Fórum témák
» Több friss téma |
Fórum » Autóelektronika
Témaindító: sufni-tunning, idő: Ápr 19, 2008
Témakörök:
Helló. Keress egy szerelőt inkább, aki ránéz neked. Lehet tiszítás után újra kell tanítani az alapjáratot is.
Helló! És mit kapcsolna az a relé? Nem írtad milyen autó, de télen mi lesz, amikor megy a szivató és 1200-őt forog?
A szerelőn már tul vagyok aki RÁNÉZETT és szép összegért rárakta volna a számitógépére és ennyi, ezen az alapjáratnak csak a magasságát lehet állitani, azzal meg nincs gond. Annyira nem vagyok süsü az autószereléshez ha egyszerübb nyelven leirod, hogy mit nézzek meg akkor szerintem képes leszek megbirkózni a feladattal mert ez az, hogy lehet csak takaritani kéne valahol amit a szerelő szépen megfizettetne velem.
Laci!
Szia ! Kösz az észrevételt . Télen előbb utóbb csak eléri az üzemi hőfokot tehát nem megy a szivató.Ez egy 94" suzuki swift 8v 1.3 moci.No ez egy vízbontót kapcsolna , hogy csak akkor mennyen amikor nyomom a gázt. Ha alapjáraton van a moci akkor ne működjön ( ne fogyasszon áramot). Ha tudsz rajzot vagy ötletet megköszönöm Neked vagy Bárkinek aki ilyet küld . László.
Szerintem ezeknek még van alapjárati kapcsolója ( gázpedál elengedve ) és annak a jelét használhatnád erre ( de ha nem, akkor biztos be lehet építeni egy fojtószelep alaphelyzetben jeladót a bowdenhez ) ...
Steve
Ne haragudj, De ha visszakérdezel, hogy melyik a fojtószelep akkor azért az jelent valamit... Amúgy a szívósor és a levegőszűrő között van, abban ül egy pillangószelep, ami a gázpedállal van össze kötve egy bowden segítségével. Elárulnád, hogy mekkora összegért nézett volna rá géppel a szaki?
Nem kell ide kapcsolás, meg hókusz pókusz. Valahol a fojtószelpen keresel egy pontot, amit le tudsz szigetelni. Ahova a bowden be van akasztva, arra egy érintkezési pont, másik felére is valami, azt lekötni testre. Az egészet beállítod, úgy, hogy amikor nem nyomod a gázt, akkor össze érjen a két pont, és máris van egy kapcsolt test, ami annyira egyszerű, hogy sosem tud elromlani, így nincs kockázat. Értesz ebből bármit is?
Amúgy mi a nyavaja az a vízbontó?
Nem haragszok, de ha mondjuk pillagó szelepet mondol elsőre, vagy gázlapátot akkor már rögtön tudom hogy miről van szó, de mindegy először én is az egész szívő részt néztem át és persze takarítottam is azon már tul vagyok légszürőt megnéztem vákumcsöveket a gyertyákat még nem néztem mert nem volt olyan spéci kulcsom de ez a motormüködés inkább mintha adagolás probléma lenne, inditás után pár másodpercig szép simán megy kb7 mp mulva viszont már ritmikusan rángat de csak alapjáraton.
Amugy én nem Magyarországon lakom ugyhogy nehéz lenne átszámitani az árat amiért megnézte volna a szerelő de ha tegyük fel nálatok az átlag fizrtés Pl 100000-ft akkor ehez viszonyitva 10000-ért nézte volna meg. Laci!
Szia ! Köszönöm válaszod László.
Sziasztok!
Bocsánat, ha már szerepelt valahol, de a kereső segítségével még nem találtam rá. Tud valaki esetleg egy olyna kapcsolást (AVR-rel is lehet), amellyel "index komfort" modult lehet készíteni? Azt szeretném elérni, hogy ha csak lebillentem az indexkapcsolót, akkor 3x villanjon fel az index, mint az új autókban. Előre is köszönöm a válaszokat!
