Fórum témák

» Több friss téma
Fórum » Feszültségszabályzó motorba
Lapozás: OK   17 / 58
(#) mlaci96 hozzászólása Jún 24, 2012 /
 
Hali !
Ez a kapcsolás kompletten így jó a simsonhoz ?
(#) zeedor hozzászólása Jún 25, 2012 /
 
Sziasztok megépítettem ezt a kapcsolást:
http://www.hobbielektronika.hu/forum/files/8d/8d0cb303d7f40f435530b...c8.jpg

De a 100 ohmos ellenállás egy 2 perc után kifingott , szétfüstölt .És 13 V nál többet nem is adott az akksinak , holott ha jól tudom 14.4 et kellene adnia. A kérdésem rosszul építettem meg az áramkört , vagy az a baja hogy nem a töltőtekercsről kapja a bemenetet, hanem 2db 35W-os világítótekercs egyenirányítás után párhuzamosan összekötve szolgáltatja neki a bemenetet.
Azért van így hogy a sima H4 es izzó szépen viritson róla . Ami akksi nélkül alapjáraton gyenge de fordulaton már jól világít , ezért gondoltam az akksiról való üzemelést. Esetleg az a gond hogy zselés akksi van a motorba ?
(#) mex válasza zeedor hozzászólására (») Jún 25, 2012 /
 
Ha a graetz-el szerelt változatot építetted meg, akkor eleve nem lehet jó, mert a világítástekercsek is testeltek, és lesz egy jó kis zárlat a graetz -nél.
(#) zeedor válasza mex hozzászólására (») Jún 25, 2012 /
 
Magyarul akkor a 2 graetz hidat vegyem ki a kapcsolás elől , csak akkor meg attól tartok hogy olyan kb. 120 fokos eltérés van a 2 tekercs között a motorba , és ha azt váltóáramként kötöm össze párhuzamosan , akkor elvileg a 2 tekercs kicsit egymás ellen fog dolgozni , a fázis eltérés miatt . Azért közöttem össze egyenirányítás után őket , és ugy a feszszabra .
(#) mex válasza zeedor hozzászólására (») Jún 25, 2012 /
 
Egy-egy nagyáramú diódát tegyél a világítástekercsek szabad végére, anódok a tekercs felé, katódok közösítve, és a tirisztorra kötve. De ez a kapcsolás nem a világítás ellátására készült elsősorban, hanem a jóval kisebb teljesítményű töltésigény kielégítésére.
(#) zeedor válasza mex hozzászólására (») Jún 25, 2012 /
 
sejtettem hogy a kb. 70W os összteljesítményű tekercs kicsit sok kakaót ad az áramkörnek , de mindenképp akksiról akarom táplálni a világítást mert onnan fordulat független kapja a 12V-ot , és alapjáraton is full fényerő van , ezért is gondoltam hogy a sima 21W os töltő elég gyengécske az 55W os izzó által felvett áramot beletölteni valamien szinten az akksiba . A gondom az továbbra is hogy miért nem emeli az akksi feszültségét ha jár a motor , magyarul semmit sem tölt az akksinak.
Lehet mát totál meghalt a kapcsolásom hiába cseréltem ki a 100 as ellenállást. van esetleg valami ötleted hogy miféle megoldással lehetne ezt orvosolni ?
(#) mex válasza zeedor hozzászólására (») Jún 25, 2012 /
 
Találgatózással sokra nem mész...
Ellenőrizd a tranyók működőképességét, a zenereket, a bekötéseket, stb.
A javasolt változtatásokat megcsináltad?
Még valami: a világítástekercsek kevesebb menetszámúak mint a töltőtekercs, és ezért ha fel van kapcsolva az a rettenetes reflektorod, lehet, hogy annyit esik a feszültség, ami már nem elég az akku 14.4V-ra töltéséhez.
(#) z8t6 hozzászólása Jún 25, 2012 /
 
Sziasztok kellenne nekem egy 12v feszültség szabályzó suzuki bandit 400 hoz, 3 fázisú állandó mágnes és 5 kábeles, tud valaki segíteni? Szabolcs megye előnyben de jó máshonnan is!
(#) zeedor válasza mex hozzászólására (») Jún 25, 2012 /
 
A változtásokat jelenleg nem tudom megcsinálni , mert nincs itthon a motor , valamint elég erős dióda sem .
Mit értesz nagy erősségű dióda alatt , ami elvisz 5A-t az elég ?
Azt sajnos gondoltam hogy a világitótekercs nem tud akkora feszültséget adni mint a töltő De sztem kicserélem 2 db töltőre a világítókat és megnézem azzal mit muzsikál majd a cucc , de ezt csak hétvégén tudom eszközölni , köszi a segítséget!
(#) mex válasza zeedor hozzászólására (») Jún 25, 2012 /
 
Igen, 5A elég lesz, de valószínű hűteni kell.
(#) ATimi válasza z8t6 hozzászólására (») Jún 26, 2012 /
 
Hello keresd meg a 2011 szeptemberben feltett cuccomat, mert kivaloan mukodik tavaly szeptemberota, lementem vele nehany ezer kilometert es okes
(#) qrta6 hozzászólása Jún 27, 2012 /
 
