Fórum témák
» Több friss téma |
Fórum » Autóelektronika
Témaindító: sufni-tunning, idő: Ápr 19, 2008
Témakörök:
Ricsi89: Köszi. Kifelejtetem hogy megy egy szál kábel a műszerfalba, az kell valahová kötni, illetve megköszönöm ha van valakinek ötlete a ledre
Hello!
A Led-et nyilván oda érdemes kötni, ahol a ventilátor is van. Vagy is a 87-esre az előtét ellenállást. A Led katódját a testre. Ha a villogó Led-nek 20mA megfelel, akkor 510ohm soros ellenállásra van szüksége. üdv! proli007
Köszi a tippet de már én is keresgéltem! Megoldás egyenlőre csak 1 létezik 11E ért műgyantával gondosan kiöntve, egyébként meg túl sokat nem ér mert nincs korlátozója, vagy csak kicsit erősít és az autó kicsit kevesebbet fogyaszt (kb. 1,5-2L -) ha magasabbra veszem beírja a hibakódot ennek következtében vészprogramon fut az autó és nem kevesebbet hanem többet fogyaszt.
köszönöm a segítséget
Helló
Arra esetleg van ötleted hogyan tudok egy kapcsolót közbeiktatni? Valami oknál fogva tönkre megy a relé vagy a hő gomba még mindig be tudjam indítani ventilátort Köszi Üdv. Mormogipapa
Mind a kettővel párhuzamosan raknod kell be egy kapcsolót. Ha tönkremegy a relé felkapcsolod a vele párhuzamos kapcsolót. Ha utána tönkremegy a hőgomba is, akkor felkapcsolod az azzal párhuzamos kapcsolót. Így közvetlen kapcsolóval tudod vezérelni a hűtőventilátort.
De ha már a relével párhuzamosan van egy kapcsoló, akkor minek még a gombával párhuzamosan is?
De ha már eleve a relét át tudom hidalni a rajta lévő párhuzamos kapcsolóval, akkor ha a gomba adja meg magát, akkor is be tudom kapcsolni a relét áthidaló kapcsolóval a ventit.
Kicsit érthetőbben ha kérhetném légy szíves. A kapcsoló 2 erét hová kössem? Köbzoli: Ebbe sincs, de mivel másfél évente valami oknál fogva leég a gomba és a ventilátor közti kábel ezért gondoltam erre a megoldásra
Ha a kábel leég, akkor nem lenne egyszerűbb a kábelt vastagabbra cserélni? Egyébként meg a kapcsolót a relé 30 és 87-es lábaira kell kötni, így áthidalod a kapcsolóval a relé érintkezőit.
Én a relé 85 vagy 86 lábára kötném (attól függően melyikre kötötted a pozitív szálat), így nem kapna akkora áramot, csak a mágnest kell meghúznia.
A kapcsoló másik lábára +. Ha a relé 30 és 78 közé kötöd, akkor a kapcsolónak ki kell bírnia a ventilátor által felvett áramot, hogy ne égjen le.
Az eredeti feltevés az volt, hogy egy esetleges gomba, vagy akár relé meghibásodás esetén is tudja kapcsolni a ventit. Ezért is írtam azt, amit.
nincs is ezzel baj, csak a kapcsoló bírja.
Köszönöm urak. Látom kicsit fölbolygattam a fórum eme szegletét
Üdv
Köszi a segítséget megcsináltam,működik a ventilátor. Lenne viszont egy kis problémám. Beindul a ventilátor de fél perc után lekapcsol. Nem hiszem hogy ennyi idő alatt lehűti a vizet 97-98 Celsiusról 92re. Van valakinek ötlete miért csinálja? Van egy kábel ami a műszerfalba megy be, a relé nélküli rendszerbe a hűtő gombára volt dugva, lehet hogy azt is be kel kötni valahová, ha igen hová? 89 évjáratú Opel Kadett 1.7 dízel kocsi. Köszi a segítséget
Hello!
Ezt azért egyszerű kideríteni. Bekapcsolhatod a kapcsolóddal, mikor leállt. Ha akkor elindul, akkor a gomba állította le. De mi kapcsolná le? Mi az ami tudja mennyi a fél perc? Leginkább a hő.. Gyanítható, hogy a plusz szál a műszerfalba jelzés, hogy bekapcsolt a ventilátort. Adjál rá 12V feszültséget, (vagy testet) egy 1,2W-os izzón keresztül a bemenő szálra, és meglátod mi történik. Nagy bajt nem okozhat. üdv! proli007
Helló.