Igen, ezen a néven nem kerestem... Köszönöm szépen!
Esetleg valaki megépítette már? Mennyire megbízható, gondolok itt például az 555 IC-re, autós környezetben mennyire hosszú életű a sok zavar miatt? Üdv
Esetleg használjam a TLC 555 CP IC-t elvileg ez pont erre van kitalálva, magas rendelkezésre állású "High Reliability Automotive Applications".
Üdv
Szivesen! Az átdolgozott verzió működik nálam egy ideje már.
Üdv: hp
Átdolgozott? El tudnád mondani, hogy mit változtattál rajta? Magán a kapcsoláson is, vagy csak a panelen?
Üdv, Fizzy
Sziasztok!
VW Caddy 98-as 1.4-es benzines kocsimhoz keresném a kapcsolási rajzának azon részét amin a gyújtáskapcsoló rész fel van tüntetve. A következő játszotta el velem. Gyújtást ráadva a kontroll lámpák szépen világítanak üzemanyag szivattyú halkan zümmög. A kulcsot továbbfordítva hogy indítanék csak síri csend fogadott. Nem indítózott nem kattant semmi. Csak halkan kattant, behúzott az utastéri biztosítékdobozban a jobb felső relé, de csak addig amíg indítóztam. Ilyenkor amikor indítóztam lehetett látni hogy valami nagyobb áramot vesz fel, mert egy kicsit halványabban égtek a kontroll lámpák. Ha abbahagytam az indítózást akkor újra erősebben világítottak a lámpák. Ezt a mókát régebben is eljátszotta évente egyszer-kétszer, és utána mindig mintha semmi sem történt volna mindig beindult, és a dolog szépen el lett felejtve. Most természetesen egy görbe csavarhúzó nem volt nálam hogy megnézzem mi lehet a gond, csak annyit tudtam tenni hogy a biztosítéktábla felől felnyúltam gondolom a gyújtáskapcsoló kábelkorbácsáig megmozgattam megnyomogattam és utána beindult a kocsi. Szerintetek a gyújtáskapcsoló szórakozik vagy csak valami csatlakozási kontakthiba lehet, vagy valami egészen más dolog.
A gyújtáskapcsoló betét kopott, vagy repedt el. Bővebben: Link Nem kell ehhez rajz. :yes:
Kösz a tippet megnéztem. Valaki régebben már mókolt az autóban, és arra a szálra ami megy a gyújtáskapcsolóról a blendixhez, berakott plusz egy relét ami akkor húz be ha ráadom a gyújtást és ezen a relén keresztül megy ki a fesz. a blendixhez. A reléről lehúztam azt a szálat amin keresztül megy a villany a blendixhez, és ilyenkor indítózáskor nem halványulnak el a kontrollámpák, hanem egyforma fényerővel égnek. Amikor nem akart indulni a kocsi, akkor a kontroll lámpák kicsit halványabban égtek. Tehát valami nagyobb terhelés indítózáskor feszültséget kapott, de az önindító nem mozdult meg. Nekem nagyon gyanús az önindítóban lévő blendix, hogy néha megszorul.
Elég tipikus probléma ez. Azért szokták be relézni, mert a kapcsoló elég gyenguska.
Itt az a helyzet hogy az a szál ami megy az önindítóhoz el van vágva (utólag) és sorba van kötve egy relé alaphelyzetben nyitott érintkezőjével és úgy megy tovább az önindítóhoz. Ez a relé már akkor behúz amikor a gyújtást ráadom, de még nem indítózok. (Szerintem ez valami régi riasztó maradéka.) Tehát a blendix árama továbbra is átmegy a gyújtáskapcsolón.
Azt szüntesd meg, esetleg kösd úgy, hogy ő kapcsolja a behúzó mágnest, ha már ott van.
