Fórum témák

» Több friss téma
Fórum » Zselés akkumulátor töltése
Lapozás: OK   16 / 50
(#) clipart válasza didyman hozzászólására (») Jún 8, 2012 1 /
 
Köszönöm a részletes és hozzáértő válaszodat,máskor is számítok a segítő hozzászólásaidra és én kérek elnézést
clipart

ezzel kapcsolatosan nincs több kérdésem a probléma megoldódott
(#) didyman válasza clipart hozzászólására (») Jún 8, 2012 /
 
Igazán nincs miért elnézést kérni, érthető a reakciód. Tudom, hogy az én stílusom sem egy iparművészeti remekmű, de azt az egyet fontosnak érzem megemlíteni, hogy bármiféle véleményezés nem a személynek szól, hanem az ötletnek. Még egy kicsit tapasztaltabb fejjel is sok hülyeséget tudok csinálni én is, akár tudatlanság, akár figyelmetlenség okán.
(#) Brienter hozzászólása Jún 11, 2012 /
 
Üdv!
Terveztem egy töltő elektronikát 2 db sorba kötött 12V-os zárt savas akksit tölt egyenként függetlenül.
Kérdésem lenne, hogy ez így működőképes?
(#) proli007 válasza Brienter hozzászólására (») Jún 11, 2012 /
 
Hello!
Igen, amennyiben a Tap1 és Tap2, tényleg galvanikusan független egymástól.
üdv! proli007
(#) Brienter válasza proli007 hozzászólására (») Jún 11, 2012 /
 
Igen a táp egy 2 szekunderes trafó külön egyenirányítva pufferelve. Köszi a segítséget!
(#) czibo hozzászólása Jún 25, 2012 /
 
hali mindenki!
Végigolvastam az egész topikot, és az elején felmerülő kérdéseimre megkaptam a válaszokat, mi több még sokat tanultam is. Köszönöm mindenkinek!
(#) proli007 válasza czibo hozzászólására (») Jún 25, 2012 /
 
Hello!
Ez mind kettő számomra örömhír. Mert kevesen veszik a fáradságot, hogy olvassanak, még akkor is ha célzottan részükre szól is a mondanivaló..
üdv! proli007
(#) alioka hozzászólása Júl 6, 2012 /
 
Üdv

A csatolt képen bekarikázott alkatrész nevére és értékére mi a megoldás messze tőle egy c meg talán 106d , ja és a poti amivel a feszt állítom nagy teljesítményű legyen vagy sima trimmer is elég?
köszönöm előre is
üdv
alika
(#) proli007 válasza alioka hozzászólására (») Júl 6, 2012 /
 
Hello!
A poti lehet trimmer is. Az alkatrész, nem dióda, hanem tirisztor. TIC106D.
üdv! proli007
(#) alioka válasza proli007 hozzászólására (») Júl 6, 2012 /
 
Köszönöm
(#) nyekk hozzászólása Júl 9, 2012 /
 
Üdv.
Kérdésem a következő volna,motor felújításba fogtam,festés stb.persze az akku is cserére szorul,na már most nézegettem a savas aksikat dupla áron vannak,mint a zselések. Átalakításra szorul a töltés ,ha tegyük fel zseléset vennék bele?Egy 18Ah 12V aksiról lenne szó.A töltést pedig egy 14V 20A 3-fázisú alternátor biztosítja .Szerény tudásom szerint ezek az aksik érzékenyek a töltőáramra.Valaki találkozott már hasonló problémával esetleg ,ha megoldást is tud rá,az megköszönném.
(#) alioka válasza nyekk hozzászólására (») Júl 10, 2012 /
 
Üdv
az akkunk csak egy dolog kell hogy ne menjen az örök vadászmezőkre legyen meg a töltő fesz ami ne töltse feljebb 14,4 V-nál és ne is merüljön le 12,5-13 V alá akkor már gyengül, amúgy nem kell variálni !
(#) nyekk válasza alioka hozzászólására (») Júl 10, 2012 /
 
kösz!
(#) flyingdoctor hozzászólása Júl 23, 2012 /
 
Sziasztok!
Olyan akkutöltőt keresek (vagy aki megépíti), amely képes egyszerre max. 4 zselés akkut tölteni min. 200 mA-rel, csatornánként automatikusan szabályozva. A max. töltőáram legalább 1 A.
Üdv,:
Laci
(#) proli007 válasza flyingdoctor hozzászólására (») Júl 23, 2012 /
 
