Fórum témák
» Több friss téma |
Fórum » Villanymotor bekötése
Köszi!
Írtak ott egy olyat is, hogy kW-onként 70uF, tehát a 370W-hoz elvileg 25µF lenne jó. Olyan bizonytalan vagyok, vagy mégsem?
Igazábol arra nincs mit adni minden motor más és más. kell hozzá inditó kondi is, kisérletezni kell vele hogy mi a legmegfelelőbb neki... hogy szépen egyenletesen és ne nagyon morogjon a motor. próbáld ki 25µF és meglátod. ha melegszik meg nagyon morog akkor sok neki de annak jónak kel lennie.
Sok lesz annak a pici mocinak a 25mikró szerintem. Ekkora kondi 700-800 watt körüli szivattyúkon szokottt lenni.
Igen gyári 220V motorokon. ki kell próbálni.
Köszönöm a segítséget.
Legkésőbb holnapra lesz egy 16-os meg egy 20-as, meglátjuk melyikkel hogy viselkedik. A lényeg, hogy ne morogjon, ne melegedjen meg egyenletesen forogjon.
Sziasztok!
Felvetettem egy problémát a kisflexem ami vadi új 4-5órai használattól eszi a szénkefét. Adtak hozzá egy pár szénkefét, de azzal így jártam. Szétszedtem a kommutátor tengelye átmérője egyenletes a rovátkák nincsenek eltömődve és nem élesek. Ellenben nagyon erősnek találom a laprúgót ami lenyomja, gyengíthetem felére a nyomóerőt vagy az is elég ha épen nyomja? Kérem tanácsotokat mert egyszer már felvetettem a kérdést, de választ nem kaptam. Üdv a fórumozóknak.
Szia! Ha nem látsz elszíneződést a kommutátoron, akkor csökkentheted a nyomóerőt, de csak kis lépésekben, amíg kis gyöngyöző szikrák nem jelennek meg a kefék mellett. Akkor terheld finoman, és annyira erősítsd vissza a nyomást, hogy terheléskor se növekedjenek a szikrák. Egy-egy szikra elfuthat, de nehogy körtüzed legyen!
Szia Granpa!
Köszönöm a segítséget és megpróbálom betartani a fokozatos terhelést. Igen hasznos volt a tanácsod. Üdv zenebuta.
Sziasztok!
Szeretnék kérni tőletek egy kis segítséget. Nem értem, hogyan határozzuk meg egy egy fázisú, segéd tekercses motornál, aminek 3 kivezetése van, melyik vezeték mi. pl. az én esetemben egy szivattyú motor. Fekete, Zöld, Piros. Ohm mérővel a következő értékeket kapom: Fekete - Zöld = 12,3 Ohm Fekete - Piros = 35,6 Ohm Zöld - Piros = 26,9 Ohm Igazság szerint azért kellene, mert meg szeretném cserélni a motor forgás irányát, és jó lenne tudni, hogyan határozom meg, mi, micsoda. Mellékeltem egy rajzot, ahogy most van bekötve. Előre is köszönöm a segítséget!
Ezer bocsánat elírtam az értékeket.
Fekete - Zöld = 11,2 Ohm Fekete - Piros = 24,6 Ohm Zöld - Piros = 35,2 Ohm
zöld-piros közé a kondit,
fekete-zöld közé a 230V-ot. ha változtatni akarsz a forgásirányon, ennél a motornál csak az állórész fordított beszerelésével lehetséges. Már amennyiben szimmetrikusan van benne a vasmag.
Nagyon köszönöm a válaszodat, tehát akkor a 230V-ot ilyen motoroknál ahol három kivezetés van mindig a mért legkisebb ellenállású pont közé kell kötni, míg a mért legnagyobb közé a kondit. Értem, akkor a forgásirányt sajnos nem lehet az áram irányával megváltoztatni, azaz a vezetékek átkötésével.
igen jól látod, egyszerű kivezetés átkötéssel nem lehet változtatni a forgásirányon. Ha végképp nem lehet fordítva betenni a forgórészt az állórészbe, esetleg érdemes megnézni, (fényképen megmutatni itt)
a tekercsfejben levő kötésnél, nem lehet-e esetleg átkötni a közösített tekercsvégeket, vagy külön kivezetni a ff. és a sf. végeket.
Megnéztem, de sajnos nem lehet a forgórészt megfordítani. De viszont írtad hogy kivezetni a ff. és sf. Főfázis, és Segédfázisra gondolsz? Mert a motornak 3 kimenete van azaz 3 kábel jön ki belőle. A nulla (fekete) Főfázis (Zöld) Segédfázis (piros). ff. és sf. között van a kondi. Ugyan úgy van megoldva mint a fűnyírómnál, de ott átkötéssel meg tudtam fordítani a forgás irányát. (itt még nem próbáltam)
Tiszteletem!
