Fórum témák

» Több friss téma
Fórum » Villanymotor bekötése
 
Témaindító: kozmaj, idő: Jún 28, 2006
Lapozás: OK   117 / 344
(#) lekvarzsibbaszto válasza steve25 hozzászólására (») Jún 18, 2012 /
 
Köszi!
Írtak ott egy olyat is, hogy kW-onként 70uF, tehát a 370W-hoz elvileg 25µF lenne jó.
Olyan bizonytalan vagyok, vagy mégsem?
(#) steve25 válasza lekvarzsibbaszto hozzászólására (») Jún 18, 2012 /
 
Igazábol arra nincs mit adni minden motor más és más. kell hozzá inditó kondi is, kisérletezni kell vele hogy mi a legmegfelelőbb neki... hogy szépen egyenletesen és ne nagyon morogjon a motor. próbáld ki 25µF és meglátod. ha melegszik meg nagyon morog akkor sok neki de annak jónak kel lennie.
(#) lalibatyo válasza steve25 hozzászólására (») Jún 18, 2012 /
 
Sok lesz annak a pici mocinak a 25mikró szerintem. Ekkora kondi 700-800 watt körüli szivattyúkon szokottt lenni.
(#) steve25 válasza lalibatyo hozzászólására (») Jún 18, 2012 /
 
Igen gyári 220V motorokon. ki kell próbálni.
(#) lekvarzsibbaszto válasza lalibatyo hozzászólására (») Jún 18, 2012 /
 
Köszönöm a segítséget.
Legkésőbb holnapra lesz egy 16-os meg egy 20-as, meglátjuk melyikkel hogy viselkedik. A lényeg, hogy ne morogjon, ne melegedjen meg egyenletesen forogjon.
(#) zenebuta hozzászólása Jún 18, 2012 /
 
Sziasztok!

Felvetettem egy problémát a kisflexem ami vadi új 4-5órai használattól eszi a szénkefét.
Adtak hozzá egy pár szénkefét, de azzal így jártam. Szétszedtem a kommutátor tengelye átmérője egyenletes a rovátkák nincsenek eltömődve és nem élesek. Ellenben nagyon erősnek találom a laprúgót ami lenyomja, gyengíthetem felére a nyomóerőt vagy az is elég ha épen nyomja?
Kérem tanácsotokat mert egyszer már felvetettem a kérdést, de választ nem kaptam.
Üdv a fórumozóknak.
(#) granpa válasza zenebuta hozzászólására (») Jún 18, 2012 / 1
 
Szia! Ha nem látsz elszíneződést a kommutátoron, akkor csökkentheted a nyomóerőt, de csak kis lépésekben, amíg kis gyöngyöző szikrák nem jelennek meg a kefék mellett. Akkor terheld finoman, és annyira erősítsd vissza a nyomást, hogy terheléskor se növekedjenek a szikrák. Egy-egy szikra elfuthat, de nehogy körtüzed legyen!
(#) zenebuta válasza granpa hozzászólására (») Jún 20, 2012 /
 
Szia Granpa!

Köszönöm a segítséget és megpróbálom betartani a fokozatos terhelést.
Igen hasznos volt a tanácsod.
Üdv zenebuta.
(#) negyes44 hozzászólása Jún 21, 2012 /
 
Sziasztok!
Szeretnék kérni tőletek egy kis segítséget. Nem értem, hogyan határozzuk meg egy egy fázisú, segéd tekercses motornál, aminek 3 kivezetése van, melyik vezeték mi. pl. az én esetemben egy szivattyú motor. Fekete, Zöld, Piros. Ohm mérővel a következő értékeket kapom:
Fekete - Zöld = 12,3 Ohm
Fekete - Piros = 35,6 Ohm
Zöld - Piros = 26,9 Ohm

Igazság szerint azért kellene, mert meg szeretném cserélni a motor forgás irányát, és jó lenne tudni, hogyan határozom meg, mi, micsoda.
Mellékeltem egy rajzot, ahogy most van bekötve.
Előre is köszönöm a segítséget!

kapcs.png
    
(#) negyes44 hozzászólása Jún 21, 2012 /
 
Ezer bocsánat elírtam az értékeket.