Hello!
Csak éppen nem írtad, hogy hány voltosak az aksik, és hogy egymástól függetlenek, vagy soros kapcsolásban vannak és az nem bontható.. (Vagy is, hogy négy aksi egyidejű töltése a cél, vagy egy négytagú soros akkupakk töltéséről van-e szó.)
Valamint hogy mit értesz "automatikus szabályozás" alatt..
üdv! proli007
(#) flyingdoctor válasza proli007 hozzászólására (») Júl 24, 2012 /
 
Szia,
Igazad van, pontosítok:
12 V-os akksik min 3.5 Ah. A csatornánként szabályozáson azt értem, hogy akár 2, akár 4 akksit is lehessen tölteni egyidejűleg, úgy hogy az aktuális töltőáram alkalmazkodik ahhoz az 1 akksihoz amelyet éppen tölt. Ez felfogható párhuzamos kapcsolásnak is de gondolom ettől jóval bonyolultabb a helyzet. NiMh akksikhoz a Voltcraft forgalmaz ilyet, de ez nekem nyilván nem alkalmas.
Üdv.:
Laci
(#) proli007 válasza flyingdoctor hozzászólására (») Júl 24, 2012 /
 
Hello!
Ha egyidőben négy aksit kell tölteni, és azok nem soros kapcsolásúak, akkor gyakorlatilag készíthetsz négy külön töltőáramkört (Pld. 4db UC3906-al), aminek betápfeszültsége lehet közös.
Lehetne az is a megoldás, hogy minden aksinak van áramszabályzó eszköze, és a betáp, valamint a "feszültség felügyeleti" része lehet közös. Ez lehetne akár processzoros is, ha mindenféle kijelzéseket szeretnél. (De üzemmód kijelzés mindenképpen ajánlatos.)
Ezek célszerűségét az igények, és a tápfeszültség forrása/lehetősége határozza meg.

De én csak lamentálgatok, és próbálok segíteni a feladat megfogalmazásában..
üdv! proli007
(#) Leadtek hozzászólása Aug 10, 2012 /
 
Sziasztok!
Én labortápegységről szoktam tölteni az akkumulátoraim. Mivel sehol nem találtam egy normális leírást az akkuk töltéséről így itt szeretnék feltenni pár kérdést. A feszültséget 6V-nál 6,9-re állítom, 12V esetén 13,8-ra. Áramot az akku egy tizedére. Honnan tudom meg lesz teljesen feltöltött állapotban? Általában megvárom míg 0,1-0,2 Amperig csökken a töltőáram és ekkor lekapcsolom. Jól csinálom a folyamatot?
(#) Leadtek válasza (Felhasználó 13571) hozzászólására (») Aug 10, 2012 /
 
Értem, és köszönöm a választ. Én úgy értelmeztem, hogy az a puffer ha állandó árammal töltöm (ahogy én töltöm) és az a ciklikus ha pulzáló árammal. Most már rájöttem, hogy nem így van. A töltés vége még mindig nem világos, hogy jó-e ha 0,1 Ampernél kapcsolom le?
(#) Tomi111 válasza Leadtek hozzászólására (») Aug 10, 2012 /
 
Üdv!