Tudna nekem valaki segíteni, hogy Seat Cordoba külső hőmérőjét ( jobb tükör) mivel lehet helyettesíteni. Köszönöm.
Üdv. Nem igazán értem, annyira horror az ára? Vagy mi a gond?
Nem nagyon akarnak rá költeni, de így nem megy a klíma.
Sziasztok!
VW Caddy 1.4-es benzines kocsimon ki kellett pucolnom a pillangószelepet. A tisztítás után műszerrel újra kéne tanítani neki az alapjáratot. Házilagos módszerekkel ezt hogy tudnám megoldani? Nem szeretném minden tisztítás után elvinni szerelőhöz csak azért hogy újra tanítsa az ECU-t.
Nem csinálja meg magától akkusaru levétel után?
Én is úgy tudtam hogy megcsinálja, de egy autószerelős fórumban írták, hogy műszeres alapbeállítást kell csinálni a tisztítás után. Régebben is pucoltam már a szelepet és akkor akkusaru le, várni 20-30 percet, saru vissza, indítás, alapjáraton járatni kb 10-15 percig, gázpedálhoz nem hozzáérni. Most pedig a tisztítás után néhány nappal elkezdett dadogni az alapjárat a beindítás után, és rettenetesen is füstölt az autó. De ha nyomtan neki egy alaposabb gázt a beindítás után, akkor észhez tért, és a következő indításig jó volt az alapjárat. Majd újra kezdte a mókát. Igaz most elfelejtettem levenni az akkusarut csak akkor amikor már elkezdett szórakozni a motor. Ki érti ezt?
Max másik szenzor, más tipusból. de az is ugyan annyiba fog kerülni....
Ezt nem értem, tisztítás után pár napig jó volt, majd utána * be? Itt más dolog lesz....
Igen. Ezt nem értem én sem. Amikor dadog az alapjárat akkor olyan mintha benzinben fuldokolna a motor, és lehet látni hogy az ECU billegteti a pillangószelepet. Amikor bő gázzal térítem észhez az alapjáratot az bőséges, benzinszagú füstképződéssel jár.
Akkor fojtószelep helyzetérzékelő. Nem tudja, hogy hol áll a pillangó szelep, és próbál észhez térni.
Nem nagyokat, csak 1-2 mm mozdít rajta. De amikor észhez tér akkor már jól tartja az alapjáratot, sima egyenletes a motor járása. És ahogy kezd melegedni a motor szépen veszi vissza az alapjáratot.
Estét Mindenkinek!
Segítséget kérnék a következőben. Adott egy gyújtás modul, 2 trafóval. A két kivezetés között mérve, az egyik trafónál kb 560omh-os ellenállás mérhető, a másik trafónál semmi! Melyik a jó tarfó? vagy egyikse? Elnézést ha barosmágot sikerült kérdeznem Gyújtás modul egy pontiac trans sport-é. Annyi van még ráírva, hogy quad4. Köszöntem!
Az 560 Ohm-ra tippelnék. A semmi szakadás lehet.
Sziasztok!
Problémám a következő: A minap egyik pillanatról a másikra eltűnt a műszerfalról a komplett háttérvilágítás, vele párhuzamosan az irányjelző az elakadásjelző, valamint az ablaktörlő vezérlés is. Egy jó éve is csinált már ilyet, de egy-két napon belül megjavult. További hibaként néha jelentkezik a fordulatszám, illetve a sebességmérő átmeneti megszűnése, valamint folyton jelenlévő hiba, hogy az irányjelző használata befolyásolja a műszerfal háttérvilágítást, valamint a belső levegő ventilátor fordulatszámát.Ez utolsónál én testhibára gyanakszom.Nem feltétlen van összefüggés a három probléma között, így az első lenne a fontosabb, mert index nélkül elég necces közlekedni. Kérem aki találkozott már hasonló gonddal és sikerült megoldani, írja le pár sorban. Köszi. |
Bejelentkezés
Hirdetés |