Ok majd átkötöm, de az hogy nem indult, továbbra sem tudom hogy mitől volt. Mint már írtam amikor magától nem nem akart indulni, akkor az indítózáskor a kontroll lámpák kicsit gyengébben világítottak, tehát valami beterhelte az akkumlátort. Ezért gondolok arra hogy a behúzómágnes megkapta a feszültséget, csak éppen megszorult, és nem indította az önindító motort.
Az is lehet, hogy csak gyenge volt az aksid. Ha mégsem, akkor lehet a betét, amit Zolika írt, de ha a kefék kezdenek elkopni az indítóban, annak is ugyanez a tünete.
Blendixet semmiképp ne cserélj, két okból sem, először, mert olyan nincs, bendix van, de az egész más, mint amire te gondolsz. Az a behúzótekercs, vagy mágneskapcsoló néven is ismert.
Akkor rosszul tudtam a nevét. Az akksi az jó, mert előtte és utána is könnyedén indult. Csak amikor nem akart indulni akkor is lehetett látni, hogy indítózáskor kicsit halványabban égtek a kontrollámpák mindaddig amíg próbáltam indítózni. Az nem fordulhat elő hogy a behúzótekercs mozgórésze néha megszorul? Egyébként ezt a hibát évente egyszer-kétszer szokta eljátszani. Régebben vártam cirka fél órát és magától beindult úgy hogy semmihez nem nyúltam hozzá. Előtte mentem vele, megálltam, indítottam volna (nem indul), vártam fél órát, pöcc-röff indult, utána fél egy évig semmi baja. Találkoztál már ilyennel?
Ha csak a behúzótekercs szorulna meg félúton, akkor nem venne fel akkora áramot, hogy elhalványuljanak az izzók. Ott sokkal nagyobb áramfelvétel van, mint egy behúzótekercs árama.
1. Az akkumulátor sarud préselt gyári, vagy már lecserélték?
Volt már hiba a rosszul préselt, és ezért nem rendesen érintkező akkumulátor sarunál hasonló probléma. 2. Jó lenne megnézni megy-e az önindítóhoz áram: 2.a. a vastag vezetéken állandó áram, 2.b. a vékonyabbikon indítózáskor kellene a próbalápának világítani. !!!! Természetesen ha indítóztok nagy körütekintéssel, és nem árt ha le van kötve a vékony szál, mert akkor nem forgat az önindító és nem lesz baleset belőle!!! Bocs Gyök2-nek szerettem volna címezni.
Akksinál nincs probléma. Amikor nem akart indulni akkor nem volt nálam semmi szerszám így nagyon, nem tudtam mit kezdeni vele. Vártam kb. fél órát és utána rendesen indult. Valami kevéske áram mehetett az önindító felé mert a kontroll lámpák fénye indítózáskor egy nagyon kicsit de észrevehetően csökkent, de semmi hangot nem hallottam az önindító felől. Most csak annyit tudtam tenni hogy a biztosíték táblák felől felnyúltam a kormányoszlop felé és a kezembe akadt kábeleket megmozgattam. Utána elindult az autó és azóta sincs baja. Zolika60 már mondta, lehet hogy gyújtáskapcsoló betét vacakol. De azt sem olyan egyszerű kicserélni, hát még az önindítóhoz hozzáférni.
Test probléma is lehet. Nézd meg a kábelt ahol a kasznira meg ott is ahol motorra kapcsolódik.
Sziasztok!
Citroen Xsara autóm hőmérsékletjelzőse ha nagyon meleg van az utóbbi időben -30 körüli értékeket mutat. Korábban nem csinálta ezt. Van valakinek ötlete, hogy mi lehet a hiba oka? Illetve tudja-e valaki, hogy hol található a hőmérséklet érzékelő helyileg (gondoltam megnézem a kötéseket, csatlakozásokat de nem tudom hol keressem.) A segítséget előre is köszönöm!
Általában az első lökhárítón van. A Xsara-t nem ismerem.
|
Bejelentkezés
Hirdetés |