Sziasztok,lenne egy kérdésem valaki netán tudna segíteni. Szóval a helyzet a következő : Yamaha jog 3kj mocim elkezdett furcsán viselkedni,alig villogott az index és nem töltötte az akksit. Utána már index is elment, féklámpa,benziszintjelző. Utánanéztem,mindenhol azt mondták hogy a fesszabályzó adta meg magát. Rendeltem egyet,meg is jött,tegnap beletettem. Most megy minden,de viszont halvány a fényszóró és az indexek is. Akksi töltésnek felpörgetve a motrot 6v ot mértem csak. Lehuztam a fesszabályzót hogy a generátor gerjeszt-e elég áramot. Az első izzónál 35v ot mértem (szabályzó nélkül).
Szerintetek mi okozhatja a problémát ? Elvileg a fesszabályzó és a generátor is jó.
Nekem a fesszabályzóból 4 szál jön ki (sárga-piros, fekete, fehér, és egy dupla szálú piros) A fekete test,de viszont a fehér szál is. Szerintetek ez probléma ? Merre induljak ? Köszi előre is.
(#) Krisz03 válasza qrta6 hozzászólására (») Jún 27, 2012 /
 
Kezdésnek cseréld ki az akkut, mert vagy 6V-os van benne (kizárt), vagy egy nagyon rossz állapotú 12V-os.

Vezetékek:
Sárga-piros: világítás
Fekete: test
Fehér: világítás
Piros: akku pozitív

Nem test a fehér, csak olyan kicsi a tekercselés ellenállása, hogy az zavart meg téged.
(#) qrta6 válasza Krisz03 hozzászólására (») Jún 27, 2012 /
 
Szia,az akku 12v-os zselés,nem hiszem hogy az a probléma,meghát akku nélkül is ment minden rajta most meg ugyanúgy halvány minden ha nincs benne akksi. Otthon tudom tölteni,fel is veszi az áramot.
Mi okozhat még ilyet ?
(#) Krisz03 válasza qrta6 hozzászólására (») Jún 27, 2012 /
 
Csatlakozók, vezetékek hibája. Esetleg menetzárlat a generátorban.
(#) qrta6 válasza Krisz03 hozzászólására (») Jún 27, 2012 /
 
Szia,csatlakozókat ellenőriztem,menetzárlat nem tudom mi,és hogy ellenőrizhetem ? Mondjuk szabályzó nélkül megfelelő áramot termel.
(#) qrta6 válasza qrta6 hozzászólására (») Jún 28, 2012 /
 
Figyelj az előfordulhat hogy 6v-os fesszabályzót kaptam ?? Az mindent megoldana,mert 6v ig leszabályoz mindent.
(#) nyekk hozzászólása Jún 30, 2012 /
 
Üdv.
Következő megoldandó problémába ütköztünk,BMW R25-ön tönkrement az alternátor ,rá lett dolgozva valami hasonló,ezzel csak annyi a probléma, hogy alacsony fordulaton nem tölt eleget ,az izzók is csak parázslanak,gondolkodtam valami egyszerű kapcsoló üzemű tápot,beiktatni,ami legalább az izzó problémát megoldaná.Valaki találkozott már hasonló problémával,esetleg valami megoldás van e rá?
kösz!
(#) Kovácsgabi hozzászólása Júl 10, 2012 /
 
Sziasztok!

Simsonhoz szeretnék valami fesz szabályzót. A rendszeremben 3 töltőtekercs van egyesével egyenirányítva, pufferelve, és így az akkuhoz kötve. Így nagyjából 60W-ot tud kiszolgálni. A gond az hogy nagy fordulaton 30-40 V-ot ad és nagyon felpezsgeti az akkut. Szeretném valahogy 12V-on megfogni a szintet, viszont 4-5 amperes áramfelvételnél nem tudom mennyire, mivel, és hogy lehetséges. Hatalmas teljesítményt kéne eldisszipálni. A generátor gerjesztése nem szabályozható, állandó mágnesek vannak.
(#) Joe60 hozzászólása Júl 13, 2012 /
 
Sziasztok!
Egayszer már segítettetek nekem, remélem most is támaszkodhatok rátok.
Csónakmotoron szeretném a töltőfeszültséget szabályozni.
Ismereteim (meg a gépkönyv) szeint valami tekercs van beépítve, ami 130 W-ot tud.
Gyakorlatilag kijön két vezeték a lendkerék alól, ami rá van kötve egy Graetz hídra, aztán asszem az önindítónál a rendszerre. Csakhogy az 55 Ah-akkum használatával egy idő (kb. 6-8 perc) után (kb 3-4 ezres ford-on) már vagy 16V-ot mutat a műszer.
Többek szerint az akkunak kellene annyit pufferolni. De hát nem tud! Én őszülő gépész vagyok, nem teljesen dilettáns az elektronikában, de messze nem profi.
Agyaltam már izzók sorba/párhuzamosan bekötésével, de nem biztos hogy jó, zenert meg nem láttam ilyen teljesítménnyel. Segítsetek már valami egyszerű, jó megoldási lehetőséggel!
Üdv.
J.
(#) pucuka válasza Joe60 hozzászólására (») Júl 13, 2012 /
 