Fekete - Zöld = 11,2 Ohm
Fekete - Piros = 24,6 Ohm
Zöld - Piros = 35,2 Ohm
(#) talaldki válasza negyes44 hozzászólására (») Jún 21, 2012 /
 
zöld-piros közé a kondit,
fekete-zöld közé a 230V-ot.
ha változtatni akarsz a forgásirányon, ennél a motornál csak az állórész fordított beszerelésével lehetséges. Már amennyiben szimmetrikusan van benne a vasmag.
(#) negyes44 válasza talaldki hozzászólására (») Jún 21, 2012 /
 
Nagyon köszönöm a válaszodat, tehát akkor a 230V-ot ilyen motoroknál ahol három kivezetés van mindig a mért legkisebb ellenállású pont közé kell kötni, míg a mért legnagyobb közé a kondit. Értem, akkor a forgásirányt sajnos nem lehet az áram irányával megváltoztatni, azaz a vezetékek átkötésével.
(#) talaldki válasza negyes44 hozzászólására (») Jún 21, 2012 /
 
igen jól látod, egyszerű kivezetés átkötéssel nem lehet változtatni a forgásirányon. Ha végképp nem lehet fordítva betenni a forgórészt az állórészbe, esetleg érdemes megnézni, (fényképen megmutatni itt)
a tekercsfejben levő kötésnél, nem lehet-e esetleg átkötni a közösített tekercsvégeket, vagy külön kivezetni a ff. és a sf. végeket.
(#) negyes44 hozzászólása Jún 21, 2012 /
 
Megnéztem, de sajnos nem lehet a forgórészt megfordítani. De viszont írtad hogy kivezetni a ff. és sf. Főfázis, és Segédfázisra gondolsz? Mert a motornak 3 kimenete van azaz 3 kábel jön ki belőle. A nulla (fekete) Főfázis (Zöld) Segédfázis (piros). ff. és sf. között van a kondi. Ugyan úgy van megoldva mint a fűnyírómnál, de ott átkötéssel meg tudtam fordítani a forgás irányát. (itt még nem próbáltam)
(#) rudika11 hozzászólása Jún 23, 2012 /
 
Tiszteletem!

Egy karos gyorsdarabolót szeretnék üzemeltetni 220V-ról.Általában ezek a gépek 380V-ról mennek,de nekem nincs.Kérdésem az lenne,hogy esetleg milyen teljesítményű 220V-os motor felelne meg ,ill.milyen 380/220Vos motor kellene az üzemeltetéshez.
Ha valaki tudna segíteni,azt előre is köszönöm.Persze,mivel laikus vagyok szükséges lenne,hogy milyen egyéb alkatrészek/ pld.kondi meg egyebek kellenek/.
(#) talaldki válasza negyes44 hozzászólására (») Jún 23, 2012 /
 
Így a három kivezetéssel is megfordul a forgásirány, ha a fekete és a piros közé kötöd a betápot, csak nem lesz korrekt a működés mert a főfázis helyett a segédfázis kapja a 230 V-ot. A tekercseléstöl függ, hogy melyik hogyan viseli ezt az üzemmódot. Javaslom, hogy próbáld ki a fenti módon és ha nem melegszik üresjáratban akkor mehet így is, viszont valószínúleg nagyobb kapacítású kondenzátorra lesz szükség a biztos indítás miatt illetve, hogy a föfázis tekercsen nagyobb áram folyhasson át. de az kisérletezést és mérést igénylő művelet, hogy mekkora kapacitású legyen a kondenzátor.
(#) talaldki válasza rudika11 hozzászólására (») Jún 23, 2012 /
 
Indulj ki abból ami van, tehát mennyi teljesítményed van 230V-on, hány A-es a kismegszakító a villanyóránál?
(#) rudika11 válasza talaldki hozzászólására (») Jún 23, 2012 /
 
Üdv!