A puffer üzem az, mikor a töltő állandóan rajta van az akkun. Pl: riasztó, szünetmentes tápegység töltője. Te, ha csak néha felteszed tölteni az akkukat, akkor állíts magasabb feszültséget. 7,2-7,4V ill. 14,4-14,7V-ot, ahogy köbzoli is írta. Szerintem jó a 0,1A, de várhatsz vele, megy az még lejjebb is.
Milyen akkukat töltessz? Sima savas, autó? Azoknak nagyobb áramot is adhatsz, nem csak az egy tizedet. Úgyis visszaáll a végén. Az autóban a generátor is tölt akár 40-50A-ral is egy 55Ah-s akkut.
(#) Leadtek válasza Tomi111 hozzászólására (») Aug 10, 2012 /
 
Zseléset szoktam. Most felhoztam a garázsból egy 12V 7Ah akkut, megmértem és 9,3V volt benne és olyat produkált, hogy mikor feltettem tölteni 0,5A vett fel majd folyamatosan növekedett. 0,7A-nál lekorlátoztam majd a feszültség csökkent mivel áramot már nem bírt felvenni. Szerintem rossz, szerinted?
(#) elyelibator hozzászólása Aug 19, 2012 /
 
Sziasztok. Az lenne a kérdésem, hogy mekkora feszültségre állítsam be ezt a töltőt, ha 12v 8A-es aksit töltök? Nem hajlandó 12,35v fölé menni töltés közben. Úgy olvastam, hogy 13,5voltal töltik általában az összes zselés aksit. Én üresjáratban (aksi nékül)14,2voltra állítottam a dióda miatt ami végülis 13,5 voltal tölt. De nem áll le a töltés, soha. Ebben szeretném ha segítenétek. Köszönöm. Ó igen a töltőáram 1,2A
(#) proli007 válasza elyelibator hozzászólására (») Aug 19, 2012 / 1
 
Hello!
Azt nem írtad, mit változtattál, hogy 1,2A a töltőáram. De az hogy soha mit is jelent? Mert az aksid vagy igen jó és veszi a töltést, vagy cellahibás, és azért nem emelkedik a feszültség feljebb. Próbáld meg kisütni valamivel, és számold ki a kapacitását. Abból lehet látni valamit. Valamint abból, ha pihen, mekkora a terheletlen és terhelt feszültsége az aksinak.
üdv! proli007
(#) elyelibator válasza proli007 hozzászólására (») Aug 19, 2012 /
 
Csupán annyit változtattam, hogy nagyobb a kimenő tranzisztor (MJE2955) és 12ohmos az ellenállás benne. Ha leszabályozom 12,35 voltra a töltést, akkor kikapcsol, illetve csepptölt. Valami gáz van az aksival?
(#) proli007 válasza elyelibator hozzászólására (») Aug 19, 2012 /
 
Hello!
Várhatóan igen, de nem válaszoltál a kérdésekre. 13,35V még pufferüzemnek is kevés.
Ha 1,2A a töltőáram, akkor nem lehet benne 12ohm.. De a Led színe (nyitófeszültsége) sem mellékes.
üdv! proli007
(#) elyelibator válasza proli007 hozzászólására (») Aug 20, 2012 /
 
2 db 24ohm-os ellenállás van benne párhuzamba. Igen tévedtem. 12,5ohm így az ellenállása. Nem valami pontos mert 15wattos huzalellenállás. A led benne narancssárga 3mm-es. 1,93volt esik rajta. Hmmm. Tehát ha jól sejtem, akkor ennek az esését is bele kell kalkulálnom a töltőfeszültségbe? Akkor most mekkora feszültséggel kell tölteni egy zselés aksit? Eddig azt olvastam, hogy 13,5volt a tuti.
(#) proli007 válasza elyelibator hozzászólására (») Aug 20, 2012 /
 
Hello!
- Nem, félreérted. Nem kell a Led feszültségét beszámítani.
A Led, az MJE2955 és a két párhuzamos emitter ellenállás alkotja az áramgenerátort. A generátor áramát, elméletben ezek az alkatrészek befolyásolják. It=(Uled-Ube)/Re vagy is (1,93V-0,6V)/12,5ohm=106mA Vagy is még messze nem stimmel valami. (Ube a tranzisztor bázis-emitter feszültsége, ami jó közelítéssel, 600..700mV) Amúgy messze nem kell az emitterbe ekkora teljesítményű ellenállás.
- 14,2..14,5V. De nem "feszültséggel", hanem feszültségre. Mert amíg nincs feltöltve, a feszültség az aksin, ennél kisebb lesz.
(#) elyelibator válasza proli007 hozzászólására (») Aug 20, 2012 /
 
ok! Köszi! Akkor próbálkozom kissebb ellenállással, és 14,5voltal. Holnap megjátszom az átalakítást, aztán írok majd. (Így tényleg nagyon lassan tölt)
(#) elyelibator válasza proli007 hozzászólására (») Aug 21, 2012 /
 