Ha az akku már egy kissé viseletes, megnő a belső ellenállása, ezért mérhetsz rajta kb 16 V -ot. Mondjuk ez nem túl jó az akkunak, de még nem olyan nagy a probléma. A régi mechanikus szabályzóknál sűrűn előfordult ez az eset, igaz el is forralták az akkuból a vizet. Azt figyeld meg, hogy itt is előfordul intenzív pezsgés, ha nem, akkor semmi gond, ha igen akkor el kell gondolkozni egy áteresztős stabilizátor készítésén. Ehhez meg kellene mérned a motor tekercséből, illetve a greatz után kijövő feszültség nagyságát, üresjáratban.
(#) Joe60 válasza pucuka hozzászólására (») Júl 14, 2012 /
 
Szia!
Köszi a választ!
Hát, az a helyzet, az akku majdnem új.
A motoron jelenleg nincs fesszabályzó.
(Ez egy viszonylag régi, de 800ccm-es motor. Egy szervizben mondták, hogy ha akarom, megrendelik a gyári cuccot - kb a motor használtkori vételárának majdnem a feléért - 80.000 Ft. Hát nem akartam.) De sokan használják anélkül. Hát nem tudom. Lehet. De nyugodtabb lennék, ha lenne vmi védelem. Mert egy hosszabb túra közben ha behal az akksi, ekkora csónakmotort már nem lehet berántani. No meg betolni sem
(#) pucuka válasza Joe60 hozzászólására (») Júl 14, 2012 /
 
Azért az akku nem megy tönkre ilyen ripsz ropsz. Mondjuk töltőáramot kellene nézned, az 55 Ah -s akkunak olyan 5 - 10 A között kellene lennie, ha ennyi van, és nem több, nagyon nem kell aggódni. Valószínűleg úgysem mész vele 10 óránál többet egyfolytában. Ha pedig elkezd az akku pezsegni, egyszerűen leveszed az akkuról. Mindenesetre így az akku nem lesz hosszú élettartamú. Lehet sorba kötni vele egy autós reflektor égőt ( egy, vagy 2 izzószál párhuzamosan, 1 ×, 2 × 55 W) áramkorlátozás céljára, ez a legegyszerűbb eset, vagy építeni egy szabályzót. Ez már nehezebb eset, de párezer forintból ez is megoldható.
(#) nyekk válasza Joe60 hozzászólására (») Júl 14, 2012 /
 
Üdv.
Esetleg keress rá az interneten,vagy pár fénykép a szóban forgó töltésről,szerintem könnyeben kapsz segítséget ,ha látni is lehet miről van szó.Dinamóhoz,alternátorhoz van fesz.szabályzó rajzom,de csónak motorral még nem volt dolgom.De ahogy írod ,valószínű állandó mágnes gerjeszti be a tekercset ami egyenirányítva van,ez után kéne a szabályzást megoldani,van a fórumon jó pár szaki,akinek nem hiszem ,hogy gondot jelent egy ilyen szabályzót papírra vetni.
(#) junk válasza nyekk hozzászólására (») Júl 15, 2012 /
 
Szia! Ha van dinamó szabályzó rajzod légyszives tedd közzé, mert nem találok sehol egy normálisat 6V-os dinamóhoz. Köszönöm szépen.
(#) Tibike06 hozzászólása Júl 19, 2012 /
 
Sziasztok!
Van egy Kínai nevesincs robogóm,a gond az,hogy ha felkapcsolom a világítást nincs töltés és pár km után az aksit teljesen le szívja.ha nem kapcsolom fel akkor van töltés.vagyis:ha nem világítok akkor 13.9 V megy az aksira,ha világítást kapcsolok akkor csak 6,2 V,a fesz szabályzóm elvileg jó,mert egy másik robogóban ki lett próbálva.
Mi lehet a probléma?
Előre is köszi a válaszokat és tanácsokat.
B.Tibi.
(#) dani9228 hozzászólása Júl 22, 2012 /
 
Üdv! Valaki tudna segíteni, hogy hogyan kellene bekötni ezt a feszültség szabályzót, mert a rajzból nem értettem semmit. A mellékelt képen a jobboldaliról lenne szó.
Köszi!!!
(#) Krisz03 válasza dani9228 hozzászólására (») Júl 22, 2012 /
 
Bal belső: akku pozitív
Bal alsó: töltőtekercs
Jobb felső: világítótekercs (fényszóró)
Jobb alsó: test.
(#) dani9228 válasza Krisz03 hozzászólására (») Júl 22, 2012 /
 
Oké! Köszi!
Ennek váltóáram kell?
(#) Krisz03 válasza dani9228 hozzászólására (») Júl 22, 2012 /
 
Igen. De ugye motorban akarod használni?
Következő: »»   17 / 58
Bejelentkezés

Belépés

Hirdetés
XDT.hu
Az oldalon sütiket használunk a helyes működéshez. Bővebb információt az adatvédelmi szabályzatban olvashatsz. Megértettem