem a trafó lehet a hibás, hanem a meghajtás...
(#) zoly15 válasza Ge Lee hozzászólására (») Ápr 27, 2012 /
 
Nap közben, míg távol voltam, gondolkodtam a dolgokon, vannak elképzeléseim a hiba okáról..
(#) zoly15 hozzászólása Ápr 27, 2012 /
 
Sziasztok!
Nos, egy picikét beljebb vagyok a dologgal, tekertem egy új próba trafót 25menet/ tekercs. A szkópon ugyan azt a jelalakot mérem, tehát nem a trafó a hibás, amit ma még megmértem, hogy a trafót meghajtó tranzisztorok bázisán szép a négyszög, tehát valami a tranzisztorokkal van. Mértem hogy mennyi esik rajtuk és átlagban 7,2-7,5V esik a meghajtó tranzisztorokon Ez azért megmagyarázza miért fűtenek, nem nyitnának ki teljesen? Pedig a bázisra menő jel ~4Vpp nagyságú. Valakinek valami ötlet? A tápfesz 15,17V, a soros 4,7 Ohm on 0,3V esik ami nem jelentős.
(#) Ricsi89 válasza zoly15 hozzászólására (») Ápr 27, 2012 /
 
Szerintem a tranyók bázisán is a tápfesz körüli csúcsértéknek kellene lennie. Tehát nézd tovább a meghajtást, hogy miért csak ennyi van ott. A tranyót meghajtó IC tápfesze mennyi?
(#) zoly15 válasza Ricsi89 hozzászólására (») Ápr 27, 2012 /
 
Ha tényleg annyinak kéne lennie, akkor bajban vagyok... Az IC tápfesze ~15V és az IC 4093...
(#) dara válasza zoly15 hozzászólására (») Ápr 27, 2012 /
 
Sziasztok.zoly 15.Ez már kezd számomra hihetetlennek tünni.Honnan jön a meghajtó jel?El kéne kezdeni onnan mérni.Kiforasztani az alkatrészeket,megmérni,sorban tanyo dióda ell állat.Úgy tünik nem a gét meghajtó trafó a ludas,akkor miélrt azt erölteted?A többiek próbálnak segíteni,de igy nem lehet.Komunikáció hiánya.Ne a tranyon eső feszt méregesd,hanem jó vagy nem.Ha OK akkor keresd sorban tovább a hibát.Leírásod alapján,egy dioda zárlat van valahol,ez a hibakeresés nem tarthat eddig!?Honnan indul a jel?
(#) zoly15 válasza dara hozzászólására (») Ápr 27, 2012 /
 
Lehet hogy úgy tűnik, hogy nem fogadom meg a tanácsokat, de ez nem igaz, csak ennek a trafós dolognak a végére szerettem volna járni, hogy nem-e a trafó a hibás. A vezérlő jel elég kacifántos úton érkezik, van egy marék 40xx IC benne, ami nagyban megnehezíti a visszarajzolást is, mert sok mindent takarnak az IC-k.
A mai nap nem tudtam sokat haladni, ezért tűnik úgy hogy nem szeretnék a végére járni a hibának. A jel úgy néz ki hogy egy 4060 ból indul keresztül a 4013-akon majd egy 40106 on keresztül a 4093ra és végül a meghajtó tranzisztorokra.
(#) staci123 válasza zoly15 hozzászólására (») Ápr 27, 2012 /
 
Szevasz,
legegyszerubb lett volna a ket trafot felcserelni...
(#) dara válasza staci123 hozzászólására (») Ápr 27, 2012 /
 
Ez is igaz.De akkor mérjünk a 4093-tol.Nem olyan nehéz végigmérni a jel utját.
(#) zoly15 válasza dara hozzászólására (») Ápr 27, 2012 /
 
Holnap nekiülök ismét, főleg hogy itt a hosszú hétvége.
(#) zoly15 válasza staci123 hozzászólására (») Ápr 27, 2012 /
 
Lehet hogy igazad van, de 5 perc alatt tekertem egyet, ami biztos hogy nem volt hibás
(#) dara válasza zoly15 hozzászólására (») Ápr 27, 2012 /
 
OK.És a jel alakja milyen volt?Nem lehet hogy a 4093 rossz?Nincs két csatornás szkópod?Meg kéne mérni a két jelet egyszerre.
(#) zoly15 válasza dara hozzászólására (») Ápr 27, 2012 /
 
A jel szép volt ami a bázisokra ment. Van két csatornás szkópom. A tranzisztorok biztos hogy jók, ugyanis újakra, kimértekre cseréltem az összeset. A bázisokra közel tápfesznyi feszültségű jelnek kéne mennie?
(#) zoly15 válasza dara hozzászólására (») Ápr 27, 2012 /
 
A 4093 az biztosan jó, ugyanis több darabot is tettem bele, ugyan ez volt a jelenség.
(#) Ricsi89 válasza zoly15 hozzászólására (») Ápr 27, 2012 /
 
Akkor a tápfesz jó, már csak az a kérdés, hogy az IC kimenetén is ennyi fesz van, vagy ott még jó? Ha ott is kevés, akkor lehet valami beterheli a kimenetet és ennek kell utána nézni. Tehát a lényeg az lenne, hogy meg kellene keresni hol csökken le a jel nagysága.
Következő: »»   276 / 563
Bejelentkezés

Belépés

Hirdetés
XDT.hu
Az oldalon sütiket használunk a helyes működéshez. Bővebb információt az adatvédelmi szabályzatban olvashatsz. Megértettem