Fórum témák

» Több friss téma
Fórum » Léptetőmotorok (vezérlése)
Lapozás: OK   85 / 162
(#) gulasoft válasza pker hozzászólására (») Márc 20, 2012 /
 
Semmi más nem kell csak egy táp meg a pc-d és ez a kártya. Ez már védi a gépedet a visszajövő feszültségektől, és 3 motort is vezérelhetsz vele egyszerre, és az irányváltás is megoldott.
(#) pker válasza Massawa hozzászólására (») Márc 21, 2012 /
 
Köszönöm mindenkinek a segítséget. megrendelem ezt a meghajtót, szerintem még össze is tudom rakni. Aztán meglátjuk sikerül-e
(#) kontakthiba hozzászólása Márc 25, 2012 /
 
Sziasztok!

Elektronika terén nagyon kezdő vagyok, és a legfőbb bajom a témában az, hogy sokszor olvasok megoldásokat, amik kinyilvánítják, hogy ezt vagy azt így kell megoldani, de nem mennek bele a miértekbe, és azokba a kérdésekbe, hogy miért NEM jó egy egész egyszerűnek látszó módszer.

Például egy nagyon primitív motorvezérlést szeretnék megvalósítani, konkrétan egy printerből kitermelt unipoláris léptetőét. Tudom, hogy vannak erre motorvezérlő IC -k, de az a kérdésem, miért nem jó az, ha simán egy darlington array -jel hajtom meg a tekercseket? Miért emelik ki mindig a motorvezérlő IC -k leírásai, hogy ellenáll az induktív terheléseknek? Ez azt jelenti, hogy dióda védi a tekercsből visszarúgó áramtól az IC -t? A darlingtont szétcsapja majd? Jelenthet veszélyt a mikrokontrollerre, ha így hajtom meg? (Arduino).
(#) Kera_Will válasza kontakthiba hozzászólására (») Márc 25, 2012 /
 
Mikrokontroller kimeneteit illik védeni.
Ha nagyon elakarod választani akkor optocsatolón keresztül hajtod meg.
Külön táp a uC-nek és külön táp a motornak.
Ezzel galvanikusan is levásztottad.

A stepper motorvezérlő IC-k nem csak teljesítményt tudnak hanem jobb esetben már logikával is el vannak látva.
STEP DIR vezérlő pontjaik is vannak.
Ekkor elég megmondani az DIR direction irány portjának előre/hátra menjen (L/H).
STEP lépés arra pedig kikell küldeni a megfelelő számú négyszög impulzust amennyit szeretnél mozdítani.