Egy karos gyorsdarabolót szeretnék üzemeltetni 220V-ról.Általában ezek a gépek 380V-ról mennek,de nekem nincs.Kérdésem az lenne,hogy esetleg milyen teljesítményű 220V-os motor felelne meg ,ill.milyen 380/220Vos motor kellene az üzemeltetéshez. Ha valaki tudna segíteni,azt előre is köszönöm.Persze,mivel laikus vagyok szükséges lenne,hogy milyen egyéb alkatrészek/ pld.kondi meg egyebek kellenek/.
Így a három kivezetéssel is megfordul a forgásirány, ha a fekete és a piros közé kötöd a betápot, csak nem lesz korrekt a működés mert a főfázis helyett a segédfázis kapja a 230 V-ot. A tekercseléstöl függ, hogy melyik hogyan viseli ezt az üzemmódot. Javaslom, hogy próbáld ki a fenti módon és ha nem melegszik üresjáratban akkor mehet így is, viszont valószínúleg nagyobb kapacítású kondenzátorra lesz szükség a biztos indítás miatt illetve, hogy a föfázis tekercsen nagyobb áram folyhasson át. de az kisérletezést és mérést igénylő művelet, hogy mekkora kapacitású legyen a kondenzátor.
Indulj ki abból ami van, tehát mennyi teljesítményed van 230V-on, hány A-es a kismegszakító a villanyóránál?
Üdv!
3x16 A Gondolom ez kevés,de hát ez van.
A villanyóra melletti megszakítót nézd meg légyszives, hogy hány amperes, ott csak egyet találsz, ha egyfázisú mérőd van.
Viszont ha a mérőnél 3x16A van akkor annak 3 fázisú mérőnek kell lenni. Szerintem 230V 16 Amperral kb 750W-os motort tudsz elindítani. Nem lesz túl erős a géped, de ez megint viszonyítás kérdése, hogy mit és mennyit szeretnél darabolni. Visszatérve az eredeti kérdésre, kellenének a motor adatai, hány kivezetés jön ki a kapocslécre, esetleg egy v több fénykép a motorról. Ezek nélkül elég nehéz tanácsot, ötletet adni, hogy mit kellene tenned a siker érdekében.
Sziasztok nem tudom hogy mivel lehet meghatározni. de én inditottam el 16A megszakitórol
IMI MA90LA-2N 1100W motort EVIG 1VZE90L2 1500W állandó üzemü Amit nem tudtam inditani IMI OZF90L-2ND 1100W
Segitenétek EVIG motorügyileg?
EVIG VZ90L2 kaptam egy ilyen motort, adattábla szerint 2,2KW 2800fordulat 380/220V 4,8/8,4A. de nekem gyanus hogy ekkora legyen. pl: 23kg ventilátor burkolat és ventilátor nélkül. 24mm tengely átmérő a kötöző dobozhoz viszonyitva kicsi a motor. vagy töbféle 2,2 motort gyártottak?
Akkor létezik hogy ekkora legyen?
Az állandó üzemű motoroknak, tapasztalataim szerint kisebb az indítóáramuk mint a startkondenzátorosokénak, cserébe ezért kisebb az induló nyomatékuk is. De az is sokat befolyásol a felvett indítóáramon, hogy mekkora az áramkőr ellenálása. Ha jó hosszú és kis keresztmetszetű hosszabbítón indítod akkor minden lehetséges (még az is, hogy el sem indul) mert a vezetéken eső feszültség miatt kisebb lessz az idítóáram.
Rendben. én csak mondtam hogy miket inditottam 16A rol.
de már 32A van azóta.
Bővebben: Link
találkozott már valaki ilyen motorral ilyen adatokkal?
Normális méret, mi a gond vele? Egyébbként többféle házméretben gyártottak adott teljesítményű motorokat.
Nincs gond vele. csak én kicsinek találom
heló!Nem akarok beleokoskodni, de itt már páran azt írták,hogy 3*400v,namármost ha egyszer valaki venné a fáradságot és megmérné réjönne, hogy az csak 3*230v!bocsi
Hello!
"Nem akarok beleokoskodni" Igazad van, tényleg nem kellett volna. Van fázis és vonali feszültség. Légy oly kedves nézz utána.. üdv! proli007 |
Bejelentkezés
Hirdetés |