No rátettem egy 2,2ohmos 8wattos ellenállást, és beállítottam 14,5voltra a töltőt. Az ellenálláson tojást lehet sütni, tehát inkább 15W-ost teszek bele. Most már 13,27 voltnál jár, és még megy fölfelé szépen lassan. Rámértem, a töltőre, és 0,62 ampert vesz föl. Köszönöm a segítséged!
Úgy tudom, hogy elméletileg 35 voltal lehet maximum meghajtani az elektronikát az lm358 miatt. Most 15,6 voltot kap. Jól gondolom ezt a 35 voltot? mert végül is a töltő szabályozható. Nekem nagyobb feszültségnél 17voltnál már nagyon forrósodott az ellenállás meg a tranyó. Csak azért kérdezem, mert 33,5 volt lenne nekem az ideális később. Ezért is tetszett meg ez a kapcsolás..
(#) proli007 válasza elyelibator hozzászólására (») Aug 21, 2012 /
 
Hello!
Ennek a dolognak, nem itt van a vége. Nem mértél és számoltál utána annak, amit leírtam. A dolgok nem egészen úgy működnek, hogy nagyobb feszültség, vagy teljesítményre van szükségünk, akkor teszünk bele egy nagy tranyót és kész.
Elsőként a kiinduló paramétereket kell ismerni, vagy teljesíteni követelményeink szerint. Nem úgy hogy melegszik, rakunk nagyobbat..
- Milyen típusú és mekkora feszültségű/kapacitású aksit szeretnénk tölteni?
- Mekkora töltőáramot, töltési végfeszültséget szeretnénk elérni?
- Mekkora tápfeszültség áll rendelkezésre?
Ezeket a kérdéseket kell elsőként tisztázni, vagy az ismertekből, az ismeretleneket meghatározni. Utána lehet számolni és meghatározni az alkatrészek értékét típusát, teljesítményét..

Egyébként, hogy mekkora hő fog keletkezni, az a betáplált és kivett teljesítmény függvénye. Mert pld. ha a tápfeszültség 30V, az aksin pedig 12V van, a töltőáram pedig 1A, akkor a szabályzó fokozaton (30V-12V)*1A=18W hő fog képződni. Mert amit nem vesz fel az aksi, bennmarad a szabályzóban. A szabályzó hőtermelő része az, ami a töltőárammal sorban van. Vagy is az emitter ellenállás, a tranyó, és a dióda. Hogy melyiken mekkora hő képződik, az annak függvénye, mekkora feszültség esik adott elemen. Ha pld. az emitter ellenállás 2,2ohm, és 1A a töltés, akkor P=I^2/R alapján P=1A*1A/2,2ohm=0,45W hő fog az ellenállásban képződni. A dióda nyitófeszültsége kb. 1V, vagy is azon P=U*I=1V*1A=1W teljesítmény lesz. Nos, a többi a tranyón fog hővé alakulni, vagy is a 18W-0,45W-1W=16,6W.
Ebből a "béna" példából (azért írom, hogy béna, mert ez nem lenne áramkörileg jelenleg megfelelő értékek) átható, hogy a tápfeszültséget nem szabad indokolatlanul magasra választani, mert csak a hőt termeljük vele. A minimális tápfeszültséget viszont ezek ismeretében kel megállapítani. Vagy is Uaksi+Udióda+Uellenálás+Utranyó. Az aksi feszültségénél, a maximális töltőfeszültséget kell ekkor figyelembe venni. Hőtermelésnél, viszont a minimális aksi feszültséget..
üdv! proli007
Következő: »»   16 / 50
Bejelentkezés

Belépés

Hirdetés
XDT.hu
Az oldalon sütiket használunk a helyes működéshez. Bővebb információt az adatvédelmi szabályzatban olvashatsz. Megértettem