3x16 A
Gondolom ez kevés,de hát ez van.
(#) talaldki válasza rudika11 hozzászólására (») Jún 23, 2012 /
 
A villanyóra melletti megszakítót nézd meg légyszives, hogy hány amperes, ott csak egyet találsz, ha egyfázisú mérőd van.
Viszont ha a mérőnél 3x16A van akkor annak 3 fázisú mérőnek kell lenni.
Szerintem 230V 16 Amperral kb 750W-os motort tudsz elindítani.
Nem lesz túl erős a géped, de ez megint viszonyítás kérdése, hogy mit és mennyit szeretnél darabolni.
Visszatérve az eredeti kérdésre, kellenének a motor adatai, hány kivezetés jön ki a kapocslécre, esetleg egy v több fénykép a motorról.
Ezek nélkül elég nehéz tanácsot, ötletet adni, hogy mit kellene tenned a siker érdekében.
(#) steve25 válasza talaldki hozzászólására (») Jún 23, 2012 /
 
Sziasztok nem tudom hogy mivel lehet meghatározni. de én inditottam el 16A megszakitórol
IMI MA90LA-2N 1100W motort
EVIG 1VZE90L2 1500W állandó üzemü
Amit nem tudtam inditani
IMI OZF90L-2ND 1100W
(#) steve25 hozzászólása Jún 23, 2012 /
 
Segitenétek EVIG motorügyileg?
EVIG VZ90L2
kaptam egy ilyen motort, adattábla szerint 2,2KW 2800fordulat 380/220V 4,8/8,4A. de nekem gyanus hogy ekkora legyen.
pl:
23kg ventilátor burkolat és ventilátor nélkül.
24mm tengely átmérő
a kötöző dobozhoz viszonyitva kicsi a motor.
vagy töbféle 2,2 motort gyártottak?
(#) steve25 válasza (Felhasználó 13571) hozzászólására (») Jún 23, 2012 /
 
Akkor létezik hogy ekkora legyen?
(#) talaldki válasza steve25 hozzászólására (») Jún 23, 2012 /
 
Az állandó üzemű motoroknak, tapasztalataim szerint kisebb az indítóáramuk mint a startkondenzátorosokénak, cserébe ezért kisebb az induló nyomatékuk is. De az is sokat befolyásol a felvett indítóáramon, hogy mekkora az áramkőr ellenálása. Ha jó hosszú és kis keresztmetszetű hosszabbítón indítod akkor minden lehetséges (még az is, hogy el sem indul) mert a vezetéken eső feszültség miatt kisebb lessz az idítóáram.
(#) steve25 válasza talaldki hozzászólására (») Jún 23, 2012 /
 
Rendben. én csak mondtam hogy miket inditottam 16A rol.
de már 32A van azóta.
(#) steve25 hozzászólása Jún 23, 2012 /
 
Bővebben: Link
találkozott már valaki ilyen motorral ilyen adatokkal?
(#) talaldki válasza steve25 hozzászólására (») Jún 23, 2012 /
 
Normális méret, mi a gond vele? Egyébbként többféle házméretben gyártottak adott teljesítményű motorokat.
(#) steve25 válasza talaldki hozzászólására (») Jún 23, 2012 /
 
Nincs gond vele. csak én kicsinek találom
(#) bojtorlaszlo válasza erbe hozzászólására (») Jún 24, 2012 /
 
heló!Nem akarok beleokoskodni, de itt már páran azt írták,hogy 3*400v,namármost ha egyszer valaki venné a fáradságot és megmérné réjönne, hogy az csak 3*230v!bocsi
(#) proli007 válasza bojtorlaszlo hozzászólására (») Jún 24, 2012 /
 
Hello!
"Nem akarok beleokoskodni" Igazad van, tényleg nem kellett volna. Van fázis és vonali feszültség. Légy oly kedves nézz utána..
üdv! proli007
(#) erbe válasza steve25 hozzászólására (») Jún 25, 2012 /
 
Ne csodálkozz rajta, hogy kicsinek véled. Hiányzik róla a ventillátor meg a védőburka. Újabb kivitelű motor alu házzal még kisebb lenne.
Következő: »»   117 / 344
Bejelentkezés

Belépés

Hirdetés
XDT.hu
Az oldalon sütiket használunk a helyes működéshez. Bővebb információt az adatvédelmi szabályzatban olvashatsz. Megértettem